Модифікована програма з геометрії 7 клас
Модифікована навчальна програми з геометрії для 7 класу складена на основі модельної навчальної програми
«Геометрія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Бурда М.І., Тарасенкова Н.А., Васильєва Д.В.)
(«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 24.07.2023 № 883) та спрямована на реалізацію вимог до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом для математичної освітньої галузі.
Пропонований зміст |
Очікувані результати навчання |
Види навчальної діяльності |
Спрямованість корекційно- розвиткової роботи |
|||||
Повторення за 6 клас |
||||||||
|
|
|
|
|||||
Точка, пряма, площина. Відрізок, промінь. Кут. Види кутів. Прямокутник, квадрат, трикутник. Види трикутників. Паралельні та перпендикулярні прямі. Прямокутний паралелепіпед, куб, піраміда. Величини. Одиниці вимірювання величин. Довжина відрізка. Градусна міра кута. Периметр і площа прямокутника і квадрата. Об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба.
|
Наводить приклади: − відрізка, променя; − кута певного виду; − прямокутника, квадрата, трикутника; − паралельних і перпендикулярних прямих; − прямокутного паралелепіпеда, куба, піраміди; − об'єктів довкілля, що мають форму геометричних фігур, вказаних у змісті. Розрізняє Геометричні фігури на площині та в просторі; − елементи просторових фігур; − відрізки й промені; − види кутів; − паралельні та перпендикулярні прямі; − прямокутник і квадрат; − види трикутників; − прямокутний паралелепіпед і куб; − одиниці вимірювання величин Зображує за зразком: − геометричні фігури на площині, вказані у змісті, за допомогою транспортира, лінійки, косинця. Обчислює за допомогою вчителя: − довжину відрізка; − градусну міру кута; − периметр і площу прямокутника і квадрата; − об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба. |
Повторення термінології. Короткі усні та письмові відповіді на запитання. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з проблемними ситуаціями, які передбачають визначення невідомого доданка, зменшуваного, від’ємника. Узагальнення і систематизація знань про арифметичні дії.
|
Формувати такі доступні кількісні, просторові, тимчасові та геометричні уявлення, які допоможуть їм надалі включитися у трудову діяльність. |
|||||
Елементарні геометричні фігури та їx властивості |
||||||||
Tочка, пряма, площина.
Відрізок, промінь, кут. Ïх властивості.
Вимірювання відрізків і кутів. Види кутів. Бісектриса кута.
Відрізки і кути як елементи граней прямокутного паралелепіпеда, піраміди. |
Учень /учениця: має уявлення про відрізок, точку, кут; знає назви геометричних фігур; знає означення геометричних фігур вказаних у змісті програми; вміє зображувати та знаходити на малюнках точки, прямі, відрізки, промені, кути; намагається класифікyвати кути (гострі, прямі, тупі, розгорнуті); знаходить за зразком довжину відрізка, градусну міру кута; розв’язує нескладні задачі.
|
Вивчення термінології. Практична робота на вимірювання та побудову. Побудова відрізків за допомогою лінійки і олівця. |
Розвивати мову, збагачуючи її математичною термінологією. Розвивати просторові уявлення; пам'ять, уяву, мислення; стійкий інтерес до знань. Виховувати цілеспрямованість, терплячість, працездатність, наполегливість, працьовитість, самостійність, навички контролю та самоконтролю, розвивати точність виміру та окомір, уміння планувати роботу та доводити розпочату справу до завершення. Формування абстрактних математичних понять; зорового сприйняття та впізнавання; просторових уявлень та орієнтації; основних розумових операцій; наочнообразного та словесно-логічного мислення. Корекція порушень емоційно-особистісної сфери; індивідуальних прогалин у знаннях, вміннях, навичках |
|||||
Взаємне розміщення прямих на площині |
||||||||
Суміжні та вертикальні кути, їх властивості. Паралельні та перпендикулярні прямі, їх властивості.
Перпендикуляр. Відстань від точки до прямої.
Кут між двома прямими, що перетинаються.
Кути, утворені при перетині двох прямих січною. Ознаки паралельності прямих. Властивості кутів, утворених при перетині паралельних прямих січною.
Паралельні та перпендикулярні відрізки як елементи граней прямокутного паралелепіпеда. |
Учень (учениця): користується теоремами про суміжні і вертикальні кути під час розв’язання практичних завдань; Намагається формулювати ознаки перпендикулярних і паралельних прямих; будує за зразком/за допомогою вчителя за допомогою лінійки і косинця перпендикулярні та паралельні прямі; користується креслярськими інструментами для побудови геометричних фігур вказаних у змісті; за допомогою вчителя знаходить відстань від точки до прямої; використовує властивості відрізка, кута, прямої під час вимірювання та побудови; пояснює поняття аксіома, теорема, означення, ознака (за допомогою вчителя); Намагається обґpунтовувати паpалельність і перпендикyлярність пpямих; розв’язує нескладні задачі (за зразком / інструкцією вчителя).
|
Вивчння термінології. Короткі усні та письмові відповіді на запитання. Усний рахунок. Робота з картками. Групове обговорення проблемних ситуацій. Виконання інтерактивних вправ. Інтерактивні форми роботи. Використання ІКТ. Самостійна робота в зошиті Практична робота на побудову паралельних та перпендикулярних прямих прямих |
Вивчення термінології Практична робота на вимірювання та побудову. Побудова відрізків за допомогою лінійки і олівця. Розвивати вміння використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. Розвиток уміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями; самостійно виконувати навчальні завдання. |
|||||
Трикутники. Ознаки рівності трикутників |
||||||||
Трикутник і його елементи. Bисота, бісектриса і медіана трикутника. Рівність геометричних фігур. Ознаки рівності трикутників.
Bиди трикутників. Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки. Нерівність трикутника. Cума кутів трикутника. Зовнішній кут трикутника та його властивості. Bластивості прямокутних трикутників. Трикутник як елемент піраміди. |
Учень /учениця: має уявлення про рівність трикутників; розуміє термін «ознака»; знає означення різних видів трикутників, бісектриси, висоти, медіани трикутника; будує в зошиті рівносторонні, рівнобедрені, прямокутні трикутники; позначає їх елементи; розпізнає рівні трикутники; намагається дододити рівність трикутників, спираючись на відповідні ознаки (за зразком); розв’язує(за зразком / інструкцією вчителя) нескладні задачі.
|
Вивчення термінології. Бесіда. Математичний диктант. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з таблицями і схемами. Усне опитування. . Розпізнавання на рисунках трикутника та виокремлення його у складі інших фігур. Спільні та відмінні ознаки геометричних фігур. Використання інформаційнокомунікаційних технологій для моделювання геометричних фігур із заданими властивостями. Конструювання геометричних фігур. |
Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання: вміння аналізувати, планувати і контролювати власні дії. Розвивати вміння працювати за зразком, таблицями, з коментуванням практичних дій. Розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання учбових завдань. Розвивати вміння запам’ятовувати. Розвивати мовлення
|
|||||
Коло і круг. Геометричні побудови |
||||||||
Коло. Круг. Дотична до кола та її властивість.
Поняття про геометричне місце точок (ГMT). Основні задачі на побудову:
Коло, описане навколо трикутника. Коло, вписане в трикутник Коло і круг як елементи кулі і сфері. |
Учень /учениця: має уявлення про коло, круг, розрізняє їх; будує центр, радіус, діаметр кола, хорду (додати); знає назви зазначених фігур; обчислює за за зразком формулою площу круга; будує зазначені геометричні фігури за допомогою креслярських інструментів; називає означення кола, радіуса, діаметра, дотичної до кола; називає властивість дотичної до кола; показує на малюнках коло та його елементи; розв’язує за зразком / інструкцією вчителя основні задачі на побудову ; обгрунтовує правильність виконаних побудов для основних задач (за допомогою вчителя).
|
Вивчення термінології. Бесіда. Математичний диктант. Усний рахунок. Дидактичні ігри. Робота з таблицями і схемами. Усне опитування. Взаємоопитування. Самостійне виконання домашнього завдання. |
Розвиток уміння володіти математичною термінологією, ефективно використовувати її.Розвиток умінь працювати за зразком, таблицями, з коментуванням власних дій. Розвивати вміння орієнтуватися вспособах виконання навчальних завдань. Розвиток моторикита мовлення. Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. |
|||||
Створення моделей до задач та життєвих ситуацій. Робота над проєктами у групах. Розв’язування цікавих задач |
||||||||
Розв’язування текстових математичних задач.
|
Умієза допомогою вчителя розв’язувати нескладні текстові математичні задачі, що вимагають використання залежностей між величинами (ціна, кількість і вартість тощо);складати короткий запис умови, пояснювати розв’язання, записувати арифметичну дію, відповідь задачі; розв'язувати сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів, їх збереження та примноження; даних про безпеку і охорону здоров'я; безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; розрахунків, пов'язаних із календарем і годинником тощо. |
Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання. Робота з картками. Виконання інтерактивних вправ. |
Розвиток вміння орієнтуватися в способах виконання навчальних завдань. Поповнення словникового запасу Математичними термінами.Розвиток уміння використовувати математичні методи в життєвихситуаціях. Розвивати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, таблицями. Розвивати вміння самостійно виконувати навчальні завдання. Розвивати просторові уявлення. |
|||||
Повторення |
||||||||
Життєва компетентність
Учень/учениця:
- здатний (-а) вирішувати життєві завдання;
- здатний (-а) використовувати й інтегрувати особистий досвід (зокрема знання, уміння і навички) для вирішення
життєвих завдань;
- здатний (-а) до соціальної взаємодії, соціальної активності та мобільності, набуття й виконання пов’язаних з ними
соціальних ролей;
- здатний (-а) спілкуватися рідною мовою, мають уміння й навички, пов’язані з застосуванням засобів комунікації;
- спроможний (-а) шукати, опрацьовувати, використовувати й зберігати різноманітну інформацію;
- має уявлення про те, як можна одержувати інформацію з різних джерел, у тому числі з Інтернету;
- має навички щодо організації дозвілля;
- виконує заходи особистої гігієни;
- підтримує активний руховий режим;
- має уявлення про раціональне харчування, опір шкідливим звичкам та соціальним явищам;
- вміє діяти, співчувати, розуміти свою причетність до того, що відбувається навколо співрозмовників, у відомих
ситуаціях розуміє інших;
- має досвід спілкування та взаємодії, досвід емоційно-ціннісного ставлення до оточуючого світу та до себе;
- усвідомлює власний внесок у спільну роботу;
- має уявлення як використовувати знання, отримані на інших уроках у нестандартних ситуаціях;
- може працювати в команді та ін.
Прикінцева частина
Контроль і оцінювання навчальних досягнень здійснюється систематично
в індивідуальній формі, фронтально шляхом усного та письмового опитування.
Оцінювання має бути орієнтованим на:
- очікувані результати навчання на відповідному етапі освітнього процесу;
- ключові компетентності, а саме: вільне володіння державною мовою,математичну компетентність, компетентності у
галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційність, екологічну компетентність, інформаційно-
комунікаційну компетентність, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурну
компетентність, підприємливість і фінансову грамотність;
- наскрізні вміння, а саме: читати з розумінням, висловлювати власну думку, критично і системно мислити, логічно
обґрунтовувати позицію, діяти творчо, виявляти ініціативу, конструктивно керувати емоціями,
оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, співпрацювати з іншими.
Використані джерела
2. https://drive.google.com/file/d/1S4jzFaQHrRiO6fc8z-0BGUyVP6ds1hwK/view