Множення звичайних дробів

Про матеріал
Мета: на основі сформованих на попередньому уроці знань і вироблених умінь виконувати множення звичайних дробів; сформувати уявлення і виробити відповідні вміння виконувати множення натурального числа на звичайний дріб та множення мішаних чисел.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Множення звичайних дробів

Мета:  на основі сформованих на попередньому уроці знань і вироб­лених умінь виконувати множення звичайних дробів; сформувати уяв­лення і виробити відповідні вміння виконувати множення натурального числа на звичайний дріб та множення мішаних чисел.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

На перерві перевіряються зошити «слабких» учнів (наявність домашнього завдання можуть допомогти вчителеві перевірити чергові). На уроці — фронтально (2 учні працюють на відкидних дошках).

Математичний диктант

Варіант 1

Варіант 2

1. Виконайте множення:

1) ; 2) ; 3) ; 4) .

2. Знайдіть добуток:

1) ; 2) .

1. Виконайте множення:

1) ; 2) ; 3) ; 4) .

2. Знайдіть добуток:

1) ; 2) .

 

II. Актуалізація опорних знань

Повторення знань, пов'язаних із множенням звичайних дробів, відбувається під час перевірки і аналізу помилок, яких припусти­лися учні під час виконання завдань математичного диктанту. Тому перед викладенням навчального матеріалу цього уроку слід зосередити увагу учнів на:

  • перетворенні мішаного числа у неправильний дріб;
  • натурального числа у неправильний дріб.

 

Усні вправи

  1.   Знайдіть серед записаних чисел зайве: ; ; ; .
  2. Серед чисел, що записані нижче, знайдіть пари рівних:

; ; ; ; ; 1; ; .

  1. Перетворіть у неправильний дріб числа: ; ; 1; 2; а.

III. Засвоєння знань учнів

Після виконання усних вправ на повторення (див. вище) майже всі учні готові до сприйняття матеріалу. Бо твердження «мішане число можна записати звичайним дробом» і «натуральне число можна записати звичайним дробом» вже не викликають сумнівів, тому залишається завершити логічний ланцюжок висловом:

Щоб помножити натуральне число / мішане число на звичайний дріб, треба перетворити натуральне число / мішане число у неправиль­ний дріб, а потім виконувати множення звичайних дробів (конспект 14).

Але ж після виконання кількох прикладів «сильні» учні можуть помітити (на це треба їх націлити), а якщо вони не впораються, допо­могти їм «побачити», що: .

Щоб помножити дріб на натуральне число, треба його чисельник помножити на це число, а знаменник залишити без змін.

Краще, якщо результати міркувань будуть записані учнями у вигляді конспекту № 15.

 

Конспект 15

Особливі випадки множення дробів

1. Множення мішаних чисел

Перетворіть мішане число у непра­вильний дріб і виконайте множення звичайних дробів.

2. Множення звичайного дробу на нату­ральне число с 

Приклад

а) ;

б) .

Приклад

а) ;

б) ;  в) ;

 

IV. Формування вмінь

І рівень

Усні вправи

Виконайте множення: а) ; ; ; б) ; ; ;

в) ; ; ; г) ; ; .

ІІ, III рівні

Письмові вправи

  1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) .
  2. Обчисліть: а) ; б) .
  3. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) ;

ж) ; з) ; и) ; к) .

  1. Спростіть вираз: а) ; б) ; в) .
  2. Розв'яжіть рівняння .
  3. Обчисліть: а) ; б) .
  4. Обчисліть: а) ; б) .
  5. Обчисліть добуток:
    а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .
  6. Обчисліть значення виразів: а) ; б) ; в) .
  7. Обчисліть значення виразів: а) ; б) .
  8. Обчисліть значення виразів: а) ; б) .

 

Додаткові завдання

  1. 1 кг пряників коштує грн. Скільки коштують кг; 2кг; кг пряників?
  2. За формулою s = vt знайдіть s, якщо:

a) v = км/год, t = год; б) v = м/хв; t = хв.

  1. Знайдіть масу металевої деталі, якщо її об'єм дм, а маса 1 дм3 цього
    металу кг.
  2. Два велосипедисти виїхали одночасно з одного й того самого міста
    в одному напрямку. Швидкість одного з них км/год, а іншого — у рази більша. Яка відстань буде між ними через год?
  3. З першого поля, площа якого га, зібрали з 1 га по ц пшениці, а з другого поля, площа якого у рази більша за площу першого поля, зібрали по ц пшениці з 1 га. Скільки всього центнерів пшениці зібрали з цих двох полів?

 

V. Підсумки уроку

  • Як помножити два звичайні дроби?
  • Як помножити натуральне число на звичайний дріб?
  • Як помножити мішане число на будь-яке число?

 

VI. Домашнє завдання

  1. Обчисліть (усно): а) ; б) ; в) ; г) .
  2. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
  3. Розв'яжіть рівняння .
  4. Знайдіть добуток суми чисел і та їх різниці.
  5. Обчисліть: а) ; б) .
  6. Поле площею 240 га засіяли горохом і гречкою, причому горохом
    засіяли 0,4 площі поля. Скільки гектарів поля засіяли гречкою?
  7. Обчисліть добутки:

а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; е) .

  1. Обчисліть значення виразів:

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Спростіть вираз: а) ; б) ; в) ; г) .
  2.  На скільки площа квадрата зі стороною м більша за площу квадрата зі стороною м?

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку