Модернізм в літературі та мистецтві

Про матеріал
Тести містять в собі теоретичний та ілюстративний матеріали щодо розкриття теми "Модернізм в літературі та мистецтві"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

11 клас11 клас. Модернізм в літературі та мистецтвіАвтор Дев’яткіна В. В. Вчитель Іллінівського ОЗЗСОКраматорського району Донецької області

Номер слайду 2

Модернізм в літературі (кінець ХІХ- початок ХХ ст.)Модернізм (новий, сучасний)- нові літературно-мистецькі течії нереалістичного спрямування, що заперечували естетику минулого. Провідні теми модерністської літератури: ізольованість особи, її відчуження і приреченість на непереборну самотність; знеособлення людини; напружене переживання закінченості індивідуального існування і абсурдності життя; малювання мертвої механистичности сучасної цивілізації; критичне відношення до історії.

Номер слайду 3

Основні течії модерністської літератури. Модернізм (новий, сучасний)- нові літературно-мистецькі течії нереалістичного спрямування, що заперечували естетику минулого. Провідні теми модерністської літератури: ізольованість особи, її відчуження і приреченість на непереборну самотність; знеособлення людини; напружене переживання закінченості індивідуального існування і абсурдності життя;  Екзистенціалізм, імпресіонізм, експресіонізм, символізм, футуризм, сюрреалізм, абстракціонізм, неоромантизм.

Номер слайду 4

Екзистенціалізм у літературі (лат. existentia — існування)-абсурдність існування, безвихідь.Імпресіонізм - з французької impression означає враження, особистий погляд кожної людини на природу, на людину (зближення з природою). Символізм (у перекладі з французької — знак) — одна з течій модернізму, у якій замість художнього образу, що відтворює певне явище, використовується художній символ, що є знаком мінливого «життя душі» й пошуком «вічної істини». Футуризм (від італ. futurismo та лат. futurum — майбутнє) пропагував культ індивідуалізму. АВАНГАРДИСТСЬКІ ТЕЧІЇ   Кубізм - це авангардний європейський художній рух, який виник у Франції на початку ХХ століття і характеризується використанням геометричних фігур для зображення природи . Був заснований у Парижі через відомого іспанського художника Пабло Пікассо (1881 - 1973)Сюрреалізм – мистецтво на межі сну та реальності

Номер слайду 5

Готуємося до контрольної роботи з теми «Модернізм. Ф. Кафка. «Перетворення». Альбер Камю «Чума»

Номер слайду 6

1. До якого твору ця ілюстрація? (Автор та назва твору)2. Назвіть ім’я головного героя, чим він займався, в чому бачив сенс життя?3. Чим він захоплювався, окрім роботи?4. Що з ним трапилося одного ранку?5. Чи любили його рідні?6. Чим батько поранив Грегора і за що?7. Про що мріяли батько, сестра після перетворення Грегора?8. Чи згоден був Грегор жити у такому вигляді? Що він обрав: життя чи смерть?9. Як ви зрозуміли метафоричний зміст новели?

Номер слайду 7

10. До якого твору ця ілюстрація?(Автор та назва твору)11. Яку реальну подію відтворив автор в своєму романі?12. Який прихований зміст роману та яка подія спонукала А. Камю написати цей твір? В якому році?13. Як люди сприйняли епідемію чуми? Як себе поводили? Чому?14. Що допомогло людям вистояти та не загинути?15. Чи можливо викорінити зло в житті? Чи треба з ним боротися? Чи варти змиритися?16. Яку подію ХХ століття називали «коричневою чумою»?17. Чи можна порівняти події, описані у романі, з сьогоднішніми подіями в Україні та світі?

Номер слайду 8

Одним з послідовників екзистенціалізму в літературі став Ф. Кафка – поет хаоса. Його світ сповнений жаху, відчаю, безнадії. Для письменника світ хаоса сильніше людини. Герой його новели «Перетворення» Грегор – жалюгидна комаха, сором для сім’ї, яка не знає, що з ним робити. Увага автора зосереджена на стані героя, його думках, самотності. Але оточуючий світ байдужий до його страждань, безжалісний та жорстокий.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Ідеологічна основа модернізму. Модернізм виник у Франції наприкінці XIX ст. (Бодлер, Верлен, А. Рембо) і поширився в Європі, росії, Україні. Модерністи вважали, що не треба шукати у творі мистецтва якоїсь логіки, раціональної думки. Тому мистецтво модернізму і носило переважно ірраціональний характер. В основі модернізму - філософські течії: Артур Шопенгауер (німецький філософ) – Несвідомість – катастрофи Буття – заглиблення в інтелект Хаос – абсурдІдея: «Світ такий, яким його уявляє людина»Уявлення – головний предмет мистецтва

Номер слайду 12

* Фрідріх Ніцше (нім.філософ) - ідея: над усе – горда, сильна, «надлюдина», здатна змінити світ» та повести за собою інших. Психоаналіз Зигмунд Фрейд (австрійський лікар) – автор теорії психоаналізу (процес свідомого і несвідомого).

Номер слайду 13

Відмінність реалістичної та модерністської свідомості{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ з/п. Реалізм. Модернізм1. Уявлення про світ Світ як конкретна реальність. Вічність, безкінечність2. Свідомість Людина як тип, типовий характер. Людина - неповторний індивід3. Взаємозв’язок людини та світу Світ формує людину, суспільство виховуєЛюдина та світ – рівноцінні субстанції (макрокосм = мікрокосм)4. Сенс існування Задача людини – покращити суспільство, задача суспільства – покращити людину. Самопізнання, саморозвиток, самореалізація5. Пріорітети Світ, дійсність, історіяІндивідуальність людської свідомості, сила духа

Номер слайду 14

Художні течії модернізму

Номер слайду 15

Представники модернізму в світовій та в українській літературіВільям Фолкнер (1897-1962)Френсіс Скотт Фіцджеральд (1896-1940)Е. М. Форстер (1879-1971)Ернест Хемінгуей (1899-1961)Джеймс Джойс (1882-1941) Франц Кафка (1883-1924)Райнер Марія Рільке (1875-1926) Альбер Камю (1913-1960)В українській літературі Ольга Кобилянська є один із перших представників модернізму. Також до модерністів належать М. Коцюбинський, Леся Українка, І. Франко та інші.

Номер слайду 16

Людина в сучасному світіПочаток ХХ століття ознаменувався не лише бурхливими політичними подіями, а й страшними соціальними потрясіннями, які призвели до різкого протиріччя особистості та навколишнього світу. Відтепер стан самотності не вибраний самою людиною, а нав'язаний йому ходом розвитку історії.

Номер слайду 17

Экзистенціалізм в літературі Екзистенціалізм у літературі – це одна із течій модернізму, де джерелом художнього твору є сам митець, який висловлює життя особистості, відтворюючи художню дійсність, яка розкриває сенс життя взагалі. В основі екзистенціалізму лежить твердження абсурдності буття. За словами Альбера Камю - найбільш суперечливого з мислителів цивілізації: "Людина - це канат, натягнутий між твариною і надлюдиною, канат над прірвою". Альбер Камю відкидав абсолютне добро й абсолютне зло. Але всім своїм життям ствердив ідею: рух до знань, розвиток своєї свідомості і є той цемент, що з’єднує людину та її долю. "Зло, що існує у світі, майже завжди результат невігластва, і будь-яка добра воля може завдати стільки ж шкоди, як і зла доля, якщо тільки ця добра воля недостатньо освічена".

Номер слайду 18

Розчарування в життєвих реаліях змусило багатьох письменників, художників, музикантів зацікавитися новими філософськими теоріями та стало причиною виникнення нових художніх течій, які одержали назву декадентських, авангардистських, модернистських.

Номер слайду 19

Напрями модернізму в европейському живопису  Напрями модернізму в європейському живописіНайвідоміші течії модернізму: модерн, абстрактне мистецтво, дадаїзм,кубізм, постімпресіонізм, символізм, сюрреалізм, футуризм.

Номер слайду 20

Художники - експресіоністи. Бачення світу експресіоністами було дуже спеціфічним: світ вони уявляли хаотичною системою, якою керують незрозумілі, таємничі сили, і від них немає порятунку. Укспресіонізм стверджує: людина живе у ворожому світі. В якості героя часу експресіонізм зобразив неспокійну, емоційну людину, яка не здатна внести гармонію у світ, який розривають емоції.

Номер слайду 21

Эрнст Кірхнер. "Червона вежа в галлові". Картини експресіоністів

Номер слайду 22

Эріх Хеккель. «Вітряк"

Номер слайду 23

Картини Эдварда Мунка

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Художники - імпресіоністи Імпресіонізм називають рухом повернення до природи. Протестуючи проти надмірної залежності від реальності, копіювання дійсності, імпресіоністи створювали власні враження від побаченого. Ці художники намагалися показати самотній людині вихід – зближатися з природою, насолоджуватися її цілющим впливом.

Номер слайду 31

Клод Моне. «Дерева біля озера»

Номер слайду 32

Клод Моне. «Тераса в Сент-Андресс»

Номер слайду 33

Людина – суспільна істота. Так, світ жорстокий та абсурдний, але ми народжуємося, щоб знайти в ньому яскраві та неповторні фарби. Людина не може змінити світ, але треба діяти, щоб не відчувати себе рабом повсякденності.

Номер слайду 34

«В нашому світі все живе тягнеться к себе подібному, навіть квіти, склоняючись під вітром, змішуються з іншими квітами, лебедю знайомі всі лебеді - але тільки люди замикаються в самотності»Антуан де Сент-Екзюпері

Номер слайду 35

«Можливо, в цьому світі ти всього лише людина, але для когось ти – весь світ»іГабріель Гарсіа Маркес

Номер слайду 36

«Хто не любить самотності - той не любить свободи, адже лише в самотності можна бути «вільним»Артур Шопенгауер

pptx
Додано
19 лютого
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку