Мої ранкові зустрічі

Про матеріал
Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня всіх дітей із педагогом. Триває вона 20- 25 хвилин, щоб створити позитивну атмосферу у класі на весь час перебування дітей у школі. Учні збираються, щоб привітати один одного,поставити та обговорити запитання, вислухати думки друзів . Ранкова зустріч формує ті цінності, що стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

«Ранкові зустрічі»

для 1-4 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 

Сьогодні у нашому суспільстві є нагальна потреба у творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально й духовно розвинених громадянах.

Концепція Нової української школи наголошує на наскрізних уміннях, необхідних для формування успішної особистості, зокрема: « спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, соціальної та громадянської компетентностей, творчо мислити, вміти співпрацювати, досліджувати, організовувати свою діяльність, рефлексувати, робити вибір, ухвалювати рішення, а також здорового способу життя». Сформувати ці вміння можливо  під час однієї зі складових процесу в початковій школі – ранкової зустрічі.

  Ранкова зустріч – це зустріч  на початку дня всіх дітей із педагогом. Триває вона  20- 25 хвилин, щоб створити позитивну атмосферу у класі на весь час перебування дітей у школі. Учні збираються, щоб привітати один одного,поставити та обговорити запитання, вислухати думки друзів .

Ранкова зустріч формує ті цінності, що стають основою для створення відповідальної та дбайливої спільноти дітей. Щоденні вітання, цікаве подання  матеріалу, групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допомагають  учителеві згуртувати дитячий колектив, сприяють розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності, формуванню всебічно розвиненої особистості громадянина і патріота, здатного до інновацій.

 

 

 

 

 

Ранкова зустріч

«Осінь у гості завітала»

Мета: розширювати та поглиблювати знання , уявлення учнів про            найхарактерніші ознаки осені, сприяти виникненню позитивних емоцій, розвивати спостережливість,  уяву, пам’ять, виховувати дружні стосунки між дітьми.                                                                                    

Обладнання : музика , сюжетні малюнки на тему осені, осінні листочки.

                                             Хід зустрічі

  1. Привітання

Учитель, тримаючи у руках  букет з листочками , по черзі підходить до кожного з учнів , вітається і дає листочок.

    2.Обмін інформацією. Тема дня  «Осінь у гості завітала»

      Загадка. Жовте листячко летить,

                     Під ногами шелестить.

                     Сонце вже не припікає,

                      Коли,діти, це буває?

  • Діти, які осінні місяці ? Що восени збираємо на городі, в саду? А які дари осіннього лісу?( Діти по черзі розповідають.)
     

                                               ОСІНЬ
Сіла осінь на порозі,          
Довгі коси розплела,
Спілі яблука на возі
До бабусі привезла.

 

 

Вітром  двері відчинила:
- Дари з воза забирайте!
Павутинкою злетіла:
- Через рік мене чекайте!
Л. Новикова


Діти передають осінній листочок по колу і називають одним словом, яка осінь.  Складання асоціативного куща .

Лунає мелодія з альбому «Пори року» П. І. Чайковського.

Історична зупинка « Легенда про осінь»

Які в осені прикмети?

  Холодний вересень, але ситний.

  Жовтень – грязник : ні колеса, ні полоза не любить.

  Тепла осінь – до затяжної зими.

  Погана осінь обіцяє дощову весну.

  Пізній листопад ще віщував зимові холоди.

 Якщо восени листя швидко з дерев обсипалися, то чекай крутої зими.

  Пізній листопад – до важкого року: зима буде довгою і тривалою.

  Якщо з берези й осики листя чисто опаде, то наступний рік буде врожайним.

  Поки листя з вишні не опало, скільки б снігу не випало, він розтане.

  Урожай жолудів – прикмета того, що в майбутньому році буде багато хліба.

  Якщо рясно вродили горіхи, а грибів навпаки мало, то зима буде сніжна і холодна.

3.Групове заняття

1. Навчальна гра «Закінчи речення». Листочки залетіли у школу і приготували нам завдання. Давайте їх піднімемо і спробуємо виконати його.

2. Гра «Що зайве?» Відповідають так чи ні.

3. Гра «Чи буває восени?» Якщо такі явища бувають, то діти плескають в долоні.

4. Щоденні новини

 - Яка пора року? Яка дата? Який день тижня?

Діти називають , а черговий у календарі природи виставляє . Сьогодні ми будемо  говорити про осінь.

Ранкова зустріч

«Як живуть рослини восени?»

Мета: формувати вміння сприймати красу природи, висловлювати власні враження , розвивати уяву , пам'ять, розширювати знання про життя рослин восени, створити гарний настрій.

Обладнання : світлини з осінніми краєвидами, силуети дерев, листочки

Хід зустрічі

1. Привітання.

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Доброго ранку містам і містечкам,

(руки розводять у сторони, а потім зводять, опускаючи донизу)

Селам великим, малим хуторам!

(повторюють попередні рухи)

Доброго ранку бажаєм сердечно!

(руки кладуть на ліву сторону грудей)

Доброго ранку, люди, всім вам!

(руки розводять від грудей у сторони, посміхаючись один одному)

  1. Обмін інформацією. Тема дня « Як живуть рослини восени?»

Листопад

Листя з лип і беріз осипається,

За стебло верболіз зачіпається.

Стали трави, стежки золотистими,

А тоненькі гілки – та й безлистими.

А як буде весні путь простелено,

Знов на тому гіллі стане зелено.

– А чи знаєте ви, що молоді дерева скидають листя пізніше, ніж старі і останніми скидають листя дуб і осика?

        - А тепер давайте вирушимо на прогулянку у  двір.

       Уявіть, що ви листочки. Дерева гойдаються, немов казкові птахи, летять

        і повільно падають на землю листочки.

- А чи знаєте ви, чому листочки змінюють колір? А чому третій місяць називають листопадом? А може це погано, що листя опадає? Що нам на це скажуть у бюро знань?

1 учень. Зелений колір листю надає хлорофіл. Влітку хлорофілових зерен утворюється багато, а восени тепла і світла  менше, тому і хлорофілу утворюється менше. Але, крім хлорофілу, в листочках є речовини:

Ксантофіл – речовина жовтого кольору;

Каротин – речовина жовто – оранжевого кольору;

Антоціан – речовина червоного кольору.

Тому восени краще видно інші речовини – жовті, червоні, жовтогарячі.

 2  учень. Листопад необхідний для життя дерев і кущів. Листя випаровує велику кількість води. Скинувши листя, дерева зменшують кількість випаровуваної вологи, захищають себе від механічних пошкоджень під час великих снігопадів. Листопад сприяє видаленню мінеральних солей, які збираються у листі. До листопаду дерева готуються ще влітку. В місці, де черешок листка з’єднується з деревом, зароджується нова брунька. Прийде весна, і за рахунок цих запасів виросте новий пагінець і листочок.

- Підведемо підсумок:

1 учень  Листя опадає тому, що так дерева готуються до зими і краще переносять морози.

2 учень. Так дерева позбуваються шкідливих продуктів обміну.

1  учень.   Так гілки не обламаються від снігу й вітру взимку.

2 учень.  Опале листя удобрює землю, затримує вологу.

1 учень.  Взимку опале листя є теплою ковдрою для коренів дерев, кущів та різних звірят у лісі.

Складання розмови між листочками.

- Прислухайтесь, як шурхотить листя під ногами,немов хоче про щось розповісти. Як ви гадаєте, про що можуть розмовляти листочки?

 3.Групове заняття

 Гра .  Створення «Осіннього панно»

На підлозі розкидані осінні листочки з дерев (листочки вирізані з паперу). До стіни прикріплено паперовий стовбур. Кожен учень бере листочок, називає з якого він дерева,прикріплює його до гілки .

- Яким стає дерево (красивим, різнокольоровим, різнобарвним, осіннім, веселим, чудовим…).

4.  Щоденні новини

- Діти , яка зараз пора року? А який місяць ? Які у жовтня брати місяці? Який сьогодні день тижня?  Яке число? Черговий виставляє в календарі погоди.  Сьогодні ми будемо говорити про те, як живеться листочкам восени?

Ранкова зустріч

«Тварини»

Мета: Налаштувати дітей на гарний настрій та позитивну мотивацію до

навчання.Навчати дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного. Розвивати логічне мислення .Сприяти  проявам доброти у дiтей.

Обладнання: Ноутбук, м’яка іграшка,  квiтка, загадкова скринька, роздавальний та відео матеріали.

                                                         Хід зустрічі

І. Привітання

1.Формування кола.

-- Сьогодні нашу ранкову зустріч розпочнемо з чудового настрою (діти

прикріплюють до квітів настрою свої квіточки).

-- А тепер усі сядемо в коло у послідовності відповідно до свого зросту

(на колу лежать картки: пори року).

2. Привітання

--Доброго ранку, маленькі друзі!

--Сьогодні до нас завітала чудова  квiтка  і пропонує разом заспівати пісеньку

Квiточка. (На екрані з являється відео, і діти співають).

--Погляньте на цю чудову  квiтку, ніжні пелюстки і поміркуйте, які

асоціації з явилися у вас? (відповіді дітей)

3. Гра «Побажання»

-Зараз, даруючи тепло і нiжнiсть квiтки, передаючи  з рук в руки по

колу, ми будемо висловлювати свої побажання . Обов` язково ми

маємо дивитися один  на одного і  дякувати за вітання. Наприклад:

Іванко, я рада тебе бачити і бажаю тобі гарного настрою і т. д.

-Молодці. Я помітила, що ви вмієте гарно вітатися, дякувати один одному і

говорити теплі слова.

2. Групове заняття

1. Загадкова скринька

-Квiтка пропонує вам загадкову скриньку. Сьогодні ми будемо вчитись

проводити різні дослідження та вирішувати проблеми. У цій скриньці є

якийсь предмет. Я пропоную визначити, що це.

При цьому діють наступні правила:

*Скриньку не можна відкривати.

*Її можна трусити.

*Кожен може задавати одне запитання про об’ єкт усередині.

*Якщо хто-небудь гадає, що знає, який предмет знаходиться всередині, він

може задати одне  запитання  про нього. (Правила записані на приготовленому

плакаті чи дошцi. Діти відгадують, який  це предмет .)

-Молодцi відгадали. Це аркуш паперу, на ньому зашифрована тема

сьогоднішнього дня. Закресліть на ньому назву сьогоднішнього дня тижня й

отримаєте нашу тему.

2. Вправа «Капуста». ТВАВІВРИТОНИРОК

3. Щоденні новини

1.Оголошення теми дня «Тварини».

2. Мозковий штурм (залучення учнiв до процесу пізнання)

-Яких ви знаєте тварин?Якi тварини живуть у вас вдома.

-За якими тваринами ви доглядаєте вдома і яким чином?

3. Робота в групах (збір інформації щодо  знань учнів з теми:«Тварини» )

1 група учнів готує інформацію про тварин.

2 група учнів готує повідомлення про птахів.

3 група учнів розповідає про риб.

4. Обмін інформацією

1. Моделювання ситуації

Повідомлення у «кріслі автора» (дитина під час обміну інформацією

висловлює свої власні ідеї, почуття)

2. Висновок.

-Квiтка дякує всім за чудову ранкову зустріч, і бажає почути ваші очікування щодо сьогоднішнього дня (кожна група окреслює свої очікування)

Вправа «Доповни» (записані на заздалегідь приготованому плакаті)

Сьогодні ми будемо ... Більше дізнаємось ... Будемо дружно ...

--Молодці. Ви  хороші друзі. Я бажаю вам  чудового настрою, нових знань і успіхів на сьогоднішній день.

 

Ранкова зустріч

«Що ми знаємо про кавун?»

Мета: розвивати мовлення учнів , формувати вміння уважно слухати один одного, розвивати кругозір дитини про  ягоди, створити чудовий настрій на день.

Обладнання: музика , малюнки ягід, , м’ яка іграшка

Хід зустрічі.

1.Привітання  «Ланцюжок»

Учасники стають у коло, і кожен представляє себе, продовжуючи фразу: "Мені весело, коли…". Потім передає іграшку іншому учаснику. Варіанти речень : Мій друг сказав би про мене, що…; Мої батьки сказали б про мене, що…; Я відчуваю себе щасливим, коли…; Я мрію про те, як я…. Останній (підготовлений) учень говорить: Зараз  я відчуваю сум, тому що за вікном іде дощ. Але мене радує те, що я поруч із вами. Тому щиро всім кажу: "Доброго ранку!". Клас відповідає: "Доброго здоров'я!"

2.Обмін інформацією. Тема дня  «Що ми знаємо про кавун?

Читання загадки.

Любить сонце,любить воду -

І дощову, й з водопроводу.

Не стрибає і не скаче,

Хоч і круглий, наче м’ячик.

 Не гіркий і не солоний,

А солодкий і червоний.

Як же зветься цей товстун,

Здогадалися? (Кавун)

Читання вірша

Кавунчики.

 Кавунчики-кавунчики,

Так пахнете ви літом…

 Спокуса для ласунчиків

- Яскрава, соковита.

 Кумедні милі смайлики

 Голубляться в тарілці

Галинки і Михайлики,

Як горобці на гілці…

Шматок, шматок і ще шматок…

Яке ж смачнюще літо!

І сіє сонце у садок

Проміння через сито.

 І. Шушняк-Федориши

- Сьогодні ми поговоримо про нашого солодкого  смугастого друга. Ми дізнаємося про нього багато нового і цікавого, а допоможуть нам у цьому

підготовлені вами повідомлення.

Питання 1.Звідки походить його назва?

Учень. Коріння назви кавуна слід шукати в курдських і тюркських мовах. Слово «кавун» співзвучне татарському «кар-буз» і перському «харбуза», що означає диня. «Кавун» звучить однаково українською і турецькою мовами, тільки в українській це слово позначає « кавун», а у турецькій – диню. Назва «кавун» дана персами і використовується всіма народами світу.

Питання 2. Як мандрував кавун?

Учень. До того як кавун перетворився на культурну рослину, він ріс у  дикому вигляді у Південній Африці. У Давньому Єгипті  оцінили кулінарні та лікувальні властивості кавуна і почали цілеспрямовано його вирощувати. В  Україну він потрапив з Індії ще у VIII - Χ століттях , за часів розквіту Київської Русі.

Питання 3. Що любить кавун?

Учень.  Кавун - теплолюбна, жаростійка рослина, не переносить заморозків і віддає перевагу легким і добре обробленим грунтам.

Питання 4.Що роблять із кавуна?

Кавуни їдять у свіжому вигляді. Плоди дрібних кавунів використовують для засолювання та консервування. А ще сік кавуна випарюють, перетворюючи на кавуновий «мед», в якому міститься до 90  проц. цукру. Зі шкірки кавуна готують смачне варення і цукати. З насіння одержують харчову олію.

Питання 5.Безпека вживання.

Учень. Єдина небезпека ,яка чекає на сучасну людину при споживанні кавунів – їх  недоброякісність,перенасичення хімічними добривами. Тому краще купувати каву н у серпні  та  вересні й у жодному разі не вживати плодів з підозрілим запахом чи смаком.

-Доповніть своїм повідомленням про кавун.

- З яким настроєм будемо працювати?

 Моделювання ситуації

Повідомлення у «кріслі автора» (дитина під час обміну інформацією

висловлює свої власні ідеї, почуття)

3.Групове заняття

Робота в групах. Складання «Порадника»

-Що можна робити, а чого не слід ,щоб не зашкодити здоров’ю?

(Діти в групах складають список порад, як вживати кавун)

4.Щоденні  новини

Яка зараз пора року?  А який місяць?  З якими він дружить ? Який день тижня?                                                                                                                                     Гей,  вівторок ,другий брате  Чи у тижні вас багато?

Яка дата? Яка була вчора?  Яка  буде завтра? Черговий виставляє у календарі природи (дату , місяць, день тижня, стан неба) Сьогодні ми будемо говорити про кавун.

Ранкова зустріч

«Тварини навесні. Зустрічаємо птахів»

Мета: Формувати вміння міркувати та аналізувати, розвивати пізнавальний інтерес учнів, позитивну атмосферу, виховувати вміння слухати своїх товаришів.

Обладнання:  Ілюстрації тварин, птахів, гніздо ремеза, малюнки будинків птахів, роздавальний та відео матеріали, картини природи, запис «Голоси весняного лісу».

Хід зустрічі

1.  Привітання у колі друзів

Добридень, добридень, добридень скажу.

      Як ранок настане до школи біжу,

      Ось ручки, ось ніжки, а ось - голова,

        Ось ротик, ось носик, а тут є п’ята,

 Подарувати усмішку:Χ

Сусідові справа, сусідові зліва, сонечку, найкращому другу, вчителю.

  Побажання у колі з компліментами.

- Отож гарного настрою вам ,дітки, творчої наснаги, плідного дня хочу побажати. Нехай усе, що планувалося на сьогодні – здійсниться.

2.Обмін інформацією. Тема дня  «Тварини навесні. Зустрічаємо птахів»

Учитель. Сьогодні на уроці ми поговоримо про найбільш поширених тварин лісу, їх пристосуванням до життя, на які групи вони поділяються  .

Слово вчителя.

Діти, подивіться навкруги, скільки рослин милують наше око, як легко дихається чистим повітрям. І давайте продовжимо пізнавати таємниці природи. Але, щоб ми могли рухатися казковим лісом, нам потрібно відгадати опис тварини, яка тут мешкає.

1. Він схожий на великого собаку з широкими грудьми і запалими боками. Шерсть сірого кольору, на довгій морді вологий ніс. Хто це?(Вовк). Що ви про нього знаєте?(Показ слайда).

 Учень. Вовки своє житло-лігво будують серед коріння дерев у густих непрохідних хащах недалеко від води. У березні-квітні у підготовленому лігві вовчиця народжує від 4 до 6 вовченят. Кілька тижнів вони годуються молоком. Через місяць уже їдять м′ясо.

Учитель.

2. У цієї рудої розбійниці гостра мордочка, короткі лапки і довгий пухнастий хвіст. Живе у норах.

Учень. Це лисиця.(Показ слайда) У неї дуже гарне хутро. Вона добре бігає, стрибає і плаває. Добувати їжу лисиці допомагають дуже добрі нюх і слух. Один раз в рік(в березні-квітні) в норі лисиця-самка народжує 3-7 сліпих, попелясто-сірих лисенят. Лисенята дуже схожі на вовченят, але їх легко розрізнити через білий кінчик хвоста.

Учитель.

3. А ця тваринка-справжній повітряний акробат. Завдяки чіпким кігтикам вона лазить по деревах. А перестрибувати з гілки на гілку допомагає довгий пухнастий хвіст.

Учень. Це білочка.(Показ слайда) Вона сама невелика-20-30см., хутро рудого кольору. Живе у дуплі, а якщо немає дупла, то у верховітті дерев. Двічі на рік у неї з′являється потомство-4-5 малят. Вони голі і сліпі. Мати їх годує молоком, зігріває. А коли їм виповниться 2 місяці, вони стають самостійними.

Учитель. Як гарно у весняному лісі! Діти, прислухайтесь до дзвінкоголосих голосів птахів. Які птахи живуть у лісі? (Звучить голос солов′я).

  • А що це за пташка так гарно співає?

 Учень. Це соловейко. У нього пісня дзвінка і мелодійна. Соловейко прилітає до нас у кінці весни і будує гніздо на землі у заростях із сухого листя і трави. Самка відкладає 5-6 яєць. Через 2 тижні вилуплюються пташенята і покидають батьківське гніздо.

Учитель. Солов′ї, як і люди, довго вчаться співати. І тому пісня у них ніжна і мелодійна ( Звучить голос зяблика)

Учитель. І знову чути голос якоїсь пташки.

Учень. Це співає зяблик. Він прилітає до нас у березні. Спочатку прилітають зграйки самців, а через декілька днів зграйки самок. Гнізда мостять високо на деревах, біля стовбура або на розгалуженні гілок і старанно замасковують його. У травні - червні самка висиджує 4-7 голубувато-сірих яєць протягом 12-13 днів. Через 2 тижні пташенята вилітають з гнізда, але батьки ще деякий час їх годують.

Учень. Живиться зяблик здебільшого насінням різних дерев, кущів та бур′янів, а пташенят вигодовує комахами. Він знищує багато шкідливих комах та насіння бур′янів. Цим він приносить велику користь лісовому та сільському господарству. Його слід охороняти.

Учень. Він дуже лякливий. І якщо його гніздо зачепити, він залишає відкладені яєчка або й пташенят і більше не повертається до свого гнізда.

Учитель. Ліс-великий дім. Щоб дізнатися, хто ще живе у ньому,нам потрібно відгадати загадки:

  1. Мов гірка в лісі, виріс дім,

Кімнат багато є у нім,

Підземні ходи-все нове,

Сім′я велика тут живе,

Робота знайдеться усім,

Бо добудовують свій дім.  (Мурашник)

2. У коморі, чи у хаті,

    З ниточок легких, як пух,

    Він сплітає дивний ятір,

    Щоб ловити в ньому мух. (Павук)

3. Не пташка, а з крилами,

    Не бджола, а над квіткою літає.  (Метелик)

4. Не звір, не пташка, а ніс-як спиця.   (Комар)

5. Зимою спить, а літом бринить,

    Понад води, понад сади літає,

    Солодку росу збирає.  (Бджола)

6. Летить-виє, сяде-землю риє.   (Хрущ)

7. На ньому, будь ласка

    Ні кусника м′яска.

    Ще й чорний,як ворон,

    Рогатий, як бик.

    Маруда повзе по землі тихохідь,

    А крила розправить-

    Реве, як ведмідь.  (Жук)

Вчитель. Як можна одним словом назвати метелика, павука, жука, бджолу, комара? (Комахи),(Показ слайда).

3.Групове заняття

Гра «Ігрове узлісся».

Учитель. Діти, а зараз давайте допоможемо тваринкам знайти свій будиночок. Встаньте, підійдіть до того будиночка, якій би тваринці ви хотіли б допомогти.

(Барліг,гніздо ремеза, мурашник)

  • Які правила ми повинні знати і виконувати:

Учні називають по черзі.

  1. Не смітити.  
  2. Не ламати гілля дерев та кущів.
  3. Не ловити метеликів, джмелів і інших комах.
  4. Не руйнувати пташині гнізда.
  5. Не руйнувати мурашники.
  6. Не ловити диких тварин і не приносити їх додому.
  7. Не можна кричати, тому що це дім, в якому живуть лісові мешканці.

4.Щоденні  новини

Яка зараз пора року? Який місяць? Який сьогодні день тижня? А яке число? Чи були зранку опади? А вночі? Чи є вітер?  Яка погода сьогодні?  Черговий виставляє у календарі.

Що незвичайне або дивне ви помітили дорогою до школи? Може ,хтось із вас хоче зробити якесь повідомлення для всіх нас?

Висновки

Ранкові зустрічі відіграють значну роль в навчанні та вихованні учнів. Під час ранкових зустрічей маленькі діти переходять від зосередження уваги на собі до охоплення увагою інших дітей .Учні вчаться висловлювати свої думки таким чином, щоб їх зрозуміли інші; уважно слухати, коли говорять інші; розв'язувати власні проблеми за допомогою слів; пропонувати свої  ідеї групі.

Ранкові зустрічі забезпечують настрій для сумлінного навчання , створюють клімат довіри. Піклування одне про одного, відчуття емоційної безпеки, потрібної для того, аби ділитися важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям – це саме ті якості, що  відображають суть ранкової зустрічі\

 

 

Список використаних джерел

  1. Н.Ю.Бабіченко, О.А. Нечипоренко, С.М. Хівренко.-Х.:Вид.група «Основа» 2018 «Ранкові зустрічі» 1 клас.
  2. Наумюк О. Ділова гра на уроках природознавства/Початкова освіта-№5-2006.
  3. Т. Андрусенко. Явища природи. Їх причини.Початкова освіта №33-34 2012
  4. Скрипиць М.В. Ранкові зустрічі як засіб розвитку учнівської особистості// Початкове навчання та виховання-№9-2007.
  5. Білоусова В.М. Ігри та вправи на формування навичок спілкування і співпраці // Початкове навчання та виховання - №11-2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня 2021
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку