Модифікована програма з української мови для 4 класу

Про матеріал
Модифікована програма з української мови для 4 класу за підручником К. Пономарьової, Л. Гайової (розроблена на основі Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти під керівництвом Савченко О.Я.) для учнів 4 рівня підтримки.
Перегляд файлу

Зміст  навчання

 

Сприймання усної інформації з певною метою.

Аналіз та інтерпретація (розкрит­тя змісту) почутого.

Відтворення змісту почутого творчо.

Вибір і використання інформації з почутого для створення власних висловлень.

Зіставлення теми й головної думки усного повідомлення з

 власним досвідом.

 

Оцінювання усної інформації.

 

 

 

 

 

 

Практичне оволодіння діалогіч­ною формою мовлення, вербаль­ними і невербальними засобами, етикетними нормами культури спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення усних монологічних висловлень

(розповідь, опис, міркування, есе).

 

Використання виражальних за­собів мови.

 

Удосконалення власних вислов­лень.

 

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

 

         Змістова лінія “Взаємодіємо усно”

 

 

сприймає уважно усну інформацію;

ставить уточнювальні запитання відповідно до мети слухання;

виконує усні інструкції й настанови вчителя щодо навчальних завдань;

передає зміст почутого творчо (змінює опо­відача в тексті-розповіді, послідовність наве­дених ознак в описі, послідовність аргументів у міркуванні, доповнює опис іншими ознаками, а міркування іншими аргументами);

вибирає з почутого інформацію для створен­ня власного висловлення з конкретною метою (усне оголошення, усний відгук, усний стислий переказ);

узагальнює і систематизує почуту інформацію;

прогнозує, як отриману інформацію можна ви­користати з користю;

 

зіставляє тему й головну думку усного повідо­млення з власними спостереженнями, поведін­кою, досвідом;

 

 

 

 

 

 

висловлює власне ставлення до усного повідомлення;

обґрунтовує своє ставлення до почутого, спираючись на набуті знання, власний досвід;                                                                          визначає позицію мовця, погоджується з нею чи заперечує;

 

ініціює спілкування на тему, яка зацікавила;       бере участь у дискусії, наводить докази;      висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших співрозмовників (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє);                                                      висловлює й аргументує свою позицію;                  обирає вербальні й невербальні засоби спілкування для досягнення мети;                               дотримується мовленнєвого етикету, норм літературної вимови;

 

 

 

 

 

 

 

 будує самостійно усне зв’язне висловлення (розповідь, опис, міркування, есе) за спостере­женнями в навколишньому світі, ілюстрацією, поданим зачином або кінцівкою, за опорними словами, за поданим або колективно чи само­стійно складеним планом;

 використовує виражальні засоби мови; виражає своє ставлення до висловлюваного;

дає загальну оцінку почутому діалогу або розповіді, опису, есе чи міркуванню;

 пропонує, як можна вдосконалити або допов­нити зв'язне висловлення

 

 

Очікувані результати навчання учня з ООП

 

 

 

Учень із допомогою вчителя чи асистента вчителя :

сприймає усне мовлення співрозмовника;

виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої простої інструкції;

 

 

 

слухає та намагається зрозуміти зміст прослуханого невеликого тексту;

намагається відповідати на запитання за змістом прослуханого;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

висловлює почуття, які викликав прослуханий текст (подобається — не подобається)

 

 

 

 

 

користується формулами мовленнєвого етикету в ситуаціях навчального та побутового спілкування (вітання, прощання, вибачення, подяка, звернення з проханням);

дотримується правил спілкування з людьми різного віку;

використовує відповідно до ситуації спілкування несловесні засоби (жести, міміка тощо);

регулює дихання, силу голосу і темп мовлення у процесі спілкування;

 

 

 

 

 

 

повторює услід за вчителем зразок зв’язного висловлення (2-3 речення) зі збереженням його змісту та інтонаційних особливостей;

переказує короткий прослуханий текст з опорою на подані малюнки;

 

 

Удосконалення навички письма.

 

Самоконтроль за виконанням графічних, технічних, гігієнічних правил письма.

 

Розвиток швидкості письма: безвідривне поєднання елемен­тів букв х, ж, ю та 4-6 букв типу день, злива, очерет, спрощення окремих форм букв та їх поєд­нань.

Дотримання культури оформ­лення письмових робіт

 

 

 

 

 

 

Створення коротких письмових повідомлень, малих фольклорних форм.

 

Змістова лінія “Взаємодіємо письмово”

самостійно контролює виконання загальних правил письма;

нарощує швидкість письма, безвідривно поєд­нуючи елементи букв та букви між собою, збері­гаючи розбірливість;

спрощує окремі форми букв, їх поєднання, збе­рігаючи розбірливість читання написаного;

пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних джерел;

 

 

 

пише розбірливо;

робить охайні виправлення;

 дотримується абзаців, полів  зошита;  

записує слова в колонку;

заповнює таблицю;                 

складає тексти для письмового спілкування (оголошення, запрошення, афіша тощо);

створює і записує загадки, невеликі казки тощо з орієнтацією на читача;

 обирає для власного повідомлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір букв тощо);

 

 

 

пише розбірливо, охайно;

дотримується гігієнічних правил письма;

 

 

пише в темпі, який дає змогу записати власну думку та інформацію з різних

 

 

 

 

 

 

 

пише розбірливо;   дотримується абзаців, полів  зошита;

записує слова в таблицю ;    розташовує слова й віршові строфи в колонку;                                                                    розташовує самостійно заголовок в рядку;

 

створює і записує речення за зразком;

 

Побудова зв’язних текстів різних типів (розповідь, опис, міркуван­ня)

 

Написання різних видів пере­казів тексту (докладного, вибір­кового).

 

Використання виражальних за­собів мови.

 

Записування власної думки про предмет висловлення.

 

 

 

Перевірка та редагування тек­стів.

 

 

складає самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на добре зна­йомі й цікаві теми;

пише переказ (докладний, вибірковий) тексту розповідного змісту з елементами опису або міркування;

використовує у власних висловленнях вира­жальні засоби мови;

висловлює своє ставлення до того, про що пише;

записує власні висловлення грамотно (у межах вивченого) і зрозуміло;

бере участь в обговоренні письмових робіт у парах, групах;

відзначає позитивні сторони, висловлює по­ради щодо можливого удосконалення тексту, спираючись на пам’ятку;                    удосконалює письмовий текст

 

 

списує короткі тексти по темі під керівництвом учителя;

 

 

 

Критичне сприймання доступних медіапродуктів.

 

Виявлення впливу медіапродуктів на власні думки й погляди.   

 

 

 

 Створення простих медіапродук­тів (книжечка, стіннівка, реклама тощо).

 

 

Змістова лінія ”Досліджуємо медіа”

 

сприймає критично доступні медіатексти;

визначає мету й цільову аудиторію окремих медіапродуктів;

декодує (тлумачить) повідомлення у простих медіатекстах, виявляє очевидні ідеї;

 висловлює власні погляди на події, явища, предмети, цінності, представлені в медіатексті; пояснює, чи змінилися під впливом медіатексту власні уявлення або думки про предмет повідомленя, як саме;

створює прості медіапродукти, враховує мету й аудиторію;

обговорює (в парі чи групі) враження від ство- реного медіапродукту

 

 

 

 

сприймає зміст і форму простих медіапродуктів (малюнки, світлини, комікси, дитячі журнали, мультфільми), бере участь в обговоренні  їх змісту ;         

розповідає коротко про свої враження від прослуханих (переглянутих)  медіапродуктів;                

 

 

 

 

Дотримання орфоепічних вимог у власному мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

Користування алфавітом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослідження ролі в мовленні лексичних груп слів (слова з прямим і переносним значеннями, синоніми, антоніми, багатозначні слова, фразеологізми, застарілі й нові слова).

 

Дослідження походження окремих слів (запозичення з іншої мови, словотворення).

 

Вживання слів різних лексичних груп у власному мовленні.

 

 

 

 

 

Дослідження і засвоєння правопису слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції, з апострофом після префіксів, з префіксами пре- і при-.

 

Утворення нових слів за допомогою префіксів і суфіксів.

 

 

Дослідження різних граматичних форм іменників.

 

Відмінювання іменників.

 

 Спостереження за явищем      чергування приголосних і голосних.

 

Правопис закінчень іменників в орудному відмінку однини.

 

Вживання іменників у власному мовленні в правильних граматичних формах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослідження граматичних форм прикметників.

 

Змінювання прикметників за відмінками.

 

Утворення ступенів порівняння прикметників.

 

Вимова і написання прикметників на -ський, -цький, -зький.

 

Уживання прикметників у власному мовленні як засобу виразності

 

 

 

Дослідження ролі числівників у мовленні.

 

Уживання числівників у правильних граматичних формах.

 

 

 

 

 

 

Дослідження ролі займенників у тексті.

 

Відмінювання особових займенників за зразком.

 

Уживання займенників у власних висловленнях.

 

 

 

 

Дослідження граматичних форм дієслів.

 

Застосування алгоритму перевірки правопису особових закінчень дієслів з опорою на третю особу множини (без уживання термінів).

 

Вимова і написання дієслів на -ся.

 

Вживання дієслів у власному мовленні в правильних граматичних формах.

 

 

 

Уживання прислівників у власному мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

Дослідження речень, різних за структурою і метою висловлювання.

 

Виявлення в реченні однорідних членів.

 

Використання різних видів речень у власному мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дослідження текстів різних типів і стилів.

 

Визначення теми і мети тексту.

Складання плану тексту.

 

Побудова текстів різних типів і стилів

 

 

Змістова лінія ”Досліджуємо мовні явища”

 

дотримується правил вимовляння слів з ненаголошеними голосними |е], [и], дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу пе­ред глухим, подовженими приголосними звуками;

правильно наголошує загальновживані слова;

 

розташовує 10-12 слів за алфавітом, орієн­туючись на першу, другу і третю літери в слові;

знаходить потрібне слово в навчальному слов­нику (тлумачному, орфографічному, синонімів, антонімів, фразеологічному тощо), користуючись алфавітом;

 

 

 

 

 

утворює словосполучення з прямим і переносним значеннями;

добирає до поданого слова 2-3 найуживаніші синоніми, антоніми; користуючись відповідними навчальними словниками;

 розкриває значення найуживаніших багатозначних слів, вводить їх у словосполучення, речення; пояснює, значення найуживаніших фразеологізмів;              .

добирає до фразеологізмів близькі за значенням слова;

знаходить синоніми, антоніми, багатозначні слова, фразеологізми в тексті і пояснює їх роль;

розпізнає застарілі й нові слова в текстах; досліджує походження слів;

 використовує у власному мовленні слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова, фразеологізми для досягнення мети спілкування;

 

правильно записує слова із сумнівними при-голосними, що піддаються асиміляції (просьба, боротьба, нігті, кігті);

розрізняє і правильно записує слова зі співз-вучними префіксами і прийменниками;

правильно пише слова з апострофом після префіксів;

розрізняє і правильно записує слова з пре-фіксами пре- і при-;

утворює нові слова за допомогою префіксів, з найуживанішими суфіксам;

 

розпізнає іменники з абстрактним значенням; визначає рід і число іменників;

 відтворює назви відмінків і відмінкові питання; змінює іменники за числами і відмінками;

 визначає початкову форму іменника (називний відмінок однини);

визначає відмінок іменника в реченні;

змінює у процесі словозміни іменників приголосні [г], [к], [х] перед закінченням - і на [з'],[ц'],[с'], голосний [і] на [о], [е];

 правильно вживає в орудному відмінку однини і в іменниках чоловічого роду закінчення -ом, -ем (-е/и), в-іменниках жіночого роду закінчення -ою,

-ею,(-єю);

перевіряє за словником закінчення іменників чоловічого роду в родовому й орудному відмінках;

використовує в мовленні паралельні форми іменників чоловічого роду — назв істот у да-вальному й місцевому відмінках однини

правильно записує іменники жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини;

правильно вживає літературні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по;

 

 

 

змінює прикметники за родами і числами;

 змінює прикметники разом зі зв’язаними з ними іменниками за відмінковими питаннями;

 правильно записує прикметники з м’яким кінцевим приголосним основи у різних відмінкових формах;

визначає граматичну форму прикметника (рід, число, відмінок) за іменником, з яким він зв’язаний;

утворює форми ступенів порівняння прикмет-ників;

правильно вимовляє і записує прикметники на -ський, -цький, -зький;

використовує у власних зв’язних висловленнях прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми;

 

 

 

розпізнає в мовленні числівники, які відповідають на питання скільки? котрий?

ставить питання до кількісних і порядкових (без уживання термінів) числівників;

правильно вимовляє і пише форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100;

уживає правильні форми числівників на позначення часу протягом доби;

 

 

 

 

розпізнає серед слів особові займенники, ставить до них питання; і

пояснює роль займенників у мовленні;

відмінює особові займенники за зразком; '

правильно вживає займенники з прийменниками;

використовує займенники у власному мовленні для зв’язку речень у тексті та з метою уникнення повторів тих самих слів;

 

 

 

розпізнає неозначену форму дієслів, доречно використовує її в мовленні;

 вживає дієслова у відповідних часових формах; правильно записує особові закінчення дієслів у теперішньому і майбутньому часі, користуючись алгоритмом з опорою на третю особу множини;

ставить дієслова минулого часу у відповідну родову форму за питаннями що робив? (-ла, -ло), що зробив? (-ла, -ло);

правильно вимовляє і записує дієслова на -ся; добирає дієслова, що найбільше відповідають мовленнєвій ситуації;

 

 

 

 

 

 

розпізнає серед слів прислівники і ставить до них питання;

добирає до найуживаніших прислівників синоніми й антоніми;

правильно пише найуживаніші прислівники; доречно вживає прислівники у власних зв’язних висловленнях;

 

 

правильно інтонує і записує

речення, різні за метою висловлювання та інтонацією;

знаходить головні і другорядні члени речення у найпростіших випадках;

 встановлює зв’язки між словами в реченні за

допомогою питань;

виявляє в реченні однорідні члени;

 складає речення з однорідними членами, правильно їх інтонує і записує;

використовує різні за структурою і метою ви-словлювання речення для вираження власних думок і почуттів;

 

 

 

 

 

 

 

знаходить у тексті його структурні частини; формулює тему і мету тексту;

добирає заголовок, який відповідає темі або головній думці тексту;

 складає план тексту;

 будує текст за поданим планом;

 розрізняє різновиди текстів (розповідь, опис, міркування, есе) і пояснює їх призначення; знаходить у тексті-міркуванні твердження, доказ і висновок;

будує розповіді, описи, міркування, есе;

 розрізняє і будує тексти художнього і науково- популярного стилів;

використовує засоби зв’язку речень у тексті

 

 

правильно наголошує загальновживані слова;                                                            правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу пе­ред глухим, подовженими приголосними звуками;  

        

розташовує 2-3 слова за алфавітом, орієн­туючись на першу літеру в слові;  

правильно читає із запису український алфавіт;                                                  

 

 

 

 

має уявлення про номінативну функцію слова;           співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, числа;       

  розрізняє близькі й протилежні за значенням слова;  

розпізнає слова, які мають кілька значень;    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

списує слова  з вставленими орфограмами з підручника або дошки ;

 

 

 

 

 

 

розрізняє слова ,які відповідають на питання хто? і що? 

визначає число іменників;                  змінює  іменники за числами (один – багато);

 визначає рід іменників;    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

розрізняє слова ,які відповідають на питання який? яка? яке? окремо та  в простому реченні;

визначає число прикметника;                  змінює  прикметники за числами (один – багато);

 визначає рід прикметників;    

добирає до відомого предмета відповідні ознаки;

 

 

 

 

 

 

розрізняє слова, які називають числа, ставить до них питання  скільки?

утворює словосполучення числівників з іменникам;

 

 

 

 

 

    розпізнає серед слів особові займенники, ставить до них питання; 

пояснює роль займенників у мовленні;

  використовує займенники у власному мовленні для зв’язку речень у тексті та з метою уникнення повторів тих самих слів;

 

 

впізнає слова – назви дій, ставить до них питання що робить? Що роблять?

добирає дієслова для складання речень за малюнком;

     

    вживає дієслова у відповідних часових формах;

 

 

 

 

 

 

 

 

розпізнає серед слів прислівники і ставить до них питання;

правильно списує найуживаніші прислівники;

 

 

 

 розпізнає речення за графічними орієнтирами;

визначає кількість слів у реченні;

інтонаційно правильно вимовляє розповідні, питальні й окличні речення і відповідно оформлює їх на письмі (використовує відповідні розділові знаки);

дотримується правила вживання великої літери на початку речення;

складає речення за малюнком з поданих слів;

 

 

 

 

розпізнає текст за основними ознаками;

за допомогою навідних питань складає і записує текст на 2 – 3 речення за ілюстрацією, серією малюнків.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
4 січня
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку