Модельна навчальна програма НУШ
Тиждень 5: «Осінь»
« Як живуть тварини восени?»
1. МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА. ДЛЯ 1-ГО КЛАСУ. ТА.НАВЧАЛЬНО-
Модельна навчальна програма.
Тиждень 5: «Осінь»
« Як живуть тварини восени?»
І. Ранкова зустріч. «Впізнай звірів,
Запропонуйте учням відгадати загадки,відгад гадати ы показати тваринку рухами , пантомімою.
На дубочку у дуплі
Сестроньки живуть руді.
Люблять шишки і горішки,
І грибків поїсти трішки.
Працьовиті, наче бджілки,
Ці руді сестриці —…
(Білки)
Бистрі лапки, куций хвіст,
Довгі вушка, чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий…
(Зайчик)
По діброві він блукає,
Мед малинку гам шукає,
А прийде зима — в барліг
Він заляже на нічліг
В сні сопітиме малятко,
Волохате…
(Ведмежатко)
У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її…
(Лисичка)
Як дзижчу я в літній день
Чуло кожне вухо.
Залітаю в кожен діка.
Знають всі мене, я-
(Муха)
Скачуть на болоті
Зелененькі лапки,
Квакають завзято
Веселенькі…
(Жабки)
Логічна вправа «Тварини восени». Запропонуйте учням скласти невеличку розповідь про одну з тваринок зображених на малюнку .Разом дослідіть їхнє значення.Що спільного?Що різне?
Вправа: Хто де живе:
Після теплого літечка настала довгоочікувана осінь. Прийшла вона несподівано, тихенько, ніби якась таємнича гостя. Тому, мабуть, її ніхто й не помітив відразу. Проте нікого осінь не забула, всім дарунки казкові принесла.
В садку червоніють яблука, красуються грушки, достигають сливи. Це дари щедрої господині-осені.
Оксамитовий запах осені відчувається скрізь. Проте найбільше його чути в повітрі. І тоді здається, ніби то сама осінь пливе по вулицях, лоскочучи перехожих легенькими павутинками бабиного літа. А птахи тим часом починають збиратися у далеку подорож. Вони незабаром полетять у теплі краї на зимівлю і повернуться тільки навесні. На дахах будинків, правда, ще можна побачити десятки ластівок. Весело щебечучи, вони немов прощаються зі своїм рідним краєм… Осілі птахи накопичують жир під шкірою. Переселяються ближче до людських осель.
Восени тварини також готуються до зими.
Турботлива білка запасає поживу в дуплі. Посилено харчуються перед зимовою сплячкою їжак, борсук та бурий ведмідь. Густіше та тепліше хутро одівають лисиця, вовк, заєць. Ховаються та ціпеніють комахи, усе менше літає їх у повітрі.
https://www.youtube.com/watch?v=p9KSJCMsNaA
https://www.youtube.com/watch?v=q2k-csdplB4
https://www.youtube.com/watch?v=p9KSJCMsNaA
(https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E) або https://www.youtube.com/watch?v=WYrcQj_eboY )(на вибір вчителя)
http://www.myshared.ru/slide/946749/
Запитання для обговорення:
Як прийшла осінь до лісу? Скільки ведмедиків було у мультику?Скільки листочків приклеїв ведмедик?- Як інші тварини готуються до зими? Що нового ти дізнався(дізналася) про поведінку тварин восени? - Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 1? - Назвіть тварин, кількість яких можна позначити цифрою 2?...
ІІІ. Робота вгрупах
.Вправа «Як тварини готуються до зими?»
Роздайте дітям малюнки із зображенням тварин і попросіть розділитися на 4 групи:
1 група – тварини, які сплять цілу зиму;
2 група – тварини, які зимують у теплих краях;
3 група – тварини, які запасаються харчами;
4 група – тварини, які не змінюють своєї поведінки
1група складає речення: Як білочка та ведмідь готуються до зими?2 група: Як зайчик приготувався до зими?
3 група:
4 група:Чому всі слова пов*язані зі словом осінь?
ІV. Участь у рухливих іграх, наприклад «Хитра лисиця»
ХИТРА ЛИСИЦЯ
Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати спостережливість та витримку.
Хід гри
Діти стоять у колі пліч-о-пліч, заклавши руки за спину. Вчитель проходить за колом і непомітно торкається кого-небудь із них. Дитина, якої торкнувся вчитель, стає «хитрою лисицею». Вчитель пропонує кому-небудь із дітей уважно подивитися на своїх товаришів, пошукати очима «хитру лисицю». Якщо дитина відразу не знайде, діти всі разом запитують: «Хитра лисице, де ти?» І пильно стежать за обличчям кожного, чи не викаже себе «хитра лисиця». Після трьох запитань ласиця відповідає: «Я тут!» і вбігає в коло, а діти швидко розбігаються, «Лисиця» їх ловить (торкається рукою). Коли буде спіймано 2–3 дітей, гра завершується.
Рекомендації до гри Якщо «лисиця» викаже себе раніше, ніж її запитають, діти обирають іншу «лисицю».
ПТАХИ І ЗОЗУЛЯ
Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і швидкість.
Хід гри
На одному боці майданчика діти креслять невеликі кола. Це — «гнізда птахів». Одна дитина — «зозуля», вона стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вчителя:
Птахи у справах полетіли І гнізда-хатки залишили! — діти вибігають із «гнізд» урозтіч. «Зозуля літає» разом із ними. З ними зозуленька літає, Собі хатиноньку шукає! На слова: Птахи, довго не літайте. Свої гніздечка відшукайте! — діти біжать до своїх «гнізд», а «зозуля» намагається швидко зайняти яке-небудь «гніздо». Дитина, яка залишилася без місця, стає «зозулею».
Рекомендації до гри Вчителеві необхідно стежити, щоб діти бігали всім майданчиком і не «літали» близько від «гнізд».
V.Конструювання тваринок із 6 цеглин:
-в групах(кожна дитинка окремо,спільна велика групова робота),презентація тваринок,розповідь ,як вони готуються до зими.
VІ. Сюжетно-рольова гра «Осінні інтерв*ю в лісі»
Запропонуйте дітям створити образ тварини (на вибір).
Уявіть собі, що на лісовій галявині в теплий осінній день ,журналіст-ворона бере інтерв*ю у різних представників тваринного світу. Їх всіх турбує прихід зими. Подумайте, про що могли розповісти тваринки з огляду на свої клопоти. Пограйте у сюжетно-рольову гру ,
VІІ. Підведення підсумків.
Заповнення леп бука:
Ляпкографія- майстер «ляпок»
Роздайте дітям фарби і попросіть зробити пляму будь-якого кольору на аркуші паперу.
Роздайте кожній дитині соломинку для коктейлю. Попросіть подути в неї на пляму.
З утвореного силуету за допомогою фарби (олівців, фломастерів) створіть образ будь-якої тварини.
Підпишіть свою роботу друкованими буквами.
Паспарту
Виріжте на цупкому папері або картоні шаблон – метелика тощо. Попросіть дитину створити каляки-маляки і накладіть свій шаблон зверху на “карлючки” малюка. Так витвір дитини стане неповторним візерунком крил метелика або пелюсток квітки.
Поролон або губка
Вмочивши губку в густу гуаш, дитина може намалювати різних тваринок:
Прикріпіть роботу на лепбук у відведеному для цього місці
(Учитель сторінку лепбука ділить на 4 частини:1 – тварини, які сплять цілу зиму; 2 – тварини, які зимують у теплих краях; 3 – тварини, які запасаються харчами; 4 – тварини, які не змінюють своєї поведінки)
Запропонуйте дітям визначити, у якій групі тварин є найбільша кількість зображень, у якій – найменша; порівняйте кількість зображень між окремими групами тварин.