Тема. Множення іменованих чисел записаних у вигляді десяткових дробів.
Мета.
Навчальна: вчити дітей прийомам письмового множення іменованих чисел записаних у вигляді десяткових дробів.
Корекційна: розвивати увагу, сприймання, пам'ять, мислення, уяву за допомогою спеціально підібраних завдань із життєвим змістом, розвивати уміння застосовувати математичний досвід під час розв’язування навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань.
Виховна: виховувати зацікавленість предметом, любов до Батьківщини, дружні стосунки.
Обладнання. Картки із завданнями для самостійної роботи та роботи в групах, зразки квітанці по оплаті за світло, газ, воду, сміття, таблиця «Величини», мультимедійна дошка, проектор, презентація до уроку.
Хід уроку.
І Вступна частина.
1. Нервово-психічний настрій на урок.
- Друзі, сьогодні в нас незвичайний урок, бо ми маємо продемонструвати що знаємо і вміємо. Цілком природньо, якщо ви відчуваєте хвилювання. Нехай побороти його допоможе пам’ятка:
«Я все знаю, я все можу, я все зможу!»
Усім бажаю успішної роботи на уроці!
ІІ Основна частина.
1. Перевірка домашнього завдання.
- Яка була тема минулого уроку?
- Що було задано додому?
- Перевіримо д/з. (слад 1)
2. Математичний диктант.
1. Запишіть іменовані числа десятковим дробом.
47 грн 23 к. = 100 грн 6 к. =
3 грн 40 к. = 92 грн 17 к. =
2. Запишіть в порядку зростання числа: 805 грн 78 к.; 15 к.; 7 грн; 407 к.
3. Напишіть цифрами такі числа: нуль цілих дев’ять десятих; вісім цілих вісімнадцять сотих; три цілих сім десятих; двадцять три цілих шістнадцять сотих.
3. Актуалізація опорних знань.
- Які числа ми зараз вивчаємо? (іменовані числа)
- Які це числа? (числа, знайденні в результаті вимірювання величин)
- Яких величин? (довжини, маси, вартості)
- Назвіть одиниці вимірювання довжини, маси, вартості.
4. Повідомлення теми й мети уроку. (слад 2)
5. Робота за темою уроку.
- Перш ніж починати множити іменоване число, його потрібно записати десятковим дробм.
- Як записати іменоване число десятковим дробом?
7 грн 15 к. = 7,15 грн 3 грн 8 к. = 3,08 грн 9 грн 70 к. = 9,7 грн
- Як помножити десятковий дріб на двоцифрове число?
7,15
× 26
4290
+1430
18590
- Ви проживаєте в будинках або квартирах. Чи користуєтесь ви водою, газом, електроенергією?
- За ці послуги потрібно платити?
- Такі платежі називають комунальними платежами. А щоб оплатити такі послуги потрібно знати кількість використаного газу, води, електроенергії та їх ціну.
- А за допомогою яких приладів вимірюють кількість використаної води чи газу ? (Такі прилади називають лічильниками.) (слад 3)
Оплату за комунальні послуги ваші батьки здійснюють щомісяця. Щоб дізнатися скільки кубів газу чи води використали за один місяць, треба вести спостереження і записувати показники лічильника кожного першого дня місяця. Тоді від показників цього місяця ми віднімемо показники попереднього місяця і дізнаємося скільки кубів газу чи води використали.
- Сьогодні пропоную вам розібратися у рахунках за комунальні послуги. Порахуємо скільки гроше треба заплатити за світло у лютому місяці.
- Що для цього потрібно зробити в першу чергу? (зняти показники лічильника, знати різницю між показниками цього місяця і минулого, обчислити суму послуги).
- Які тарфи оплати за світло? (до 100 кВт – 91 к., після 100 кВт – 1 грн 68 к.)
- Давайте знімимо показники лічильника, обчислимо суму оплати за ком.послугу і заповнимо квітанцію. (слад 4)
- А тепер ви самостіно обчислите рахунки за воду, газ та сміття.
Робота в групах
Учні розділяються на 3 групи.
Заповнюють квітанції по оплаті за газ, воду, сміття (знімають показники з лічильників, знаходять різницю та обчислюють суму за сплату).
Тариф на газ – 8 грн 55 к.
Тариф на воду – 7 грн 60 к.
Тариф на сміття – 23 грн за 1 чоловіка
- Порахуємо, яку суму гроше заплатить сім’я за комунальні послуги у лютому місяці.
Фізкультхвилинка.
Світло – 235 грн 48 к.
Вода – 159 грн 60 к.
Газ – 820 грн 80 к.
Сміття – 69 грн
Скільки всього гроше заплатить сім’я у лютому місяці за комунальні послуги?
235.48 + 159.60 + 820.80 + 69 = 1 284.68
- Ми з вами порахували, що комунальні платежі обходяться нам недешево.
- Подивіться, знаома картина? (слад 5)
- Що ж потрібно робити, щоб платити менше? (Економити)
- Економісти стверджують, що економне використання води та світла допоможе заощадити четверту частину коштів.
- Давате порахуємо скільки може зекономити гроше наша сім’я, якщо буде економно використовувати енергоресурси.
1 284.68 ÷ 4 = 321.17 (за місяць)
- А за рік? 321.17 × 12 = 3 854.04
- То що ж, будемо економно використовувати енергоресурси?
- А як саме можна економити?
- Пропоную преглянути відео «Практичні поради економного використання компослуг».
- Як ви вважаєте чи порібно своєчасно сплачувати рахунки за компослуги?
- А що буде в разі несплати?
- Пропоную переглянути відео про наслідки несвоєчасної оплати компослуг.
ІІІ Заключна частина.
І рівень - № 613 с.100
ІІ рівень - № 608 с.100
ІІІ рівень - № 586(2) с.97