Тема уроку . Узагальнення вивченого про прикметник
Мета:
навчальна: повторити , систематизувати й узагальнити знання учнів з теми « Прикметник як частина мови »; навчити застосовувати засвоєний теоретичний матеріал на практиці ;
розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви,творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
виховна: виховувати естетичні почуття та любов до природи, до рідного слова; навички культурного спілкування.
Завдання 1
Стисло запишіть основні поняття пов’язані з поняттям « прикметник » використовуючи поданий зразок
Завдання 2
Розділіть прикметники за значенням
Розмалюйте хмаринки відповідними кольорами
Блакитний – присвійні ,
Синій – якісні ,
Жовтий – відносні .
Завдання 3
Ви знайшли нового інтернет друга і хочете йому розповісти про свою школу . Складіть і розіграйте діалог на тему « Мій навчальний заклад » , використовуючи прикметники різних ступенів порівняння .
Завдання 4
Уявіть , ви вчитель української мови . Виконайте завдання . Знайдіть помилки , пов’язані з утворенням ступенів порівняння прикметників , виправте їх і запишіть правильно .
Самий спритніший , найбільш популярніший , більш кращий , найчорнявенькіший , маліший , тонкі ший , найбільш сивий , ненш мокрий , більш відданий , якнайдорожчий , найменш грамотний , якнайдорожчий , більш віддалений .
Завдання 5
Віднови слова . Запиши їх правильно у дві колонки
Пишуться разом |
Пишуться через дефіс |
|
|
Східно/словянський , сто/метровий , світло/зелений , осінньо/зимовий , добро/чинний , темно/синій , східно/європейський , холодно/кровний , озерно/болотний , сніжно/білий , багряно/червоний , оче/видний , сталево/сизий , червоно/гарячий , кисло/солодкий .
Завдання 6
Доповни вірш Анатолія Костецького прикметниками-означеннями .
Кожній квітці навесні
Кольорові сняться сни :
Кульбабі сняться …
Тюльпанові ….
І дуже – дуже … -
Дзвіночку лісовому .
Бузку … сняться сни ,
Волошці - …,
Ромашці - … від роси ,
Фіалці - ….
До якої групи за значенням належать ці прикметники Чи від усіх можна утворити ступені порівняння Утворіть і запишіть всі ступені порівняння прикметника червоний .
Завдання 1
Творча робота.
- Придумайте по чотири «музичні» слова – прикметники такі, в яких є сполучення букв, що відповідають назвам нот , вкажіть до якої за значенням групи вони відносяться
До – дорогий , дотичний …..
Ре – ремонтний , ремісничий …….
Мі – міський , мільйонний …
Фа – фабричний ,фарфоровий …
Соль –
Ля – селянський …
Сі – сімейний …