План-конспект
відкритого заняття з
фізичної культури
модуль «Баскетбол»
6 клас
Викладач: Курпієва Ю.А.
вчитель фізичної культури
Бериславського ЗПЗСО №3
План-конспект
відкритого заняття з фізичного виховання
Розділ: Модуль баскетбол.
Завдання заняття:
Удосконалення техніки прийому – передачі м’яча в рухливій грі «Лови м’яч ».
Мета заняття:
Тип заняття: удосконалення умінь і навичок.
Методи навчання:
словесні: пояснення, команда, розпорядження;
наочні: показ вправ;
практичні:практичне виконання вправ учнями.
Методи ведення заняття: фронтальний, потоковий.
Інтерактивні методи: «робота в парах», «командах» .
Здоров’язбережувальні технології: зміна видів діяльності, гра – медитація «Листопад».
Міжпредметна інтеграція: основи здоров’я, математика, українська література, музика, природознавство .
Місце проведення заняття: спортивна зала.
Час: 45 хвилин.
Обладнання: свисток, секундомір, м’ячі баскетбольні, фішки, карточки, музика.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування навантаження |
Організаційно – методичні вказівки |
||
Підготовча частина |
20 хв. |
|
||
Організація групи Шикування класу в одну шеренгу. |
40 сек. |
Для шикування в шеренгу подаю команду: «Клас, в одну шеренгу – шикуйсь» |
||
Рапорт Після шикування в шеренгу черговий здає рапорт. Приймаю рапорт, вітаюся і даю дозвіл черговому стати в стрій. «Добрий день!» |
1 хв. |
Перед рапортом подаються команди: «Рівняйсь!», «Струнко!», «За порядком – розподілись!». Звертаю увагу на зовнішній вигляд студентів. |
||
Повідомлення завдань уроку Удосконалення техніки ведення м’яча . Удосконалення техніки прийому – передачі м’яча . Естафети з елементами баскетболу. Рухлива гра «Лови м’яч » . |
40 сек. |
|
||
Перевірка частоти серцевих скорочень По моїй команді студенти знаходять пульс на зап’ястку на шиї на виску |
10 сек. 60-90 уд. |
|
||
Стройові вправи По моїй команді учні виконують повороти праворуч, ліворуч, кругом . |
1хв. |
«Право-руч!», «Ліво-руч!», «Кру-гом!». Під час поворотів слідкую, щоб учні не розмахували руками, зберігали правильну поставу |
||
Ходьба та її різновиди Після поворотів, по моїй команді учні ідуть в обхід |
7 хв. |
«Наліво в обхід, кроком – руш!» |
||
Ходьба на носках, м’яч у руках над головою
|
15-20 м. |
«М’яч у руках над головою!», «На носках – руш!» Слідкувати за поставою |
||
Ходьба на п’ятках, м’яч за головою
|
15-20 м. |
«М’яч за голову – став!», «На п’ятках – руш!» Слідкувати за поставою |
||
Ходьба на зовнішній стороні стопи, м’яч попереду
|
15-20 м. |
«М’яч попереду – став!», «На зовнішній стороні стопи – руш, з обертами м’яча навколо тулуба!» Слідкувати за поставою |
||
Ходьба на внутрішній стороні стопи, м’яч за спиною
|
15-20 м. |
«М’яч перед за спину – став!», «На внутрішній стороні стопи – руш!» Слідкувати за поставою |
||
У повному присиді , м’яч попереду на підлозі.
|
15-20м |
«М’яч на підлозі не піднімати, перекатувати з права на ліво |
||
Біг та його різновиди. Звичайний біг Виконуємо звичайний біг з веденням м’яча правою рукою |
2,5-3 хв. 40-50 м. |
«Бігом – руш!» В середньому темпі. Слідкувати за правильним диханням. |
||
|
30-40 м. |
«М’яч перед собою – став!», «Приставними кроками лівим, боком – руш!» , «правим боком – руш!» Слідкувати щоб ноги згиналися в колінних суглобах п’ятками ледве торкаємось підлоги. |
||
Приставні кроки |
Приставними кроками, лівим, правим боком, з імітацією передачі м’яча обома руками від грудей.
|
|||
Перешикування із колони по одному в колону по два |
|
30 с |
«Наліво, в колону по два – руш!» «Пів кроку!» «На місці!» «Стій!» «Середина!» «Від середини вліво, вправо, на довжину рук в сторони – розімкнись!» |
|
ЗРВ з баскетбольними м’ячами |
|
|
У кожного студента по м’ячу |
|
Потягування |
В.п. – вузька стійка, мяч внизу; |
7-8 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Нахили праворуч, ліворуч |
В.п.- основна стійка, м’яч угорі. 1-відставляючи праву ногу в сторону на носок, нахил праворуч, дивитися на м’яч; 2-в.п. Те саме в іншу сторону. |
7-8 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Випади вперед
|
В.п. – вузька стійка, м’яч внизу; |
7-8 р
|
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», 1-2-3-«Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. Слідкую за координацією рухів. |
|
Стрибки |
В.п.- стійка ноги нарізно, м’яч затиснутий між гомілками, руки на поясі. Виконати близько 40 стрибків, утримуючи м’яч між гомілками. |
40 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», «Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Стрибки |
В.п.- вузька стійка, м’яч внизу. Стрибки. На рахунок «Один» - стрибок ноги нарізно, м’яч вгорі, «Два» - в. п. |
7-8 р |
«В.п.- прийнять!», «Вправу почи-най!», «Стій!» Звертаю увагу на чіткість виконання рухів. |
|
Спеціальні вправи |
Підкидання м’яча в гору та ловля його двома руками. |
8-10р. |
При підкиданні робити 1-2 хлопка долонями. |
|
Перекидання м’яча з лівої руки в праву. |
8-10р. |
Слідкувати за правильністю ловлі м’яча |
||
Кругові оберти м’яча навколо голови. |
8-10р. |
Голову тримати рівно, не нагинати вперед. |
||
Кругові оберти м’яча навколо тулуба. |
8-10р. |
|
||
Кругові оберти м’яча навколо ніг. |
8-10р. |
При виконанні не сутулитись. |
||
Основна частина
2. Навчити техніки передачі м’яча в парах двома руками від грудей в парах об підлогу .
|
25 хв. |
Фронтальний метод. Ведення м’яча виконується послідовними поштовхами по ньому до підлоги, трохи вбік і попереду себе, але так, щоб він не піднімався вище пояса. М’яч слід прикривати корпусом, ведучи протилежною від суперника рукою. Пересуватися необхідно на напівзігнутих ногах. Провести гру на увагу з елементами ведення м’яча. За сигналом вчителя (один свисток), ведення м’яча правою рукою, (два свистка), ведення м’яча лівою рукою, (три свистка), ведення м’яча правою та лівою рукою. Особливу увагу звернути на положення тіла, роботу рук та ніг.
Звернути увагу на учнів, які не розгинають ноги. Виправлення рук з додатковим натиском пальців на м’яч і перенесення маси тіла на виставлену ногу |
||
Рухливі естафети
ведення м’яча по прямій , біля фішки відповісти на питання.
Веденням оббігати фішку не добігаючи 3м зробити передачу наступному учню |
|
|||
Рухлива гра «Лови м’яч » Гравці діляться на дві команди. На відстані 5 метрів від кожної колони розкреслюються круг за сигналом гравці з баскетбольними м’ячами в руках біжать в коло і кидають м’яч учням під другим номерами, а самі біжать в колону назад. Виграє команда, яка раніше закінчить естафету. |
5 хв
|
|
||
Навчальна гра |
Розподіляю групу на команди. |
15 хв. |
Вказую на помилки та слідкую за дотриманням правил гри. |
|
Заключна частина |
|
5 - хв. |
|
|
Шикування |
Шикування в одну шеренгу |
30 сек |
«Клас, розійдись!» «В одну шеренгу – ставай!» |
|
Перешикування |
Перешиковую групу в коло. |
20 сек. |
«Середина» «Взялися за руки, правофланговий, і лівофланговий, приставними кроками до мене – руш!» |
|
Гра – медитація «Я – листочок»
|
Якщо тобі сумно, підведи голову і подивися в небо. Спочатку з-за сліз ти не зможеш нічого розрізнити. А потім припливемо ми, хмари, і здійснимо будь-яку твою фантазію. Легкі, білі та повітряні – ми перетворимося на все, що ти захочеш: кучерявого баранчика, грайливу конячку, чудового лебедя, м’яку подушку, сиву бороду доброго велетня. Хмари знають, як розвіяти твою печаль і повернути гарний настрій.
|
2-3 хв. |
Виконання гри – медитації під музичний супровід.
По команді викладача учні заплющують очі; по команді – розплющують. |
|
Перевірка частоти серцевих скорочень |
|
10 сек. |
60-90 уд. |
|
Підведення підсумку заняття. |
На сьогоднішньому занятті ми удосконалили техніку ведення м’яча . |
30 сек. |
|
|
Домашнє завдання |
Робити ранкову зарядку |
30 сек. |
|
|
Організований вихід зі спортивного залу |
Вивожу клас зі спортивного залу. |
30 сек. |
«Право - руч!», «За направляючим в роздягальню кроком – руш!» |
|