модель уроку Узагальнення вивченого про прикметник

Про матеріал
Мета: навчальна: повторити , систематизувати й узагальнити знання учнів з теми « Прикметник як частина мови »; навчити застосовувати засвоєний теоретичний матеріал на практиці ; розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; виховна: виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.
Перегляд файлу

Тема уроку . Узагальнення вивченого про прикметник 

Мета:    

      навчальна:  повторити , систематизувати й узагальнити знання учнів з теми « Прикметник як частина мови »; навчити застосовувати засвоєний теоретичний матеріал на практиці ;

      розвивальна: сприяти розвитку  логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

      виховна:  виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.

 

 

Завдання 1

Стисло запишіть основні поняття пов’язані з поняттям « прикметник » використовуючи поданий зразок

 

Завдання 2

Розділіть прикметники за значенням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розмалюйте хмаринки відповідними кольорами

 

Блакитний – присвійні ,

Синій – якісні ,

Жовтий – відносні .

 

Завдання 3

 

Ви знайшли нового інтернет  друга  і хочете йому розповісти про свою школу  . Складіть і розіграйте діалог  на тему « Мій навчальний заклад » , використовуючи прикметники різних ступенів порівняння .

 

Завдання 4

 

Уявіть , ви вчитель української мови . Виконайте завдання . Знайдіть помилки , пов’язані з утворенням ступенів порівняння прикметників , виправте їх і запишіть правильно .

 

Самий спритніший , найбільш популярніший , більш кращий , найчорнявенькіший , маліший , тонкі ший , найбільш сивий , ненш мокрий , більш відданий , якнайдорожчий , найменш грамотний , якнайдорожчий , більш віддалений .

 

Завдання 5

 

Віднови слова . Запиши їх правильно у дві колонки

Пишуться разом

Пишуться через дефіс

 

 

 

 Східно/словянський , сто/метровий , світло/зелений , осінньо/зимовий , добро/чинний , темно/синій , східно/європейський , холодно/кровний , озерно/болотний , сніжно/білий , багряно/червоний , оче/видний , сталево/сизий , червоно/гарячий , кисло/солодкий .

 

Завдання 6

 

Доповни вірш Анатолія Костецького прикметниками-означеннями .

Кожній квітці навесні

Кольорові сняться сни :

Кульбабі сняться …

Тюльпанові ….

І дуже – дуже … -

Дзвіночку лісовому .

Бузку … сняться сни ,

Волошці - …,

Ромашці - … від роси ,

Фіалці - ….

 До якої групи за значенням належать ці прикметники  Чи від усіх можна утворити ступені порівняння Утворіть і запишіть всі ступені порівняння прикметника червоний .

Завдання 1

Творча робота.

- Придумайте по чотири  «музичні» слова – прикметники такі, в яких є сполучення букв, що  відповідають назвам нот , вкажіть до якої за значенням групи вони відносяться

До – дорогий , дотичний …..

Ре – ремонтний , ремісничий …….

Мі – міський , мільйонний 

Фа – фабричний ,фарфоровий …

Соль –

Ля – селянський …

Сі – сімейний …

 

 

docx
Додав(-ла)
Починок Надія
Додано
4 липня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку