8-й клас ГЕОМЕРІЯ
Очікувані результата навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учня з ООП (за модифікованою програмою) |
|||||
За програмою |
Модифіковано |
||||||
Тема 1. ЧОТИРИКУТНИКИ |
|
||||||
Учень/учениця: |
|
|
|
|
Учень/учениця: |
||
наводить приклади |
|
Чотирикутник, його |
Чотирикутник, його елементи. |
наводить приклади |
|||
геометричних фігур, указаних у |
|
елементи. Сума кутів |
Сума кутів чотирикутника. |
геометричних фтур, указаних |
|||
змісті |
|
чотирикутника. |
Паралелограм та його |
у змісті; |
|||
пояснюе, що таке: чотирикутник; |
|
Паралелограм, його |
властивості |
пояснює, що таке: |
|||
опуклий і неопуклий |
|
властивості й ознаки. |
|
|
чотирикутник; елементи |
||
чотирикутник; елементи |
|
|
Прямокутник, ромб, квадрат |
чотирикутника; |
|||
чотирикутника; |
|
Прямокутник, ромб, |
Ta їx властивості. Трапеція. |
|
|||
|
|
квадрат та їx властивості |
|
|
формулює з допомогою |
||
|
Трапеція. |
Вписані та центральні кути. |
вчителя : |
||||
формулюе: |
|
|
Вписані та описані |
властивості вказаних у |
|||
означения i власптвості |
Вписані та центральні |
чотирикутники. |
змісті чотирикутників; |
||||
вказаних у змісті |
кути. Вписані та описані |
|
|
центральних i вписаних |
|||
чотирикутникт; |
чотирикутники. |
Середня лінія трикутника, її |
кутів; вписаного i описаного |
||||
центральних i вписаних |
|
|
властивості |
чотирикутників; середньої |
|||
кутів; вписаного i описаного |
Теорема Фалеса. Середня |
|
|
лінії трикутника i трапеції; |
|||
чотирикутників; середньої |
лінія трикутника, її |
Середня лінія трапеції, її |
властивостi |
||||
лінії трикутника i тpaпеції; |
властивості |
властивості |
паралелограма; вписаного i |
||||
ознаки паралелограма; |
|
|
|
|
описаного чотирикутників; |
||
вписаного i описаного |
Середня лінія трапецїї, її |
|
|
про суму кутів |
|||
чотирикутників; |
властивості |
|
|
чотирикутника; |
|||
теорему: Фалеса; про суму |
|
|
|
|
зображує та знаходить на |
||
кутів чотирикутника; класифікує чотирикутники; зображує та знаходить на малюнках чотирикутники різних видів та їx елементи; обгрунтовує належність чотирикутника до певного виду; доводить: властивості й ознаки паралелограма; властивості прямокутника, ромба, квадрата; застосовує вивчені означення i властивостi до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|
|
малюнках чотирикутники різних видів та ix елементи; застосовує з допомогою вчителя вивчені означення i властивості до розв’язування задач, зокрема практичного змісту |
|
Тема 2. ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ |
|
|||
Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між piвністю i подібністю геометричних фигур; формулює:
|
Узагальнена теорема Фалеса. Подібні трикутники. Ознаки подібності трикутників. Властивість медіани та бюектриси трикутника |
Подібні трикутники. Ознаки подібності трикутників. Властивість медіани та бюектриси трикутника |
Учень/учениця: наводить приклади подібних трикутників; пояснює зв’язок між piвністю i подібністю геометричних фігур; знаходить у підручнику, або у своїх записах:
|
|
обгрунтовує подібність трикутників; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач, зокрема при знаходженні відстаней на місцевості
|
|
|
узагалънену теорему Фалеса; зображує та знаходить на малюнках подібні трикутники; застосовує з допомогою вчителя вивчені означення й властивості до розв’язування |
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРЯМОКУТНИХ ТРИКУТНИКІВ |
|||
Учень/учениця: наводить приклади геометричних |
Синус, косинус, тангенс |
Синус, косинус, тангенс |
Учень/учениця: наводить приклади |
фігур та співвідношень, указаних у |
гострого кута |
гострого кута прямокутного |
геометричних фігур та |
змісті; |
прямокутного |
трикутника. |
співвідношень, указаних у |
пояснює: що таке похила та її |
трикутника. |
|
змісті; |
проекція; що означае «розв’язати |
|
Теорема Піфагора. |
знаходить на малюнках: |
прямокутний трикутник»; |
Теорема Піфагора. |
|
похилу та и проекцію; |
формулює: |
|
Перпендикуляр i похила, їx |
пояснює, що означае |
• властивості перпендикуляра i |
Перпендикуляр i похила, |
властивості |
«розв’язати прямокутний |
похилоїї |
Їx властивості |
|
трикутник»; |
• означения синуса, косинуса, |
|
Значения синуса, косинуса, |
формулює з допомогою |
тангенса гострого кута |
Співвідношення між |
тангенса деяких кутів. |
вчителя: |
прямокутного трикутника; |
сторонами i кутами |
|
• властивості |
• теорему Піфагора; |
прямокутного |
Розв’язування прямокутних |
перпендикуляра i похило*; |
• співвідношення між сторонами i |
трикутника. |
трикутників |
• означения синуса, |
кутами прямокутного трикутника; |
Значення синуса, |
|
косинуса, тангенса гострого кута |
знаходить на малюнках сторони |
косинуса, тангенса |
|
прямокутного трикутника; |
прямокутного трикутника, |
деяких кутів. |
|
• теорему Піфагора; |
відношення яких дорівнює синусу, |
|
|
знаходить на малюнках |
косинусу, тангенсу вказаного |
Розв’язування |
|
сторони прямокутного |
|
гострого кута; |
прямокутних |
|
трикутника, відношення |
|
обчислює значення синуса, |
трикутників |
|
яких дорівнює синусу, |
|
косинуса, тангенса для кутів 30°, |
|
|
косинусу, тангенсу |
|
45°, 60°; |
|
|
вказаного гострого кута; |
|
доводить теорему Піфагора; |
|
|
знаходить у таблиці |
|
розв’язує прямокутні трикутники |
|
|
значения синуса, косинуса, |
|
застосовує вивчені означення й |
|
|
тангенса для кутів 30°, 45°, |
|
властивості до розв’язування задач, |
|
|
60°; |
|
зокрема практичного змісту |
|
|
розв’язує з допомогою |
|
|
|
|
вчителя прямокутні |
|
|
|
|
трикутники |
|
Тема 4. МНОГОКУТНИКИ. ПЛОЩІ МНОГОКУТНИКІВ |
||||
Учень/учениця: |
|
|
Учень/учениця: |
|
наводить приклади геометричних |
Многокутник та його |
Многокутник та його |
наводить приклади |
|
фігур, указаних у змісті; |
елементи. |
елементи. |
геометричних фігур, |
|
пояснює, що таке: многокутник та |
|
|
указаних у змісті; |
|
його елементи; площа многокутника; |
Многокутник, |
Многокутник, вписаний у |
пояснює з допомогою |
|
многокутник, вписаний у коло та |
вписаний у коло, i |
коло, i многокутник, описаний |
вчителя, що таке: |
|
описаний навколо кола; |
многокутник, описаний |
навколо кола. |
многокутник та його |
|
формулює: |
навколо кола. |
|
елементи; площа |
|
■ означення: многокутника, |
|
Поняття площі многокутника. |
многокутника; |
|
вписаного у коло; многокутника, |
Поняття площі |
|
многокутник, вписаний у |
|
описаного навколо кола; |
многокутника. |
Площі прямокутника, |
коло та описаний навколо |
|
■ теорему: про площу |
|
паралелограма, ромба, |
кола; |
|
прямокутника, паралелограма, |
Площі прямокутника, |
трикутника, трапеції |
формулює з допомогою |
|
трикутника, трапецй; |
паралелограма, ромба, |
|
вчителя, або знаходить у |
|
записує та пояснює формули площі |
трикутника, трапеції |
|
шдручнику: |
|
геометричних фігур, указаних у |
|
|
• означення: |
|
Змісті; зображує та знаходить на малюнках: многокутник i його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'ектами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює площі вказаних у змісті фігур; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ реальных об’ектів; розв’язує задачі на: розбиття многокутника на рівновеликі; дослідження рівноскладеності многокутників тощо |
|
|
многокутника, вписаного у коло; многокутника, описаного навколо кола; записує формули площі геометричних фігур, указаних у змісті зображує та знаходить на малюнках: многокутник i його елементи; многокутник, вписаний у коло; многокутник, описаний навколо кола; співвідносить з об'ектами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює з допомогою вчителя площі вказаних у змісті фігур; застосовує з допомогою вчителя вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач, зокрема знаходження площ |