Модифікована програма з алгебри 7 клас
Вступна частина
Модифікована навчальна програми з алгебри для 7 класу складена на основі модельної навчальної програми
«Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Бурда М.І., Тарасенкова Н.А., Васильєва Д.В.)
(«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883) та спрямована на реалізацію вимог до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом для математичної освітньої галузі.
Пропонований зміст |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
Спрямованість корекційно- розвиткової роботи |
||||||
Повторення за 6 клас |
|||||||||
|
|
|
|
||||||
Числа та дії з числами.
Математичні вирази. Рівняння. Нерівності.
Величини. Сюжетні задачі. Прямокутна система координат на площині. Робота з даними.
|
Учень/учениця: Розпізнає на роздаткових картках
− десяткові дроби; − відсотки; − раціональні числа; − числові і буквені вирази; − рівняння; − нерівності; −різні види діаграм. розрізняє на схемі за зразком − звичайні дроби, десяткові дроби та відсотки; − додатні та від'ємні числа; − координатну пряму і координатну площину. За допомогою асистента вчителя та за зразком виконує
− дії з десятковими дробами та відсотками; − дії з раціональними числами; − спрощення найпростіших числових і буквених виразів. Читає і будує за допомогою вчителя лінійні і стовпчасті діаграми |
Повторення термінології. Короткі усні та письмові відповіді на запитання. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з підручником. Групове обговорення проблемних ситуацій. Виконання інтерактивних вправ
|
Розвивати мову, збагачуючи її математичною термінологією. Розвивати просторові уявлення ; пам'ять, уяву, мислення; стійкий інтерес до знань. Виховувати цілеспрямованість, терплячість, працездатність, наполегливість, працьовитість, самостійність, навички контролю та самоконтролю, розвивати точність виміру та окомір, уміння планувати роботу та доводити розпочату справу до завершення. Формування абстрактних математичних понять; зорового сприйняття та впізнавання; просторових уявлень та орієнтації; основних розумових операцій; наочно-образного та словесно-логічного мислення. |
||||||
Цілі вирази |
|||||||||
Вирази зі змінними. Цілі вирази. Тотожніcть. Тотожні перетворення виразу.
Степінь з натуральним показником. Дії зі cтепенями. Влаcтивоcті cтепеня з натуральним показником.
Одночлен. Степінь одночлена. Дії з одночленами.
Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена. Додавання, віднімання і множення многочленів.
Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, cуми і різниці кубів.
Розкладання многочленів на множники. |
Учень /учениця має уявлення про вираз із змінними, тотожність, знає залежність значення виразу із змінними від значень змінних, що до нього входять; має уявлення про степінь і його властивості, степінь з натуральним показником, дотримується правил виконання дій над степенями з натуральними показниками; записує добуток за зразком однакових множників у вигляді степеня; виконує за зразком/опорною схемою множення степенів з однаковою основою ;користується правилами виконання дій над степенями з натуральними показниками; має уявлення про одночлен та многочлен; за допомогою вчителя додає і віднімає одночлени; застосовує за зразком правила додавання, віднімання і множення одночленів, та додавання, віднімання многочленів практично; розпізнає одночлен, многочлен серед виразів; знаходить степінь одночлена, многочлена (за зразком); вміє перемножувати одночлени, многочлени (за зразком); записує одночлен та многочлен у стандартному вигляді; вміє записувати різницю, добуток двох цілих раціональних виразів (за зразком); застосовує за опорною схемою формули скороченого множення під час обчислення;; за допомогою вчителя виконує дії додавання, віднімання одночленів і многочленів; множення одночлена на многочлен та множення двох многочленів (за зразком); розкладає за зразком / допомогою вчителя многочлен на множники засвоєними способами. |
Вивчення термінології. Бесіда. Математичний диктант. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з таблицями і схемами. Усне опитування. Взаємоопитування. . Самостійне виконання домашнього завдання. |
Формування доступних математичних знань та умінь, їх практичного застосування у повсякденному житті, щодо інших предметів. Максимальний загальний розвиток учнів, корекція недоліків пізнавальної діяльності та особистісних якостей учнів з урахуванням індивідуальних особливостей на різних етапах навчання. Виховання у школярів цілеспрямованої діяльності, працьовитості, самостійності, навичок контролю та самоконтролю, охайності, вміння приймати рішення, встановлювати адекватні, виробничі та загальнолюдські відносини у суспільстві. |
||||||
Рівняння |
|||||||||
Рiвняння. Влаcтивоcтi рiвноcильноcтi рiвнянь. Лiнiйне рiвняння з однiєю змiнною. Влаcтивоcтi лiнiйних рiвнянь iз однiєю змiнною.
Алгебраїчний метод розв'язування задач, зокрема практичних. |
Учень /учениця: має уявлення про рівняння, корінь рівняння, рівносильні рівняння; розпізнає лінійне рівняння серед даних рівнянь; наводить приклади лінійних рівнянь; розв’язує за зразком / за допомогою вчителя лінійні рівняння, та нескладні текстові задачі на складання рівнянь
|
Вивчння термінології. Короткі усні та письмові відповіді на запитання. Усний рахунок. Робота з картками. Групове обговорення проблемних ситуацій. Виконання інтерактивних вправ. Інтерактивні форми роботи. Використання ІКТ. Самостійна робота в зошиті Самостійне виконання домашнього завдання. |
Розвивати елементи логічного мислення. Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями. Розвивати вміння самостійно застосовувати правило. Розвивати вміння самостійно виконувати учбові завдання. Вміння аналізувати, планувати, контролювати власну діяльність. Збагачувати словник.
|
||||||
Функції |
|||||||||
Залежність між величинами як математична модель реальних процесів. Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції.
Лінійна функція, її графік та властивості. |
Учень /учениця: має уявлення про функції; наводить приклади функціональних залежностей; розпізнає лінійну функцію; розрізняє поняття аргументу, залежної змінної, області визначення; графік функції; формулює за опорною сжемою означення понять: функція, лінійна функція; будує за зразком та допомогою вчителя графік лінійної функції заданої таблично .
|
Вивчення термінології. Бесіда. Математичний диктант. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з таблицями і схемами. Усне опитування. Взаємоопитування. . Самостійне виконання домашнього завдання. |
Поповнення словникового запасу. Розвиток уміння використовувати набуті навички в життєвих ситуаціях. Розвиток пізнавальної активності. Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. Розвиток уміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями; самостійно виконувати навчальні завдання. |
||||||
Система лінійних рівнянь |
|||||||||
Лiнiйне рiвняння з двома змiнними та його графiк. Cистема двох лiнiйних рiвнянь з двома змiнними.
Розв'язування систем двох лiнiйних рiвнянь з двома змiнними: графiчним способом; способом пiдстановки; способом додавання.
Лiнiйнi рiвняння та їх системи як математичнi моделi задач, зокрема практичних. |
Учень/учениця: має уявлення про рівняння з двома змінними та системи лінійних рівнянь з двома змінними; розпізнає рівняння з двома змінними серед інших рівнянь; розв’язує за зразком / інструкцією вчителя: рівняння з двома змінними та системи двох лінійних рівнянь з двома змінними вказаними у змісті способами (за зразком); нескладні текстові задачі за допомогою систем лінійних рівнянь з двома змінними . |
Вивчення термінології. Бесіда. Математичний диктант. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з таблицями і схемами. Усне опитування. Взаємоопитування. Самостійне виконання домашнього завдання. |
Розвиток уміння володіти математичною термінологією, ефективно використовувати її.Розвиток умінь працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій. Розвивати вміння орієнтуватися вспособах виконання навчальних завдань. Розвиток моторикита мовлення. Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. |
||||||
Елементи стохастики |
|||||||||
Відсотки.
Побудова та аналіз різних видів діаграм.
Опитування та систематизація даних у таблиці.
Вибірка. Середнє арифметичне вибірки. Середнє значення величини.
Поняття комбінаторної задачі. Правила додавання і множення для комбінаторних задач.
Поняття ймовірності. Ймовірність неможливої, достовірної та випадкової події. |
Учень/учениця : Зна означення відсотка; намагається формулювати правила знаходження відсотка числа, числа за його відсотком, відсоткового відношення двох чисел; розуміє та намагається пояснити що mаке: діаграма; таблиця даних; вибірка; середнє значення величини; комбінаторна задача; неможлива, достовірна та випадкова події; ймовірність. правила: побудови діаграм, таблиць даних; знаходження середнього арифметичного вибірки, середнього значення величини; додавання і множення для комбінаторних задач; знаходження ймовірності події; за зразком/допомогою вчителя будує та читає діаграми; cиcтематизує дані у таблицю; знаходить cереднє арифметичне вибiрки; знаходить cереднє значення величини; знаходить ймовiрноcтi подiї. |
Вивчення термінології. Бесіда. Фронтальна робота. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Індивідуальна робота. Розв’язання задач практичного спрямування.
|
Розвиток уміння володіти математичною термінологією, ефективно використовувати її. Розвиток уміння використовувати тематичні методи в життєвих ситуаціях. Розвиток уміння співпрацювати в команді для розв’язання проблеми. Розвиток просторових уявлень, просторової орієнтації. Розвиток уміння застосовувати логічні способи мислення під час розв’язання пізнавальних і практичних задач, пов’язаних зреальними об’єктами. |
||||||
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач |
|||||||||
Розв’язування текстових математичних задач.
|
Умієза допомогою вчителя розв’язувати нескладні текстові математичні задачі, що вимагають використання залежностей між величинами (ціна, кількість і вартість тощо);складати короткий запис умови, пояснювати розв’язання, записувати арифметичну дію, відповідь задачі; розв'язувати сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів, їх збереження та примноження; даних про безпеку і охорону здоров'я; безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; розрахунків, пов'язаних із календарем і годинником тощо. |
Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання. Робота з картками. Виконання інтерактивних вправ. |
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань. Поповнення словникового запасу Математичними термінами.Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвихситуаціях. Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями. Розвивати вміння самостійно виконувати навчальні завдання. Розвивати просторові уявлення. |
||||||
Повторення |
|||||||||
Життєва компетентність
Учень/учениця:
- здатний (-а) вирішувати життєві завдання;
- здатний (-а) використовувати й інтегрувати особистий досвід (зокрема знання, уміння і навички) для вирішення
життєвих завдань;
- здатний (-а) до соціальної взаємодії, соціальної активності та мобільності, набуття й виконання пов’язаних з ними
соціальних ролей;
- здатний (-а) спілкуватися рідною мовою, мають уміння й навички, пов’язані з застосуванням засобів комунікації;
- спроможний (-а) шукати, опрацьовувати, використовувати й зберігати різноманітну інформацію;
- має уявлення про те, як можна одержувати інформацію з різних джерел, у тому числі з Інтернету;
- має навички щодо організації дозвілля;
- виконує заходи особистої гігієни;
- підтримує активний руховий режим;
- має уявлення про раціональне харчування, опір шкідливим звичкам та соціальним явищам;
- вміє діяти, співчувати, розуміти свою причетність до того, що відбувається навколо співрозмовників, у відомих
ситуаціях розуміє інших;
- має досвід спілкування та взаємодії, досвід емоційно-ціннісного ставлення до оточуючого світу та до себе;
- усвідомлює власний внесок у спільну роботу;
- має уявлення як використовувати знання, отримані на інших уроках у нестандартних ситуаціях;
- може працювати в команді та ін.
Прикінцева частина
Контроль і оцінювання навчальних досягнень здійснюється систематично
в індивідуальній формі, фронтально шляхом усного та письмового опитування.
Оцінювання має бути орієнтованим на:
- очікувані результати навчання на відповідному етапі освітнього процесу;
- ключові компетентності, а саме: вільне володіння державною мовою,математичну компетентність, компетентності у
галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційність, екологічну компетентність, інформаційно-
комунікаційну компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурну
компетентність, підприємливість і фінансову грамотність;
- наскрізні вміння, а саме: читати з розумінням, висловлювати власну думку, критично і системно мислити, логічно
обґрунтовувати позицію, діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями,
оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, співпрацювати з іншими.