Мотиваційно - діяльнісний аспект формування успішної особистості на основі акмеологічного підходу до уроків зарубіжної літератури

Про матеріал
Крила людини… Завдяки чому їх можна відчути у себе, як зробити так , щоб їх відчули у собі всі твої учні?
Зміст слайдів
Номер слайду 1

уважний чуйний сердечний щирий добрий милосердний мрійливий успішний майстер своєї справи…

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мотиваційно - діяльнісний аспект формування успішної особистості на основі акмеологічного підходу до уроків зарубіжної літератури. Формуватистійку мотивацію до творчої діяльностіздатність до реалізаціїї власного «Я» в соціумікомунікативну компетенцію. Програмувати індивідуальний досвід успішної діяльностіРозвивати конкурентно спроможну особистість та креативне мислення учнів

Номер слайду 4

 Дамо можливість дитині «відростити» собі справжні крила, або акмеологічний підхід до уроку зарубіжної літератури. Капленко А. О., учитель зарубіжної літератури, старший учитель. Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 , м. Суми,Сумської області

Номер слайду 5

Акмеологічний урок- спрямований на співробітництво учителя та учня;- спрямований на розкриття потенційних можливостей кожної дитини;- спрямований на формування особистості, налаштованої на успішну діяльність. Учитель - не той, хто допомагає тобі закінчити школу. Учитель - це той, хто допомагає тобі почати власне життя. Святослав Вакарчук

Номер слайду 6

Акмеологічні технологіїАктуальність використання прийомів акмеологічної технології на уроках літератури пояснюється завданням сучасної школи, найбільш важливими серед яких:- уміння працювати з різними видами інформації;- здатність постійно підвищувати свою освіту;- прагнення розвивати власні творчі здібності. Сторінка 31 із 102 Акмеологічні технології навчання:технологія кооперованого навчання;проектна технологія;ігрова технологія;технологія розвивального навчання;диференційоване навчання;тренінгові технології;технологія особистісно зорієнтованого навчання;технологія портфоліо;проблемно-пошукова технологія;Сторінка 32 із 102технологія продуктивного навчання;технологія «Ментальних карт»;моделюючі технології;технології життєвого проектування й саморозвитку;модульно-тьюторську технологію;технології самовиховання й життєвого успіху;технологію продуктивного навчання;технології особистісного зростання й життєтворчості тощо. Акмеологічні технології навчання: Сторінка 33 із 102 Акметехнології спрямовані на формування мотивації до самоствердження, пізнання себе, власного внутрішнього світу, усвідомлення себе частиною соціуму. Кінцевий результат використання акметехнологій – стійка здатність до самостійного вибору, самовдосконалення, самореалізації в мінливих соціокультурних умовах. Акмеологічні технології спрямовані на цілісний і стійкий розвиток учнів, на досягнення успіху кожним школярем, на формування стійкої внутрішньої мотивації. Сторінка 34 із 102 Відмінною особливістю акмеологічних технологій є специфічні структурні компоненти - стадії саморозвитку учня:- самоактуалізація, потреба в досягненнях; - самоаналіз власних проблем і досягнень; - самооцінка своїх результатів; - самореалізація у творчості; - саморегуляція своєї роботи; - розвиток самосвідомості учня як суб'єкта освіти. Сторінка 35 із 102 Умови створення ситуації успіху на уроці Сторінка 36 із 102 Перша обов’язкова умова — атмосфера доброзичливості в класі впродовж усього уроку. Складові доброзичливості:усмішка,добрий погляд,увага одне до одного,інтерес до кожного,привітність,м’які жести. Сторінка 37 із 102 Ключовий момент — висока мотивація пропонованих дій:• В ім’я чого?• Заради чого?• Навіщо?Мотив — найсильніший механізм діяльності. Сторінка 38 із 102 Для забезпечення позитивного результату навчання повинна бути присутня установка на успіх: «ти це зможеш», «у тебе це вийде». Учитель повинен підтримати школяра, вчасно надати необхідну допомогу, заохотити словом, позитивною оцінкою, націлити на успішну діяльність, виділити роботу дитини серед інших. Сторінка 39 із 102 Особистісний підхід учителя: здатність переконувати дитину, що вона єдина й неповторна серед усіх єдиних і неповторних. Сторінка 40 із 102 Педагогічна підтримка в процесі виконання роботи (короткі репліки або мімічні жести). Сторінка 41 із 102 Створення комфортних умов для навчальної діяльності, наявність необхідних засобів навчання. Сторінка 42 із 102 Оцінювання: оцінку не визначають загалом, не подають «згори», вона повинна розставляти акценти на деталях виконаної роботи. Сторінка 43 із 102ІІ БЛОК (оціночний). Оціни судження. Питання з ЧОРНОГО капелюха: питання, які можуть викликати сумніви, можуть мати як позитивні, так і негативні сторони проблеми. Наше завдання розкрити всі і позитивні, і негативні його ракурси. І все ж таки знайти раціональне зерно у вирішенні проблеми. Ці питання закликають висловити оціночні судження. Сторінка 44 із 102 Робота в групах Сторінка 45 із 102 Учитель у ситуації успіху. Що важливіше моральне чи матеріальне? Сторінка 46 із 102 Психолог Е. Фромм поділяє людей на тих, хто керується принципом «мати» («иметь»), і тих, хто керується принципом «бути». Люди першого типу від будь-якої своєї дії хочуть мати винагороду в будь-якій формі. Для них важливий «зовнішній результат» – тобто думка інших.Інші живуть за філософією «завжди бути таким, як ти є», отримують радість від буття, від своїх дій, діяльності. Для них важливий процес, від якого вони отримують задоволення, а отже, отримують «внутрішній результат» – радість успіху, а зовнішній атрибут сприймають лише як наслідок процесу. Сторінка 47 із 102 Невдачі перших призводять до комплексів та звинувачень у бік інших. Невдачі других – до роботи над собою та до самовдосконалення особистості. Сторінка 48 із 102 Виходячи з цих тверджень, учитель має зрозуміти, яким він є; вирішити, яким він хоче бути та визначитись, якими хоче виховати своїх учнів. Відповіді на ці запитання стануть векторами самовдосконалення вчителя як особистісного вдосконалення його діяльності. Сторінка 49 із 102 Отже, сфера матеріального забезпечення педагога не гарантує можливості стабільного, стійкого почуття успіху. Проте навіть за найкращих умов для вчителя «ситуацію успіху» створити не може ніхто, крім нього самого, бо успішність педагога проявляється лише в безпосердніх стосунках «учитель – учень». Сторінка 50 із 102 Навчіться бути успішними, незважаючи ні на які проблеми. Навчіться самі та навчіть дітей бути щасливими! Сторінка 51 із 102 Яким, на вашу думку, повинен бути успішний учитель? Назвіть якості успішного вчителя. Сторінка 52 із 102 ЯКОСТІ УСПІШНОГО ПЕДАГОГА Сторінка 53 із 102 Успішний учитель – учитель, який на високому рівні володіє предметними та психологічними знаннями; здібний допомогти своїм учням знайти шлях до самореалізації, самопізнання, стати самостійними, творчими та впевненими у собі. Сторінка 54 із 102 Успішний учитель має бути комунікативним, вимогливим та щирим у стосунках, ерудованим; володіти адаптаційними та організаційними вміннями, інноваційними знаннями та навичками. Сторінка 55 із 102 Успішний учитель повинен володіти навичками контролю та самоконтролю; уміло користуватися голосом, жестами, мімікою. Сторінка 56 із 102 Успішний учитель постійно знаходиться у творчому пошуку, ні на мить не зупиняється на досягненому, чітко визначає нові цілі, оперативно аналізує помилки та недоліки своєї праці і з великим натхненням рухається разом з учнями до високих досягнень; щомиті робить все, аби бути цікавим своїм вихованцям. Сторінка 57 із 102 Успішний учитель має бути уважним до своїх учнів, терплячим, ввічливим, гуманним, емпатійним, толерантним, артистичним, справедливим, цілеспрямованим, оригінальним, вимогливим до себе та учнів, креативним,упевненим у собі. Сторінка 58 із 102 Усі ці якості складають модель успішного вчителя, але, крім цього, щоб досягти успіху, треба навчитись мріяти про значне та велике, бути готовим брати на себе відповідальність, уміти планувати своє майбутнє. Сторінка 59 із 102 Адже, насправді, бути успішним – це просто добра звичка. Примусьте себе бути успішними. Обов’язково щоразу налаштовуйтесь на перемогу. Пам’ятайте, що тільки успішний вчитель зможе виховати успішного учня. Сторінка 60 із 102 Ваше ставлення до освітньої технології «Створення ситуації успіху»? Чи слід її застосовувати в навчальному процесі? Сторінка 61 із 102 Головна мета діяльності педагога — створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили. Сторінка 62 із 102 Технологія«Створення ситуації успіху»:• підвищує ефективність засвоєння матеріалу;• інтенсифікує процес навчання;• розвиває пізнавальні здібності;• стимулює інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання;• дає поштовх для подальшого розвитку особистості;• заряд активного оптимізму підвищує життєвий потенціал, здатність до дії та протидії; Сторінка 63 із 102 Технологія«Створення ситуації успіху»:• впливає на стосунки з оточуючими, підвищує авторитет, розширює соціальні зв’язки;• загартовує характер;• відкриває приховані можливості особистості;• надихає до творчої праці;• допомагає особистості пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися. Успіх є своєрідним «пусковим механізмом» для подальшого розвитку особистості. Сторінка 64 із 102 Як ви оцінюєте стан створення ситуації успіху в нашому навчальному закладі? Сторінка 65 із 102 Акмеологічне середовище навчального закладу – це цілеспрямовано побудований освітній простір, у якому здійснюється навчально - виховний процес, створені необхідні й достатні умови для його учасників щодо самореалізації творчого потенціалу на шляху до вищих досягнень та досконалості. Сторінка 66 із 102 Акмеологічне шкільне середовище – це середовище прагнення до успіху, до творчості, до високих результатів діяльності, до досягнень кожного; у якому престижно якісно працювати, викладати, навчатися, дотримуючись морально-правових норм взаємодії. Сторінка 67 із 102 Акмеологічна школа – це школа саморозвитку та успіху кожної особистості, як учнівської, так і вчительської. Це школа цілісного й стійкого розвитку людини, школа розвитку творчості й успіху. Сторінка 68 із 102 Акмеологічний освітній процес спрямований на самовдосконалення особистості в навчальному середовищі, її саморозвиток, просування до вершини досягнень як у навчанні, так і вихованні. Сторінка 69 із 102 Застосування акмеологічних технологій у навчально-виховному процесі. Використання прийомів створення ситуації успіху у освітньому процесі. Сторінка 70 із 102 Створення сприятливих умов для участі вихованців у олімпіадах, творчих конкурсах, фестивалях, змаганнях, виставках дитячої творчості (шкільного, міського, обласного рівнів). Проведення предметних тижнів. Сторінка 71 із 102 Створення сприятливих умов для участі вчителів у конкурсах, фестивалях, виставках педагогічної майстерності різних рівнів (щорічний «Конкурс на кращий урок компетентнісного спрямування», «Учитель року», виставки педагогічної майстерності «Освіта Бердянська», «Освіта Запорізького краю» тощо). Сторінка 72 із 102 Заохочення й стимулювання учнів:- свято «Віват, інтелект»;- висвітлення досягнень у шкільній газеті «Спичка» та на сайті школи;- парад відмінників;- стенд «Гордість школи»;- екран змагань тощо. Сторінка 73 із 102 Заохочення й стимулювання педагогів:- щорічне визначення кращих учителів за результатами педагогічної діяльності в номінаціях (із занесенням до Почесної книги школи);- преміювання (за можливістю);- нагородження за участь у конкурсах, виставках педагогічної майстерності;- відгули за результативну педагогічну діяльність тощо. Сторінка 74 із 102 Ми не тільки озброюємо своїх вихованців необхідними знаннями та вміннями, а й дбаємо про те, щоб діти почувалися в школі, як удома, де їм добре, де вони захищені, куди йдуть з радістю. Тому успіх оцінюємо не тільки високими балами, результатами, перемогами, що, безперечно, дуже важливо. Для нас успіх – це радість зустрічі, приємного спілкування з учнями; це атмосфера пошуку, творчості, утвердження особистості, відчуття особистої значущості. Сторінка 75 із 102 Усе вищезазначене, свідчить про те, що ми з вами рухаємося в правильному напрямку, намагаючись забезпечити акмеологічну спрямованість навчально - виховного процесу в школі, що відповідає сучасним вимогам розвитку освітнього процесу й реалізації діючих державних документів. Сторінка 76 із 102 Робота в групах Сторінка 77 із 102ІІІ БЛОК (практичний). Прийоми створення ситуації успіхуна різних етапах уроку. ЧЕРВОНИЙ капелюх - це питання, які допоможуть нам удосконалити наш сучасний урок і зробити його дійсно акмеологічним, таким, що сприятиме досягненню успіху як учнями, так і вчителем. Сторінка 78 із 102 Орієнтація, мотивація навчальної діяльності. На етапі мотивації створення ситуації успіху більшою мірою визначається психологічними аспектами. Прийом «Створення позитивного настрою». Побажання гарного настрою та успішної роботи на уроці. Прийом «Внесення мотиву». Показує дитині заради чого, кого здійснюється ця навчальна діяльність, кому й чому вона потрібна. Прийом «Вибір адекватних стимулів». Стимул для роботи повинен бути привабливим для учнів, а при втраті своєї актуальності змінюватись. Сторінка 79 із 102 Прийом «Сповідь». Рекомендується застосовувати в тих випадках, коли є надія, що відверте звертання вчителя до кращих почуттів учнів зустріне розуміння, викличе відповідний відгук. Як його застосувати – справа досвіду й техніки. Тут треба все прорахувати, прогнозувати можливі реакції. Прийом «Емоційне блокування» — це обмеження розгортання образи, розчарування, утрати віри у власні сили. Треба допомогти учневі пересилити свою невдачу, знайти її причину, переорієнтувати його з песимістич­ної оцінки подій на оптимістичну. Прийом «Шикуйсь!». Нетривалий експресивний вплив — педагогічне навіювання, зібране в яскравий фокус («До справи! Розпочинаймо!»). Сторінка 80 із 102 Цілепокладання. Узгодження цілей уроку з учнями – визначення цілей і очікуваних результатів разом з учнями; доповнення цілей уроку, продовжуючи висловлення тощо. Тут доречним буде використання в роботі вчителя таких психолого- педагогічних прийомів, як: Прийом «Ефект Розенталя» або «Ефект навіювання»: «Ти це можеш», «Тобі це вдається» тощо. Прийом «Зняття страху» - допомогає перебороти невпевненість у власних силах. Прийом «Авансування успішного результату» – допомагає вчителю висловити тверду переконаність у тому, що його учні обов’язково впораються з поставленим завданням, що, у свою чергу, переконує дитину у власних силах і можливостях. «У тебе обов’язково вийде», «Я навіть не сумніваюсь у позитивному результаті» і т. д. Звичайно ж вищеназвані прийоми можна використовувати й на інших етапах уроку, що залежить від типу уроку, форми навчальної діяльності й узагалі від майстерності вчителя. Сторінка 81 із 102 Цілереалізація. Дуже важливо в процесі уроку зорієнтувати учнів на досягнення успіху. Створюючи ситуації успіху на етапі організації навчальної діяльності, слід пам`ятати кілька основних правил:1. У кожної дитини є задатки, які можуть розвинутися в здібності. Побачити їх, відчути, розвити – це справа педагога.2. Ставлення до дитини як до рівної, як до себе.3. Спілкування, що повністю виключає грубість, різкість, образливий тон, має стати обов`язковою нормою всієї педагогічної діяльності. Сторінка 82 із 102 Прийом "Анонсування". Спершу (до уроку) треба обговорити з уч­нем, що йому потрібно буде зробити, провести мовби репетицію майбутньої події, що створить психологічну установку на можливий успіх, дасть упевненість у власних силах. Можна заздалегідь оголосити питання семінару, назвати прізвища учнів, яких учитель планує опитати; дати пробну контрольну роботу тощо. Прийом "Даю шанс". Спеціально підготовлена педаго­гом ситуація, за якої дитина отримує можливість неочікувано для самої себе розкрити власні здібності. Прийом “Прихований інструктаж”. Допомагає дитині уникнути поразки. Досягається шляхом побажання, наприклад: «Можливо краще почати з ...», «Виконуючи роботу не забудьте про ...». Сторінка 83 із 102 Прийом «Особисте відкриття». Підготовлена вчителем заздалегідь ситуація, спрямована на вивільнення в дитині внутрішньої енергії, яка проявляється усвідомленням дитиною власних здібностей, у такий спосіб формуючи її творчий потенціал. Прийом «Персональна винятковість». Визначає важливість зусиль дитини в діяльності, що здійснюється або здійснюватиметься, наприклад: «Тільки ти міг би…», «Тільки тобі і можу доручити…» тощо.евідомі досі здібності. Завдання вчителя – помітити це глибоко особисте відкриття, всіляко підтримати дитину, поставити нову мету й надихнути на її досягнення. Допомога вчителя у створенні ситуації відкриття має бути ненав`язливою, прихованою. Сторінка 84 із 102 Прийом «Невтручання». Максимальне надання самостійності у вирішенні проблем. Краще залишити учнів на деякий час у спокої й дати можливість самим розібратися в собі та ситуації, що склалася. Прийом «Гидке каченя». Важливо вчасно побачити позитивні якості учнів, створити всі можливі умови для тих, кому так необхідно, щоб хтось повірив у них, допоміг удосконалитися. Прийом «Емоційне заохочення». Полягає в тому, щоб уселити в дитину віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне; усмішкою, поглядом дати зрозуміти учню, що серце, душа вчителя розкриті для нього. Прийом «Сходинки до успіху». Педагог веде вихованця поступово вгору, крок за кроком підіймаючись разом з ним сходинками знань, психологічного самовизначення, знаходження віри в себе та оточуючих. Сторінка 85 із 102 Прийом «Стеж за нами». Використовується для дітей з інтелектуальною занедбаністю, з лінощами думки. Сенс його полягає в тому, щоб дати можливість учню відчути радість визнання в собі інтелектуальних сил. Прийом «Повір у себе». Учитель створює умови, за яких дитина, виконуючи навчальне завдання, зненацька починає вірити у свої можливості. Прийом «Зараження». Заразити колектив інтелектуальної радістю за тому випадку, якщо успіх окремого школяра стане стимулом для успіху інших, переросте в успіх багатьох, а усвідомлення чого успіху викликає радість всіх.орінка 86 із 102 Прийом «Обмін ролями». Дає учням можливість проявити себе, наприклад, у ролі вчителя, показує дітям, що вони здатні робити набагато більше, ніж від них очікують. Прийом «Створення ситуації змагань». Завдання педагога — створення й утримання си­туації інтелектуально-творчого змагання під педа­гогічним контролем. Прийом «Допомога друга» або «Швидка допомога». Це вчасна допомога як з бо­ку викладача, так і з боку учнів, що підтримує прагнення дитини стати на ноги, уселяє в неї впевненість у власні сили, у спроможність здолати труднощі. Прийом «Почую кожного». Учитель організовує роботу так, щоб кожен учень мав можливість (і відчував необхідність) відповідати. Прийом «Емоційне розвантаження». Організм людини під впливом тривалих напружень зазнає втоми. У цьому випадку йому потрібна розрядка – релаксація. Добре використати з цією метою музику, поезію, слайд-шоу, короткі фізичні психологічні вправи. Прийом «Навмисна помилка». Активізує увагу учнів. Його рекомендується використовувати при перевірці знань. Сторінка 88 із 102агогом, може бути спонтанною, помітною, непомітною, висловленою чи невисловленою. Прийом «Стабілізація». Створення умов для того, щоб загальна позитивна реакція класу на діяльність учня не стала одноразовою, а, за можливістю, часто повторювалась. Прийом «Емоційне погладжування». Вселити дитині віру в себе, похвалити за будь-що, навіть незначне; усмішкою, поглядом дати зрозуміти дитині, що серце, душа педагога розкриті й готові піти на емоційний контакт. Сторінка 89 із 102 Рефлексійно-оцінюючий етап. Прийом «Емоційне блокування». Це обмеження розгортання образи, розчарування, утрати віри у власні сили. Треба допомогти учневі пересилити свою невдачу, знайти її причину, переорієнтувати його з песимістичної оцінки подій на оптимістичну. Прийом «Холодний душ». Учителю не слід поспішати з поліпшенням оцінок, він не тільки не «поливає бальзамом» зачеплене самолюбство, але й трохи «підсипає солі» (за А. С. Макаренком). Прийом «Констатація успіху». Учитель констатує кожен успіх дитини, можливо, і незначний на перший погляд, але таким чином надихає її на нові досягнення. Прийом «Неочікувана радість». Неочікувана радість — це психологічний стан задоволення від того, що результати діяльності людини виявилися вищими від очікуваних. З педагогічної точки зору неочікувана радість є результатом спланованої діяльності вчителя. Сторінка 90 із 102педагогом, може бути спонтанною, помітною, непомітною, висловленою чи невисловленою. Прийом «Стабілізація». Створення умов для того, щоб загальна позитивна реакція класу на діяльність учня не стала одноразовою, а, за можливістю, часто повторю­валась. Прийом «Висока оцінка деталі». Допомагає емоційно пережити не результат в цілому, а якоїсь її окремої деталі: Найбільше мені сподобалось у твоїй роботі…Найбільше тобі вдалося…Прийом «Коментар, що дає надію». Оцінка надзвичайно важливий елемент уроку. Усний коментар педагога здатний пом’ якшити гіркоту, підбадьорити, дати надію, підзадорити, викликати почуття співпереживання. Сторінка 92 із 102 Домашнє завдання. Обов’язково домашнє завдання повинно бути диференційоване. Учитель повинен кожному учню дати можливість досягти успіху (залежно від рівня його підготовки, інтелектуальних здібностей). Сторінка 93 із 102 Сторінка 94 із 102 Головне:ставлення до дитини:як до рівної,як до себе,спілкування, що повністю виключає грубість, різкість; необразливий тон має стати обов`язковою нормою всієї педагогічної діяльності;Сторінка 95 із 102 Завдання педагога:допомогти особистості дитини зрости в успіху;дати відчути радість від здолання труднощів;дати зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь необхідно докласти зусиль. І успіх буде еквівалентним витраченим зусиллям. Сторінка 96 із 102 Сторінка 98 із 102 Презентація брошури. Пам’ятайте!Для того, щоб досягти грандіозного успіху, достатньо задати собі всього чотири питання: Чому?Чому б і ні?Чому не я?Чому не зараз?Хай успіх Вам в нагоді стане. Вершин життєвих досягти. Нехай удача допоможе. Вам ключ від щастя віднайти!Ми хочемо Вам побажати щастя,В житті Вам успіхів, яскравих справ,Щоб посмішкою – і не інакше,Будьте успішними й щасливими!Дякуємо за увагу й співпрацю!

Номер слайду 7

Етап первинної мотиваціїПрийоми «Стан душі», «Прогноз», «Графічний настрій», «Думки- асоціації», «Словесний настрій», «Синоптики», «Обмін побажаннями», «Комплімент», «Навіювання», «Відобрази настрій», «Кольоровий настрій», «Подарунок», «Смайли»Активізують і мотивують навчальну діяльність учнів

Номер слайду 8

«Прогноз» «Графічний настрій»

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Відеоряд. «Думки-асоціації»

Номер слайду 11

Фан-тасти-каІнша планета. Майбут-нєЛюдина. ШекліЗапах думок

Номер слайду 12

Етап актуалізації суб'єктного досвіду та опорних знань Прийоми «Відгадай загадку», «Скриня з секретом», «Рекламна пауза», «Незакінчене речення», «Асоціації з ключовим словом», «Зв’язок поколінь» , «Вправа з ключами», «Поясни думку», «Хмарки-асоціації», «Асоціативний диктант з ключем»Стимулюють ініціативу учнів, підвищують мотивацію,розвива-ють мовленнєві навички,спрямову- ють урок на проблемне вивчення твору

Номер слайду 13

«Скриня з секретом» Мудрим ніхто не родився , а з … народився

Номер слайду 14

«Рекламна пауза»

Номер слайду 15

«Асоціації з ключовим словом» Кава)Еспресо– чорна міцна кава, л. Ате – збиті вершки з молоком, гляс. Е – кава з морозивом, кайзермел. Анж– чорна міцна кава зі збитими вершками і ромом, бр. Аунер – велика чашка кави з молоком,мокач. Ино – кава, молоко, сухий шоколад.

Номер слайду 16

«Асоціації з ключовим словом»Ціла низка "кавових історій" Софії Ролдугіної : "Кава з перцем та сіллю», " Кава для справжньої леді" Кава для закоханих"," Кавова гіркота", "Мистецтво і кава"," Пікантна кава з імбирем", "Кава з льодом"," Кава та карнавал"," Кава з сюрпризом", "Пряна кава","Кава та мед"," Кава зі смаком вишні" та програмовий твір Йоанни Ягелло «Кава з кардамоном».

Номер слайду 17

Етап оголошення теми уроку «Хмари - асоціації», «Анаграми», «Пазли», «Кроссенс», «Продовжи епіграф» Спонукають на дослідницьку діяльність, креативний підхід до вирішення проблеми

Номер слайду 18

Роберт Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творіЧого не знає людина?Людина не знає тільки межі…Монгольське прислів’я

Номер слайду 19

Етап цілевизначення та планування Прийоми «Маршрутні листи», «Тематичні картки», «Картка самоконтролю», «Таблиця очікувань»Пояснюють задачі уроку, дають змогу аналізувати набуті уміння та навички, аналізувати свою діяльність на уроці,формують вміння оцінити досягнення та виконувати роботу над помилками

Номер слайду 20

«Маршрутні листи» Роберт Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі Чого не знає людина?Людина не знає тільки межі…Монгольське прислів’я{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Вид роботи. Бал (1-12)1. Прийом «Стан душі», «Прогноз», «Графічний настрій» 2. Робота з відеорядом. Інформаційне ґроно 3. Робота в групах. «Я дослідник». 4.«Пазли з сюрпризом» 5. «Картинна галерея» 6. Активність на уроці    

Номер слайду 21

Етап опрацювання нового матеріалу Прийоми «Я дослідник», «Літературна задача», «Примусове поєднання», «Унікум», «Передбачення», «Кросворд», «Кроссенс» «Ти - редактор», «Літературознавчий конкурс», «Перехрестя», «Ребус», «Упізнай помилку», «Літературне лото», «Пазли з сюрпризом», «Навмисна помилка», «Картинна галерея», «Віднови сюжет», «Анонсування»вчать мислити творчо та розкуто і самостійно вибудовувати свої знання, логічно робити висновки, аналізувати текст твору

Номер слайду 22

«Я - дослідник»Група ІДослідіть значення слова «фантастика», «наукова фантастика». Створіть кластер «Фантастика». Група ІІСтворіть інтелект-карту(інформаційний плакат) «Фантастика в літературі»Група ІІІ Створіть буклет-довідник про Р. ШекліГрупа ІVЗнайдіть ознаки фантастичного оповідання у творі Р. Шеклі «Запах думок». Оформіть думки у формі кроссенсу. Час роботи – 3-5 хвилин

Номер слайду 23

Виступ І групи. Фантастика (в перекладі з грецької “здатність уявляти”) – жанр літератури, а також твори, що описують явища, події нереальні, не існуючі в дійсності, які містять вигадані образи. Наукова фантастика – різновид художньої літератури, основною темою якої є дослідження й прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.

Номер слайду 24

Кластер – графічнийсистематизатор матеріалу, що виокремлює певні смислові одиниці і визначає зв'язки між ними, зазвичай у вигляді певної графічного гроно. Фантастика

Номер слайду 25

Виступ ІІ групи «Фантастика в літературі»Герберт Уеллс, Рей Бредбері, Станіслав Лем, Роберт ШекліВиступ ІІІ групи Буклет-довідникstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 26

Інформаційний плакатінформаційний плакатмапа думокмапа пам’ятіінтелектуальна картаментальна картамова йде про такезображення, якевідображає певні словесні та візуальні образи,зв’язки між ними з метою схематаціїсистематизації інавчального матеріалу, його запам’ятовування. Поняття «mind map» ввів англійський психолог, дослідник із проблем інтелекту, психології навчання і проблем мислення Тоні Б’юзен (Tony Buzan) у 1970 році. Саме поняття означало: “хороша форма для нотаток”.

Номер слайду 27

Буклет чи брошура на літературну тему. Буклет - це задрукований паперовий лист, складений ( тобто сфальцований ) в деяку кількість разів, створений для реклами. В цілому програми для створення буклетів схожі між собою. Вони дозволяють розділити аркуш на 2 або 3 колонки. Після того як ви заповните ці колонки матеріалом і роздрукуєте документ, ви отримаєте лист, який можна зігнути, перетворивши його у витончений буклет. Scribus. Fine. Print. Microsoft Office Publisher. Microsoft Office Word. Microsoft Office Pover. Point

Номер слайду 28

Виступ ІV групи. Науково-фантастичний твір містить у собі:парадокс-конфліктну ситуацію, і раптовий поворот дії-безмежні можливості людського розуму-велику кількість наукових термінів

Номер слайду 29

КРОССЕНСcross) – смисл, тож«кроссенс»: крос (англ. перехрестя, сенс (англ. sens) – кроссенс – перехрестя смислів. Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.був придуманий у 2002 році педагогом, письменником іматематиком Сергієм Федіним та філософом і художником. Володимиром Бусленком

Номер слайду 30

Етап аналізу набутих знань. Прийоми «Літературна задача», «Примусове поєднання», «Навмисна помилка», «Коло думок», «Діалог з автором», «Анкета твору»вчать дитину аналізувати те, про що йшла мова на уроці, що вона нового дізналася, як це співпадає з її баченням проблеми та де і коли стане їй у пригоді

Номер слайду 31

«Діалог з автором» Прослухайте звернення Р. Шеклі до нащадків та складіть питання до інтерв'ю з ним стосовно його твору

Номер слайду 32

Рефлексійно- оцінювальний етап. Робота з «Маршрутними листами», «Додай думку», «Сенкан», «Думки щодо очікувань» дають змогу дитині повірити у власні сили, а також учать аналізувати власні досягнення та ставити нові орієнтири в навчанні.

Номер слайду 33

«Думки щодо очікувань»

Номер слайду 34

Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці... В. Сухомлинський

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Будьте крилатими, дайте змогу бути такими вашим учням, використовуючи акмеологічний підхід до уроку!

Номер слайду 37

Використані джерела. Ажажа М. А. Акмеологія як фактор розвитку міждисциплінарних досліджень людини / М. А. Ажажа // ГВЗДІА : Збірник наук. праць / Гол. ред. В. Г. Воронкова. – Вип. 39. – Запоріжжя : Вид-во ЗДІА, 2009. – С. 212–218. Акмеологія – наука ХХІ століття: розвиток професіоналізму : матеріали до 2-ї Міжнар. наук.-практ. конф. / Київський міський пед. ун-т ім. Б. Д. Грінченка ; авт. упоряд. Г. Данилова, З. Сіверс. – Київ : КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2007. – 48 с. Деркач А. Акмеология : учеб. пособ. / А. Деркач, В. Зазыкин. – Санкт-Петербург : Питер, 2003. – 256 с. Диба Т. Г. Філософські та педагогічні витоки розвитку акмеології / Т. Г. Диба // Освітологічний дискурс : електрон. наук. фах. вид. / Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка. – Київ. – 2015. – № 2. – С. 87–100. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2015_2_11.. Завгородня О. В. Становлення художньо обдарованої особистості: акмеологічний аспект / О. В. Завгородня // Горизонти освіти : наук. журн. / Севастополь. міський гуманіт. ун-т, Нац. акад. пед. наук України, Ун-т менедж. освіти. – Севастополь.– 2013. – № 3. – С. 155–162. . Пальчевський С. С. Акмеологія : навч. посіб. / С. С. Пальчевський. – Київ : Кондор, 2008. – 398 с.

pptx
Додано
20 грудня 2019
Переглядів
1723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку