Множинний інтелект: від теорії до практики

Про матеріал
Теорія множинного інтелекту пропонує вчителям ще раз переглянути свої найкращі викладацькі надбання і зрозуміти, чому деякі з них «працюють», а деякі ні. Допомагти вчителям розширити свій діапазон викладацьких засобів і прийомів, поновити його новими методами та матеріалами, щоб утримувати в полі зору усіх учнів без винятку.
Перегляд файлу

Якщо ми навчатимемо сьогодні так,

як навчали вчора,

ми вкрадемо в дитини завтра

                                                 Конфуцій

Тема: Множинний інтелект: від теорії до практики

 

Мета:Теорія множинного інтелекту пропонує вчителям ще раз переглянути свої найкращі викладацькі надбання і зрозуміти, чому деякі з них «працюють», а деякі ні. Допомагти вчителям розширити свій діапазон викладацьких засобів і прийомів, поновити його новими методами та матеріалами, щоб утримувати в полі зору усіх учнів без винятку.

Форма роботи: методичний аукціон

 

Вправа  «Привітання»

 

 Вправа «Об’єднання в групи»

 

Інформаційне повідомлення:Говард Гарднер — американський психолог, фахівець в галузі клінічної психології і нейропсихології. Є автором теорії множинного інтелекту в якості радикальної альтернативи тому, що він називає «класичним» поглядом на інтелект як на здатність до логічних роздумів. Гарднер тривалий час досліджував можливості людського мозку за допомогою спостережень, вивчення і тестів з сотнями людей. Він вивчав особливості мозку, пошкодженого в результаті інсульту або нещасного випадку, мозку обдарованих людей, розумово-відсталих, представників різних етнічних культур. В результаті досліджень Гарднер зробив припущення, що інтелект концентрується в різних областях мозку, які взаємодіють одна з одною, або працюють незалежно одна від одної і можуть бути розвинені за наявності відповідних умов. Г. Гарднер зазначає, що інтелект є не «річ», чи не якийсь пристрій, що знаходиться в голові, а «потенціал, наявність якого дозволяє індивідууму використовувати форми мислення, адекватні конкретним типам контексту» Згідно позиції Гарднера, інтелект це:

1) Здатність створювати ефективні продукти або пропонувати послуги, що представляють культурну цінність.

2) Набір навичок, що дозволяє індивідууму вирішувати життєві проблеми.

3) Здатність здобувати нові знання через рішення проблем Він виділив дев’ять основних видів здібностей людини, які не обмежуються вмінням добре рахувати або грамотно писати. Краще вивчити людину з точки зору його когнітивних здібностей дає теорія «структури розуму». Г. Гарднер вважає, що 2. люди з різним типом інтелекту по різному сприймають, обробляють і засвоюють інформацію. Ця теорія відкрила альтернативний погляд на поняття таланту, розуму і здібностей.

 

 

У межах власної теорії учений виокремлює 9 типів інтелекту.

 1. Вербально – лінгвістичний інтелект .Гра на вибування Хто знає гру в міста? Суть нашої вправи, беремо слово і на останні  букви треба підібрати інший іменник за п’ять секунд. Хто не встигає той вибуває. Висновки: люди в яких переважає даний тип інтелекту люблять читати, писати оповідання, готувати розповіді. Вони володіють гарною словесною пам’яттю та мають багатий лексичний запас. (ведучий, оратор, політик, письменник, журналіст, поет, редактор).

 2. Логіко – математичний інтелект. А зараз використаємо правило піднятої руки

1. Який знак потрібно поставити між цифрами 2 і 3, щоб результат вийшов більше 2, але менше 3?

2. Розділіть 10 апельсинів порівну між 12- тю хлопчиками за умови, що різати кожен апельсин можна не більше ніжна 3 рівні частини.

 3. Яке слово в словнику написано неправильно.

 4. Якою рукою краще розмішувати чай?

5. Що намокає поки сушить?

6. У якого слона немає носа?

7. Що завжди збільшується і ніколи не зменшується?

8. Шість ніг, дві голови, один хвіст.

9. Що таке, летить і блищить?

10. В небі одна, в землі жодної,а в баби аж дві?

 11. Маленька, зморшкувата, є в кожній жінці.

12. 15 см. довжини 7 см. ширини дуже подобається жінкам?

13. Зуби мають, а зубного болю немає?

Висновки: діти в яких цей тип інтелекту стають програмістами, бухгалтерами, юристами, вчені, математики.

3. Візуально – просторовий інтелект 

Вправа « Ілюстрація до твору» Після завершення роботи один учасник показує роботу, а всі відгадують про що в них був твір.

Висновки: такий тип інтелекту переважає у художників, картографів, архітекторів, скульпторів, конструкторів, хірургів.

4. Натуралістичний інтелект 

Завдання для першої групи: створити листівку на екологічну тематику Завдання для другої групи: назвати рослини шкідники городу – визначити їх користь. Завдання для третьої групи: скласти сенкан про природу

Висновки: діти цього типу інтелекту люблять ходити в походи, гори . їм подобається вивчати екологію, природу рослини і тварини. Для них важливо щоб навчання проходило на відкритому повітрі . (ветеринари, екологи, натуралісти, вчені дослідники)

5. Тілесно – кінестетичний інтелект В наступній вправі потрібно за 5 хвилин придумати фізкультхвилинку під музику (Дідзьо «Василина») після завершення часу групи демонструють свої фізкультхвилинки.

Висновки: Даний інтелект містить у собі такі фізичні якості, як координація, баланс, спритність, сила, гнучкість, а також дотикальні здібності. Він властивий не тільки спортсменам, оскільки містить у собі навички, необхідні, наприклад, у роботі хірурга при проведенні складної хірургічної операції.

 6. Музичний інтелект. Щоб краще розібратися з наступним типом інтелекту, нам допоможе ця вправа. (на папірцях записані стилі виконання пісень. Це колискова, козацький марш, реп, романс).

Вправа «Вірш» заспівати вірш, в тому стилі, який ви обрали жеребкуванням.

 Висновки: музичний інтелект- це здатність створювати й сприймати ритм, висоту тону й тембр, а також розрізняти форми музичного вираження. Цьому інтелекту властиве загострене відчуття звуку й емоційна здатність реагувати .

7. Внутрішньо – особистісний інтелект 

Вправа «Цікаве резюме» Скласти цікаве (не стандартне) резюме, щоб вас взяли на роботу за професією. Офіціант сантехнік агроном медсестра 

Висновки: Людина, яка має даний тип інтелекту, почуває себе краще, якщо має можливість обмірковувати свої дії та вчинки, здійснювати самооцінку (бачити власні переваги та недоліки), свідомо помічати свій внутрішній настрій, мотивації, темперамент і бажання.

8. Міжособистісний інтелект  .Вправа «Сильні і слабкі сторони» Протягом 5 хвилин кожна команда за допомогою символів зображує наступне;

- Сильні сторони нашого колективу; - Слабкі сторони нашого колективу.

 По завершенню роботи команда презентує свій шедевр.

 Висновки: це здатність розпізнавати настрої, темпераменти, мотивації й наміри інших людей та належним чином на них реагувати.

 9. Екзистенційний інтелект (слайд 9) 3 хв.

  1. Вправа «Я філософ» Вам потрібно пофілософствувати стосовно значимості цього предмету щодо збереження життя на планеті.(дод.4) Яблуко.мішок. скрипка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Психологи стверджують, що кожній людині потрібне хобі. Мабуть, це справді так. По-перше, хобі – це відпочинок для душі, по-друге, це – можливість відрити світу щось нове, не сказане ще ніким. Таке захоплення дарує людині естетичне задоволення, самовдосконалення, вирізняє її серед інших, а ще, до речі, має значний терапевтичний ефект. Різноманіття захоплень просто вражає: колекціонування, спорт, полювання, рибальство, фотографування – усього перелічити просто неможливо! Особливо цікавими є творчі вподобання, які потребують певних рис характеру, а саме: терпіння, креативності, ретельного обдумування тощо. Вишивання хрестиком і бісером, плетіння з газет, виготовлення листівок, різьблення, декупаж, малювання – усе це робить ваше життя яскравим, неповторним. Зі швидким розвитком інноваційних технологій з’явилося багато нових хобі: програмування, веб-дизайн, ведення сайтів і блогів тощо. Щоправда, учені стверджують, що захоплення комп’ютерними іграми та спілкуванням у соціальних мережах може призвести до появи психологічної залежності. Часто захоплення вимагає глибоких спеціальних знань, а іноді, крім відчуття задоволення та щастя, може стати ще й джерелом прибутку. Звичайно, це відбувається тоді, коли рівень вашого захоплення високий, тобто ви стаєте справжнім майстром.

 

 

Офіціант   сантехнік   Агроном  медсестра

 

Яблуко            мішок     скрипка

 

Для того, щоб вас уважно слухали, необхідно завжди мати в запасі щось нове, не пізнане ще ніким, до того ж розповідати цікаво та яскраво. А для цього потрібно бути уважним, стежити за подіями не тільки у своїй країні, а й у всьому світі, цікавитися всім: політикою, і культурою, і спортом, і наукою, і технікою. Потрібно також любити природу, мати певні захоплення. Знання, інформацію, події – усе необхідно сприймати таким чином, щоб пізніше цим можна було поділитися з друзями та знайомими, співробітниками та випадковими співрозмовниками. Щоб навчитися добре і змістовно говорити, необхідно постійно працювати, збагачуючи себе знаннями та досвідом, удосконалюючи освіту, інакше кажучи, усебічно розвиваючи свою особистість. До речі, успіхів у праці та стосунках із людьми ви теж досягнете лише тоді. Людина, яка вміє правильно і гарно говорити, легко спілкується, знаходить собі справжніх друзів. Усесвітньо відомі ритори відпрацьовували своє мистецтво постійно, незважаючи на успіх і досвід. Отже, працюйте над мистецтвом розмови щодня – і побачите: воно того варте!

 

 

 

Я — син свого часу і весь належу сучасникам своїм. Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив колись воду, і до моєї білої привітної хатини, посилаю їм у далеке минуле своє благословіння, я роблю ту лише «помилку», яку роблять і робитимуть, скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства. Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє. Майже все вже розтануло в далекім мареві часу, як сон. Одна лише Десна зосталася нетлінною у стомленій уяві. Святая, чиста ріка моїх дитячих незабутніх літ і мрій. Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно, що, згадуючи тебе вже много літ, я завжди добрішав, почував себе невичерпно багатим і щедрим. Так багато дала ти мені подарунків на все життя. Далека красо моя! Щасливий я, що народився на твоєму березі, що пив у незабутні роки твою м'яку, веселу, сиву воду, ходив босий по твоїх казкових висипах, слухав рибальських розмов на твоїх човнах і казання старих про давнину, що лічив у тобі зорі на перекинутому небі, що й досі, дивлячись часом униз, не втратив щастя бачити оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах

 

 

Усе починається з дитинства, з колискової. Звідти беруть початок наші турботи й радощі, смуток і веселість, тривоги та сподівання. І головне — взаємність з життям, зі світом. адже дитяче слово, ще не зовсім виразне промовляння, помах ще не зміцнілих рученят, перша ота взаємність очищає і душу, і помисли. І щезає до певної міри все гіркотне, наболіле, стражденне. Тож не зайве наголосити, що людина таки починається з колискової, з голосу материнської душі над колискою. Уже тоді, з першої почутої мелодії ми відчуваємо багатоголосся життя та світу. Колискова — це душа, яка ходить навшпиньках. Почути її кроки можуть лише ті, хто вміє слухати. Як і сповідь матері над колискою. Коли вгамовуються, стихають людські чвари, коли натруджена (вечірня чи вранішня) земля дихає безгомінням, коли помислам і надіям відкриваються простір і небо, а світ стає милосерднішим, ближчим до серця,— тоді в серці матері народжується пісня, тоді над колискою вона щемно, тремтливо та ніжно виспівує свою незглибинну душу. Тож навчимося слухати материну сповідь.

 


А я у гай ходила
по квітку ось яку!
А там дерева — люлі.
І все отак зозулі:ку-ку!
 

Я зайчика зустріла,
дрімав він на горбку.
Була б його спіймала —
Зозуля ізлякала:ку-ку.

А я у гай ходила
по квітку ось яку!
А там дерева — люлі.
І все отак зозулі:ку-ку!
 

Я зайчика зустріла,
дрімав він на горбку.
Була б його спіймала —
Зозуля ізлякала:ку-ку.

А я у гай ходила
по квітку ось яку!
А там дерева — люлі.
І все отак зозулі:ку-ку!
 

Я зайчика зустріла,
дрімав він на горбку.
Була б його спіймала —
Зозуля ізлякала:ку-ку.

Тренер.Кожному з вас цікаво який тип інтелекту притаманний вам. Для цього є відповідні анкети. Ви можете провести таке анкетування і з учнями чи батьками.Не хвилюйтесь,якщо ваша дитина силтна лише в 3-4 сферах.так і повинно бути.У кожному випадку проявляється перевага одного слабкість іншого інтелекту. І це нормально.Фахівці радять:коли ми помічаємо що дитина віддає перевагу певному стилю пізнання,ми повинні надати їй можливість реалізувати себе у певному напрямі.Можливо ваша дитина не стане принцесою,але напише книгу про принцес.Син не полетить на Марс але бути проектувати ракети. Хочу зазначити,що вибрані вами варіанти відповідей відповідають вашому сьогоднішньому стану,провівши цей тест через певний час він може бути зовсім іншим.

Рефлексія «Пароль»

docx
Додав(-ла)
Турлай Оксана
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
26 вересня 2020
Переглядів
1502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку