«МОЄ ЗДОРОВ’Я — МІЙ ВИБІР»

Про матеріал
Мета: • розвиток уміння та навичок свідомого вибору здорового способу життя; • формування відповідального ставлення до власного здоров’я; • актуалізація проблеми здорового способу життя; • профілактика вживання наркотичних речовин.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Творчий урок на тему:

 

«МОЄ ЗДОРОВ’Я — МІЙ ВИБІР»

 

9 клас

 


Результат пошуку зображень за запитом "МОЄ ЗДОРОВ’Я — МІЙ ВИБІР" 

 

 

 

Підготувала:

Практичний психолог,

Соціальний педагог

КЗ "Почапинської ЗЗСО"

Піговська Світлана Анатоліївна

 

 

 

 

Моє здоров’я — мій вибір

Заняття для учнів 9-х класів

 

 

Мета:

  • розвиток уміння та навичок свідомого вибору здорового способу життя;
  • формування відповідального ставлення до власного здоров’я;
  • актуалізація проблеми здорового способу життя;
  • профілактика вживання наркотичних речовин.

Завдання:

  • сформувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та власних вчинків;
  • навчити учнів визначати життєві цінності та власну позицію щодо шкідливих звичок та вживання наркотиків;
  • надати інформацію про негативну дію наркотиків канабіодної групи.

Матеріали та обладнання: чотири столи зі стільцями навколо них; дошка; ватман, маркери, кольорові ланцюжки для поділу на 4 групи, фломастери, картки з інформацією про наслідки вживання речовин канабіодної групи.

Перебіг заняття

І. Підготовча частина

1. Вступне слово

Доброго всім здоров’я! Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я: як ми до нього ставимося? Яку роль воно відіграє в нашому житті? Чи є перешкоди для його збереження та як їх можна подолати? Адже з давніх-давен український народ найбільшою цінністю в житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали одне одному здоров’я: «Здрастуйте!», «Здоровенькі були!», «Дай Боже здоров’я!» Я вас вітаю і пропоную пограти для підняття настрою в гру.

2. Рухлива гра «Ланцюжки»

Мета: згуртування групи, активізація учасників.

Діти об’єднуються у чотири команди за кольором ланцюжків (4 види). Психолог просить залишити один ланцюжок на команду. Задача кожної команди — якомога швидше перетягнути ланцюжок через рукави кожного учасника команди.

ІІ. Основна частина

1. «Мозковий штурм»

Мета: актуалізувати розуміння учнями того, що таке здоров’я, його важливість, багатогранність, необхідність дбайливого і відповідального ставлення до нього.

Психолог. Коли ми промовляємо свої вітання одне одному, то тим самим бажаємо здоров’я, тобто чогось дуже важливого у нашому житті. Що таке здоров’я? Здоровий спосіб життя? Які думки, асоціації виникають у вас з цим словом? (На аркуші, прикріпленому до дошки, психолог записує всі варіанти відповідей учнів.)

Потім психолог пропонує визначення поняття «здоров’я» Всесвітньої організації здоров’я: «Здоров’я — це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад». Були визначені складові формування здоров’я, а саме: спосіб життя — до 50 %, вплив навколишнього середовища — до 20 %, спадковість — до 20 %, доступність і якість медичної допомоги — до 10 %.

2. Інформаційне повідомлення про вплив наркотичних речовин на здоров’я

3. Вправа «Блеф-клуб»

Мета: надати інформацію про наслідки вживання речовин канабіодної групи (конопель).

Кожна група отримує картки з інформацією про наслідки вживання речовин канабіодної групи. Частина з них є міфом, частина — істина. Завдання спікера групи — переконати присутніх, чи згодна група з тезою, чи ні (див. додаток).

4. Робота в групах

Психолог. А зараз вам необхідно буде відповісти на запитання, працюючи в групах. (Кожна група отримує запитання, відповідь на яке члени групи обмірковують протягом 4 хв і записують на аркуші паперу). Чим різноманітнішими, доступнішими будуть ваші відповіді, тим краще. Потім поділимося своїми думками, від групи буде виступати спікер.

Психолог роздає запитання кожній групі.

  • 1 група. Для чого нам здоров’я?
  • 2 група. Що заважає людям бути здоровими?
  • 3 група. Що шкодить здоров’ю?
  • 4 група. Від чого або від кого залежить наше здоров’я?

Діти обговорюють, записують і презентують свої відповіді.

Психолог. Отже, ми побачили, що здоров’я допомагає досягти успіхів і залежить від багатьох факторів.

ІІІ. Підсумок заняття

1. Вправа «10 кроків до здорового способу життя»

Мета: свідоме бачення учнями того, що є здоровим способом життя, в яких діях і поведінці це виявляється, пошук прийомів наочного переконання ровесників.

Кожній групі запропоновано зобразити на папері свої кроки (дії та приклади поведінки), наприклад сліди, сходинки тощо, у напрямку свого вибору здорового способу життя. Це може бути малюнок, аплікація і т. ін., де можна використати всі матеріали, які знаходяться на столі. На виконання завдання — 10 хв. Кожна група презентує свої «10 кроків» до здорового способу життя.

2. Прослуховування та обговорення притчі «Все у твоїх руках»

«Колись у давньому Китаї жив дуже розумний, але пихатий мандарин. Весь день він приміряв одяг та теревенив зі слугами про свій розум, згадував давню зустріч з імператором. Так минали дні, роки…

Аж ось пішла по всій країні чутка, що неподалік кордону з’явився мудрець, розумніший від усіх на світі. Дійшло це і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?!» Але вигляду нікому не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам надумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках: живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе — я роздушу метелика, а якщо мертве — я випущу його…»

І ось день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і нетерпляче чекав ченця. Аж ось двері прочинилися, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він попрямував до мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, криво посміхаючись, мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю у руках: живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика, і той полетів, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями».

Психолог. А тепер, прослухавши легенду, подумайте: чого вона нас навчає?

 

 

doc
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
188
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку