Множення іменованих чисел записаних у вигляді десяткових дробів.

Про матеріал
Урок з математики в 9 класі на тему: "Множення іменованих чисел записаних у вигляді десяткових дробів". Для діте з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Тема. Множення іменованих чисел записаних у вигляді десяткових дробів.

 

Мета.

Навчальна: вчити дітей прийомам письмового множення іменованих чисел записаних у вигляді десяткових дробів.

 

Корекційна: розвивати увагу, сприймання, пам'ять, мислення, уяву за допомогою спеціально підібраних завдань із життєвим змістом, розвивати уміння застосовувати математичний досвід під час розв’язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань.

 

Виховна: виховувати зацікавленість предметом, любов до Батьківщини, дружні стосунки.

 

Обладнання. Картки із завданнями для самостійної роботи та роботи в групах, зразки квітанці по оплаті за світло, газ, воду, сміття, таблиця «Величини», мультимедійна дошка, проектор, презентація до уроку.

 

Хід уроку.

І Вступна частина.

1. Нервово-психічний настрій на урок.

- Друзі, сьогодні в нас незвичайний урок, бо ми маємо продемонструвати що знаємо і вміємо. Цілком природньо, якщо ви відчуваєте хвилювання. Нехай побороти його допоможе памятка:

    «Я все знаю, я все можу, я все  зможу!»

    Усім бажаю успішної роботи на уроці!

 

ІІ Основна частина. 

1. Перевірка домашнього завдання.

- Яка була тема минулого уроку?

- Що було задано додому?

- Перевіримо д/з.  (слад 1)

2. Математичний диктант.

1. Запишіть іменовані числа десятковим дробом.

47 грн 23 к. =                                    100 грн 6 к. =

3 грн 40 к. =                                      92 грн 17 к. =

2. Запишіть в порядку зростання числа: 805 грн 78 к.; 15 к.; 7 грн; 407 к.

3. Напишіть цифрами такі числа: нуль цілих дев’ять десятих; вісім цілих вісімнадцять сотих; три цілих сім десятих; двадцять три цілих шістнадцять сотих.

3. Актуалізація опорних знань.

- Які числа ми зараз вивчаємо? (іменовані числа)

- Які це числа? (числа, знайденні в результаті вимірювання величин)

- Яких величин? (довжини, маси, вартості)

- Назвіть одиниці вимірювання довжини, маси, вартості.

4. Повідомлення теми й мети уроку. (слад 2)

5. Робота за темою уроку.

- Перш ніж починати множити іменоване число, його потрібно записати десятковим дробм.

- Як записати іменоване число десятковим дробом?

7 грн 15 к. = 7,15 грн              3 грн 8 к. = 3,08 грн                9 грн 70 к. = 9,7 грн

- Як помножити десятковий дріб на двоцифрове число?

       7,15

     ×   26

      4290

  +1430

    18590

 - Ви проживаєте в будинках або квартирах. Чи користуєтесь ви водою, газом, електроенергією?

 - За ці послуги потрібно платити?

 - Такі платежі називають комунальними платежами. А щоб оплатити такі послуги потрібно знати кількість використаного газу, води, електроенергії та їх ціну.

 - А за допомогою яких приладів вимірюють кількість використаної води чи газу ? (Такі прилади називають лічильниками.) (слад 3)

Оплату за комунальні послуги ваші батьки здійснюють щомісяця. Щоб дізнатися скільки кубів газу чи води використали за один місяць, треба вести спостереження і записувати показники лічильника кожного першого дня місяця. Тоді від показників цього місяця ми віднімемо показники попереднього місяця і дізнаємося скільки кубів газу чи води використали.

- Сьогодні пропоную вам розібратися у рахунках за комунальні послуги. Порахуємо скільки гроше треба заплатити за світло у лютому місяці.

- Що для цього потрібно зробити в першу чергу? (зняти показники лічильника, знати різницю між показниками цього місяця і минулого, обчислити суму послуги).

- Які тарфи оплати за світло? (до 100 кВт – 91 к., після 100 кВт – 1 грн 68 к.)

- Давайте знімимо показники лічильника, обчислимо суму оплати за ком.послугу і заповнимо квітанцію. (слад 4)

- А тепер ви самостіно обчислите рахунки за воду, газ та сміття.

Робота в групах

Учні розділяються на 3 групи.

Заповнюють квітанції по оплаті за газ, воду, сміття (знімають показники з лічильників, знаходять різницю та обчислюють суму за сплату).

Тариф на газ – 8 грн 55 к.

Тариф на воду – 7 грн 60 к.

Тариф на сміття – 23 грн за 1 чоловіка

- Порахуємо, яку суму гроше заплатить сім’я за комунальні послуги у лютому місяці.

Фізкультхвилинка.

Світло – 235 грн 48 к.

Вода – 159 грн 60 к.

Газ – 820 грн 80 к.

Сміття – 69 грн

Скільки всього гроше заплатить сім’я у лютому місяці за комунальні послуги?

235.48 + 159.60 + 820.80 + 69 = 1 284.68

- Ми з вами порахували, що комунальні платежі обходяться нам недешево.

- Подивіться, знаома картина? (слад 5)

- Що ж потрібно робити, щоб платити менше? (Економити)

- Економісти стверджують, що економне використання води та світла допоможе заощадити четверту частину коштів.

- Давате порахуємо скільки може зекономити гроше наша сім’я, якщо буде економно використовувати енергоресурси.

1 284.68 ÷ 4 = 321.17 (за місяць)

- А за рік? 321.17 × 12 = 3 854.04

- То що ж, будемо економно використовувати енергоресурси?

-  А як саме можна економити?

- Пропоную преглянути відео «Практичні поради економного використання компослуг».

- Як ви вважаєте чи порібно своєчасно сплачувати рахунки за компослуги?

- А що буде в разі несплати?

- Пропоную переглянути відео про наслідки несвоєчасної оплати компослуг.

 

ІІІ Заключна частина.

  1. Повідомлення та пояснення домашнього завдання

І рівень - № 613 с.100

ІІ рівень - № 608 с.100

ІІІ рівень - № 586(2) с.97

  1. Підведення підсумків та оцінювання учнів.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 лютого
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку