Мотивація до навчання засобами музичного мистецтва.

Про матеріал

Доповідь на педагогічній раді супроводжувалася відео та фото.Поданий матеріал містить тільки доповідь Із досвіду роботи вчителя. У вступі використані матеріали з інтернетресурсів.

Перегляд файлу

Херсонська гімназія №3

Херсонської міської ради

 

 

 

Доповідь на педагогічній раді

вчителя музичного мистецтва Скакун Н.А.

 

 

Тема:  ,,Мотивація до навчання засобами музичного мистецтва,,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Херсон 2017

 

Яким повинен бути учитель?

Він повинен любити дітей! Учитель має бути вічним студентом, для того, аби передати учням тільки актуальні та вагомі знання!  Це має бути людина, яка назавжди залишатиметься молодою, доброю, ввічливою, творчою та правильною! Учитель повинен мати три пари очей: однією парою щоб бачив, коли пише на дошці або читає у книжці, іншою – щоб бачив те, чого не повинен бачити, а останньою – щоб дивився на неслухняного учня і казав: «Я тобі вибачаю, але щоб таке більше не повторювалося!» Щоб він міг проводити уроки навіть тоді, коли у нього вдома хворіє дитина, або коли він сам страждає від якоїсь хвороби!  Учителем може бути людина, яка сама іноді досить вразлива, але одночасно сильна для того, щоб опанувати своєю педагогічною майстерністю цілий клас учнів. І ще вчитель потребує багато світла, щоб не згасати  самому…

     Уроки музичного мистецтва у гімназії відвідують учні з 1 по 7 клас. Сім років яскравого розвитку творчої індивідуальності, духовного становлення особистості. Уроки музичного мистецтва беззаперечно здійснюють надзвичайний вплив на формування особистості школяра. Якщо позбавити учнів музичного, естетичного середовища – значить значною мірою ускладнити їх загальний розвиток .

                    Тому вчитель музичного мистецтва, як і  кожен вчитель нашої гімназії, у майбутньому хоче бачити своїх учнів творчими , духовно багатими , культурно освіченими людьми з розвиненим естетичним смаком. І саме тому власним ставленням до мистецтва вчитель і музики , і літератури , і історії здійснює значний вплив на формування основ ціннісних орієнтацій дітей . Музично – естетичний розвиток дитини буде набагато більш гармонійним, якщо поруч виявиться той вчитель , який сам глибоко захоплений образотворчим мистецтвом, музикою, театром; вчитель – який відчуває красу довкілля, природи, людських взаємин.

                  Сучасний урок музичного мистецтва цілковито відрізняється від того уроку співів, до якого звикли батьки, які приводять зараз дітей до початкової школи. І на запитання « Ну як там моя дитина співає ?» , доводиться пояснювати обсяг різноманітної роботи , яку виконує дитина на уроці, як вчиться слухати і сприймати сучасну дитячу музику, як вчиться розуміти і любити класичну музику.

                 Учитель музичного мистецтва вирішує триєдину мету у своїй роботі – навчати, розвивати, виховувати та допомагати соціально - адаптуватися учням. Доводиться продумувати мотивацію до успішного, зацікавленого навчання на уроках.

 Найчастіше звертаюсь у роботі до інтерактивного навчання.

Інтерактивне навчання – не самоціль. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес здійснюється за умови постійної, активно взаємодії всіх учнів; вчитель і учень є рівноправними суб’єктами навчання. Воно є засобом створення в навчальному процесі тієї атмосфери, що найліпше сприяє співпраці вчителя та учня.

Уроки музики – широке поле для творчості учнів, яка виявляється у різних видах художньої діяльності. Перші зустрічі із учнями у музичному кабінеті відбуваються ще під час підготовки до школи майбутніх першокласників. Спочатку, хвилин 10, діти розглядають вчителя, музичний кабінет, парти та зображення навколо. Тут обов’язково потрібен сюрпризний момент. Доводиться стати добрим чарівником та показати щось нестандартне, наприклад, що знаходиться в середині фортепіано – клавіші, струни, молоточки. Запалиш отак вогник у дитячих очах – і це надовго запам’ятається. Головне, не забути періодично перетворюватися на цього чарівника і здивовувати іншими цікавинками. Кожен вчитель – ще й актор, тому, доводиться виконувати і таку роль.

Важливий етап роботи на уроці – слухання музики. Якщо дитина чітко розуміє мету такої роботи – успіх гарантовано. Художній образ творів або відгадуємо, або уявляємо, міркуємо та розповідаємо про почуте, розкриваємо у малюнках. Зміст класичних творів обговорюємо, розбираємо ситуацію, яка обумовила появу даного твору, це значно полегшує прослуховування. Звичайно, не кожна людина здатна відразу проникнути у глибини класичного твору. Деяким людям потрібен час, набуття життєвого досвіду щоб зрозуміти саме ті події, що закладені у музиці. Деякі люди, на жаль, зовсім не розуміють класику, але тут вже суттєвий вплив родини та соціуму. Подобається учням слухати цікаві історії, що зумовили створення творів. Спочатку, я просто намагалася знайти такі цікаві розповіді сама або такі творчо-пошукові завдання отримували учні. На сьогодні такий вид діяльності називається сторітеллінг – мистецтво цікавої розповіді.

Наприклад. Слухаємо ,.Місячну,, сонату Л.Бетховена. Розповідаю, що твір був присвячений Джульєтті Гвічарді, це – юна учениця композитора. Дівчина підкорила серце Бетховена, а потім жорстоко розбила його. Бетховен був суворим вчителем. Коли Джульєтта погано грала на фортепіано, він скидував партитуру на підлогу, демонстративно відвертався, а вона мовчки збирала ноти. Коли Джульєтта вийшла заміж за іншого чоловіка, Бетховен поїхав до друзів, де його три дні шукали у лісі. Знайшли знеслабленого. Потім і з’явилася на світ оця соната, що розкрила внутрішню бурю і кохання  композитора.

Перед виконанням пісень проводимо підготовку співочого апарату, вчимося правильно сидіти, дихати, промовляємо скоромовки із використанням ігрових технологій. Тобто, навчаємось граючись. І такі форми роботи подобаються як першокласникам, так і учням сьомих класів.

Сучасна Програма з музичного мистецтва дозволяє вчителю творчо обирати пісенний матеріал до уроків. Тому, враховую вікові особливості під час вибору, зміст, мелодійність, діапазон, якість аранжування, підбираю рухи, бо, інколи, поєдную рухову активність із виконанням пісень під час фізкультхвилинок. Такі пісні стають у нагоді під час як позакласних заходів, так і для загальношкільних свят:  1 вересня, День вчителя, Посвята у першокласники, Посвята у п’ятикласники , Творчі ради, Новорічні свята, Свято мам, Останній дзвоник, Випускний.

Щодо виконання пісень на уроках, то, якщо, учні початкової школи залюбки співають соло у дошки і заздалегідь домовляються про такий виступ , учні 5-7 класів у силу психофізіологічних особливостей такої активності не проявляють. Тому, не практикую виконання пісень наодинці перед класом. Тут доречно використовувати роботу у групах або загалом. Найважливіше, щоб під час вокально – хорової роботи у учнів підвищувалася самооцінка як важливої складової колективу. Успіх загальної роботи учень розцінює як власний. Відіграє роль і похвала вчителя, особливо, спрямована на дітей з низьким рівнем самооцінки.

Як важливий елемент створення мотивації успіху навчання на уроці, практикую музикування на музичних інструментах шумового оркестру. Також, учні, що займаються у музичних школах, зажди мають змогу продемонструвати власні надбання. Як показала практика, діти із задоволенням слухають музикування своїх однолітків і часто такий інтерес підводить їх до вступу у музичну школу.

Якщо порівняти уроки музичного мистецтва у початковій школі з учнями 5-7 класів, то виникає питання опанування доволі великої кількості музичних значень, таких як: жанр, камерна музика, цикли, стилі, аранжування, обробка і далі. До речі, ці терміни зустрічаються у літературі, історії, образотворчому мистецтві та інших предметах. Намагаємось шукати зрозумілі визначення цих питань, розвиваємо вміння висловити власно зміст цих термінів. Пояснюю, що найголовніше, це розуміти, про що ведеться мова та вміти пояснити, а не заучувати автоматично і швидко забувати.

Творчі домашні завдання на уроках музичного мистецтва завжди задаються за бажанням.

Як прояв інтересу до музичного мистецтва є успіхи у участі учнів у конкурсі естрадної пісні ,, Кришталеві нотки,, Починаючи із 2015 року вихованці вокального гуртка є переможцями, лауреатами та дипломантами районних та міських етапів, а Стогорнюк Аліна ще й прикрасила своїм співом свято Дня міста у цьому році. Вистави, що готують учні – артисти народного дитячого театру ,,Арт-Ідея,, демонструють ще й вокальні здібності школярів. Хоча, серед дітей тільки 2 % , що відвідують музичну школу.

Отаким чином, намагаюся у роботі виховувати у учнів емоційно позитивне ставлення до предмета ,. Музичне мистецтво,.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондаренко Евгений
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 січня 2018
Переглядів
3784
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку