Загальні вимоги до сучасного уроку Пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу; Врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів; Орієнтація на вміння здобувати знання самостійно; Вироблення навичок застосування здобутих знань на практиці; Орієнтація на особистісні досягнення учнів; Пізнавальна самостійність учнів; Педагогічний такт і культура мови; Створення емоційно-актуального фону уроку.
Сучасний урок – урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Сучасний урок – це, перш за все, урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального,соціального, морального становлення особистості учня, що дозволяє досягти високих результатів за визначеними метою та завданнями.
Три постулати, закладені в основі нової технології уроку Перший: «Урок є відкриттям істини, пошуком і осмисленням її у спільній діяльності вчителя і учня». Другий: «Урок є частиною життя дитини». Третій: «Дитина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».
Традиційний урок переважає монологічна педагогічна діяльність учителя, навчальна праця учнів здійснюється у вузькому просторі самостійних дій Сучасний урок діяльність спільна творча діяльність, самостійна пошукова активність; постійне співробітництво з усіма учасниками освітнього процесу, розширення поля внутрішньої свободи і самоактуалізації
Традиційний урок потенціал Сучасний урок пов’язаний з інтенсивною, науково-орієнтовною навчальною діяльністю, розвиває переважно розумову сферу особистості виявляється в культурно- зорієнтованій, внутрішньо- мотивованій освітній діяльності учня, практичному спрямуванні знань. Розвиває психосоціальні здібності.
Традиційний урок контроль Сучасний урок здійснюється систематично як поточне і підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів, учитель намагається виставити якомога більше оцінок здійснюється невпинно за допомогою рефлексії й самоконтролю з використанням об’єктивних систем оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання; учень використовує методи оцінювання, не тільки за результатом, а й за способом його досягнення.
Структура сучасного уроку І. Організаційний момент ІІ. Налаштування на урок: психологічне, педагогічне, наукове. ІІІ. Актуалізація опорних знань. ІV. Мотивація навчальної діяльності. V.Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу. VІ. Закріплення нових знань, умінь і навичок. VІІ. Підсумок уроку. VІІІ. Домашнє завдання.
Використання інтерактивних прийомів на різних етапах уроків 10 клас. Українська мова. “Чергування голосних і приголосних звуків” (“Снігова грудка”) 8 клас. Українська література. “І. Карпенко-Карий “Сто тисяч” (“Мікрофон”) 9 клас. Українська література. “Т. Шевченко. “Життя і творчість” (“Мої асоціації”) 10 клас. Українська література. “І. Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім′я” (“Діаманта”) 7 клас. Українська література. “Григір Тютюнник. “Климко” (“ТАК-НІ-НЕ ЗНАЮ”) 8 клас. Українська мова. “Односкладні речення” (Групова робота)
УРОКИ - РОЛЬОВІ ІГРИ - 8 клас. Українська мова. “Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу”. - 10 клас. Українська література. “І. Нечуй-Левицький. “Кайдашева сім′я” - 10 клас. Українська література. “Леся Українка . “Лісова пісня” - 5 клас. Українська література “С. Васильченко. “В бур′янах”
Практичне застосування знань Моделювання інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури Збірка учнівських творів “Золоте перо” Збірка власної поезії “В очах війни” Збірка власної поезії “Найвище почуття людини” Дидактичний матеріал з української мови (5 клас) Дидактичний матеріал з української літератури (5 клас)