Тема уроку . Узагальнення знань із теми «Подільність натуральних чисел»
Предметна компетентність: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми «Подільність натуральних чисел»; удосконалити вміння розв’язувати задачі, ліквідувати прогалини у знаннях ; формувати вміння знаходити помилки в розв’язках.
Ключові компетентності:
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Організація класу. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань .
а) Взаємоопитування за картками.
Кожній парі учнів видається картки, на яких учні ставлять один одному «+» або « - « поруч з кожним запитанням. Одна із пар озвучує свій діалог.
Запитання:
1.Що називають дільником числа?
2.Що називають кратним числа?
3.Сформулюйте ознаку подільності на 2.
4.Сформулюйте ознаку подільності на 5.
5.Сформулюйте ознаку подільності на 10.
6.Сформулюйте ознаку подільності на 3.
7.Сформулюйте ознаку подільності на 9.
8.Які числа називаються простими? Наведіть приклад.
9.Які числа називаються складеними? Наведіть приклад.
10. Які числа називаються взаємно простими? Наведіть приклад .
11.Що називають найбільшим спільним дільником декількох чисел?
12.Що називають найменшим спільним кратним декількох чисел?
ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.
а) Математичний диктант.
( Два учні пишуть на відкидних дошках)
5418, 5340, 2008, 9453, 950, 23421, 90009, 801, 249, 3085, 10002.
2.Запишіть дільники числа 54.
3. Запишіть чотири числа кратні числу 18.
б) Усні вправи:
1.Назвіть кілька чисел, які кратні 12.
2.Назвіть дільники числа 12.
3.Доведіть, що 12 є складеним числом.
4.Назвіть казку, у назві якої є число 12.
в)Виконання вправ на встановлення відповідності:
1.Установіть відповідність між умовою задачі (1-3) та її розв’язком (А-Г):
1. |
НСД(15;20) |
А |
60 |
2. |
НСК(15;20) |
Б |
15 |
3. |
НСД(15;30) |
В |
45 |
|
|
Г |
5 |
2.Установіть відповідність між числами (1-3) та їх розкладанням на прості множники (А-Г):
1. |
180 |
А |
2х2х3х3х5 |
2. |
150 |
Б |
2х2х3х5х5 |
3. |
300 |
В |
2х3х5х5х7 |
|
|
Г |
2х3х5х5 |
г)Виконання вправ підвищеної складності:
1.Розв’яжіть рівняння:3х11х5хХ=4х66.
2.Розв’яжіть задачу:
Учні посадили 54 кущі троянд, 81 кущ айстр і 135 кущів жоржин так, що на всіх грядках кожного видів квітів було порівну й число квітів на кожній грядці було найбільшим із можливих. Скільки квітів кожного виду посадили на одній грядці?
3. Розв’яжіть задачу:
У місті Одесі починаються три туристичних рейси, перший із яких триває 15 діб, другий-20 діб, третій-12 діб. Повернувшись до порту, теплоходи того ж дня вирушають у новий рейс. Сьогодні із Одеси вийшли теплоходи за всіма трьома маршрутами. Через скільки діб вони знову разом вийдуть у рейс?
д) Гра « Шукаємо помилки»
Знайдіть помилку:
1.Число 249 ділиться на 10;
2.Число 1235 ділиться на 5;
3.Число 945 ділиться на 2;
4.Число 67-просте;
5.Число 4085 ділиться на 9;
ІV.Самостійна робота:
А |
Б |
В |
Г |
5 |
12375 |
6541 |
5551 |
А |
Б |
В |
Г |
72 |
150 |
19 |
49 |
1. |
37 |
А |
один |
2. |
18 |
Б |
три |
3. |
1 |
В |
два |
|
|
Г |
шість |
а) 11і 5;
б) 45 і 30.
Із чотирьох цифр один учень склав чотирицифрове число, використовуючи кожну цифру один раз. Потім другий учень із тих самих цифр склав інше чотирицифрове число, також використовуючи кожну цифру один раз. Визначте, чи можуть два отриманих числа бути взаємо простими, якщо цифри були такі:1, 2, 6, 9.
V.Підсумок уроку. Рефлексія.
На уроці я згадав ознаки подільності натуральних чисел.
На уроці я згадав , як обчислювати НСД декількох чисел.
На уроці я згадав, як знаходити НСК декількох чисел.
Мені сподобалися завдання на відповідності.
VІ. Домашнє завдання.