Множення трицифрового числа на одноцифрове. Розв’язування рівнянь. Трикутник. Дії з іменованими числами.

Про матеріал
Розробку складено за підручником Антоніни Заїки та Світлани Тарновської "Математика. 4 клас. Частина 1". У розробці вказано вправи та завдання, які допоможуть зробити ваш урок цікавим та продуктивним.
Перегляд файлу

УРОК МАТЕМАТИКИ В 4 КЛАСІ

( підручник для 4 класу закладів загальної середньої освіти,

автори: Антоніна Заїка, Світлана Тарнавська)

 

 

Тема. Множення трицифрового числа на одноцифрове. Розвязування рівнянь. Трикутник. Дії з іменованими числами.

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із різними способами усного і письмового множення трицифрового числа на одноцифрове; узагальнити знання учнів із взаємозв’язком між компонентами і результатом дії ділення ; закріпити вміння розв’язувати задачі на збільшення числа в кілька разів; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;

формування ключових компетентностей:

 уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце; вміння доводити власну думку;  розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

Обладнання: комп'ютер, проектор, проектна дошка, наочний та дидактичний матеріал.

 

                           Хід уроку

І.  Організація класу до уроку

 

Сьогодні будемо спостерігати,

Робити висновки і працювати.

Запрошує всіх на урок

Турботливий дзвінок

 

  • Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

              

ОЧІКУВАННЯ

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Продовж речення….

  • Я дізнаюсь…..
  • Я вмітиму краще….
  • Я пригадаю…

Перевірка домашнього завдання

  • На дошці відповіді до виразів № 233

300; 624: 763; 927.

Задача №234

  • Скільки сторінок у книжці?
  1. 32 × 2 = 64 (с.) – за другий день;
  2. 32 + 64 = 96 (с.) – за два дні;
  3. 150 + 96 = 246 (с.) – у книжці.

 

Відповідь: 246 сторінок у книжці.

ІІ . Актуалізація опорних знань

Гра «Розумники» від Софійки №235  

  •  Які цифри ви записали у рівності?

 

17 + 37 + 57 = 111             90 + 91 + 92 = 273

  • Виконайте тестове завдання № 236. Знайдіть правильний варіант відповіді.

 

В)  102 × 7 = 714

ІІІ . Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні ми будемо вчитися множити трицифрове число на одноцифрове, розв’язувати рівняння, обчислювати  вирази з іменованими числами, порівнювати геометричні фігури.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

- Як часто вам доводиться купувати якісь речі?

- Чи можете обчислити вартість покупки правильно?

- Як ви думаєте, чи  потрібне таке вміння у життєвих ситуаціях ?

 

Попрацюйте в групах № 238

  • Якщо ціна скейта 148 грн, то якою буде вартість трьох скейтів?

148 × 3 = 444 грн

V. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота №№ 239 – 240

-  Розгляньте запис усного усного і письмового множення.

-  Поясніть способи усного і письмового множення за зразком.

2. № 241 Виконати письмове множення з коментуванням.

145 × 5 = 725    234 × 3 = 702     115 × 7 – 115 = 690   318 × 3 – 318 = 636

3.  Дії з іменованими числами № 242

- Скажіть, будь ласка, як називають числа: 2 м; 56 см; 7 кг; 4 мм?

- Яке число буде у добутку, якщо один із множників іменоване число.

1 – ий  вираз біля дошки з поясненням, інші вирази учні обчислюють самостійно.

Взаємоперевірка.

324 кг × 2 = 648 кг

2 ц 43 кг × 2 = 486 кг = 4 ц 86 кг

134 см × 6 = 804 см = 8 м 4 см

8 мм  × 8 = 64 мм = 6 см 4мм

 

 Узагальнення і систематизація знань

Робота над задачею № 243

  • Прочитайте умову задачі. Розгляньте короткий запис.
  • Розв’яжіть задачу діями з поясненням.

Міркування учня. Спочатку дізнаємося, яка кількість 1 – 4 класів у школі.

     1) 2 × 3 + 3 = 9 (кл.) – 1 – 4  разом;

      2) 270 : 9 = 30 (учн.) -  в одному класі;  

      3) 30 × 3  = 90 (учн.) – першого класу;

      4) 30 × 2 = 60 (учн.) – четвертого класу.                                                                                  

  Робота в групах №244

-  Об’єднайтеся в групи.

- Серед многокутників виберіть трикутники. Назвіть вершини, сторони, кути цих трикутників.

- Який трикутник має прямий кут? Обчисліть його периметр.

Трикутник МОК має прямий кут.

Р = 2 см + 2 см + 4 см = 8 см

Хвилинка здоров’я

     Фізкультхвилинка.. 

 Робота над задачею № 245.

  • Прочитайте умову задачі.
  • Складіть план розв’язування.
  • Яка схема ілюструє зміст задачі?
  1. 4 + 3 + 2 = 9 (б.) – разом;
  2. 540 : 9 = 60 (грн) – ціна 1 банки.

     

VІ. Домашнє завдання №№  246 - 247

VІІ. Підсумок уроку

-  Самооцінювання  «Чарівне дерево» (слайд 10).

- Сьогодні на уроці ви гарно працювали.

 

- Чи справдились ваші очікування?

 

- Чи брали ви активну участь у роботі групи?

 

- Чи надавали  підтримку іншим учням?

 

Самооцінювання  «Чарівне дерево»

 

Горіх волоський: сорти, вирощування, посадка і догляд|

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2021
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку