Моделювання поясних виробів

Про матеріал
Розвиток пізнавальних та творчих здібностей завдяки необхідності самостійно аналізувати та узагальнювати навчальний матеріал, визначати алгоритм роботи, систематизувати увесь запропонований матеріал.
Перегляд файлу

Урок з використанням ІКТ (мультимедійного супроводу уроку)

 

«Якщо хочеш виховувати в дітях сміливість розуму, інтерес до серйозної інтелектуальної роботи, самостійність як особисту рису, вселити в них радість творчості, то створюй такі умови, щоб іскорки їхніх думок утворили царство думки, дай їм можливість відчути себе в ньому владарями»

Ш. А. Амонашвілі

Учитель – Козубай Людмила Іванівна

Предмет – Трудове навчання

Тема – «Моделювання  поясних виробів»

Тривалість заняття – 90 хвилин

Клас – восьмий

Навчальний заклад – Навчально-виховний комплекс №10, м. Хмельницький

Авторський медіапродукт – презентація слайдів (середовище Power Point, Word)

 

Методична доцільність використання мультимедійного супроводу на уроці

  1. Обмежена кількість інформаційного матеріалу даного уроку в існуючих навчально-методичних посібниках.
  2. Підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу за рахунок одночасного викладення навчального матеріалу та показу демонстраційних фрагментів.
  3. Розвиток образного та творчого мислення внаслідок підвищення рівня наочності.
  4. Розвиток пізнавальних та творчих здібностей завдяки необхідності самостійно аналізувати та узагальнювати навчальний матеріал, визначати алгоритм роботи, систематизувати увесь запропонований матеріал.  

 

Тема уроку: Моделювання  поясних виробів

Мета: Надати теоретичні відомості з моделювання поясних виробів та сформувати навички моделювання поясних виробів

Практична робота: Виконання моделювання поясних виробів. Розробка нової моделі

Завдання уроку:

  • Формувати поняття про моду, стиль, силует; ознайомити з історичними відомостями про розвиток поясних виробів та сучасні тенденції оформлення поясних виробів у підлітковій моді; проаналізувати роботу художника-модельєра; розглянути процес моделювання  поясних виробів.
  • Розвивати вміння концентрувати увагу, розвивати  уяву, фантазію, здатність до самостійності мислення; стійкий інтерес до кравецької справи,
  • Виховувати почуття прекрасного, вміння красиво та доречно одягатися.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний проектор, ілюстрації, малюнки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина

 Перевірка готовності учнів до роботи. Психологічне налаштування.

 Хочу запропонувати провести наш сьогоднішній урок під девізом (психоформула  уроку):

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

  1. Актуалізація опорних знань

Кожній людині, особливо жіночої статі, притаманне бажання одягатися красиво та модно. Але це вміння не приходить само собою, цьому треба вчитися. В попередніх класах ми з вами розпочали знайомство з одягом, законами моделювання, конструювання та виготовлення одягу. Давайте пригадаємо, що нам відомо про одяг?

  • Що таке одяг? З яких матеріалів його виготовляють?
  • Які функції одягу можна виділити?
  • За якими ознаками класифікують одяг?
  1.  Повідомлення теми, мети та завдань уроку

 Тема нашого уроку «Моделювання  поясних виробів». Ми ознайомимося з такими поняттями як «мода», «стиль», «силует»; розглянемо історію розвитку поясних виробів, проаналізуємо роботу дизайнера та виконаємо практичну роботу з моделювання спідниць.

  1.  Мотивація навчальної діяльності

 Пригадайте дуже влучне прислів’я «Зустрічають за  одягом, проводжають за розумом», тобто красивий, доречний зовнішній вигляд допомагає людині справити позитивне перше враження про себе. А для того, щоб оволодіти мистецтвом та наукою красиво одягатися, необхідно пізнати закони та правила цієї науки, чим ми і будемо сьогодні займатися.

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 Учитель. В темі уроку є слово, яке має магічну силу над особами жіночої статі. Яке саме? Вірно, мода. До неї можна ставитися по-різному – фанатично наслідувати її або відкрито ігнорувати – але залишатися байдужим до неї неможливо.

Що ж це за диво – мода? Коли і де вона народилася?

Слово мода походить від латинського «modus», що означає «міра, спосіб, правило». За ствердженням істориків мода виникла в ХІІІ-ХVІ століттях, а місто народження її відомо всім: Париж, Франція. Мода швидко поширювалась світом, і, з часом, з цікавої гри з одягом переросла у суспільне явище, зайняла своє місце у історичних процесах. Сьогодні мода – потужна галузь, яка впливає на життя суспільства в матеріальному, психологічному та духовному напрямках.

А давайте пригадаємо якими епітетами нагороджують моду її прихильники та супротивники. (Учні називають прикметники, а вчитель обирає потрібні). Дійсно, мода  примхлива та мінлива, легковажна та швидкоплинна. За це найчастіше мода піддається осуду та критиці. Невже ніхто не годен захистити Її Величність Моду та знайти аргументи на її захист?

Саме таке завдання отримали наші учениці, тож послухаємо «групу захисників».

«Захисники». Ми з великим ентузіазмом взялися за виконання завдання, тому що є палкими прихильниками моди, слідкуємо за її напрямками, захоплюємося створенням власних моделей одягу. Звичайно, ми ще тільки навчаємося, але вирішили знайти вагомі аргументи на захист моди. І в цьому нам дуже допомогла найвідоміший французький модельєр ХХ ст. Коко Шанель, яка сказала: «Мода минає, стиль залишається». Це і наш головний аргумент на захист моди. Дійсно, стиль – це постійна складова моди, її візитна картка.

Стиль – певний характер, відмінні риси, виражені у всіх деталях одягу, в його структурі, крої. Основні стилі – класичний, спортивний, романтичний.

Щоб наше знайомство зі стилями було цікавим та запам’яталось всім, кожна з нас буде представляти певний стиль візуально, тобто ми одягнулися в моделі різних стилів.

Адже, ми починаємо нашу розповідь на захист Моди.

1-а учениця. Я прихильниця класичного стилю в одязі. Класичний стиль в одязі – фундамент, моди, відправна точка всіх модних тенденцій. Саме тому він завжди популярний серед тих, хто хоче одягатися зручно та елегантно. Елегантна практична – цей девіз найкраще характеризує класичний стиль одягу.  Його відрізняє суворість, простота форм та елегантність, наявність у жіночому гардеробі елементів чоловічого вбрання. Мені в такому костюмі зручно фізично і психологічно. А урізноманітнити та «пом’якшити» суворість стилю можна за допомогою доповнень та аксесуарів – шаликів, хустинок, краваток тощо.

2-а учениця. Спортивний стиль – це зручно і красиво! Мій характер та мої захоплення вимагають швидких дій, зміни діяльності, і саме спортивний стиль дозволяє мені налаштовуватися на такий темп життя. Ознаки спортивного стилю: лаконічність та вивіреність силуету, зручність та функціональність, сучасні матеріали. Такий одяг підтримує бурхливий ритм життя сучасної людини. Ще одна перевага одягу цього стилю – його універсальність: деякі речі органічно вписуються в самий суворий дрес-код, і одночасно можуть бути використані для активного відпочинку та прогулянок.

3-я учениця. А я одягнула ансамбль у романтичному стилі. Це дуже жіночий, ніжний, кокетливий та сентиментальний одяг, який виник як продовження напрямку моди ХІХ ст. - романтизм. Деколи виникає бажання призупинити надзвичайно швидкий темп сучасного  життя і згадати про жіночність, нарядність, легкість. Тут і прийде на допомогу одяг романтичного стилю, щоб прикрасити жінку, підкреслити красу жіночої фігури, відтінити жіночу вроду. Романтика проявляється і в кольоровій гамі, і у виборі тканин – легких, прозорих, невагомих.

«Захисники». Досліджуючи стилі одягу, ми переконалися: саме стиль є візитною карткою кожного модного сезону. Сьогодні існує дуже багато стилів, які враховують різні особливості та смаки прихильників моди, але в основі кожного з них лежать головні, століттями вдосконалені стилі: класичний, спортивний, романтичний. Тому стверджуємо: поряд з мінливістю та швидкоплинністю моди стоїть досить стале поняття «стиль».

Учитель. Плідно попрацювали група дослідників-захисників. Аргументи захисту переконливо довели, що звинувачення у непостійності на адресу Моди не завжди виправдані. Розповідь про стилі в одязі красномовний тому доказ.

Шукаючи докази на виправдання моди, наші дослідники-захисники знайшли ще один аргумент на захист осудної. Вони звернули увагу на поняття «стиль», яке постійно згадується поряд з ім’ям винуватиці.

«Захисники». Всі, хто цікавиться модою зустрічали поняття «силует». Це зовнішній контур форми одягу, його площинне зображення. В кожному модному сезоні пропонуються певні силуети, за ним можна проаналізувати зміни моди за конкретний період часу. Тому можна стверджувати, що силует є виразом моди.

Силуети розрізняють 1) за ступенем наближення до фігури: прилеглий, напівприлеглий, прямий, трапецієвидний; 2) за наближенням до геометричних фігур: квадрат, прямокутник, трикутник, трапеція.

 В історії моди чергування геометричних форм тісно пов’язане зі зміною стилів. Наприклад, давньогрецькому грецькому костюму була притаманна прямокутна форма, костюм середньовіччя мав трикутну або трапецієвидну форму, у період бароко та рококо переважала овальна форма силуету костюма.  На початку ХХ ст. у моду повертається прямокутна форма. У ХХ ст. зміна силуетів відбувається досить швидко – через 3, 6, 12 років. 

Вірно обраний силует  моделей одягу допоможе вам приховати недоліки фігури, зробити ваш образ індивідуальним та неперевершеним.

Учитель. Дякуємо за роботу захисникам. Ця розповідь дозволяє нам зробити висновок, що в моді є, як мінімум, дві постійних складових: стиль та силует.

Первинна перевірка отриманих знань

Пропоную для систематизації та узагальнення знань, отриманих на дану етапі уроку, скласти асоціативну схему уроку (Додаток Б).

Фізхвилинка. І перш ніж ми продовжимо вивчення теми уроку, пропоную зробити невеличку фізпаузу. Наш урок супроводжується мультимедійною презентацією, тож навантаження на очі зросло, тому пропоную вправи для очей

 На часі – знайомство з історією та  розвитком поясних виробів та сучасні тенденції оформлення поясних виробів у підлітковій моді.

Короткий історичний екскурс проведуть для нас учасники «групи мистецтвознавців».

«Історики моди». Практично декілька тисячоліть люди не розділяли одяг на жіночий та чоловічий. Головним одягом була стегнова пов’язка (прототип сучасної спідниці) для всіх, незалежно від статі, віку, соціального становища.

  У давніх цивілізацій спідниця була частиною одягу чоловіків, а жінки прадавньої Греції та Риму взагалі обходились без неї. Але поступово спідниця стає предметом виключно жіночого туалету, за виключенням шотландського кілту.

Іспанія, ХVІ ст. – у моді моделі спідниць надзвичайної ширини та значної ваги, що викликало необхідність каркасу з обручів. В Італії та Франції спідниці були не такими важкими, округлої форми.

ХVІІ ст. – прийшов час вільних, зручних спідниць на красивих підкладках та нижніх спідницях.

XVIII ст.  – час кокетливості та легковажності. Спідниці набувають надзвичайних форм – для розширення та підняття боків придумали фіжми (спеціальний каркас з китового вуса), об’єми та ширина  такі, що важко було пройти у двері.

Перша половина XIX ст. – нижня спідниця виготовляється з кінського волосся, щоб задати форму дзвона. Чітко визначили кількість нижніх спідниць – 6!

У період Реставрації (1815-1830 рр.) жіночий одяг поділяють на повсякденний та вечірній. Жіночий ліф одягають у корсет, спідниці повертаються на металевий каркас, потім з’являється кринолін – чохол плетений з кінського волосся. Спідниці широкі, об’ємні, жорсткої форми.

Друга половина XIX ст. – нижня спідниця коротшає, з’являються кольорові спідниці, які прикрашають мереживом та вишивкою.

1870 рік – поява турнюру – валика, який підкладали під спідницю нижче талії зі сторони спини, та декорування спідниць воланами та стрічками.

На форму модних спідниць суттєвий вплив мало танцювальне мистецтво: у XVIII и XIX ст. це був вальс, на початку ХХ ст. – танго, у 1920-ті роки – чарльстон, а у 1960-ті – рок-н-рол. 

 Протягом століть спідниця не один раз змінювала форму, але довжина її кардинально почала змінюватися у ХХ ст. Коко Шанель першою зробила спробу вкоротити спідницю. Вона навіть зробила прогноз, що довжина спідниці зупинитися на відмітці – середина коліна, але спідниці вперто піднімались вгору, відкриваючи жіночі ніжки.

 Революцію спідниці здійснила в 60-тих роках ХХ ст. дизайнер Британської імперії Мері Куант – ввела у моду міні-спідницю, яка не зникає з вулиць та подіумів до сьогодні.

 Учитель. Дякуємо історикам за цікавий історичний екскурс. А які спідниці пропонують молоді в цьому сезоні дизайнери? Слово «групі експертів».

 «Експерти». Новий модний сезон пропонує модницям жіночі та граціозні моделі спідниць. Популярними будуть класичні фасони спідниць, але в новому вигляді – завдяки яскравим кольорам, мереживу та шкірі. Популярними стануть спідниця-олівець, яка красиво облягає фігуру, спідниця-тюльпан, яка підкреслює тонку талію.

Хітом сезону стануть пишні спідниці середньої довжини. Вони будуть яскраві або білі, однокольорові, а також з печатними принтами та орнаментами.

 Не покинуть нас і шкіряні спідниці. Але на зміну традиційним чорним прийшли яскраві кольори: бірюзовий, жовтий, червоний, а також спідниці пастельних тонів.

Літом не обійтись без шифонових спідниць, легких та «летючих», різної довжини пастельних кольорів, а також у моді двохшарові контрастні моделі.

Трендом сезону будуть смугасті спідниці, спідниці у клітинку, з квітковими та східними візерунками, прикрашені оборками, торочками, мереживом.

Довжина спідниць весна-літо 2012 – на будь-який смак: від міні до максі, головне, щоб спідниця підкреслювала вашу індивідуальність та відповідала вашій фігурі. Вдалого вам вибору!

 Учитель. Дуже корисна інформація! Візьмемо її до уваги.

А зараз запрошую до слова нашого юного дизайнера Ельвіру, яка декілька років відвідує «Школу юного дизайнера», а цього року брала участь у міській олімпіаді з трудового навчання, де посіла ІІІ місце.

 «Дизайнер». Моя мрія – стати професійний дизайнером, щоб створювати красивий та зручний одяг. Але для цього треба дуже багато знати та вміти. Зараз я розповім вам про професію художника-модельєра.

 Художник-модельєр створює нові моделі одягу, взуття, головних уборів, аксесуарів. Йому потрібен художній смак, глибокі знання по історії костюма, необхідно  розбиратися у явищах світової культури. Художнику-модельєру потрібне вміння добре малювати, щоб викласти свої ідеї на папір.

 У західних країнах модельєра часто називають кутюр’є, дизайнером, стилістом. У чому ж різниця?

Кутюр’є створює колекції моделей унікального одягу для будинків високої моди.

Назва професії «дизайнер» походить від англійського виразу «industrial design» та свідчить про проектування одягу промисловими методами. Дизайн – це поєднання відчуття стилю та інженерні знання.

Стилістом називають спеціаліста, який здатен допомогти споживачу підібрати гардероб у єдиному стилі та доповнити його відповідною зачіскою та макіяжем.

  1.  Практична робота.

Тема: Виконання моделювання поясних виробів. Розробка нової моделі.

Матеріали та інструменти:

Папір білий та кольоровий (формат А-4), олівці простий та кольорові, клей ПВА.

Завдання:

  • Використовуючи креслення клину спідниці, виконати моделювання одного з варіантів спідниці (варіант 1, 2, 3).
  • Пояснити послідовність виконання роботи (усно).

Учитель. Для виконання практичної роботи звернемося до «Словничка моди» (Додаток А) та визначимо деякі поняття та означення: «модель», «моделювання», «фасон», «крій».

(Учні виконують практичну роботу та пояснюють послідовність своїх дій).

VII. Закріплення нових знань і вмінь учнів

Другу частину практичної роботи можна використати для закріплення нових знань та вмінь: учням пропонується розробити власну модель спідниці для літнього відпочинку, споживачі – підлітки. Учитель нагадує про рекомендації експертів (при необхідності можна ще раз продемонструвати презентацію №3 «Експерти радять: модні спідниці – 2012»).

  1. Підведення підсумків уроку. Рефлексія 

 Учитель демонструє найкращі ескізи та коментує результати.

Заключне слово учителя. Сьогодні ви дізналися багато нового та цікавого про найпоширеніший предмет жіночого гардеробу – спідницю, випробували себе в ролі художників – модельєрів. Для того, щоб ви могли висловити свої враження про наш урок пропоную прикрасити «Дерево вражень» (плакат на дошці). Для цього на кожному столі є листочки, квіточки та яблучка, яким ви зараз прикрасити дерево, враховуючи власні відчуття:

  • яблучко – урок цікавий, плідний, корисний, все зрозуміло;
  • квіточка – урок цікавий, але у мене були певні утруднення;
  • листочок – урок не сподобався.
  1.  Домашнє завдання:
  1. Розробити ескізи моделей одягу різних силуетів (не менше 2). Обґрунтувати вибір силуету з урахуванням особливостей фігури.
  2. Підготувати письмові повідомлення про відомих світових та українських кутюр’є, дизайнерів, стилістів. 
  3. Скласти словничок сучасних спідниць з ескізами.
  4. Підготувати матеріали, інструменти для пошиття виробу.

Примітка. Завдання 2 і 3 – на вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

Словничок моди

 

Одяг – сукупність предметів з різних матеріалів (тканини, хутра, шкіри, трикотажу тощо), якими покривають тіло людини.

 

Мода – сукупність звичок, зразків, смаків, тих досягнень, що проявляються у зовнішніх формах побуту, у певному суспільстві у даний час.

 

Стиль – певний характер, відмінні риси, виражені у всіх деталях одягу, в його структурі, крої. Основні стилі – класичний, спортивний, романтичний.

 

Силует – зовнішній контур форми одягу, його площинне зображення.

 

Модель – зразок, зразкова модель швейного виробу, виконана за ескізом художника-модельєра.

 

Модельєр – спеціаліст, який займається розробкою нових моделей одягу.

 

Фасон – це зовнішня пластична форма одягу, зразок, що потребує особливого розкрою тканин.

 

Крій визначається конструкцією одягу за формою та лініями з’єднань основних частин виробу. Нові конструктивні лінії розкрою і з’єднання основних частин приводять до встановлення нових типів крою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний супровід уроку (90 хвилин)

Клас: 8-ий

Тема уроку: Моделювання  поясних виробів

Тип уроку: засвоєння нових знань

Методичне наповнення уроків: засвоєння навчального матеріалу з залученням  суб’єктивного досвіду учнів; бесіда; розповідь з демонстрацією мультимедійної презентації та показом моделей одягу; формування практичних навичок та вмінь; тренування творчості; розвиток вміння працювати в групі; зворотна інформація.

 

Вмотивування відбору методичних прийомів: тренування учнів в умінні використовувати попередньо набуті знання; досягнення позитивного результату навчання за рахунок зацікавлення наочністю; нестандартні форми нового матеріалу, які полегшують концентрацію уваги і поліпшують запам’ятовування змісту; практичне застосування отриманих знань.

 

Методичні прийоми  

Психоформула:  мотивація успіху – формула майбутнього успіху, додає кожній дитині впевненості у своїх силах, формує переконання «я все зможу!».

Бесіда за запитаннями, розповідь вчителя: формулювання привабливої мети з залученням  суб’єктивного досвіду учнів. Такий прийом дозволяє організувати співробітництво учня й учителя, спільну навчальну діяльність.

Випереджаюче домашнє завдання – заохочення до самостійного пошуку, аналізу та систематизації нової інформації, використання між предметних зв’язків (історія, інформатика, образотворче мистецтво), розвиток навичок колективної праці. 

Мультимедійна керуюча презентація  як прийом заохочення до пізнавальної активності учнів, створення творчої атмосфери та активізації майбутньої трудової діяльності. Структура керуючої презентації значно полегшує пошук необхідних слайдів.

Розробка асоціативної схеми уроку: цей метод для вступних занять, викладання чи підсумовування нового матеріалу; зацікавлює; графічні схеми, символи полегшують концентрацію уваги і поліпшують запам’ятовування змісту; роблять виклад навчального матеріалу логічним та послідовним.

Виконання творчих  робіт за вибором: формує відношення до предмету «Трудове навчання» як до творчого процесу; надає можливість кожному учню  проявити свої здібності, обрати улюблений вид роботи.

Проведення практичних робіт: контроль за трудовими прийомами та дотриманням правил безпечної праці; аналіз типових помилок та шляхи їх усунення.

«Дерево вражень»: психологічний прийом оцінювання уроку в цілому; активізує учнів, дає їм відчуття, що їхня думка важлива; забезпечує збирання зворотної інформації, щоб оцінювати і виправляти спосіб діяльності.

«Рухавки» (фізкультхвилинка): комплекс легких фізичних вправ у вигляді гри для зняття м’язової втоми; зміни діяльності; підвищення працездатності учнів. Можуть також бути використані комплекси вправ для очей.

doc
Додано
31 липня 2019
Переглядів
1129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку