МОДА У ЧАСІ (інтегрований урок)

Про матеріал
МОДА У ЧАСІ ( інтегрований урок) Мета : Поглибити знання про історію та культурне значення вишиванки. Сприяти творчій діяльності учнівської молоді. Розвиток естетичного смаку та формування уявлення про культуру одягу, навчати учнів вибирати одяг, що відповідає конкретній ситуації.Розвивати комунікативні навички, кмітливість, творчу фантазію. Виховувати почуття гордості за рідний край, національну гідність, шанобливе ставлення до загальнолюдських цінностей, сприяти розвитку в учнів критичного мислення, життєвотворчих компетенцій, формувати вміння правильно і послідовно висловлювати власну думку. Прищеплювати, бажання зберігати та примножувати традиції українського народу, виховувати інтерес до вибору майбутньої професії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роботу виконалавчитель мистецтва та етики : Перепадя Наталія Едуардівна МОДА У ЧАСІ ( інтегрований урок)

Номер слайду 2

Мета : Поглибити знання про історію та культурне значення вишиванки. Сприяти творчій діяльності учнівської молоді. Розвиток естетичного смаку та формування уявлення про культуру одягу, навчати учнів вибирати одяг, що відповідає конкретній ситуації. Розвивати комунікативні навички, кмітливість, творчу фантазію. Виховувати почуття гордості за рідний край, національну гідність, шанобливе ставлення до загальнолюдських цінностей, сприяти розвитку в учнів критичного мислення, життєвотворчих компетенцій, формувати вміння правильно і послідовно висловлювати власну думку. Прищеплювати, бажання зберігати та примножувати традиції українського народу, виховувати інтерес до вибору майбутньої професії.

Номер слайду 3

Мода — нетривале панування певного смаку в певній сфері життя чи культурі. У вужчому сенсі модою називають зміну форм і зразків одягу, що відбувається протягом порів_x0002_няно коротких проміжків часу. Вживання словосполучення «вдягатися за модою» походить із XVII століття, коли французька придворна мода стала зразком для всіх європейських країн. Зовнішній вигляд може багато повідомити про людину: смаки, догляд, приналежність до певної спільноти. Саме за одягом складається перше враження про людину. Воно, звичайно, згодом може зміни_x0002_тися. Проте якщо зустріч була коротко часною, то ні. І в давні часи, і нині окремі елементи одягу несуть певну інформа_x0002_цію. Скажімо, дівчина в білій сукні й фаті, очевидно, пові_x0002_домляє, що в неї весілля. Якщо в жінки чорна пов’язка на го_x0002_лові, значить, у неї траур по комусь із рідних. Сьогодні чуб на бритій голові в чоловіка, як і сотні років тому, може симво_x0002_лізувати приналежність до вій_x0002_ськової служби

Номер слайду 4

Загадка: Біле поле полотняне, Рівно ткане, чисто пране. А поньому голка ходить За собою нитку водить Покрутнеться так і сяк – Зацвіте червоний мак, Зазирне і там, і тут – Василечки зацвітуть. Що це діти? (Вишиванка).

Номер слайду 5

Національний костюм - яскраве і самобутнє культурне явище. У народному костюмі відбилися спільність походження й історичної долі, взаємовплив культур сусідніх народів. Зберігаючи ознаки різних епох, костюм є джерелом вивчення історіїВираження себе — невід’ємна частина формування своєї ідентичності світові. Крім того, твій зовнішній ви_x0002_гляд може вплинути на твоє почуття і дати тобі змогу стати найкращою версією себе

Номер слайду 6

Історія вишиванки. Найкрасивіший предмет українського костюма є вишиванка. Вишиванка – це така вишита сорочка, яку носили і чоловіки, і жінки, як елемент національного костюма постійно. З 20 ст. їх почали носити окремо, комбінуючи із сучасним одягом і, як правило, на свята. Зазвичай вишиванки виготовляють із самотканого полотна. Цей процес був дуже довгим і клопітким і тому такі речі дуже берегли. Вечорами жінки вишивали на сорочках узори, які виконували охоронну функцію або вказували на професію, сімейний стан. Узори могли бути різні: геометричні, рослинні та зооморфні (тваринні)

Номер слайду 7

Українські дівчата й жінки носили багато прикрас. Різноманітний матеріал для намиста давала навколишня природа - використовувалися зерна, кісточки ягід, овочеві коробочки. Дуже цінувалося намисто з різнокольорового скла, бурштину, перлів, найбільшою ж цінністю вважалися коралі. Особливе місце серед шийних прикрас належить дукачам - різноманітним ювелірним виробам на основі монет. Велику популярність у жінок мали вироби з бісеру, різноманітні сережки та каблучки.

Номер слайду 8

Чоловічий костюм. Чоловічий костюм складався із заправленої у штани сорочки, безрукавки і пояса. Пояс взагалі був обов’язковим елементом одягу. На поясах носили предмети повся кденного вжитку, вони були яскравою прикрасою одягу і показником достатку. Тільки маленькі діти могли не носити пояса. Чоловіки стригли волосся на голові «під горщик» («під макітру»). Молоді й середніх літ чоловіки голилися, залишаючи лише вуса. У XV-XVII ст. голили й голову, залишаючи оселедець. Бороди носили тільки старі чоловіки. Улітку головним убором був солом’яний капелюх (бриль), в інший час - товстяна або каракулева шапка. На ноги бідні селяни взували постоли - стягнуті шматки сиром’ятної шкіри або личаки, заможні ж носили чоботи.

Номер слайду 9

Вишита сорочка. Основна складова народного костюма - біла сорочка, оздоблена вишивкою на рукавах, комірці і вишита манишка. Розміщення вишивки на рукавах пов'язане із вишиванням руки, як знаряддя праці, побажання їй сили і вправності, а також вишивка захищає від злого і недоброго. Вишита сорочка. Хрестики дрібненькі —В них сплелись надія, віра і любов... Пісня українська, щебет соловейка. На зло яничарам повернулись знов. Дорослим і дітям вишиту сорочку. Даруймо на свято і на кожний день. До ніг України кладімо віночки,Сплетені з любові і наших пісень.

Номер слайду 10

Восени та взимку і чоловіки, і жінки носили опанчу (довгий дорожній одяг з капюшоном, прикрашений кольоровими шнурами), кобеняки (прообраз плаща), кожухи. Усі ці види одягу відомі ще із часів Київської Русі. Характерною рисою традиційного українського одягу була його декоративність, яка досягалася багатими вишивками, аплікаціями, різноманітними дорогими прикрасами. В одязі відображалися особливості регіонів України. За вишивкою на сорочці, по тому, як її було скроєно, за головним убором (особливо це стосується жінок) можна було точно визначити, з якого регіону України людина. За костюмом можна було робити висновок про те, хто перед тобою - ремісник, землевласник, козацький старшина, рядовий козак, селянин, міщанин чи торговець.

Номер слайду 11

Дівочий вінок. Національний одяг дівчинки не можна уявити без вінка - символу слави, перемоги, успіху, молодості, чистоти, кохання. Плетіння віночка -то своєрідна наука: потрібно було знати, з яких квітів і коли плести, яке зілля впліталося поруч. А всього в повному українському віночку могло бути до дванадцяти різних квіток, кожна з яких щось символізувала, була своєрідним оберегом і лікарем. Люди вірили у магічну силу стрічок, вважали їх оберегами волосся від лихого ока. Тому й довжина стрічок була такою, щоб під ними була надійно схована дівоча коса. Одягався вінок лише на свята, адже був він і найкращою прикрасою і оберегом, і знахарем.https://www.youtube.com/watch?v=7 Bzbb. MZJeqs

Номер слайду 12

Домашнє Завдання: Перегляньте відео "З бабусиної скрині" (національний одяг). https://www.youtube.com/watch?v=Bi. Zhh4-k. ENs Спробуйте створити ескіз сучасного жіночого й чоловічого одягу з елементами народної традиції. Вирішіть, святковий чи повсякденний одяг ви проектуватимете.Інструменти та матеріали: аркуш паперу, акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі, фломастери, кольорові олівці. План роботи:• На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.• Згадайте свої знання з побудови тіла людини.• Олівцем легко позначте обриси одягу, щоб мати змогу витерти невдалі лінії, не завдаючи шкоди паперу.• Виправте невдалі, на ваш погляд, обриси.• Продумайте та вирішіть, якими зробити деталі одягу: які орнаменти прикрашатимуть тканину, чи буде вона однотонна, чим буде оздоблено одяг.• Контрастні чи стримані кольори переважатимуть• Чи буде в одязі на чомусь акцентуватись увага.• Яке взуття, головні убори та прикраси доповнюватимуть одяг, щоб створити повноцінний ансамбль, костюм. Які елементи народного одягу є в вашій родині? Чи й досі вони в ужитку?Якщо є можливість, то малюнок зробіть кольоровим.

Номер слайду 13

НАШІ МОДЕЛІ

Номер слайду 14

Номер слайду 15

НАШІ РОБОТИ

Номер слайду 16

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Номер слайду 17

ДЖЕРЕЛО:https://28.te.ua/ukrajina-i-mi/138-nacionalnij-odjag-ukrajinciv-istorija-tradiciji-simvolika.htmlhttps://www.google.com/search?q=%D0%9 Ahttps://naurok.com.ua/godina-spilkuvannya-divo--vishivanka-83002.htmlhttps://vsimpptx.com/lesson/29-sho-oznachaye-buti-vdyagnenim-dorechno-moda-i-stilhttps://www.youtube.com/watch?v=7 Bzbb. MZJeqshttps://dyskurs.net/zahadky-do-dnia-vyshyvanky/#:~:text=%D0%A5%D0%BB%D0%BE%D0%BF%D1%87%D0%B8%D0%BAhttps://vseosvita.ua/library/embed/0100ewcb-7593.doc.html. Роботи учнів Гімназії №21 НМРhttps://www.youtube.com/watch?v=Bi. Zhh4-k. ENs

pptx
Пов’язані теми
Мистецтво, Презентації
Додано
25 листопада
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку