Тема. Множення звичайних дробів
Мета: на основі сформованих на попередньому уроці знань і вироблених умінь виконувати множення звичайних дробів; сформувати уявлення і виробити відповідні вміння виконувати множення натурального числа на звичайний дріб та множення мішаних чисел.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
На перерві перевіряються зошити «слабких» учнів (наявність домашнього завдання можуть допомогти вчителеві перевірити чергові). На уроці — фронтально (2 учні працюють на відкидних дошках).
Математичний диктант
Варіант 1 |
Варіант 2 |
1. Виконайте множення:
1) 2. Знайдіть добуток:
1) |
1. Виконайте множення:
1) 2. Знайдіть добуток:
1) |
II. Актуалізація опорних знань
Повторення знань, пов'язаних із множенням звичайних дробів, відбувається під час перевірки і аналізу помилок, яких припустилися учні під час виконання завдань математичного диктанту. Тому перед викладенням навчального матеріалу цього уроку слід зосередити увагу учнів на:
Усні вправи
;
;
;
;
; 1;
;
.
III. Засвоєння знань учнів
Після виконання усних вправ на повторення (див. вище) майже всі учні готові до сприйняття матеріалу. Бо твердження «мішане число можна записати звичайним дробом» і «натуральне число можна записати звичайним дробом» вже не викликають сумнівів, тому залишається завершити логічний ланцюжок висловом:
Щоб помножити натуральне число / мішане число на звичайний дріб, треба перетворити натуральне число / мішане число у неправильний дріб, а потім виконувати множення звичайних дробів (конспект 14).
Але ж після виконання кількох прикладів «сильні» учні можуть помітити (на це треба їх націлити), а якщо вони не впораються, допомогти їм «побачити», що: .
Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його чисельник помножити на це число, а знаменник залишити без змін.
Краще, якщо результати міркувань будуть записані учнями у вигляді конспекту № 15.
|
Конспект 15 |
|
Особливі випадки множення дробів |
||
1. Множення мішаних чисел Перетворіть мішане число у неправильний дріб і виконайте множення звичайних дробів.
2. Множення звичайного дробу
|
Приклад
а)
б) Приклад
а)
б) |
|
IV. Формування вмінь
І рівень
Усні вправи
Виконайте множення: а) ;
;
; б)
;
;
;
в) ;
;
; г)
;
;
.
ІІ, III рівні
Письмові вправи
ж) ; з)
; и)
; к)
.
Додаткові завдання
a) v = км/год, t =
год; б) v =
м/хв; t =
хв.
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання
а) ; б)
; в)
; г)
; д)
; е)
.
а) ; б)
; в)
; г)
.