Мої права та обов'язки

Про матеріал

Дана виховна година сприятиме розвитку в учнів активної громадянської позиції

Перегляд файлу

 

Вч. Цебенко І.В

Виховна година ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ДИТИНИ”

Мета: поглибити знання учнів про основні права дитини, ознайомити з деякими нормативно-правовими актами щодо прав дитини (Конституцією України, Декларацією прав дитини, Конвенцією про права дитини), навчити бути гідними людьми, виховувати в них високу правову культуру, розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести дітей до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати обов’язки.

Обладнання: скринька (на дні якої лежить дзеркало), Конституція України, Декларація прав дитини.

Хід проведення

Дитинство та юнацтво – найщасливіша пора у житті людини. Діти народжуються невинни ми. Вони вразливі та залежні. Вони також цікаві,енергійні, готуються до дорослого життя.

Після дитинства наступає юнацтво. Діти дорослішають, здобувають освіту, готуються до дорослого життя.

В мене в руках чарівна скринька, а у ній- найцінніший скарб планет Земля. Хто із вас хоче його побачити, може зазирнути. Але не розповідайте, кого ви там побачили аж доти. Поки всі найцікавіші та найсміливіші не зазирнуть до скриньки.

(діти дивляться у скриньку)

Учитель. Тож  кого ви побачили у чарівній скриньці? Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Людна є найціннішим скарбом на нашій планеті. Кожен із вас - особистість, і саме такої людини, як ви, більше на Землі не існує та й не існуватиме.

Щоб забезпечити вам належні умови для розвитку, в 1959 році представнгки різних націй зібралися на Генеральну Асамблею ООН і прийняли Конвенцію про права дитини.

Кожна дитина, хоч вона ще й маленька , але людина, і вона має певні права, як і дорослі. Саме в Конвенції ООН затверджено ці права дітей.

Що таке право?

Учень1. Право- це можливість щось робити та здійснювати. Права дитини-це те, що ми можемо робити і в чому нам не можуть відмовити, щоб подорослішати і повноцінно жити.

Що ж таке конвенція?

 

 

Учень2. Конвенція- (лат. conventio- договір, угода)- різновид міжнародного договору.  20 листопада 1989 року було прийнято Конвенцію ООН про права дитини- це угода між країнами, в якій записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей.

 

Конвенція містить 54 статті, вони забезпечують 40 прав дитини. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні 27 вересня 1991 року і відтоді є частиною національного законодавства.

Вчитель. Отож, Конвенція має 54 статті, написаних 6 мовами. ООН у своєму відомості має комітет  з прав дитини, якому кожна держава звітує про заходи, які вжити згідно з Конвенцією. Він також досліджує, як у країнах дотримують прав дітей.

Подивимося, будь ласка, на малюнки (малюнок)

 

Вчитель. Використання прав дитиною нерозривно пов’язане з виконанням нею своїх обов’язків. Які ж обов’язки є у вас? ( старанно вчится, охороняти природу, берегти пам’ятки культури, дбайливо ставитися до шкільного майна, дотримуватися правил особистої гігієни)

Робота в групах(учні отримають смужки, вони повинні вірно підібрати обов’язки згідно таблиці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця

Права

Обов’язки

Усі діти мають право на любов і турботу

Поважати та любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас.

Всі діти рівні у своїх правах

Поважати близьких і друзів. Не принижувати гідності жодної людини. Поводитися так, щоб не порушувати прав людини.

Особлива турбота дітям-

інвалідам

Бути толерантним до дітей-інвалідів. Поважати та допомагати їм.

Усі діти мають право на повноцінне харчування

Дотримувати режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

Дотримувати правил моральної етики. Організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.

Всі діти мають право на життя

Дотримувати норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, які можуть спричинити нещасні випадки.

Усі діти мають право на освіту

Сумлінно навчатися, активно працювати на уроках, готуватись самотужки, старанно виконувати домашні завдання.

Особлива турбота дітям, які перебувають у конфлікті із законом

Дотримувати певних  норм, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуацій, які призводять до порушень закону.

Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному  висловлювати свої думки. Не нав’язувати свої погляди іншим, якщо вони з ними не згодні

Діти мають право на медичну допомогу

Цінувати та дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

Усі діти мають право на вільне спілкування

Поважати співрозмовників. Коректно та тактовно висловлювати свої думки. Дотримувати правил мовного етикету

Особлива турбота дітям без сімей

Із повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

Виконувати роботу, яка не завдає шкоді здоров’ю. Виконувати всі види самообслуговування

Всі діти мають право на інформацію

Самостійно знаходити інформацію в різних джерелах

Жодну дитину не можна ображати або принижувати

 

Не ображати та не принижувати оточення

 

 

Опитувальник

На картках перед вами визначення слів. Запишіть подані слова до поданих визначень. Час обговорення -3 хвилини.

Завдання

  1. Міжнародна угода, як правило, з певного питання, що має обов’язкову чинність для тих держав, які до неї приєдналися. (Конвенція)
  2. Оголошення, проголошення основних принципів, програмових положень. Не має обов’язкової чинності, це лише рекомендації. (Декларація)
  3. Прийнята в червні 1996 року. Її другий розділ забезпечує права та свободи людини і громадянина, відображає вимоги Загальної декларації прав людини. (Конституція)
  4. Людина, яка належить до постійного населення певної держави та користується всіма правами, виконує всі обов’язки цієї держави. (Громадянин)
  5. Обов’язкові для всіх правила, прийняті державою, яка стежить за їх виконанням.(Закон)
  6. Створена 1945 року,є міжнародною організацією на добровільній основі  держави з метою підтримки та зміцнення міжнародного миру та безпеки, а також розвитку співпраці між державами (ООН)
  7. Основний закон держави (Конституція)
  8. Вищий законодавчий орган України (Верховна Рада)
  9. Вищий виконавчий орган (Кабінет Міністрів)
  10.  Вік, із якого громадянин несе адміністративну відповідальність (16 років)
  11.  Вік, із якого громадянин несе матеріальну відповідальність (18 років)
  12.  Герб України (Тризуб)

Вчитель Ми живемо в чудовій  час. Росте наша держава і ми разом з нею

Учень.

 У всьому світі кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина-

Це наша славна Україна.

Знайте,що усі ми рівні

Від народження в правах.

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

Треба людям всього світу

Не сваритись, а дружити.

І по правилах гарних,

За законом треба жити.

Вчитель. Поважайте закони держави. Закон захищає і оберігає насемперед вас, вашу сім’ю, ваше щастя, майбутнє ваших дітей. Порушувати закон-це все одно, що рубати гілку, на якій ми сидимо.

Вчитель. Запам’ятайте людські заповіді

  • Роби добро!
  • Бійся образити людину!
  • Люби та вибачай людям!
  • Чини стосовно іншого так, як ти хотів би, щоб він чинив стосовно тебе!
  • Бережи честь з молоду.
  • Пізнавай себе та світ.
  • Знайди свою мету у житті.
  • Не лінуйся та не шукай виправдання власним слабкостям.
  • Кращне віддати своє, аніж брати чуже.
  • Не втрачай віру в себе.

Вчитель. Дорогі діти, Не за горами час, коли ви закінчете школу і вступите у самостійне життя. Від вас вимагається бути відповідальним, успішно займатися дорученою справою, виконувати громадські  обов’язки-хорошого трудівника, захисника Вітчизни, патріота. При цьому дуже корисно поповнювати правові знання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Роби добро!
  • Бійся образити людину!
  • Люби та вибачай людям!
  • Чини стосовно іншого так, як ти хотів би, щоб він чинив стосовно тебе!
  • Бережи честь з молоду.
  • Пізнавай себе та світ.
  • Знайди свою мету у житті.
  • Не лінуйся та не шукай виправдання власним слабкостям.
  • Кращне віддати своє, аніж брати чуже.
  • Не втрачай віру в себе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень2. Конвенція- (лат. conventio- договір, угода)- різновид міжнародного договору.  20 листопада 1989 року було прийнято Конвенцію ООН про права дитини- це угода між країнами, в якій записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Конвенція містить 54 статті, вони забезпечують 40 прав дитини. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні 27 вересня 1991 року і відтоді є частиною національного законодавства.

 

Учень1. Право- це можливість щось робити та здійснювати. Права дитини-це те, що ми можемо робити і в чому нам не можуть відмовити, щоб подорослішати і повноцінно жити.

 

Учень.

 У всьому світі кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина-

Це наша славна Україна.

Знайте,що усі ми рівні

Від народження в правах.

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

Треба людям всього світу

Не сваритись, а дружити.

І по правилах гарних,

За законом треба жити.

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця

Права

Обов’язки

Усі діти мають право на любов і турботу

Поважати та любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас.

Всі діти рівні у своїх правах

Поважати близьких і друзів. Не принижувати гідності жодної людини. Поводитися так, щоб не порушувати прав людини.

Особлива турбота дітям-

інвалідам

Бути толерантним до дітей-інвалідів. Поважати та допомагати їм.

Усі діти мають право на повноцінне харчування

Дотримувати режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

Дотримувати правил моральної етики. Організовувати дозвілля так, щоб воно приносило користь і не заважало іншим.

Всі діти мають право на життя

Дотримувати норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, які можуть спричинити нещасні випадки.

Усі діти мають право на освіту

Сумлінно навчатися, активно працювати на уроках, готуватись самотужки, старанно виконувати домашні завдання.

Особлива турбота дітям, які перебувають у конфлікті із законом

Дотримувати певних  норм, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуацій, які призводять до порушень закону.

Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному  висловлювати свої думки. Не нав’язувати свої погляди іншим, якщо вони з ними не згодні

Діти мають право на медичну допомогу

Цінувати та дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

Усі діти мають право на вільне спілкування

Поважати співрозмовників. Коректно та тактовно висловлювати свої думки. Дотримувати правил мовного етикету

Особлива турбота дітям без сімей

Із повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

Виконувати роботу, яка не завдає шкоді здоров’ю. Виконувати всі види самообслуговування

Всі діти мають право на інформацію

Самостійно знаходити інформацію в різних джерелах

Жодну дитину не можна ображати або принижувати

 

Не ображати та не принижувати оточення

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Міжнародна угода, як правило, з певного питання, що має обов’язкову чинність для тих держав, які до неї приєдналися.
  2. Оголошення, проголошення основних принципів, програмових положень. Не має обов’язкової чинності, це лише рекомендації.
  3. Прийнята в червні 1996 року. Її другий розділ забезпечує права та свободи людини і громадянина, відображає вимоги Загальної декларації прав людини.
  4. Людина, яка належить до постійного населення певної держави та користується всіма правами, виконує всі обов’язки цієї держави.
  5. Обов’язкові для всіх правила, прийняті державою, яка стежить за їх виконанням.
  6. Створена 1945 року,є міжнародною організацією на добровільній основі  держави з метою підтримки та зміцнення міжнародного миру та безпеки, а також розвитку співпраці між державами
  7. Основний закон держави
  8. Вищий законодавчий орган України
  9. Вищий виконавчий орган
  10.  Вік, із якого громадянин несе адміністративну відповідальність
  11.  Вік, із якого громадянин несе матеріальну відповідальність
  12.  Герб України
  1. Міжнародна угода, як правило, з певного питання, що має обов’язкову чинність для тих держав, які до неї приєдналися.
  2. Оголошення, проголошення основних принципів, програмових положень. Не має обов’язкової чинності, це лише рекомендації.
  3. Прийнята в червні 1996 року. Її другий розділ забезпечує права та свободи людини і громадянина, відображає вимоги Загальної декларації прав людини.
  4. Людина, яка належить до постійного населення певної держави та користується всіма правами, виконує всі обов’язки цієї держави.
  5. Обов’язкові для всіх правила, прийняті державою, яка стежить за їх виконанням.
  6. Створена 1945 року,є міжнародною організацією на добровільній основі  держави з метою підтримки та зміцнення міжнародного миру та безпеки, а також розвитку співпраці між державами
  7. Основний закон держави
  8. Вищий законодавчий орган України
  9. Вищий виконавчий орган
  10.  Вік, із якого громадянин несе адміністративну відповідальність
  11.  Вік, із якого громадянин несе матеріальну відповідальність
  12.  Герб України

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку