Про матеріал
Сучасна школа покликана виробити в кожного учня
звичку активно брати участь у вирішенні важливих питань життя колективу, вміння формувати, висловлювати і відстоювати свою думку, поважати думку інших людей. Готувати молодь до умов сучасного життя неможливо шляхом бездумного і безпосереднього засвоєння встановлених істин.
Щоб виховати навички спілкування та співробітництва, навчити
маленького школяра вчитися, вчитель має докорінно змінити зміст своєї
діяльності. Тепер головне завдання не «донести», «пояснити», «показати» учням, а організувати спільний пошук розв’язання завдання, яке постало перед ними. Нові умови навчання потребують вміння вислухати всіх бажаючих з кожного питання, встати на позицію кожного учня, щоб зрозуміти логіку його міркування і знайти вихід з постійно мінливої навчальної ситуації, аналізувати відповіді, пропозиції дітей і непомітно вести їх до вирішення проблем.
Тому удосконалення навчально-виховного процесу вимагає від учителя
не пасивного засвоєння учнями знань, а активного формування їх мислення, зокрема критичного.