Модифікована програма
«Мистецтво»
для дітей з особливими освітніми потребами 6 клас
70 год. на рік
№ з/п |
Пропонований зміст навчального предмету |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
Вступ. Палітра мистецьких жанрів.(1год) Жанр і образний зміст твору. |
-за допомогою вчителя спостерігає за інтонаційно –образним розвитком музики. |
2 |
Жанри музичного мистецтва.(21год) Вокальні жанри (пісня, гімн, романс); хорові жанри (кантата, ораторія); камерно інструментальні жанри (прелюдія, фантазія); музичні цикли (соната); симфонічні жанри (увертюра, симфонія, концерт); музичні ансамблі (дует, тріо, квартет); музично-театральні жанри (опера, балет, мюзикл); роль художника у музичному театрі. |
- за допомогою вчителя намагається виявляти спільні риси української пісні; - має уявлення про гімн України; -за допомогою вчителя намагається виразити власне емоційно-естетичне ставлення до музики; -за допомогою вчителя намагається виконувати елементарні правила співу; - має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології); - намагається дотримуватися ансамблевого виконання музичних творів з допомогою вчителя. |
3 |
Жанри образотворчого мистецтва. Анімалістичний.(19год) Пейзаж (сільський, міський); натюрморт (квітковий, овочі-фрукти); портрет (подвійний, парний, груповий); автопортрет; міфологічний, релігійний, історичний жанри; побутовий жанр; інтер’єрний жанр. |
- з допомогою вчителя виконує зображення додержуючись контурів окремих елементів ; -з допомогою вчителя намагається правильно визначати зображення предмету стосовно аркуша паперу; -з допомогою та показом вчителя зображує природу, колір, просторове розташування предметів; - з допомогою та показом вчителя зображує предмети круглої форми; -з допомогою вчителя вибирає предмети за формою і забарвленням; - з допомогою вчителя правильно розташовує частини тіла людини; - з допомогою вчителя малює портрет за опорними крапками; - з допомогою і показом вчителя розфарбовує зображення олівцями відповідно до зразка; - розрізняє прямокутну та трикутну форми. З допомогою та показом вчителя намагається виконувати зображення предметів прямокутної і трикутної форми. |
4 |
Жанри кіномистецтва.(7год) Жанри ігрового кіноматографа (екранізація, комедія, пригодницькі фільми, детектив); жанри мультиплікації; роль композиторів і художників у кіномистецтві. |
-має уявлення про кіноматотографію; -з допомогою вчителя доступними способами намагається розрізняти жанри кіноматографа; - з допомогою вчителя вчителя доступними способами намагається розрізнити роль художника і композитора у кіномистецтві. |
5 |
Танцювальні жанри.(12год) Народні танці; бальні (парні) танці; спортивні танці; європейські (вальс, танго); латиноамериканські (самба, ча-ча-ча); сучасні танці (хіп-хоп); танці на льоду; вплив танцювальної активності на здоров’я людини. |
-має уявлення про народні танці; - намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці; - з допомогою вчителя намагається розрізняти види танців; - за допомогою вчителя розпізнає танцювальні рухи , які мають позитивний вплив на здоров’я. |
6 |
Жанри об’єднуються .(8год) Поєднання жанрів у кінофільмі; зв'язок мистецтва з наукою і технікою; медіамистецтво. |
-має уявлення про поєднання жанрів; -з допомогою вчителя і наочного матеріалу намагається пояснити зв'язок мистецтва з наукою і технікою; -має уявлення про жанри в музичному і образотворчому мистецтві; -має уявлення про цифровізацію в мистецтві; -з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє віртуальність і реальність у художній творчості; -з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє різні види художнього і музичного мистецтва. |
7 |
Повторення. (1год) Палітра мистецьких жанрів. |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє різні види художнього і музичного мистецтва |
Календарно-тематичне планування
уроків мистецтва
Для дітей з особливими освітніми потребами 6 клас
2 год в тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Очікувані результати навчальної діяльності |
Дата |
Примітка |
1 |
Вступ. Палітра мистецьких жанрів. Жанр і образний зміст твору. |
-з допомогою вчителя спостерігає за інтонаційно –образним розвитком музики |
|
|
2 |
Жанри музичного мистецтва. Вокальні жанри (пісня). |
- з допомогою вчителя намагається виявляти спільні риси української пісні |
|
|
3 |
Вокальні жанри ( гімн). |
- має уявлення про гімн України |
|
|
4 |
Вокальні жанри ( романс). |
-з допомогою вчителя намагається виразити власне емоційно-естетичне ставлення до музики |
|
|
5 |
Вокальні жанри (серенада). |
-з допомогою вчителя намагається виразити власне емоційно-естетичне ставлення до музики |
|
|
6 |
Хорові жанри (кантата). |
-з допомогою вчителя намагається виконувати елементарні правила співу |
|
|
7 |
Хорові жанри ( ораторія). |
-за підтримки вчителя намагається використовувати засвоєні вокальні засоби музичної виразності у процесі виконання творів |
|
|
8 |
Камерно інструментальні жанри (прелюдія). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
9 |
Камерно інструментальні жанри (фантазія). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
10 |
Музичні цикли (соната). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
11 |
Музичні цикли (сюїта). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
12 |
Симфонічні жанри (увертюра). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
13 |
Симфонічні жанри ( симфонія). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
14 |
Симфонічні жанри ( концерт). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
15 |
Музичні ансамблі (дует). |
-намагається співати в два голоси за підтримки вчителя |
|
|
16 |
Музичні ансамблі (тріо). |
- намагається дотримуватися ансамблевого виконання музичних творів з допомогою вчителя |
|
|
17 |
Музичні ансамблі (квартет). |
- намагається дотримуватися ансамблевого виконання музичних творів з допомогою вчителя |
|
|
18 |
Музично-театральні жанри (опера). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
19 |
Музично-театральні жанри (балет). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
20 |
Музично-театральні жанри (мюзикл). |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
21 |
Музично-театральні жанри (оперета) |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
22 |
Роль художника у музичному театрі. |
- має уявлення про музичні терміни і поняття ( без засвоєння термінології) |
|
|
23 |
Жанри образотворчого мистецтва. Анімалістичний. Пейзаж (сільський). |
-виконує зображення додержуючись контурів окремих елементів з допомогою вчителя |
|
|
24 |
Пейзаж (міський). |
-намагається з допомогою вчителя правильно визначати зображення предмету стосовно аркуша паперу |
|
|
25 |
Пейзаж (фантастичний). |
-з допомогою та вчителя зображує природу ,колір, просторове розташування предметів
|
|
|
26 |
Пейзаж (гірський). |
- з допомогою вчителя зображує гори за опорними точками |
|
|
27 |
Натюрморт ((квітковий). |
- з допомогою вчителя малює квіточку; |
|
|
28 |
Натюрморт (овочі-фрукти). |
- з допомогою та показом вчителя зображує предмети круглої форми |
|
|
29 |
Натюрморт з атрибутами мистецтва. |
-з допомогою вчителя вибирає предмети за формою і забарвленням |
|
|
30 |
Портрет (подвійний). |
- з допомогою вчителя правильно розташовує частини тіла людини |
|
|
31 |
Портрет (парний). |
- з допомогою вчителя малює портрет за опорними крапками |
|
|
32 |
Портрет (груповий). |
- з допомогою вчителя малює портрет за опорними крапками |
|
|
33 |
Портрет (парадний). |
- з допомогою вчителя малює портрет за опорними крапками |
|
|
34 |
Портрет (камерний). |
- за допомогою вчителя малює портрет з опорними крапками |
|
|
35 |
Автопортрет. |
- з допомогою вчителя малює портрет за опорними крапками |
|
|
36 |
Міфологічний жанр. |
- з допомогою і показом вчителя виконує зображення за опорними крапками на папері в клітинку |
|
|
37 |
Релігійний жанр. |
- з допомогою і показом вчителя розфарбовує зображення олівцями відповідно до зразка |
|
|
38 |
Історичний жанр. |
- з допомогою і показом вчителя розфарбовує зображення олівцями відповідно до зразка |
|
|
39 |
Побутовий жанр. |
- з допомогою і показом вчителя розфарбовує зображення олівцями відповідно до зразка |
|
|
40 |
Батальний жанр. |
- з допомогою і показом вчителя розфарбовує зображення олівцями відповідно до зразка |
|
|
41 |
Інтер’єр. |
- розрізняє прямокутну та трикутну форми. З допомогою та показом вчителя намагається виконувати зображення предметів прямокутної і трикутної форми |
|
|
42 |
Танцювальні жанри. Народні танці. |
-має уявлення про народні танці |
|
|
43 |
Бальні (парні) танці. |
- з допомогою вчителя намагається розрізняти види танців |
|
|
44 |
Спортивні танці. |
- намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці |
|
|
45 |
Європейські танці (вальс). |
- з допомогою вчителя намагається розрізняти види танців |
|
|
46 |
Європейські танці (танго). |
- намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці |
|
|
47 |
Латиноамериканські (самба). |
- з допомогою вчителя намагається розрізняти види танців |
|
|
48 |
Латиноамериканські (ча-ча-ча). |
- намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці |
|
|
49 |
Сучасні танці (хіп-хоп). |
- намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці |
|
|
50 |
Сучасні танці (єтка-єнка). |
- намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці |
|
|
51 |
Танці на льоду. |
- намагається доступними способами виразити власне емоційне ставлення до рухів у танці |
доступ |
|
52 |
Вплив танцювальної активності на здоров’я людини. |
- за допомогою вчителя розпізнає танцювальні рухи , які мають позитивний вплив на здоров’я |
|
|
53 |
Вплив танцювальної активності на здоров’я людини. |
- за допомогою вчителя розпізнає танцювальні рухи , які мають позитивний вплив на здоров’я |
|
|
54 |
Жанри кіномистецтва. Жанри ігрового кіноматографа (екранізація). |
-має уявлення про кіноматотографію |
|
|
55 |
Жанри ігрового кіноматографа (комедія). |
-з допомогою вчителя доступними способами намагається розрізняти жанри кіноматографа |
|
|
56 |
Жанри ігрового кіноматографа (пригодницькі фільми). |
-з допомогою вчителя вчителя доступними способами намагається розрізняти жанри кіноматографа |
|
|
57 |
Жанри ігрового кіноматографа (детектив). |
-з допомогою вчителя вчителя доступними способами намагається розрізняти жанри кіноматографа |
|
|
58 |
Жанри мультиплікації. |
-з допомогою вчителя вчителя доступними способами намагається розрізняти жанри кіноматографа |
|
|
59 |
Роль композиторів і художників у кіномистецтві. |
- з допомогою вчителя вчителя доступними способами намагається розрізнити роль художника і композитора у кіномистецтві |
|
|
60 |
Роль композиторів і художників у кіномистецтві. |
- з допомогою вчителя вчителя доступними способами намагається розрізнити роль художника і композитора у кіномистецтві |
|
|
61 |
Жанри об’єднуються . Поєднання жанрів у кінофільмі. |
-має уявлення про поєднання жанрів |
|
|
62 |
Поєднання жанрів у кінофільмі. |
-має уявлення про поєднання жанрів |
|
|
63 |
Зв'язок мистецтва з наукою і технікою |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу намагається пояснити зв'язок мистецтва з наукою і технікою |
|
|
64 |
Зв'язок мистецтва з наукою і технікою |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу намагається пояснити зв'язок мистецтва з наукою і технікою |
|
|
65 |
Жанри-гібриди в музичному і образотворчому мистецтві. |
-має уявлення про жанри в музичному і образотворчому мистецтві |
|
|
66 |
Цифровізація в мистецтві. |
-має уявлення про цифровізацію в мистецтві |
|
|
67 |
Віртуальна і доповнена реальність у художній творчості. |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє віртуальність і реальність у художній творчості |
|
|
68 |
Медіамистецтво. |
-має уявлення про медіамистецтво |
|
|
69 |
Повторення. |
-з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє різні види художнього і музичного мистецтва |
|
|
70 |
Підсумковий урок за рік. |
|
|
|