Виховна бесіда на тему: Будь вимогливим і ніжним: перед тобою природа

Про матеріал

Виховна бесіда з учнями початкових класів про усвідомлення ролі людини як частини природи, її взаємини з усім живим, мати уявлення про способи надання допомоги людиною природі.; дотримуватись правил гуманної поведінки у природі.

Перегляд файлу

Виховнв бесіда на тему:

Будь вимогливим і ніжним: перед тобою природа

Мета: Вчити дітей усвідомлювати роль лю­дини як частини природи, її взаємини з усім живим; мати уявлення про способи надання допомоги людиною природі. Навчити дітей орієнтуватись на народні традиції у ставленні людини до всього живого; дотримуватись пра­вил гуманної поведінки у природі.

Обладнання: карточки для «Екологічного лото».

Хід заняття

I. Актуалізація знань.

Читання вчителем уривка, з вірша «Пора­да» Я.Щоголіва

  • Як і чому автор називає природу?
  • Яку пораду він дає нам?
  • Про який святий закон (тобто основне пра­вило) про ставлення людини до

природи зга­дує Я.Щоголів? Поміркуй над цим.

II. Слово вчителя.

    Кожен для життя обирає своє місце. Людині необхідна земля, будинки, рибам - вода, пта­хові - небо, тваринам — ліс», та переліски, та безмежний степ.

   І жити їх, допоки лісу та степу, допоки їх красу відчуваємо. Слухаємо таємничий гомін дерев та шелестючу розмову степових трав. У кожного від роду своя домівка і своє міс­це на Землі.

   Ми з вами, діти, народились і живемо на чудовій землі України, багатющому і мальов­ничому краї. Кожен її прекрасний куточок має свою історію, неповторну красу. Мабуть, тому кожен з нас так любить, шанує свій рід­ний край.

 Але, мабуть, недарма в народі у нас здавна вшановують птахів, з любов'ю ставляться до всього живого: дерев, рослин, квіток, тварин. Завдяки доброті народу ми маємо таку чудо­ву землю.

III. Бесіда з учнями. Розповіді дітей.

    А скільки легенд, казок склав наш народ про рослини, дерева, квіти, птахів і тварин? Може хтось з вас пригадає хоч деякі з них?

     (Розповіді дітей за збірниками «Дванадцять місяців, книгою О.Бердника «Серце Матіо­ли» тощо.)

  • Як і чому в народі ставились до землі?
  • Що ми маємо, на жаль, на сьогоднішній день?
  • Пригадайте відомі вже вам прислів'я, при­казки, прикмети, народні

застереження, які засвідчують про бережливе ставлення в наро­ді до всього живого.

Розповіді дітей.

IV. Гра «Екологічне лото» (можна викону­вати по групам).

 

 

До природи …

  • грім ударить у дім

Ліс і вода…

  • доброту віддячить.

Хліб – батько …

  • обличчя обсяде ластовинням.

Криниця з водою …

  • який поріг, така й господиня.

Зруйнуєш пташине гніздо …

  • не неси до школи.

Хто в воді …

  • вода-мати.

Яка криниця, такий і господар…

  • брат і сестра.

Не любіть ліс…

  • той в добрі.

Вода за …

  • що людина з розумом.

Зруйнуєш ластівчине гніздо …

  • наших коліс.

 

   В лівому стовпчику наведені українські народні прислів’я, приказки, застереження, але неповністю. Закінчення їх – у стовпчику праворуч. Щоправда, всі вони переставлені міс­цями. Ваше завдання — поставити їх на свої місця.

     (Діти колективно виконують завдання, хто швидше за змістом з'єднає потрібні частини у стовпчиках.)

     Як ви розумієте зміст кожного з утворених нами прислів'їв, приказок, застережень?

    Що їх всіх об'єднує? Чому вчить нас народ? Як треба ставитись до природи?

V. Підсумок заняття.

   За що ми любимо свій рідний край? Його неповторну природу?

   Як зберегти цю красу?

   За якими законами повинна жити вихова­на людина, щоб жити у злагоді з усім живим?

   Що, на жаль, доводиться часто нам спосте­рігати?

   А що ж залежить від нас з вами у цій не­легкій справі?

   Що можне зробити кожен з нас?

VI. Домашнє завдання (за бажанням).

   Спробуйте скористатись почутими на уроці порадами. Успіхів і чудових вражень вам від «спілкування на одинці з природою»!

   Можна запропонувати дітям створити кож­ному своє екологічне лото за окремим темами «Рослини», «Тварини», «Птахи», але добирати матеріал, пов'язаний із бережливим ставлен­ням до природи.

VII. Ігрові форми.

а) давайте спробуємо провести розвідку, кого треба рятувати, наприклад, дерева біля школи чи мурашник у лісі, парку.

б) практичні завдання.

Кожен з вас може обрати собі справу, яка йому до душі:

   Операція «Врятуймо деревце», «Весела шпа­ківня» (на початку весни розвісити шпаківні біля школи), «Чисте джерело» в ході екскур­сії на природу.

 

doc
Додано
7 червня 2018
Переглядів
2388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку