Множення натуральних чисел

Про матеріал
бінарний урок з математики у 5 класі на вдосконалення вмінь та навичок на тему: Множення натуральних чисел на розвиток екологічного мислення
Перегляд файлу

Курінна Галина Василівна

вчитель математики

Корсунь-Шевченківської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №2

вища категорія

Урок: Математика

Клас: 5

Тип уроку: вдосконалення вмінь та навичок

Вид уроку: бінарний урок

Тема уроку: Множення натуральних чисел

Мета уроку: розвиток екологічного мислення шляхом навчального предмета «Математика».

Навчальна: повторити та систематизувати матеріал з теми «Множення натуральних чисел», використовуючи задачі екологічного змісту, ознайомити учнів з екологічними проблемами місцевості.

Розвиваюча: розвивати логічне мислення, навички дослідницької роботи, розширювати кругозір учнів; вміння аналізувати, робити висновки, розвивати вміння орієнтуватися в нестандартній ситуації.

Виховна: виховувати повагу та любов до природи, відповідальність за її майбутнє, виховувати нове екологічне мислення, прививати любов до рідного краю.

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, набір карток.

Очікувані результати:

  1. Учні отримають навички роботи з проектором, розв’язуючи задачі екологічного змісту, здобудуть вміння аналізувати, міркувати, робити висновки.
  2. Учні зможуть використовувати сполучну та розподільну властивості множення при розв’язуванні прикладів.
  3. Таким чином у учнів формуються ключові компетентності: дослідницька, інформаційна, комунікативна, загальнокультурна, інтелектуальна.

Хід уроку

І. Організація класу

Посміхніться! Передайте своєму товаришу позитивні емоції, поділіться крапелькою тепла і добра.

Слайд 1. (Презентація Ліс, парк)

Вступне слово вчителя: … сьогоднішній урок не зовсім звичайний. Ми з вами спробуємо перевірити на практиці зв'язок математики з життям. Немає нічого прекраснішого за нашу природу: її лісів, парків, водоймищ…

ІІ. Актуалізація опорних знань

Про ліс є давнє прислів’я, про яке ви зараз дізнаєтесь, коли виконаєте усні вправи:

  1. Чому дорівнює сума 30 + 30 + 30 + 30 [120]
  2. Обчислити: 7 + 4∙ 3 – 2 [17]
  3. Збільшити число 25 в чотири рази [100]
  4. Знайти добуток: 15 ∙ 4 [60]
  5. Яке значення х, якщо: 35 ∙ х = 0 [0]
  6. Знайти 1/5 від 20 [4]
  7. Обчислити, використавши зручний порядок: 50 ∙ 15 ∙ 2 [1500]

Ключ:

1500

4

15

17

60

28

120

0

1

100

голодувати

не

річкою

з

проживати

співати

поряд

-

та

лісом

 

Учитель: А як ви гадаєте, для чого нам потрібен ліс?

Учитель: Але ліс – не тільки прикраса Землі, це найцінніший скарб нашої природи. Де використовують дерева?

          Слайд 2. (Діти, чи знаєте ви, що 20 кг макулатури зберігає 1 велике дерево?)

Задача 1. На виробництво 1 т паперу треба 2 т деревини. Під час екологічної акції ваш клас зібрав 80 кг макулатури. Скільки дерев ви зберегли?

Задача 2. У нашій школі 16 класів. Якби всі класи зібрали по 80 кг макулатури, скільки дерев залишилися б цілими?

Задача 3. А якби кожен учень (315 учнів у школі) здав би по 3 кг макулатури, скільки б залишилося дерев?

Слайд 3. У нашому парку серед великої кількості дерев, цілющі потоки чистого повітря насичені фітонцидами. Фітонциди – біологічно активні речовини, які вбивають чи пригнічують ріст і розвиток бактерій, мікроскопічних грибів та інших форм мікроорганізмів.

Задача 4. На території нашого парку листяні породи дерев зростають на площі понад 75 га, хвойні – близько 10 га. Листяні насадження площею 1 га виділяють за добу 2 – 3 кг корисних речовин, а хвойні – 5 кг. За підрахунками вчених, для знезараження повітря середнього за величиною міста достатньо 30 кг фітонцидів на добу. Підрахуйте, скільки за добу деревні насадження парку виділяють фітонцидів, покращуючи повітря міста, знищуючи значну кількість хвороботворних бактерій?

Молодці! Висновок: …

Але не тільки ліс, парк, а й вода дуже важлива для людства.

Задача 5. Вранці ви погано закрили кран. Знаючи, що за 1 секунду витікає 10 г води, порахуйте, скільки води витече за 1 годину? За 5 годин? За день?

Молодці! Висновок: …

ІІІ. Повторення і систематизація знань, узагальнення

  1. Якими властивостями множення ви користуєтесь?
  2. Робота з підручником: № 437 (1, 2); № 447 (3, 4).
  3. Спростити:
  1. 5а∙20с =
  2. 14х – 5х =
  3. 32х + 45х =
  4. 35а - 34∙235 =

Ми досить попрацювали, треба трішки відпочити:

Ми з вами трішки потрудилися

І, мабуть, ви вже втомилися.

Тепер настав час відпочинку,

Проведемо фізкультхвилинку.

 

А тепер всі дружно встали:

Будемо робити вправи.

Руки вгору, руки вниз

І легесенько прогнись.

 

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз – присіли, другий – встали.

 

Всі за парти хутко сіли,

Один одному зраділи,

Ручки в руки всі взяли,

Вчитись знову почали.

Слайд 4. Самостійна робота

Варіант І

Варіант ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Домашнє завдання

Обов’язково: № 437 (3, 4); № 447 (1, 2).

За бажанням:

Якщо зможете: скласти задачу екологічного змісту

V. Підбиття підсумків уроку.

Гаї та ліси -

навколо багато краси

Зелене вбрання

радує око

Зелена огорожа -

зелена відрада

Більше лісу -

більше снігу

Дерево водою живе -

дерево воду й береже

Багато лісу – не губи,

мало лісу – бережи, немає лісу - посади

Зрубали дерева -

прощавайте птахи

Лісу немає, і

гриб не народиться

Гриби шукають -

по лісу блукають

 

Рефлексія (зелена, жовта, червона картка).

Кожен учень залишає на парті одну із карток.

Зелена (я задоволений уроком, він був корисний для мене, я добре працював і отримав гідну оцінку).

Жовта (урок був цікавий, я приймав у ньому участь, зумів зробити декілька завдань, мені на уроці було достатньо комфортно).

Червона (користі від уроку я отримав мало, я не дуже розумів про іде мова, мені це не дуже потрібно, мені це не цікаво, до відповідей на уроці я був не готовий).

 

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку