Превентивне виховання посідає важливе місце в системі виховної роботи нашої школи. Воно включає в себе підготовчі та профілактичні дії педагогічного колективу, спрямовані на запобігання формування в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки та організацію належного догляду за діяльністю школярів
Система превентивного виховання в Ол.-Калинівської ЗОШ І-ІІІ ст.№1 це система підготовчих та профілактичних дій педагогів, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявам асоціальної поведінки підлітків та організацію належного догляду за діяльністю школярів. Завдання превентивного виховання: виховати в учнів високі моральні риси, які є головним чинником вибору способів поведінки; сформувати здорову, творчу, соціально-адаптовану особистість – активного громадянина держави. Мета превентивного виховання:створити комфортне здоров’я зберігаючи шкільне середовище; підвищити рівень обізнаності в правовій освіті, з проблематики ВІЛ/СНІд, шкідливих звичок; ознайомитися з сучасними профілактичними програмами, проектами, навчитися сучасних технологій профілактичної роботи в школі.
Функції превентивного виховання: Діагностична (виявлення причин і факторів відхилень у поведінці);Прогностична (передбачення можливих негативних явищ у поведінцінеповнолітніх). Координуюча (координація зусиль усіх зацікавлених виховних інститутів у попередженні й подоланні асоціальної поведінки);Реабілітуюча (спрямована на подолання негативних проявів у поведінці);
Етапи превентивного виховання: Первинне (соціально-педагогічна профілактика)Третинне (адаптація, реабілітація й ресоціалізація)Вторинне (допомога і корекція)Соціально-психологічні дослідження. Правова освіта. Моніторинг. Тренінги. Психологічна просвіта. Поглиблене психологічне обстеження учнів. Соціально-психологічні умови в сім'їПсихолого-педагогічні консиліуми. Визначення причин соціальної дезадаптаціїПо можливості – зміна умов виховання і розвитку. Корекційна робота з дітьми, які зазнали психологічної травми або змінили умови проживання. Адаптація, зміна ставлення, формування позитивної мотивації
Діяльнісна модель превентивного виховання. Психологічний захист. Медико-профілактичний захист. Педагогічний захист. Соціальний захист. Сім'я. Лікарня СЕСШкола. Державні установи. Превентивні програми;Корекційно-розвивальні заняття;Тренінги Просвітницький центр медичних та гігієнічних знань;Зустрічі з лікарями; моніторинг стану здоров'я. Морально-психологічна підтримка;Правова освіта;Громадські засади управління школою. Клубно-студійна система виховної роботи;Шкільне учнівське самоврядування;Професійне консультування
Головне в діяльності цієї служби – попередження захворювань. Ця діяльність стане результативною при умові спільних зусиль педагогів, медичного персоналу, батьків і школярів. Ми глибоко переконані, що дітей необхідно навчити попереджувати хвороби:дітям необхідні практичні знання про культуру здоров’я та правила безпеки; вміння приймати відповідальні рішення;дітей необхідно навчити «заглядати» в майбутнє; розуміти наслідки своїх дій, особливо тих, негативні результати яких проявляться пізніше;Шкільна медична служба
Впровадження превентивних програм «Рівний-рівному», «Чесна гра», «Захисти себе від ВІЛ», «Маршрут безпеки»Уроки стійкого розвитку: курс «Екодемія», «Моя щаслива планета» Курси за вибором: «Дорога в дивосвіт», «Абетка харчування», «Полікультурна Україна», «Історія Запорізького козацтва», «Корисні звички», «Морально-етичне виховання»Інноваційна діяльність школи – основна умова формування життєво-необхідних навичок ведення здорового способу життя. Здійснюється через:
Особливості соціально-економічних, політичних змін, які переживає наша держава сьогодні, протиріччя у розвитку суспільства гостро вплинули на школу. Помітним стало падіння в учнів інтересу до навчання, погіршується дисципліна, знижується антидевіантний імунітет учнів, зростає кількість важковиховуваних підлітків. Тому, поставлене завдання перед школою – розробити ефективну систему превентивного виховання учнівської молоді є актуальним. Наша модель превентивної освіти та виховання спрямована на створення і розвиток умов, що сприяють збереженню здоров'я, життя дітей на попередження несприятливого впливу факторів соціального і природного середовища.