І варіант Моніторингова робота 9 кл (ІІ семестр) І рівень 1. Укажіть кількість гаплоїдних яйцеклітин, які виникають у результаті мейозу з диплоїдної клітини-попередника: а) одна; б) дві; в) три; г) чотири. 2.Як називають розмноження організмів за рахунок відокремлення багатоклітинних частин: а) статеве; б) вегетативне; в) партеногенез; г) поліембріонія? 3. Укажіть групу рослин, якій притаманне подвійне запліднення: а) мохоподібні; б) папоротеподібні; в) голонасінні; г) покритонасінні. 4. Зазначте, як називають межі модифікаційної мінливості ознаки: а) варіаційний ряд; б) варіаційна крива; в) середнє значення; г) норма реакції. 5. Назвіть схрещування особин, які розрізняються різними варіантами двох ознак: а) моногібридне; б) дигібридне; в) тригібридне; г) полігібридне. 6. Укажіть елементарну одиницю еволюції: а) порода тварин; б) сорт рослин; в) популяція; г) вид. ІІ рівень 7. Виберіть ознаки, притаманні макроеволюційним процесам: а) відбуваються за тривалі історичні проміжки часу, недоступні для безпосереднього спостереження; б) відбуваються всередині популяції; в) сприяють виникненню нових видів; г) джерело мінливості – модифікації. 8. Укажіть приклад аналогічних органів: а) колючки барбарису та колючки кактусів; б) вуса суниць і вусики винограду; в) крила кажанів і птахів; г) бульбокорені жоржин та бульби топінамбура. ІІІ рівень 9. Порівняйте ознаки, притаманні представникам різних царств організмів. 1 бактерії 2 гриби 3 рослини 4 тварини А мають глікокалікс Б клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот В клітинна оболонка містить хітин Г клітинна оболонка містить муреїн Д у цитоплазмі відкладається крохмаль 10. Установіть відповідність між видами екологічних факторів та прикладами, які їх ілюструють. А абіотичні Б біотичні В антропогенні 1 взаємодія хижак – здобич 2 підвищений уміст радіонуклідів у ґрунті 3 уміст газів у ґрунті VІ рівень 11. Чому глобальну екологічну катастрофу можна відвернути лише спільними зусиллями урядів та громадськості різних країн? Відповідь обґрунтуйте. 12. Які органи і системи органів беруть участь у регуляції життєвих функцій в тварин? |
ІІ варіант Моніторингова робота 9 кл (ІІ семестр) І рівень 1. Укажіть кількість диплоїдних яйцеклітин, які виникають у результаті мейозу з диплоїдної клітини-попередника: а) одна; б) дві; в) три; г) чотири. 2. Як називають розмноження організмів за рахунок злиття двох клітин: а) статеве; б) вегетативне; в) партеногенез; г) поліембріонія? 3. Укажіть групу рослин, які розмножуються за рахунок спор: а) мохоподібні; б) папоротеподібні; в) голонасінні; г) покритонасінні. 4. Зазначте, як називають графік при варіаційному ряді: а) варіаційний ряд; б) варіаційна крива; в) середнє значення; г) норма реакції. 5. Назвіть схрещування особин, які розрізняються різними варіантами трьох ознак: а) моногібридне; б) дигібридне; в) тригібридне; г) полігібридне. 6. Укажіть середовище еволюційних процесів: а) екосистема; б) рід організмів; в) популяція; г) вид організмів. ІІ рівень 7. Виберіть ознаки, притаманні мікроеволюційним процесам: а) відбуваються за тривалі історичні проміжки часу, недоступні для безпосереднього спостереження; б) відбуваються всередині популяції; в) сприяють виникненню нових видів; г) джерело мінливості – модифікації. 8. Виберіть гомологічні органи: а) крила кажанів та крила комах; б) крила кажанів та плавці китів; в) зябра річкового рака та річкового окуня; г) додаткові корені картоплі та ризоїди зозулиного льону. ІІІ рівень 9. Визначте відповідність між клітинами різних груп еукаріотів та притаманними їм органелами руху. 1 справжні гриби 2 рослини 3 тварини 4 бактерії А джгутики, що складаються лише з однієї мікротрубочки Б лише джгутики, що складаються з груп мікротрубочок В джгутики, війки та псевдоподії Г спеціалізованих органел руху не мають 10. Установіть відповідність між формами симбіозу та прикладами, що їх ілюструють. А мутуалізм Б коменсалізм В паразитизм Г нейтралізм 1 співіснування уссурійського тигра та лісового кота 2 мешкання аскариди в кишечнику людини 3 оселення рачків морських жолудів на тілі китів 4 мешкання багатоджгутикових одноклітинних тварин у кишечнику тарганів та термітів VІ рівень 11. Чому слід охороняти не окремі рідкісні або зникаючі види, а цілісні – екосистеми, до складу яких вони входять? Відповідь обґрунтуйте. 12. Чому розмноження вірусів можливе лише в клітині-хазяїні? |