Модельна навчальна програма. Тиждень 5: «Осінь» « Як живуть тварини восени?»

Про матеріал

Модельна навчальна програма НУШ

Тиждень 5: «Осінь»
« Як живуть тварини восени?»

1. МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА. ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ. ТА.НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ. ТИЖДЕНЬ 5. ТЕМА ТИЖНЯ: «ОСІНЬ» ...

Перегляд файлу

Картинки по запросу досліджуємо комахи восениМодельна навчальна програма.

Тиждень 5: «Осінь»
« Як живуть тварини восени?»

І. Ранкова зустріч. «Впізнай звірів,Картинки по запросу досліджуємо тварини  восени
Запропонуйте учням відгадати загадки,відгад гадати ы показати  тваринку рухами , пантомімою.
На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді.
Люблять шишки і горішки,
І грибків поїсти трішки.
Працьовиті, наче бджілки,
Ці руді сестриці —…
(Білки)

Бистрі лапки, куций хвіст,
Довгі вушка, чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий…
(Зайчик)

 

По діброві він блукає,
Мед малинку гам шукає,
А прийде зима — в барліг
Він заляже на нічліг
В сні сопітиме малятко,
Волохате…
(Ведмежатко)
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її…
(Лисичка)
Як дзижчу я в літній день
Чуло кожне вухо.
Залітаю в кожен діка.
Знають всі мене, я-
(Муха)
Скачуть на болоті
Зелененькі лапки,
Квакають завзято
Веселенькі…
(Жабки)

Картинки по запросу досліджуємо тварини  восени Логічна вправа «Тварини восени». Запропонуйте учням  скласти невеличку  розповідь про  одну з тваринок зображених на малюнку .Разом дослідіть їхнє значення.Що спільного?Що різне?
http://player.myshared.ru/17/1083282/slides/slide_3.jpg http://player.myshared.ru/17/1083282/slides/slide_4.jpg


Похожее изображение 

 

Картинки по запросу досліджуємо тварини  восени

 

 

 

 

 

Вправа: Хто де живе:

Картинки по запросу тварини які сплять цілу зиму

Повідомте учнів, що прочитаєте дітям оповідання, схоже на осінню замальовку. Щоб уявити її, попросіть дітей, щоб під час читання вони заплющили очі. Зверніть учням увагу, що в тексті можуть міститися незрозумілі дітям слова. Під час читання  поясніть значення тих слів, які викликали нерозуміння. Після прочитання тексту запитайте, які ще слова виявилися для учнів незрозумілими. Разом дослідіть їхнє значення. Обговоріть, як тварини готуються до зими.(можна читати під музикуhttps://www.youtube.com/watch?v=HOgYEetfkIAЧайковський Осіння пісня.)

Після теплого літечка настала довгоочікувана осінь. Прийшла вона несподівано, тихенько, ніби якась таємнича гостя. Тому, мабуть, її ніхто й не помітив відразу. Проте нікого осінь не забула, всім дарунки казкові принесла.
В садку червоніють яблука, красуються грушки, достигають сливи. Це дари щедрої господині-осені.
Оксамитовий запах осені відчувається скрізь. Проте найбільше його чути в повітрі. І тоді здається, ніби то сама осінь пливе по вулицях, лоскочучи перехожих легенькими павутинками бабиного літа. А птахи тим часом починають збиратися у далеку подорож. Вони незабаром полетять у теплі краї на зимівлю і повернуться тільки навесні. На дахах будинків, правда, ще можна побачити десятки ластівок. Весело щебечучи, вони немов прощаються зі своїм рідним краєм… Осілі птахи накопичують жир під шкірою. Переселяються ближче до людських осель.

Восени тварини також  готуються до зими.

Турботлива білка запасає поживу в дуплі. Посилено харчуються перед зимовою сплячкою їжак, борсук та бурий ведмідь. Густіше та тепліше хутро одівають лисиця, вовк, заєць. Ховаються та ціпеніють комахи, усе менше літає їх у повітрі.

 

Осінь все більше і більше завойовує землю. Скоро вже будуть стояти голі дерева, скоро зовсім не буде чути співів птахів. Йде вона, жовтоока осінь, та й веде за собою зиму в білому хутрі. І хочеться сказати: «До побачення, осінь! Здрастуй, зимо!»
Про які ознаки осені згадується в тексті? Розкажи, як тварини готуються до зими?
Які почуття викликав цей твір?
 

ІІ. Перегляд відеоролика «Як звірі готуються до зими». Аналіз простого медіатексту

Діти переглядають відеоролик «Як звірі готуються до зими»
Мудрі казки тітоньки Сови - Осінні турботи 

https://www.youtube.com/watch?v=p9KSJCMsNaA
https://www.youtube.com/watch?v=q2k-csdplB4
https://www.youtube.com/watch?v=p9KSJCMsNaA
(https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E) або https://www.youtube.com/watch?v=WYrcQj_eboY )(на вибір вчителя)
http://www.myshared.ru/slide/946749/
Запитання для обговорення:
Як прийшла осінь до лісу? Скільки  ведмедиків було у мультику?Скільки листочків приклеїв ведмедик?- Як  інші тварини готуються до зими? Що нового ти дізнався(дізналася) про поведінку тварин восени? - Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 1? - Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 2?...

 

ІІІ. Робота вгрупах
.Вправа «Як тварини готуються до зими?»

  Роздайте дітям малюнки із зображенням тварин і попросіть розділитися  на 4 групи:

 1 група – тварини, які сплять цілу зиму;

 2 група – тварини, які зимують у теплих краях;

 3 група – тварини, які запасаються харчами;

 4 група – тварини, які не змінюють своєї поведінки

http://player.myshared.ru/9/946749/slides/slide_17.jpg

 

1група складає речення: Як білочка та ведмідь готуються до зими?Картинки по запросу тварини які сплять цілу зиму2 група: Як зайчик приготувався до зими?Похожее изображение

 

3 група:

Похожее изображение Картинки по запросу тварини які сплять цілу зиму
 

4 група:Чому всі слова пов*язані зі словом  осінь?
http://player.myshared.ru/9/946789/slides/slide_2.jpg 

 

 

ІV. Участь у рухливих іграх, наприклад «Хитра лисиця»
                                                ХИТРА ЛИСИЦЯ

Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережли­вість та витримку.
                                                          Хід гри
Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину. Вчитель проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із них. Дитина, якої торкнувся вчитель, стає «хитрою лисицею». Вчитель пропонує кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима «хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить (торкається рукою). Коли буде спіймано 2–3 дітей, гра завершу­ється. 
Рекомендації до гри Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу «лисицю».

ПТАХИ І ЗОЗУЛЯ

Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і швидкість.

Хід гри

На одному боці майданчика діти креслять невеликі кола. Це — «гнізда птахів». Одна дитина — «зозуля», вона стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вчителя:
Птахи у справах полетіли І гнізда-хатки залишили! — діти вибігають із «гнізд» урозтіч. «Зозуля літає» разом із ними. З ними зозуленька літає, Собі хатиноньку шукає! На слова: Птахи, довго не літайте. Свої гніздечка відшукайте! — діти біжать до своїх «гнізд», а «зозуля» намагається швидко за­йняти яке-небудь «гніздо». Дитина, яка залишилася без місця, стає «зозулею». 
Рекомендації до гри Вчителеві необхідно стежити, щоб діти бігали всім майдан­чиком і не «літали» близько від «гнізд».

 

V.Конструювання тваринок із 6 цеглин:
-в групах(кожна дитинка окремо,спільна велика групова робота),презентація тваринок,розповідь ,як вони готуються до зими.


Картинки по запросу Математичне конструювання тварин з 6 цеглин: 

VІ. Сюжетно-рольова гра «Осінні інтерв*ю  в лісі»
Запропонуйте дітям створити образ тварини (на вибір).
Уявіть собі, що на лісовій галявині в теплий осінній день ,журналіст-ворона бере інтерв*ю  у  різних  представників  тваринного світу. Їх всіх турбує прихід зими. Подумайте, про що могли розповісти тваринки з огляду на свої клопоти. Пограйте у сюжетно-рольову гру ,

. Після завершенні гри обговоріть з дітьми, як відбувалася  гра, чи отримали задоволення від гри. Якщо ні, то що тому перешкодило?
Тіні тварин руками- театр  тіней.

тіні тварин за допомогою рук

тіні тварин за допомогою рук

тіні тварин за допомогою рук

тіні тварин за допомогою рук

тіні тварин за допомогою рук

VІІ. Підведення підсумків.
Заповнення леп бука:
Ляпкографія- майстер «ляпок»

Роздайте дітям фарби і попросіть зробити пляму будь-якого кольору на аркуші паперу.

  Роздайте кожній дитині соломинку для коктейлю. Попросіть подути в неї на пляму.

  З утвореного силуету за допомогою фарби (олівців, фломастерів) створіть образ будь-якої тварини.
/Files/images/litvin_sv/Ляпкографія.jpg 

Підпишіть свою роботу друкованими буквами.

Паспарту

Виріжте на цупкому папері або картоні шаблон – метелика тощо. Попросіть дитину створити каляки-маляки і накладіть свій шаблон зверху на “карлючки” малюка. Так витвір дитини стане неповторним візерунком крил метелика або пелюсток квітки.
 

images (1)

Поролон або губка

Вмочивши губку в густу гуаш, дитина може намалювати різних тваринок:

34424589e2410b4459f12349325b6f69

Прикріпіть роботу на лепбук у відведеному для цього місці
(Учитель сторінку лепбука ділить на 4 частини:1 – тварини, які сплять цілу зиму; 2 – тварини, які зимують у теплих краях; 3 – тварини, які запасаються харчами; 4 – тварини, які не змінюють своєї поведінки)

Запропонуйте дітям визначити, у якій групі тварин є найбільша кількість зображень, у якій – найменша; порівняйте кількість зображень між окремими групами тварин.
 

docx
Додано
6 червня 2018
Переглядів
4811
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку