Інтелектуальна гра для учнів7-9 класів
Вчитель математики
Коломієць В. О.
Мета: навчити правильно говорити, відстоювати свою точку зору; сприяти спонуканню кожного учня до творчого пошуку і роздумів, розкриття свого творчого потенціалу, сприяти розвитку кругозору розвивати логічне мислення, в нестандартних ситуаціях, розвивати інтерес до математики, її історії, виховувати цілеспрямованість, наполегливість,.
Хід гри.
Перший конкурс «Розминка»
команда 1
1. Які числа називаютьсяпростими? (діляться на себе і на 1)
2. Як називаютьсяпрямі, що не перетинаються? (паралельні)
3. Кут менший 90?… (гострий)
4. Як називаєтьсячотирикутник, в якогопротилежністоронипаралельні? (паралелограм)
6. Як називаєтьсячастинапрямої, щомає початок і немаєкінця? (промінь)
7. Як називаєтьсявідрізок, щосполучає вершину трикутника з серединою
протилежноїйогосторони? (медіана)
8. Як називається кут, щодорівнює 90?(прямий)
9. Як називаєтьсятрикутник, якиймає кут 90?? (прямокутний)
команда 2
1. Які числа називаються „складеними”? (більше 1 і не є простим)
2. Як називаєтьсякут більший за 90?(тупий)
3. Як називаєтьсячотирикутник, в якоготількидвісторони
паралельні? (трапеція)
4. Число при множенні на яке добуток не змінюється? (1)
5. Як називаютьсяпрямі, щоперетинаютьсяпід прямим кутом? (перпендикулярні)
7. Як називається перпендикуляр, проведений з вершинитрикутникадо
протилежноїйогосторони? (висота)
8. Як називається кут, щодорівнює 180?(розгорнутий)
9. Як називаєтьсятрикутник, в якогодвісторонирівні? (рівнобедрений)
Натупний конкурс „Роздуми”.
команда 1
Циліндр
Висота
Трапеція
Діагональ
Мишка
команда 2
Дзвоник
Драйвери
Екзамен
Формули
Вінчестер
Третій конкурс «Вгадай прислів’я»
Конкурс „Хтошвидше?”.
1. Чому дорівнює 2-2?
(1/4.)
2. Чому дорівнює (-18)0?
(1.)
3. Чому дорівнює (-1)32?
(1.)
4. Якщо x2 = 1, то x = …
(-1 або 1.)
5. Графіком функції y = x2 є …
(Парабола.)
6. Графік функції y = x2 симетричний відносно …
(Осі ординат.)
10. Які лінії перетинаються в центр івписаного кола?
(Бісектриси.)
11. Чому дорівнює сума кутів рівнобедреного трикутника?
(180?.)
12. Тригонометрія – це вчення про…
(Тригонометричн іфункції.)
13. Що означає розв’зати рівняння?
(Знайти всі його корені або показати, що таких немає.)
14. Які рівняння мають однакові розв’язки?
(Рівносильні.)
15. Основні фігури стереометрії?
(Точка, пряма, площина.)
А зараз перейдемо до практичних завдань.
Анаграми
Мапря |
(Пряма) |
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
Дарох |
(Хорда) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
Рінько |
(Корінь) |
Тієв |
(Вієт) |
«Продовжіть ряд»
Команди отримують по 10 послідовностей слів, до кожної з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом.
1 |
Доба, година, хвилина,… |
2 |
Квадрат, трапеція, прямокутник,… |
3 |
25, 36, 49,… |
4 |
Раціональні, цілі, дійсні,… |
5 |
Тонна, кілограм, грам,… |
6 |
Лінійка, косинець, циркуль,… |
7 |
Гострий, тупий, прямий,… |
8 |
Діаметр, радіус, центр,… |
9 |
Арифметика, інформатика, алгебра,… |
10 |
Клавіатура, мікрофон, миша,… |
Задачі-жарти,
Конкурс «Перевір свої знання».
Учасники підносять таблички з написом «так» чи «ні».
1) Чи правда, що Фалеса Мілетського вважають засновником математичної науки? (Так.)
2) Чи правда, що цифр 9? (Ні.)
3) Чи правда, що індійці ввели поняття від’ємних чисел (для позначення боргів?» (Так.)
4) Чи правда, що знаменита фраза «В геометрії немає царських доріг» належить Евкліду? (Так.)
5) Чи правда, що поняття функції з’явилося в математиці у ХІІІ ст. (Ні. ХVІІ.)
6) Чи правда, що математичний шедевр, підручник Евкліда «Начала», був написаний за 300 років до н.е.? (Так.)
7) Чи правда, що Евклід заснував рух піфагорійців, які створили математику в формі теорії чисел і геометрії? (Ні.)
8) Чи правда, що сучасні (арабські) цифри перенесені в Європу в ХІІІ ст. єгиптянами? (Ні.)
9) Чи правда,що в множині натуральних чисел завжди можлива дія віднімання?(Ні.)
10) Чи правда, що ініціатором уведення поняття функції у шкільний курс математики був відомий український математик, наш земляк М.В.Остроградський (1801-1862).(Так).
І останній на сьогодні та вирішальний конкурс «Третій зайвий».
Учасникам даються таблички з номерами і назвами різних об’єктів. Два з них
мають якусь спільну властивість, а третій ні. Учасники повинні вибрати об’єкт, у якого немає властивості, спільної для двох інших.
1) Медіана, бісектриса, ширина. 2) Хорда, діаметр, діагональ. 3) Відрізок, пряма, кут. 4) Парабола, гіпербола, швидкість. 5) Катет, гіпотенуза, функція. |
6) Гектар, діаметр, сотка. 7) Ромб, трикутник, квадрат. 8) Степінь, рівняння, відстань. 9) Рік, місяць,вага. 10) Рівняння, корінь, число. |
ІV. Підбиття підсумків
Великий російський письменник Л. Толстой сказав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого – це все те добре ,що він думає про себе сам, а чисельник – це все те добре, що про цю людину думають інші.
Чим більший чисельник, тим більший самий дріб. Бажаю всім, щоб щастя додавалося, горе віднімалося, щоб достаток примножувався, а кохання ділилося.
Дякую за увагу!
Мапря |
(Пряма) |
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
Дарох |
(Хорда) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
Зінько |
(Корінь) |
Тієв |
(Вієт) |
Мапря |
(Пряма) |
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
Дарох |
(Хорда) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
Зінько |
(Корінь) |
Тієв |
(Вієт) |
Мапря |
(Пряма) |
Тасови |
( Висота) |
Чотка |
(Точка) |
Пецітрая |
(Трапеція) |
Дарох |
(Хорда) |
Ретамід |
(Діаметр) |
Форігап |
(Піфагор) |
Лочис |
(Число) |
Зінько |
(Корінь) |
Тієв |
(Вієт) |
1 |
Доба, година, хвилина,… |
2 |
Квадрат, трапеція, прямокутник,… |
3 |
25, 36, 49,… |
4 |
Раціональні, цілі, дійсні,… |
5 |
Тонна, кілограм, грам,… |
6 |
Лінійка, косинець, циркуль,… |
7 |
Гострий, тупий, прямий,… |
8 |
Діаметр, радіус, центр,… |
9 |
Арифметика, інформатика, алгебра,… |
10 |
Клавіатура, мікрофон, миша,… |
1 |
Доба, година, хвилина,… |
2 |
Квадрат, трапеція, прямокутник,… |
3 |
25, 36, 49,… |
4 |
Раціональні, цілі, дійсні,… |
5 |
Тонна, кілограм, грам,… |
6 |
Лінійка, косинець, циркуль,… |
7 |
Гострий, тупий, прямий,… |
8 |
Діаметр, радіус, центр,… |
9 |
Арифметика, інформатика, алгебра,… |
10 |
Клавіатура, мікрофон, миша,… |
1 |
Доба, година, хвилина,… |
2 |
Квадрат, трапеція, прямокутник,… |
3 |
25, 36, 49,… |
4 |
Раціональні, цілі, дійсні,… |
5 |
Тонна, кілограм, грам,… |
6 |
Лінійка, косинець, циркуль,… |
7 |
Гострий, тупий, прямий,… |
8 |
Діаметр, радіус, центр,… |
9 |
Арифметика, інформатика, алгебра,… |
10 |
Клавіатура, мікрофон, миша,… |
1) Медіана, бісектриса, ширина. 2) Хорда, діаметр, діагональ. 3) Відрізок, пряма, кут. 4) Парабола, гіпербола, швидкість. 5) Катет, гіпотенуза, функція. |
6) Гектар, діаметр, сотка. 7) Ромб, трикутник, квадрат. 8) Степінь, рівняння, відстань. 9) Рік, місяць,вага. 10) Рівняння, корінь, число. |
1) Медіана, бісектриса, ширина. 2) Хорда, діаметр, діагональ. 3) Відрізок, пряма, кут. 4) Парабола, гіпербола, швидкість. 5) Катет, гіпотенуза, функція. |
6) Гектар, діаметр, сотка. 7) Ромб, трикутник, квадрат. 8) Степінь, рівняння, відстань. 9) Рік, місяць,вага. 10) Рівняння, корінь, число. |
1) Медіана, бісектриса, ширина. 2) Хорда, діаметр, діагональ. 3) Відрізок, пряма, кут. 4) Парабола, гіпербола, швидкість. 5) Катет, гіпотенуза, функція. |
6) Гектар, діаметр, сотка. 7) Ромб, трикутник, квадрат. 8) Степінь, рівняння, відстань. 9) Рік, місяць,вага. 10) Рівняння, корінь, число. |
1