Урок. Розв’язуємо текстові задачі з теми " Задачі на визначення вартості покупки, ціни товару"

Про матеріал
Комбінований урок з теми: " Задачі на визначення вартості покупки, ціни товару " допоможе формувати вміння досліджувати та розв`язувати задачі, які є математичними моделями реальних об’єктів; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Перегляд файлу

Тема:  Задачі на визначення вартості покупки, ціни товару.

Мета :Формування компетентностей:

Предметна компетентність: формувати вміння досліджувати та розв`язувати задачі, які є математичними моделями реальних об’єктів; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

Ключові компетентності:

  • вільне володіння державною мовою - готовність вживати українську мову в різних життєвих ситуаціях;
  • математична компетентість -  усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
  • інноваційність - формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися;
  • підприємливість та фінансова грамотність - ініціативність готовність брати відповідальність за власні рішення;
  • культурна – знайомитись з визначними  місцями міста Одеса.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: планшетні комп’ютери, мультимедійний проектор, екран, презентація «Задачі на визначення вартості покупки, ціни товару», друкований матеріал .

 

 Хід уроку

І. Організація класу.

II. Перевірка домашнього завдання , якщо в учнів будуть питання .

ІІІ. Мотивація навчально пізнавальної діяльності

Людина, що не знає математики, не здатна ні до яких інших наук.                                            Роджер Бекон

IV.  Проблемна ситуація

Нам запропоновали прийняти участь в організації дня міста Одеса.

З чого почати?

Місто Одеса дуже цікаве для туристів.

Розповідь учня про місто.

https://omr.gov.ua/ru/odessa/video/

 

V.  Актуалізація опорних знань.

Ми відразу взялися до справи і почули слова: вартість, ціна, кількість

 Відомі поняття?

 Давайте згадаємо:

  • Як знайти ціну товару?
  • Як знайти вартість покупки?
  • Як знайти кількість товару?
  • Які з цих величин є прямо пропорційними?

 

  • Скільки коштуватиме три феєрверки ціною 400 грн кожен?
  • Яку кількість туристичних карт вартістю 2грн/шт можна придбати на 1380 грн?
  • Оберіть правильну послідовність для  розв'язування  задач за допомогою рівняння:

           1. Скласти рівняння

2. Визначити невідоме і позначити його за х

   ( якщо невідомих декілька, то найменше з них позначити за х );

3. Уважно прочитати умову задачі;

4. Розв'язати рівняння;

5. Записати відповідь;

           6. Знаходимо інші невідомі величини, якщо цього вимагає умова            задачі.

 

VІ. Закріплення, формування вмінь і навичок

 

1.Практична робота

За 7 зошитів і 4 альбоми заплатили 7 грн 95 коп. Скільки коштує 1 зошит і скільки – 1 альбом, якщо альбом дорожчий за зошит на 75 коп.?

 

 

Ціна, грн

Кількість, шт

Вартість, грн

зошити

 

 

 

альбоми

 

 

 

 

 

Хід роботи.

 

  1. Заповни 1 стовпчик таблиці;

Познач ціну 1 зошита за х;

2 Познач ціну 1 альбому за ( х+0,75 );

3 Виходячи з умови задачі, заповни 2 стовпчик таблиці;

4 Користуючись формулою знаходження вартості, заповни 3

          стовпчик таблиці;

5 Склади  рівняння;

6 Розв’яжи це рівняння;

7        Знайди ціну альбому;

8         Запиши відповідь.

 

7х + 4(х + 0,75) =7,95;

7х + 4х +3 =7.95;

  + 4х = 7,95 – 3;

11х =4,95;

х = 4.5

Отже, ціна 1 зошита 4,5 грн, тоді ціна 1 альбому

4,5 + 0,75 =5,25 (грн)

Відповідь: 4,5 грн і 5,25 грн.

 

2. Задача 

На святкування дня міста було запрошено туристів з м. Черкаси.

Під час екскурсії по городу,  на ланч для туристів придбали яблука та печиво. За 12 кг яблук сплатили стільки, скільки за 8 кг печива. Знайти ціну 1 кг яблук і 1 кг печива, якщо кілограм яблук дешевше, ніж кілограм печива на 5грн 20 коп.

 

Складемо короткий запис до задачі:

 

Ціна, грн

Кількість, кг

Вартість, грн

Печиво

х + 5,2

8

8(х+5.2)

Яблука

х

12

12х

 

8(х + 5,2) = 12х;

8х + 41,6 = 12х;

8х – 12х = -41,6;

-4х = -41,6;

х = -41,6:(-4);

х = 10,4

 

Отже, ціна 1 кг яблук  10,4 грн

10,4 + 5,2 = 15,6(грн) – ціна 1 кг печива

Відповідь: 10,4 грн і 15,6 грн

 

3. Робота в парах

Гра « Знайди помилку в розрахунках»

Для вирішення організаційних питань,  нам потрібно придбати канцтовари, але в розрахунках було допущено декілька помилок.

Вам потрібно зайти та виправити всі помилки.

(всі пари отримали паперові рахунки)

 

Канцелярські товари:

Назва товару

Ціна, грн

Кількість, шт

Вартість, грн

ручка

7

5

37,5

олівець

5,2

5

20,8

гумка

4,5

2

10

блокнот

10,6

4

53

ножиці

14,2

3

45,6

клей

5,7

2

10.4

 

Чи вистачить у нас коштів, якщо бюджет закладений на покупку канцтоварів, становить 180 грн?

 

 

( Так. Загальна вартість 177,3 грн)

Оцінка роботи, обговорення.

 

VІI.  Фізкультхвилинка,  руханка.

VІII.  Робота в групах.

 

Для подарунків туристам,  купили 54 листівки з пам’ятниками архітектури по 6 грн. і з видами міста по 3,5 грн, заплативши за всю покупку 239 грн. Скільки купили листівок кожного виду?

 

Складемо короткий запис до задачі:

 

Ціна, грн

Кількість, шт

Вартість, грн

 

Архітектура

6

54 - х

6(54-х)

239

Види міста

3,5

х

3,5х

 

 

6(54 –х) + 3,5х = 239;

324 – 6х + 3,5х = 239;

-6х  + 3,5х = 239-324;

-2,5х = -85;

х=-85:( - 2,5);

х = 34

Отже, купили 34 листівки з пам’ятниками архітектури

54 – 34 = 20(лист) - з видами міста

Відповідь: 34 листівки і 20 листівок.

 

IХ.  Робота з планшетним комп’ютером.

Для прикрашення паркової зони було придбано 5 світлових гірлянд вартістю 325 грн. Обчисли вартість 11 таких гірлянд?

 https://learningapps.org/watch?v=pn2ekukxt21

C:\Users\1\Downloads\Йк.png

Розв'язання:

Кількість  товару та його вартість — прямо пропорційні величини, тому при збільшенні кількості вартість збільшується у стільки ж разів.

1. Позначимо вартість 11  гірлянд за x;

2. Складемо пропорцію;

3. Застосуймо основну властивість пропорції;

4. Знайдемо x;

5. Відповімо на запитання задачі.

 

Короткий запис задачі:

 

↑  5шт — 325грн  ↑

 

      11шт— x грн

Складемо пропорцію:

5:11=325:x

Застосуємо основну властивість пропорції та знайдемо x

5x=11325;

x=3575:5

 x=715

Отже, за 11 гірлянд заплатили 715 грн.

 Відповідь:  715грн.

 

IХ. Підсумок. Рефлексія.

  • Сьогодні я зрозумів, що…..
  • Було важко…..
  • Було цікаво…..
  • Мені ще треба…..

Х.  Домашнє завдання.

Google classroom

1. Скласти туристичний маршрут по місту Одеса

( обери найцікавіші об’єкти міста )

Розрахуй вартість проїзду 15 туристів по цьому маршруту, користуючись громадським транспортом.

2. На концерт до дня міста Одеса для туристів придбали  26 квитків по 150 грн. і 170 грн., заплативши всього 4100грн .

Скільки купили квитків за ціною 170 грн?

Скільки квитків можна придбати на цю суму, якщо вартість одного квітка буде 100 грн.?

Використані джерела:

  1. https://naurok.com.ua/test/cina-kilkist-yakist-rozv-yazuvannya-zadach-za-dopomogoyu-rivnyan-194355.html
  2. https://naurok.com.ua/finansova-gramotnist-cina-kilkist-vartist-tovaru-yak-triyka-vzaemopov-yazanih-velichin-42470.html
  3. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B0
  4. https://naurok.com.ua/prezentaciya-finansova-gramotnist-cina-kilkist-vartist-tovaru-yak-triyka-vzaemopov-yazanih-velichin-42473.html
  5. https://naurok.com.ua/prezentaciya-fizkulthvilinki-v-pochatkoviy-shkoli-19115.html
  6.  https://www.pedrada.com.ua/article/2108-11-kompetentnostey-uchnya-pochatkovo-shkoli-chek-lst-dlya-vchitelya
  7. http://matematukan.blogspot.com/p/blog-page_5.html

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
3339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку