Морфологія . Українська мова. Тест « Службові частини мови ».

Про матеріал
Морфологія . Українська мова. Тест « Службові частини мови ». Підготовка до ЗНО для учнів 10-11 класів
Перегляд файлу

 

  1. Неправильно вжито прийменник у словосполученні (ЗНО 2015)

 

А вишивати по шовку

Б зустрітися по обіді

В зайти по неуважності

Г відповідати по черзі

  1. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). (ЗНО 2015)

Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.

 


1що

2характерним

3тим

4створено

 

 

 

Априкметник

Бдієслово

Вслолучник

Гприслівник

Дзайменник

 

 


  1. Запропонована в дужках конструкція є НЕПРАВИЛЬНОЮ в рядку (ЗНО 2016)

 

А заходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)

Б усупереч постанові (незважаючи на постанову)

В з початку експерименту (від початку експерименту)

Г берегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)

Д за місцем перебування (по місцю перебування)

 

  1. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (ЗНО 2016)

Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.

А займенник

Б дієприслівник (форма дієслова)

В прислівник

Г прийменник

Д сполучник

5. 3’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). (ЗНО2019)

(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.

А іменник

Б числівник

В прийменник

Г сполучник

Д частка

 

  1. З'ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять. (ЗНО 2014)

 


1 облита

2 що

3 стиха

4 неначе

 

А займенник

Б дієприкметник (форма дієслова)

В прислівник

Г сполучник

Д частка


  1. Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

 

А Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.

Б Як/би не було важко, іди до своєї мети.

В Як/би знав я чари, що спиняють хмари.

Г Як/би там не було, ми мали це перевірити.

Д Як/би хотілося мені щастя знайти у світі.

  1. Утворіть граматично правильні словосполучення. (ЗНО 2013)

 


1згідно

2 відповідно

3 керуючись

4 усупереч

 

А наказам

Б наказами

В наказів

Г до наказів

Д з наказами

 


 

  1. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).  (ЗНО 2013)
     

 


Щасливий (1)той, хто знайшов мудрість, хто розум придбав, (2)бо таке (3)придбання ліпше від придбання срібла, і (4)понад золото такий прибуток.


1той

2бо

3придбання

4понад

 

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г прийменник

Д сполучник


 

 


  1. Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

 

А перебував … Ватикані, експонат … музеї, наймиліше … світі

Б поїхати … відрядження, птах … небі, купити … аптеці

В побувати … Львові, квітник … саду, покласти … узголів’я

Г приведення … відповідність, участь … форумі, оселя … рушниках

Д висновок … статті, запевнили … добросусідстві, вишня … цвіту

 

  1. Правильно вжито прийменник у варіанті

 

А виконувати по зразку

Б вишивати по шовку

В лекція по історії

Г проживати по адресі

Д їхати по виклику

 

 

 

 

 

  1. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). (ЗНО 2012)
    Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.

 


1вихопившись

2навколо

3яких

4щороку

 

 

 

Азайменник

Бдієприслівник (форма дієслова)

Вприслівник

Гприйменник

Дсполучник


 

 

 


  1. Прочитайте уривок. (ЗНО 2011)

Людина велична (1) своїх крайнощах: (2) мистецтві, коханні, самопожертві, (3) відданості і (4) егоїзмі. (5) се ж світу найчастіше не вистачає саме золотої середини.

Літеру у слід писати на місці всіх цифр, окрім

 

А1

Б2

В3

Г4

Д5

  1. У реченні «Викладач дуже зрадів, … почув самостійні судження студентів» може бути кожен з названих сполучників, окрім (ЗНО 2011)

 

А бо

Б адже

В тобто

Г оскільки

Д тому що

15.  З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово). (ЗНО 2011)

(1)Обабіч левад (2)скрізь видно розкішні садки, які (3)неначе заглядають в долину через (4)верхи верб.


1Обабіч

2скрізь

3неначе

4верхи

 

А іменник

Б прислівник

В сполучник

Г прийменник

Д частка


 

  1. Частка не пишеться окремо у варіанті (ЗНО 2010)

 

А стало не/переливки

Б не/здужати всіх завдань

В не/покоїтися через погоду

Г не/дооцінювати друзів

Д говорити не/правду

  1. Неправильно вжито прийменник у реченні (ЗНО 2010)

 

А Пожежа спалахнула через недотримання елементарних норм безпеки.

Б Уважно прочитайте інформацію про розмір ввізного мита.

В Один з енергоблоків електростанції зупинили на вимогу екологів.

Г Школярі знову мають вимушені канікули із-за лютих морозів.

Д У нашій школі вже кілька років поспіль працює дебатний клуб.

 

  1. Частка не пишеться разом у варіанті (ЗНО 2010 додат.сесія)

 

А не/зовсім зрозумілий

Б зошит не/підписано

В не/розмовляю італійською

Г не/всі з цим обізнані

Д не/забутня подорож

  1. Сполучник умови вжито в реченні (ЗНО 2009)

 

А Принеси води, бо дуже хочу пити.

Б З’явились хмари, так що буде дощ.

В Коли бажання добре, то й дорога легка.

Г На те коня кують, щоб не спотикався.

Д Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.

  1. Частку вжито в рядку (ЗНО 2009)

 

А Ніколи мені не забути красу незвичайну.

Б Найкраща пора у людини - кохання.

В Садочки зацвіли, неначе полотном укриті.

Г Із-за лісу, з-за туману, місяць випливає.

  1. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні (ЗНО 2009 додат.сесія)

 

А Ми вірші пишемо про/те, як стати біля дум на варті.

Б Я хочу жити так, що/б серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу.

В Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.

Г Всяк лицар має з королем ходити у походи, за/те він матиме собі і ласку, й нагороди.

Д За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.

  1. Немає частки в рядку (ЗНО 2007)

 

Анавряд чи це можливо

Бнехай кожен наведе приклад

Втільки не змушувати

Гсиніти, наче море

 

  1. Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні (ЗНО 2007)

 

А Вибач мені за/те, що була неввічлива.

Б Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.

В То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.

Г Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.

Д Як/би знали, не те б заспівали.

  1. Позначте рядки, у яких виділене слово є сполучником і його слід писати РАЗОМ: (ЗНО 2006)

 

А І сказала мати: ”Як/би ти, сину, йшов в отаку погоду?”.

Б Чисте полуденне небо, і тихо-тихо, немов/би все заснуло.

В То/ж сіль землі, то/ж сила молода ішла на смерть, на згубу неминучу.

Г Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді


1 В

2.1.в, 2а, 3д, 4б

4.1б, 2г, 3а, 4в

5. 1д, 2г, 3а, 4в

6. 1б, 2а, 3в, 4д

8.1д, 2г, 3б, 4а

9. 1в, 2д, 3а, 4г

10а

11б

12. 1б, 2г, 3а, 4в

13г

14в

15. 1г, 2б, 3д, 4а

16б

17г

18д

19в

20а

21б

22г

23д

24б

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лебедь Іванна Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
2093
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку