А вишивати по шовку
Б зустрітися по обіді
В зайти по неуважності
Г відповідати по черзі
Олена Теліга вважала, (1)що для українки має бути (2)характерним поєднання “найкращої жіночності з найвищою мужністю”, і переймалася (3)тим, що в українській літературі не (4)створено ідеального образу жінки.
1що
2характерним
3тим
4створено
Априкметник
Бдієслово
Вслолучник
Гприслівник
Дзайменник
А заходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)
Б усупереч постанові (незважаючи на постанову)
В з початку експерименту (від початку експерименту)
Г берегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)
Д за місцем перебування (по місцю перебування)
Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
А займенник
Б дієприслівник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
5. 3’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). (ЗНО2019)
(1)Навіть не дивлячись на годинник, знаю, (2)що зараз (3)чверть (4)на восьму.
А іменник
Б числівник
В прийменник
Г сполучник
Д частка
Дика груша (1)облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2)що (3)стиха піниться, бджоли (4)неначе киплять. (ЗНО 2014)
1 облита
2 що
3 стиха
4 неначе
А займенник
Б дієприкметник (форма дієслова)
В прислівник
Г сполучник
Д частка
А Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.
Б Як/би не було важко, іди до своєї мети.
В Як/би знав я чари, що спиняють хмари.
Г Як/би там не було, ми мали це перевірити.
Д Як/би хотілося мені щастя знайти у світі.
1згідно
2 відповідно
3 керуючись
4 усупереч
А наказам
Б наказами
В наказів
Г до наказів
Д з наказами
Щасливий (1)той, хто знайшов мудрість, хто розум придбав, (2)бо таке (3)придбання ліпше від придбання срібла, і (4)понад золото такий прибуток.
1той
2бо
3придбання
4понад
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г прийменник
Д сполучник
А перебував … Ватикані, експонат … музеї, наймиліше … світі
Б поїхати … відрядження, птах … небі, купити … аптеці
В побувати … Львові, квітник … саду, покласти … узголів’я
Г приведення … відповідність, участь … форумі, оселя … рушниках
Д висновок … статті, запевнили … добросусідстві, вишня … цвіту
А виконувати по зразку
Б вишивати по шовку
В лекція по історії
Г проживати по адресі
Д їхати по виклику
1вихопившись
2навколо
3яких
4щороку
Азайменник
Бдієприслівник (форма дієслова)
Вприслівник
Гприйменник
Дсполучник
Людина велична (1) своїх крайнощах: (2) мистецтві, коханні, самопожертві, (3) відданості і (4) егоїзмі. (5) се ж світу найчастіше не вистачає саме золотої середини.
Літеру у слід писати на місці всіх цифр, окрім
А1
Б2
В3
Г4
Д5
А бо
Б адже
В тобто
Г оскільки
Д тому що
15. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово). (ЗНО 2011)
(1)Обабіч левад (2)скрізь видно розкішні садки, які (3)неначе заглядають в долину через (4)верхи верб.
1Обабіч
2скрізь
3неначе
4верхи
А іменник
Б прислівник
В сполучник
Г прийменник
Д частка
А стало не/переливки
Б не/здужати всіх завдань
В не/покоїтися через погоду
Г не/дооцінювати друзів
Д говорити не/правду
А Пожежа спалахнула через недотримання елементарних норм безпеки.
Б Уважно прочитайте інформацію про розмір ввізного мита.
В Один з енергоблоків електростанції зупинили на вимогу екологів.
Г Школярі знову мають вимушені канікули із-за лютих морозів.
Д У нашій школі вже кілька років поспіль працює дебатний клуб.
А не/зовсім зрозумілий
Б зошит не/підписано
В не/розмовляю італійською
Г не/всі з цим обізнані
Д не/забутня подорож
А Принеси води, бо дуже хочу пити.
Б З’явились хмари, так що буде дощ.
В Коли бажання добре, то й дорога легка.
Г На те коня кують, щоб не спотикався.
Д Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.
А Ніколи мені не забути красу незвичайну.
Б Найкраща пора у людини - кохання.
В Садочки зацвіли, неначе полотном укриті.
Г Із-за лісу, з-за туману, місяць випливає.
А Ми вірші пишемо про/те, як стати біля дум на варті.
Б Я хочу жити так, що/б серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу.
В Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.
Г Всяк лицар має з королем ходити у походи, за/те він матиме собі і ласку, й нагороди.
Д За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.
Анавряд чи це можливо
Бнехай кожен наведе приклад
Втільки не змушувати
Гсиніти, наче море
А Вибач мені за/те, що була неввічлива.
Б Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.
В То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.
Г Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.
Д Як/би знали, не те б заспівали.
А І сказала мати: ”Як/би ти, сину, йшов в отаку погоду?”.
Б Чисте полуденне небо, і тихо-тихо, немов/би все заснуло.
В То/ж сіль землі, то/ж сила молода ішла на смерть, на згубу неминучу.
Г Що/б улітку не вродило, те зимою не завадить.
Відповіді
1 В
2.1.в, 2а, 3д, 4б
3д
4.1б, 2г, 3а, 4в
5. 1д, 2г, 3а, 4в
6. 1б, 2а, 3в, 4д
7в
8.1д, 2г, 3б, 4а
9. 1в, 2д, 3а, 4г
10а
11б
12. 1б, 2г, 3а, 4в
13г
14в
15. 1г, 2б, 3д, 4а
16б
17г
18д
19в
20а
21б
22г
23д
24б