Презентація з зарубіжної літератури . 11 клас Рівень стандарту. Й.Гете " Фауст"

Про матеріал
Презентація до уроку розвитку мовлення. Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок № 3  РМ ( у )ТЕМАОбраз Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації . Пошуки сенсу буття й призначення людини.

Номер слайду 2

МЕТА УРОКУРозглянути цінності невпинного пошуку як сенсу людського буття , утіленні в образі Фауста ;Розкрити філософсько - етичні проблеми твору;

Номер слайду 3

Фауст - головний герой трагедіїФауст — головний герой трагедії, ім'ям якого названо твір. Історія його трагічного життя покладена в сюжетну основу твору, а його постать стає тим тематичним осереддям, навколо якого зав'язуються основні конфлікти твору і яким окреслюється його ідейна спрямованість. Ім'я Фауст з латинського faustus означає «щасливий», «вдалий». Образ цього героя був запозичений Гете із народної легенди, але суттєво змінений і доповнений. Якщо головна ідея народного Фауста полягала в тому, щоб служити застереженням антихристиянської й антиморальної поведінки людини, яка запродалася дияволу, то гетевський «Фауст» спрямований на створення постаті людини, в образі якої відбилися б найважливіші світоглядні тези та внутрішні суперечності просвітницької ідеології. Дійсно, з одного боку, Фауст уособлює ідеал просвітницьких уявлень про всебічно розвинену особистість, допитливу і діяльну, вільну в думках і неупереджену в поглядах, яка постійно прагне нових знань, що поповнювали б її досвід і розширювали її світогляд.

Номер слайду 4

Що шукає Фауст ? Порівняйте Фауста і Вагнера. На відміну від учених-схоластів, відірваних від реального життя, яке вони знають лише за книжними премудроща-ми, як, наприклад, учень Фауста Вагнер, сам Фауст, в дусі просвітницьких гасел, прагне зробити процес пізнання інструментом практичного перетворення світу, що, зрештою, служило б суспільному благу. Саме тому, перекладаючи біблійний текст, Фауст початкову фразу «Було в почині Слово!» перероблює на: «Була в почині Дія». Суспільне бла- го як кінцева істина, що визначає сенс існування людської особистості, - ось та головна думка, до якої приходить Фауст і яку він проголошує в останньому своєму монолозі (у другій частині трагедії, в сцені, що змальовує спробу Фауста відвоювати шматок суші в моря):

Номер слайду 5

У чому сенс угоди між Фаустом і Мефістофелем ?М е ф і с т о ф е л ь. Утіхи, щастя — все йому в ненасить,Жаги ніколи спрагнений не вгасить;Бідаха рветься зупинить. Пусту, благу останню мить!Боровся він зо мною скільки сил,Та час — за нас: упав старий на діл. Годинник став... Усвідомлення цієї кінцевої істини стає фатальним для Фауста, але, зупиняючи мить, він готовий пожертвувати собою заради того, аби ця чудова мить тривала цілу вічність. Позиція Фауста стає символічним виразом прагнення цивілізаційного поступу всього людства, його енергійної спрямованості до невпинного розвитку, до нових знань, до активних творчих звершень.

Номер слайду 6

Чи був Фауст послідовним у досягненні мети свого життя ?Усвідомлення цієї кінцевої істини стає фатальним для Фауста, але, зупиняючи мить, він готовий пожертвувати собою заради того, аби ця чудова мить тривала цілу вічність. Позиція Фауста стає символічним виразом прагнення цивілізаційного поступу всього людства, його енергійної спрямованості до невпинного розвитку, до нових знань, до активних творчих звершень. З іншого боку, в образі Фауста відбився і притаманний завершальній фазі просвітницької епохи скепсис щодо всесилля людського розуму і безмежних можливостей людського пізнання. Інтелектуальний максималізм і безапеляційна готовність в ім'я наукового прогресу знехтувати цінностями, що визначають природні та моральні засади людського існування, — усе це, зрештою, ставить під сумнів саму ідею прогресу людської цивілізації. Пошук Фаустом земних втіх та насолод у першій частині трагедії призводить до загибелі Маргарити. У другій частині твору крахом обертається спроба героя вдосконалити природу, внести свої прагматичні корективи у світобудову. Отже, Гете не ідеалізує свого Фауста. Авторові імпонує велич духовних прагнень героя, але він бачить і його помилки. Тому Фауста часто називають своєрідним двійником самого Гете. У ньому втілені сумніви й пошуки, думи і мрії, які хвилювали Гете протягом шістдесяти років.

Номер слайду 7

Прослідкуйте основні етапи життя Фауста

Номер слайду 8

Еволюція образу Фауста

Номер слайду 9

Розвиток зв"язного мовлення. Робота в групах. Складання характеристики Фауста. Підібрати цитати для складання характеристики. Використайте матеріали за посиланнямhttps://yotu.be/M8 Psxea. Uli. U

Номер слайду 10

Домашне завдання. Характеризувати образи Фауста, Мефістофеля, Маргарити. Підготувати цитати з тексту для їхньої характеристики. Вивчити монолог Фауста напам"ять

Номер слайду 11

Використані джерела

pptx
Додано
25 лютого
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку