Модифікована навчальна програма з геометрії для учня 7 класу
7 клас
ГЕОМЕТРІЯ
(70 год,2 год на тиждень)
Послідовність засвоєння матеріалу |
Зміст навчального матеріалу (модифікована програма передбачає зміну змісту, концептуальної складності навчального матеріалу) |
Форма/темп засвоєння матеріалу |
Очікувані результати навчально- пізнавальної (модифікована програма передбачає зміну змісту очікуваних результатів навчання) |
Тема 1. ЕЛЕМЕНТАРНІ ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ (8 год) |
Геометричні фігури.
Точка, пряма, відрізок, промінь, кут. Їх властивості.
Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута.
Відстань між двома точками |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює за допомогою вчителя чи асистента, що таке: точка, пряма, належати, лежати між, відрізок, промінь, кут, довжина відрізка, градусна міра кута, рівні відрізки, рівні кути, бісектриса кута, відстань між точками; класифікує кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); за допомогою вчителя чи асистента вимірює та обчислює (на калькуляторі): довжину відрізка, градусну міру кута, використовуючи властивості їх вимірювання; зображує і знаходить на малюнках геометричні фігури, вказані у змісті Намагається за допомогою вчителя чи асистента застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Тема 2. ВЗАЄМНЕ РОЗМІЩЕННЯ ПРЯМИХ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості. Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості.
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої. Кут між двома прямими, що перетинаються.
Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих.
Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: розрізняє геометричні фігури, указаних у змісті за допомогою вчителя чи асистента співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності: суміжні та вертикальні кути, паралельні та перпендикулярні прямі; Намагається повторювати за вчителем чи асистентом: · · означення: суміжних і вертикальних кутів, паралельних і перпендикулярних прямих, перпендикуляра, відстані від точки до прямої; · · властивості: суміжних і вертикальних кутів; паралельних і перпендикулярних прямих, кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною; · · ознаки паралельності прямих вимірює відстань від точки до прямої; за допомогою вчителя чи асистента зображує та знаходить на малюнках: паралельні й перпендикулярні прямі; перпендикуляр; кути, утворені при перетині двох прямих січною; Намагається за допомогою вчителя чи асистента застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Тема 3. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ (22 год) |
Трикутник і його елементи. Висота, бісектриса і медіана трикутника.
Рівність геометричних фігур. Ознаки рівності трикутників.
Види трикутників.
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки.
Нерівність трикутника.
Сума кутів трикутника.
Зовнішній кут трикутника та його властивості.
Властивості прямокутних трикутників |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: За допомогою вчителя чи асистента розрізняє: геометричні фігури, указані у змісті; рівні фігури; розуміє, що таке рівні фігури; Намагається повторювати за вчителем чи асистентом: · · означення: зовнішнього кута трикутника; різних видів трикутників; бісектриси, висоти, медіани трикутника; · · властивості: рівнобедреного і прямокутного трикутників; · ознаки: рівності трикутників, рівнобедреного трикутника; за допомогою вчителя чи асистента класифікує трикутники за сторонами і за кутами; за допомогою вчителя чи асистента зображує та знаходить на малюнках: рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники та їх елементи; зовнішній кут трикутника; рівні трикутники; Намагається за допомогою вчителя чи асистента застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач |
Тема 4. КОЛО І КРУГ (8 год) |
Коло. Круг.
Дотична до кола та її властивість.
Основні задачі на побудову:
Коло, описане навколо трикутника.
Коло, вписане в трикутник
|
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: За допомогою вчителя чи асистента розрізняє: геометричні фігури, указані у змісті; рівні фігури; Намагається повторювати за вчителем чи асистентом: · означення: кола, круга, їх елементів; дотичної до кола; серединного перпендикуляра до відрізка; кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; · властивості: серединного перпендикуляра до відрізка; бісектриси кута; дотичної до кола; діаметра і хорди кола; серединних перпендикулярів до сторін трикутника; бісектрис кутів трикутника; за допомогою вчителя чи асистента зображує та знаходить на малюнках: коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник; коло, описане навколо трикутника; за допомогою вчителя чи асистента виконує циркулем і лінійкою задачі на побудову вказані у змісті; Намагається за допомогою вчителя чи асистента застосовувати вивчені означення і властивості до розв’язування задач |