МОДУЛЬНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1
«Вступ. Значення, зміст та завдання предмету. Світова історія фізичної культури і спорту»
1. Історія фізичної культуре це:
А)частина науки історії;
Б) самостійна галузь історичної науки; +
В)напрямок історико-педагогічних знань про фізичне виховання і спорт;
Г)частина загальної культури суспільства
2. Історія фізичної культури має походження:
А) римське; Б)грецьке; + В)італійське, Г)візантійське
3. Історія фізичної культури вивчає:
А) еволюцію фізичної культури;
Б) загальні закономірності виникнення і розвитку фізичної культури;+
В) історію розвитку людства;
Г)сукупність матеріальних і духовних цінностей
4. Фізична культура виникла в процесі
А) вдосконалення знаряддя виробництва;
Б) одноборства з природою;
В) виробничої діяльності; +
Г)потреби реалізації зайвої енергії людини
5. Предметом вивчення фізичної культури є:
А) фізична культура і спорт;
Б) загальні закономірності виникнення та розвитку фізичної культури на різних етапах існування людства; +
В) еволюція розвитку фізичних вправ;
Г) ігрова діяльність людини
6. Історія фізичної культури як наука застосовує такі дослідження:
А) історико-теоретичний аналіз;
Б) системний структурний та статистичний аналіз;+
В) вивчення досвіду розвитку фізичної культури та спорту;
Г)рівень розвитку системи фізичного виховання.
7. Як галузь наукових знань історія фізичної культури започаткована:
А) у 1-й половині 19 століття; +
Б) в середині 18 століття;
В) у 2-й половині 19 століття;
Г) у 1-й половині 20 століття
8. Історично фізична культура склалась:
А) магічні дійства та ритуали;
Б) праця, народні ігри; +
В) фізичні вправи в процесі виробничої діяльності;
Г)військові потреби
9. Укажіть, де відбувалися Олімпійські ігри Стародавньої Греції.
А) в Афінах Б) на горі Олімп
В) у селищі Олімпія + Г) у Спарті
10. Укажіть, хто мав право на участь в олімпійських змаганнях у Стародавній Греції.
А) усі бажаючі
Б) громадяни Греції
В) заможні греки
11. Чинники, які зумовлювали зародження фізичної культури на теренах України в стародавню добу:
А) розповсюдження християнської релігії;
Б) умови життя давніх людей; +
В) розширення свідомості людей; +
Г) розширення магічних обрядів і вірувань; +
Д) потреба людини в руховій активності; +
Ж) розвиток науки
12. Що не було складовою системи фізичного виховання, яка розвивалася в античний період (VI ст. до н. е. – IV ст. н. е.) у північно-причорноморських містах-полісах:
А)) орхестрика
Б)) ігри
В)) веслування+
Г)) палестрика
13.Форми фізичного виховання в Київській Русі були зумовлені:
А)) перетворенням племінного управління зі спадкового на виборне;
Б) звичаями; +
В) способом життя населення; +
Г) становленням капіталістичного способу виробництва;
Д) світоглядом; +
Ж) закріпленням за латифундіями значних повноважень.
14.Засоби військово-фізичної підготовки українського козацтва:
А) фізичні вправи на гімнастичних снарядах;
Б) ігри військового характеру; +
В) військові танці; +
Г) туризм;
Д) фізичні вправи зі зброєю; +
Ж) фізичні вправи з використанням засобів пересування; +
З) фізичні групові вправи (піраміди);
К) природні локомоції; +
Л) різновиди протиборств; +
М) футбол.
15. Є. Славинецький поділяв ігри на:
А) корисні і шкідливі; +
Б) «сильні та слабкі», «дуже сильні», «слабкі та повільні»;
В) воєнні,
Г) трудові, атлетичні
16. Заняття спортом серед дворянства в першій половині ХІХ ст. виконували роль:
А) розваг; + Б) підготовки до служби в армії; В) фізичного вдосконалення.
17. Педагогічна система П. Ф. Лесгафта:
А) загальні закономірності фізичного виховання та спортивного тренування з точки зору фізіології;
Б) «фізіологія вищої нервової діяльності»;
В) система фізичної освіти+
18. Ініціатор створення та засновник Київської організації скаутського руху:
А) А. Д. Бутовський; Б) П. Ф. Лесгафт;
В) К. Д. Ушинський; Г) О. К. Анохін.+
19.Джерелами історії фізичної культури є:
А) письмові пам’ятки, архивні матеріали та літописи;
Б) археологічні та етнографічні дані про застосування фізичних вправ в різні епохи;+
В) малюнки на камені,
Г) художня література.
20. Назвати найважливіші змагання (ігри) Стародавньої Греції:
А) Олімпійські ігри;+ Б) Панафінейські ігри;
В) Дельфійські ігри; Г) Істмійські ігри
21. Визначити поняття «агоністика»
А)система змагань у всіх галузях суспільного життя+
Б)система змагань у галузі фізичної підготовленості
В)сукупність засобів, форм, методів фізичного виховання
22. В Афінах була створена система виховання, основною метою якої була:
А) підготовка воїна-рабовласника;
Б) всебічно розвинена особистість;
В) інтелектуально розвинені бійці.+
23. До якого віку афінські хлопчики виховувались дома:
А) семирічного;+
Б) дев’ятирічного;
В) сімнадцятирічного;
Г)вісімнадцятирічного
24. Гладіатори – це
А) раби, військовополонені та інші особи, яких примушували битися на арені цирку між собою або з дикими звірами;
Б) боєць на арені цирку;+
В) професіонал, який бився бойовою зброєю.
25.Виховання лицарів зводилося до оволодіння ними «лицарськими доблестями»:
А) їздити верхи, плавати, полювати, стріляти з луку, боротися, розважальним іграм на площадках і грі з м'ячем для служби при дворі,
Б)мистецтву читання віршів, основним танцювальним рухам;
В) фехтування, плавання, полювання, гра в шахи і складання віршів;
Г) їзда верхи, стрільба із луку, фехтування.+
26.Третя ступінь лицарської підготовки – фізичне вдосконалення була доступна:
А) тільки багатим сеньйорам+
Б) всім лицарям;
В) ремісникам та шляхетним воїнам
Г) богатим селянам
27. Цінні ідеї про фізичне виховання молодого покоління висловили ранні соціалісти-утопісти:
А) Томас Мор і Томмазо Кампанелла;+
Б) Я.А.Коменський та Ієронім Меркуріаліс;
В) Вітторіно да Фельтре та Франсуа Рабле.
Г)Мартин Лютер та Жан Кальвін
28. Представник раннього гуманізму організував школу «Будинок радості», де застосовував нові методи виховання, засновані на принципах гуманістичної педагогіки, поєднанні розумового, естетичного і фізичного виховання:
А) Вітторіно да Фельтре;+
Б) Франсуа Рабле;
В) Томмазо Кампанелла.
Г) Ян Коменський
29. Він поділяв усі фізичні вправи на три групи: істинні (лікувальні), військові (необхідні) і помилкові (атлетичні):
А) Ієронім Меркуріаліс+
Б) Томмазо Кампанелла;
В) Томас Мор.
Г) Франсуа Рабле.
30. В Індії великою популярністю стала користуватися система, в основі якої лежали норми руху тіла, ритуальні вправи, пов'язані з бігом та іграми, яка називалася:
А) хатха-йога;+ Б) калланетика;
В) схоластика; Г) гімнастика
31. Хто відображав нові погляди у сфері фізичного виховання в епоху Відродження:
А) гуманісти;+ Б) педагоги, В) феодали, Г)лікар
32.Чому буржуазія у період становлення капіталістичного ладу зацікавилась питаннями фізичного виховання:
А) у зв'язку із військовими погребами;+
Б) у зв'язку з необхідністю вдосконалення системи виховання;
В) у зв'язку з досягненнями педагогіки, психології,
Г) у зв'язку з досягненнями медицини
33. Хто є засновником німецької системи гімнастики:
А) Фрідріх Ян;+ Б) Ернст Айзелен;
В) Франц Нахтегалл, Г)Франціско Аморос
34. Хто є засновником французької системи гімнастики:
А) Франціско Аморос;+ Б) Жорж Ебер;
В) Айседора Дункан, Г)Фрідріх Ян
35. Характерні риси французької системи гімнастики:
А) природно-прикладна спрямованість;+
Б) наявність елементів лікарсько-педагогічного контролю;
В) високий рівень підготовки педагогів
Г) розвиток самостійності
36.Хто є засновниками шведської системи гімнастики:
А) Ялмар Лінг;+ Б) Іоган Генріх Гутс-Мутс;
В) П. Ф. Лесгафт. Г)Мирослав Тирш
37.Хто і коли заснував сокольський гімнастичний рух:
А) М. Тирш, 1862 p.;+ Б) П.Ф. Лесгафт, 1880 р.;
В) Анжело Моссо, 1890 p. Г) Франціско Аморос, 1830 р.
38.Яка країна стала батьківщиною спорту?
А)Англія + Б)Франція
В)Німеччина Г)США
39. Засновником бойскаутського руху є:
А) Роберт Баден-Пауел;+ Б) Ернст Томсон Сетон
В) П'єр де Кубертен Г)Жорж Ебер