До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок музичного мистецтва у 2-му класі "У колі музичних настроїв"

Про матеріал

Урок музичного мистецтва у 2-му класі з теми "Виражальне та зображальне в музиці"

Мета:

НавчальнаЗнайомство з творчістю німецького композитора

Л.Бетховена.

Формування поняття про виражальні можливості

музики.

Ознайомлення учнів з особливостями та властивостя­ми музичної мови;

Навчання учнів уважно слухати музику, та аналізувати її.

Знайомство з елементами музичної грамоти.

Розвиваюча: Розвиток образного сприймання музичних творів,

вміння аналізувати наданий матеріал.

Розвиток емоційної сфери учнів, уміння розрізняти настрої музики;

Розвиток вокально-хорових навичок.

Розвиток творчих здібностей учнів.

Розвиток навичок сольфеджування.

ВиховнаВиховувати в учнів культуру слухання музики та зацікавленість нею.

Виховувати інтерес до різних видів музичної

діяльності на уроці.

М Е Т О Д И: Проблемно – пошуковий,

Дослідницький,

Інформаційно – репродуктивний.

Перегляд файлу

 

            Урок музичного мистецтва у 2-му класі

                      У КОЛІ МУЗИЧНИХ НАСТРОЇВ

Людмила Служава,вчитель-методист  музичного мистецтва вищої категорії  багатопрофільної гімназії №2,

 м.Бердянськ, Запорізька обл..

Мета:                                  

Навчальна             Знайомство з творчістю німецького композитора

                                  Л.Бетховена.

                                  Формування поняття про виражальні можливості

                                  музики.

                                  Ознайомлення учнів з особливостями та властивостя­ми                                            музичної мови;

                                  Навчання учнів уважно слухати музику, та аналізувати її.

                                  Знайомство з елементами музичної грамоти.

                                                                      

 Розвиваюча:          Розвиток  образного сприймання музичних творів,

                                   вміння аналізувати наданий матеріал.

     Розвиток емоційної сфери учнів, уміння  розрізняти   настрої музики;

                                   Розвиток вокально-хорових навичок.

                                   Розвиток творчих здібностей учнів.

                                   Розвиток навичок сольфеджування.

 

Виховна                 Виховувати в учнів культуру слухання музики та                                    зацікавленість нею.

             Виховувати  інтерес  до різних  видів  музичної

діяльності  на  уроці.

 

 М Е Т О Д И:          Проблемно – пошуковий,

                                   Дослідницький,

                                   Інформаційно – репродуктивний.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет Л.Бетховена.

 

МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:    Л. Бетховен «Марш»;

                                                 Л. Бетховен «Весела. Сумна»;

                                                  поспівка «Дзвінка пісенька»,

                                            білоруська народна пісня «Перепілонька».

                                                  Б.  Савельєв; А. Хайт « Навіть неприємність не                                                    засмутить нас».

Обладнання:    Магнітофон, фортепіано, комп’ютер, екран,

                                Мультимедійна установка; дитячі музичні інструменти,                                    

                                підручник з музики для 2-го класу, музичні таблиці,

                                карта острову Музики, кольорові картки, фонохрестоматія,

                                виставка малюнків учнів; мультимедійна презентація

                                до уроку.

 

  ТИП  УРОКУ:         Комбінований.

 

                                               Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учні входять до класу під музичний супровід («Марш» Л.Бетховена).

       Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

        Настрій учнів: 

Учитель:            - Діти, ви зайшли сьогодні до класу під нову для вас музику.

                            Яке вона справила на вас враження?

/ відповіді дітей:  Музика весела, бадьора./

 Учитель:             - Вона змінила ваш настрій?

                                Про що вона вам розповіла?

/ який гарний сьогодні день/

  Учитель:            - За допомогою кольорових карток покажіть мені

                             - який зараз у вас настрій?

/ діти вибирають необхідні кольори і показують вчителю/

   Учитель:        - Бачу, що теплі, веселі відтінки переважають, тому можна починати урок.

 

     2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Музика відкриває нам загадковий, чарівний світ наших вра­жень, почуттів. Кожна людина відчуває різні настрої, а музика відображає їх, розповідає про людські почуття.

Ось чому я звертаю увагу на ваш настрій.

 Які саме настрої є?

 Чи можемо ми почути їх у музиці?

Разом ми зможемо відповісти на ці запитання, якщо ви будете уважними на уроці.

Ми вирушаємо у подорож на казковий острів під назвою «Музика».

Тут є багато палаців і будинків, а ворота у них відкриваються тільки в тому випадку, якщо ви виконаєте завдання. Тримають цей острів наші старі знайомі кити. Як їх звати?

/ пісня; танець; марш/ 

   Давайте розділимося на команди. Кожен ряд – це команда. За кожну правильну відповідь отримаєте прапорець. Яка команда збере більше прапорців – та і переможе.  А тепер вирушаємо у подорож.                                        

 

3. ВИВЧАННЯ  ТВОРЧОСТІ  КОМПОЗИТОРА – Л. БЕТХОВЕНА.

 

Сьогодні я хочу познайомити вас з композитором, чия музика підняла вам настрій на початку уроку. Хто був уважним, зможе визначити тип цієї музики?

/ це був марш/

Молодці. Завдання виконали. Двері відчиняються.

/ демонстрація портрету композитора/

Це – німецький композитор Людвіг Ван Бетховен.

Дуже трагічна доля була у цього талановитого композитора.

Уявіть собі – понад 200 років тому, у німецькому місті Бонні жив хлопчик на ім. я Людвіг. Коли йому було стільки років, як зараз вам, він вже виступав з концертами. Першим вчителем музики у Людвіга був його батько, придворний музикант. Це був жорстокий вчитель. По 10 годин на день він примушував сина займатися музикою. У 30 років Бетховен тяжко захворів і втратив слух. Але він продовжував створювати неперевершені музичні твори. Його музика вчить бути сильними і мужніми у боротьбі з життєвими негараздами. Твори Бетховена передають енергію і волю героїв, їх настрій.

4.ОСНОВНА ЧАСТИНА Слухання музики

Прослухаємо один з творів Бетховена. Ви почуєте різні настрої, а які – визначить самі. Назву твору я поки вам казати не буду.

Уважно слухаємо музику. Звертаємо увагу:

 Яким є характер прослуханої музики?

 Чи весь час музика була однаковою за настроєм?

 Як чергуються настрої у цій п’єсі?

 

СЛУХАННЯ: Л.Бетховен «Весела. Сумна».

/відповіді: характер змінювався 3 рази/

Учитель: Так, настрій у п'єсі змінюється тричі.

         Як саме, визначимо після повторного слухання.

         Передайте характер прослуханої музики у рухах:

веселий характер відбиттям пульсу мелодії;

сумний характер — плавним рухом рук.

Повторне слухання твору «Весела. Сумна» Л.  Бетховена

Викладіть на парті у відповідному порядку «сонечка» та «хмаринки».

Доберіть назви для музичних частин цього твору.

Композитор назвав цю п'єсу дуже просто — «Весела. Сумна». Але ж у тво­рі три частини, скажете ви. Можливо, автор не захотів завершувати свій твір на сумній ноті, тому обрав радісне, веселе завершення.

 

Давайте знов повернемося на наш острів. Дивіться, друга хатинка яка цікава – половина розфарбована світлими фарбами, половина – темними.

Чому? У музиці фарби мають свої назви. Подивимось, хто живе у ній?

Треба відгадати загадку:  Хто шикує всі підряд

                                            Нотки у музичний ряд?

                                            Світлий лад – це лад  ( МАЖОР)

                                            А затемнений – ( МІНОР)

 

Ворота відкриваються. Тут живуть відомі нам музичні лади.

 

/ демонстрація ілюстрації на  екрані/ .

                      

 

Композитор назвав цю п'єсу дуже просто — «Весела. Сумна». Але ж у тво­рі три частини, скажете ви. Можливо, автор не захотів завершувати свій твір на сумній ноті, тому обрав радісне, веселе завершення.

Який лад має твір, що ми прослухали ?

/ Весела – мажор; Сумна – мінор/

У  одному музичному творі зустрілися два лади. А який буде головним?

Закінчується цей твір на мажорній, бадьорій ноті у мажорному ладі.

Він і є головним.

 

5. МУЗИЧНА ГРАМОТА.

Міг Людвіг Бетховен написати свої геніальні твори, не знаючи нот?

/  ні /

Тому і ми з вами не зможемо зрозуміти музику, не знаючи нот.

Є за горами крутими, за протоками стрімкими,

У далекій стороні, у музичній царині,

За лісами, за курганом диво – замок

Нотним станом називають цей казковий замок п’ятиповерховий.

Мешкають у замку тім сестри, їх відомо сім.

( відкриваються двері у хатинці)

 

Учениця: Ці кружечки невеличкі мають дуже гарні звички:

               Нам підкажуть за потреби, як співати чи грати треба.

 

- Дивимось на дошку і пригадуємо, як звуть наших сестричок.

 

/ діти дивляться на екран, називають ноти,  які з являються по черзі/

- Проспіваємо звукоряд.

 

- Діти, коли ви співали по нотах, чи звернули увагу, що вони не однакові?

/ Вони по різному розфарбовані/

Музиканти записують ритм нотними знаками різної тривалості.

Дивимось на екран.

Ось нота ціла – кругленька вся і біла. Поки її співаєм – до чотирьох считаєм.

Ось ноти половинні – це дві частини в цілій.

Поки ми їх співаєм – до двох в думках считаєм.

А в ноті половинній – дві четвертних увійде

Ноти ті, що хвостик мають – їх восьмими називають. Їх у ноті четвертній одразу дві.

А щоб вам було зрозуміло ми їх по яблукам поділили .

Дома спробуйте самі.

6.Вокально-хорова робота

А тепер,щоб добре  розспіватися,відкриваємо підручник і виконаємо

 поспівку «Дзвінка пісенька» з показом руху мелодії рукою

Спробуємо створити музичний супровід.

Виконаємо цю поспівку з акомпаніментом.

Учитель. У музиці, зокрема в пісні, ми можемо передавати не тільки ра­дість та сум. У пісні ми виражаємо тривогу, ніжність, співчуття. Саме такі на­строї ми можемо відчути у білоруській народній пісні «Перепілонька». Послу­хайте її та дайте відповідь на запитання.

3 яким настроєм виконується ця пісня?

Слухання та розучування білоруської народної пісні «Перепілонька»,

 робота над диханням, артикуляцією, плавним звуковеденням.

 

Ваші відповіді показують, що ви уважно слухали музику, старанно працювали і зрозуміли тему нашого уроку.

 

Спробуємо зробити висновок : про що може говорити нам музика?

/ вона може виражати настрої людей/

А що нам допомагає мати гарний настрій?

/ мультфільми /    Видкриємо останні ворота у будинку.

Сьогодні до нас завітав ваш улюблений герой з  мультфільмів. Хто це?

Перегляд уривку з мультфільму «Кіт Леапольд»

/це кіт Леопольд/

7.Фізкультхвилинка під пісню   Б.  Савельєва; А. Хайта « Навіть неприємність не   засмутить нас».

Пригадайте, яким був Леопольд у мультфільмах?

 

Складання асоціативного куща

веселий    добродушний   освічений        дружелюбний      високоморальний

 

 

 

 

культурний                          Кіт Леопольд                         обдарований

 

 

 

уміє прощати                   

 

                                        сміливий                    витривалий     все пробачає                   

 

8. ПІДСУМОК УРОКУ.

 

     Р Е Ф Л Е К С І Я : Що вас сьогодні найбільше зацікавило?

                                      Що вразило?

                                      Які види роботи вам сподобались?

 

 

    Ц І Н Е Н Н Я:       Покажіть будь ласка колір, який відповідає вашому

                                    настрою в кінці нашого уроку?

 

                                   Бачу, що настрій у вас не зіпсувався; ви сьогодні гарно

                                   попрацювали. А хто на вашу думку працював краще

                                   всіх?

 

 

                                  На цьому наш урок закінчено. Бажаю вам гарного

                                 настрою протягом дня. Дякую за роботу

 / Учні виходять із класу під музичний супровід («Весела. Сумна»

 Л. Бетховена/

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
14 січня
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку