21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок "Зустріч людей з янголом, її символічний сенс. Трагікомічне зображення ставлення людей до дива в оповіданні Г.Г.Маркеса «Стариган з крилами»

Про матеріал
Матеріал допоможе учням розкрити символічний сенс зустрічі людей з янголом, з’ясувати трагікомічне зображення ставлення людей до дива; розвивати уміння та навички аналізувати художній твір, образи-символи в оповіданні; висловлювати судження про особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи власну точку зору прикладами і цитатами з тексту.
Перегляд файлу

Сумський заклад загальної середньої освіти I-III ступенів №26

Сумської міської ради

https://pp.vk.me/c625425/v625425967/2d4e4/WFZNce_yIpo.jpg

Зустріч людей з янголом, її символічний сенс.

Трагікомічне зображення ставлення людей до дива в оповіданні Г.Г.Маркеса

«Стариган з крилами»

                                                                                                 Конспект уроку

                                                                                   із зарубіжної

                                                                                   літератури

                                                                                   Вчитель: Шепєлєва Н.В.

                                                                                   Клас: 11 – А

                                                                                  

 

                                                     

 

Тема. Зустріч людей з янголом, її символічний сенс. Трагікомічне зображення ставлення людей до дива в оповіданні Г.Г.Маркеса «Стариган з крилами»

Мета: розкрити символічний сенс зустрічі людей з янголом, з’ясувати трагікомічне зображення ставлення людей до дива.

Розвивати уміння та навички аналізувати художній  твір, образи-символи в оповіданні; висловлювати судження про особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи власну точку зору прикладами і цитатами з тексту.

Виховувати милосердя, здатність розуміти іншу людину.

 

Очікувані результати: учні

- розкривають символічний сенс зустрічі людей з янголом, з’ясовують трагікомічне зображення ставлення людей до дива.

- висловлюють судження про особисте ставлення до проблем, що піднімаються в творі, аргументуючи власну точку зору прикладами і цитатами з тексту.

Обладнання: мультимедійна презентація, опорні схеми, допоміжні картки для аналізу та самооцінки роботи учнів, картки з диференційованими завданнями, різнокольорові капелюшки.

Формування компетентностей: навчально-пізнавальної, нформаційної, комунікативної, особистісного вдосконалення.

Тип уроку: комбінований

Методи та прийоми:ІКТ, відеоматеріали, проблемного пошуку, графічний диктант, інтелектуальна розминка, «пейзаж», «рюкзак», «різнокольорові капелюшки», робота в парах, обери позицію, метод ПРЕС.

Міжпредметні зв’язки: українська література, художня культура, образотворче мистецтво.

Технологія: інтерактивне навчання, критичне мислення.

Перебіг уроку

«Ми будемо вважати природним все фантастичне,

хоч яким би воно не було».

Х. Кортасар

 

Дитині я б дав крила і сам би навчив її літати.

Г. Маркес

І. Організаційний момент. Встановлення психологічного мікроклімату. Вправа «Пейзаж». Як роботу розпочнеш, так її і закінчиш. Прислів٫я

Учням пропонується 2 фоторепродукції із зображенням осіннього та весняного пейзажів.. Учні вибирають ту картину, що відповідає їхньому настрою на початку уроку.

            http://www.gandex.ru/upl/oboi/gandex.ru-13546_3fcf66ee9b68303fa91e4748b2029910.jpg                        http://content.foto.mail.ru/mail/eugen.k65/2106/i-4263.jpg

ІІ. Повторення.Ф.Кафка .Новела «Перевтілення»

Повторение – мать учения. Прислів٫я

Графічний диктант (так +, ні -)                                                                           (3 б.)

1. Кафка – яскравий представник експресіонізму.

2. Кафка мав із своїм батьком дуже дружні стосунки, що відбилося в його творчості.

3. Кафку можна назвати письменником, створеним власною біографією.

4. Новела «Перевтілення» – це твір літератури модернізму.

5. Грегор Замза живе повним, яскравим життям.

6. Головний герой новели – принижена та беззахисна «маленька людина».

7. В своєму творі Кафка використовує відомі міфи про абсурдність цього світу.

8. Грегор Замза перетворився на птаха.

9. Родина весь час піклується про Грегора.

10. Тіло мертвого Грегора прибиральниця викинула на смітник.

11. Смерть Грегора Замзи сприймається суспільством як звільнення.

12. Своєю новелою Кафка попереджає людство про дегуманізацію суспільства.

1+, 2-, 3+, 4+, 5-, 6+, 7-, 8-, 9-, 10+, 11+, 12+.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Хто не вміє говорити, тому кар’єри не зробити. Наполеон

Середній рівень. «Магічний реалізм» - це…. Риси магічного реалізму в творі              1б.

Достатній рівень. Порівняти образи старигана з крилами та Грегора – комахи.            2б.

Високий рівень. Твір-мініатюра «Якби до мене прилетів ангел…»                                  3б.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Для того щоб удосконалити розум, треба більше роздумувати…Декарт, французький філософ, математик

1. Інтелектуальна розминка «Спочатку було слово»

Вчитель. Я називаю слово «цінності», утворіть логічний ланцюжок, пов'язаний з темою нашого уроку.

або

2. Бесіда.

- Як називається загальна тема, за якою ми працюємо? (На захисті вічних цінностей)

- Що можна сказати про твори, які входять до даної теми?

- Про які вічні цінності йдеться у вивчених творах?

V. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Учень, який вчиться без бажання. – це птах без крил. Сааді, арабський письменник та філософ

Вчитель. Ми продовжимо розмову про вічні цінності.  Прослухайте слова пісні Юлії Славянської «Пробудись, душа…».

- До чого і чому закликає співачка?

- Як би ви прокоментували це зображення?

http://217.20.157.230/download.do?id=476643124702&type=3&version=0&storageId=1

Добро і зло існують поруч і завжди протистоять одне одному. Може тому і ображали люди янгола? Виникає питання:Чи повернеться янгол до людей?

На нього ми спробуємо відповісти на при кінці уроку.

VІ. Оголошення теми, епіграфів ,мети уроку( мету визначають учні), очікуваних результатів.

Можна привести коня на водопій, але не можна примусити його пити. Прислів٫я

VІІ. Вивчення нового матеріалу.

Щоб уникати помилок, треба набиратися досвіду; щоб набиратися досвіду, треба робити помилки. Лоуренс, канадський педагог

1. Слово учителя

За біблійними легендами, янголи уявляються людям прекрасними юнаками з чудовими , як у лебедів, білими крилами. Це зразки досконалості, добрі охоронці людської душі. Недаремно говорять «ангельський вид». «ангельський голосочок», «не людина, а янгол»

2. Повідомлення 1                         Образ янгола в літературі.

3. Літературний лабіринт. Поясніть схему цитатами з твору та власними судженнями.

Якщо не висловлено протилежної думки, немає з чого вибирати найкраще. Геродот.

Словникова робота.

Символ-(с грец. –умовний знак) – предмет або слово, що умовно виражає сутність якого-небудь явища.

Робота зі схемою.

Трагікомедія — вид драматичних творів, який має ознаки як трагедії, так і комедії. Трагікомічне світобачення, що лежить в основі трагікомедії, пов'язане з відчуттям відносності існуючих критеріїв життя, абсурдності буття, відмовою від моральних абсолютів, непевності в духовних цінностях.

Трагікомедія характеризується насамперед тим, що водночас трагічно і комічно вияскравлює одні й ті самі явища, при цьому трагічне і комічне взаємно посилюються, а співчуття автора до одного персонажа суперечить співчуттю до іншого.

- Знайдіть у творі трагікомічне, з’ясуйте його роль .

4. Знайти співвідношення Робота в парах.                                                                     1 б

 

Фразеологізм

Пояснення

1. Брати під своє крило.

А. Втрачати впевненість у собі, журитися.

2. Під крилом.

Б. Знесилити когось або обмежити його діяльність.

3. Виросли крила.

В. Відчувати натхнення, силу, спроможність до дії.

4. Чути крила за плечима.

Г. Починати діяти на повну силу.

5. Підрізати крила.

Д. Брати когось під свою опіку.

6. Опускати крила.

Е. Під чиєюсь опікою, захистом.

7. Розкривати крила.

Є. Хтось відчув силу, енергію до великих звершень.

     

Відповіді: 1 – Д, 2 – Е, 3 – Є, 4 – В, 5 – Б, 6 – А, 7 – Г.

- У цих фразеологізмах йдеться про пташині крила чи крила, які належать людині?

5. Повідомлення 2                         Образ крилатої людини в літературі.

Вчитель. Дуже важко серед сирості й байдужості залишатися людиною. Тому проблема боротьби за вільне, красиве, духовно багате життя людини актуальна й сьогодні. Це оповідання – попередження, застороги: людство втрачає духовність.

6.Створіть гроно на тему «Людські цінності»

 

 

VІІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.  Конец – делу венец. Прислів٫я

1. Вправа «Рюкзак». Вирушаючи в дорогу, ми беремо із собою необхідні речі. Урок закінчується, тому теж можна зібрати «рюкзак», щоб узяти в дорогу знання, вміння, способи діяльності, рецепти досягнення успіху, настрій тощо.

2. Вправа «Сюрприз». Кожний ряд обирає собі капелюх, який має «сюрприз»

Білий капелюх: виділення фактів, цифри, відомості, нова інформація, статистика.

Чорний капелюх: критика, негативні сторони, недоліки уроку.

Червоний капелюх: емоції, почуття, передчуття, визначення здібностей, на розвиток яких вплинув урок.

Жовтий капелюх: оптимістичні, позитивні сторони, бачення позитивного на уроці.

Зелений капелюх: творчість(відображення ситуації у вигляді вірша, малюнка, пантоміми тощо), почуття гумору.

Синій капелюх: значимість уроку, його завуальовані сторони, життєвий досвід.

3.  Обери позицію. Відповідь на проблемне питання за методом ПРЕС

Хоча слова так і ні дуже короткі, але вони вимагають серйозних роздумів. Піфагор

Чотири етапи методу ПРЕС:
1. Висловіть свою думку, поясніть, в чому полягає ваша точка зору (починаючи зі слів ...я вважаю, що...)
2. Поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази (починайте зі слів ...тому, що...)
3. Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, наведіть факти, які демонструють ваші докази (... наприклад ...)
4. Узагальніть свою думку (зробіть висновок,: (отже, ...таким чином ...)

3. Оцінювання.

Якщо хочете використати свій повний потенціал, навчіться оцінювати себе. Р.Стіггенз,  англійський педагог

Аналіз роботи за картками самооцінки

Картка самооцінки

Уч.                                       

Етап уроку

Відмітки

Моиї враження

Бали

Перевірка домашнього завдання

 

Це я знаю або думаю, що знаю         V

 

Повторення

 

Це не співпадає з тим, що я знаю      ?

Актуализація опорних знань

 

Для мене ця інформація нова              !

Вивчення нового материалу

 

Ця інформація мене цікавить             +

Підсумок. Рефлексія

 

Цією інформацією я буду користуватися у своєму житті                                        *

Всього:

 

 

IX. Домашнє завдання

Для розуму (високий рівень) цитата «Елісенда у відчаї плакала й бідкалась, що їй уже не сила жити в цьому пеклі, повному ангелів» Есе «Як вижити в пеклі, повному ангелів?»

Есе – це спосіб розповісти про світ через себе і про себе з допомогою світу. М.Леонтель, фр. Письменник – гуманіст, який запропонував жанр есе.

Для душі (достатній рівень)Чим прочитаний твір нагадує казку , а чим відрізняється від неї?

Для рук і серця (середній рівень) Намалювати ілюстрації до твору або підготувати словесне малювання обраного епізоду.

Заключне слово вчителя.

Визначення емоційного настрою в кінці уроку.

Конец – делу венец. Прислів٫я

- Так який фінал твору: оптимістичний чи песимістичний?

Як бачите, більшість із вас налаштовані оптимістично, як і сам автор твору Г. Маркес. Йому і нам хочеться вірити, що ангел повернеться, коли люди стануть морально досконалішими, коли у них теж «виростуть крила».

      Мені б хотілося, щоб цей урок не пройшов безслідно. Щоб у ваших душах ніколи не згасав вогник милосердя, християнської любові до ближніх. Міцних вам крил у досягненні ваших висот.

Музична пауза. Пісня «Ты прости нас, Господь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Літературний лабіринт

 

Схема «Символічне й алегоричне значення образів оповідання»

 

 

      Пелайо           обмеженість             Елісенда             матеріальність

                                                                                           переважає над

                                                                                           благочестивістю

символ необхідності           уособлення життєвого

                    духовного очищення                         бруду

 

                                дощ                             сморід          мряка

                  

     людська совість

 

беззахисність            Ангел            істина

      добра

                           світлі ідеали

                        

тривога

 

       «Розумна сусідка»           Дівчина-павук            Натовп зацікавлених

 

                       Бюрократизм                                        Дитина

 

                      Папа Римський                                      символ

                                                                                   деградації

                      Отець Гонзага                                    суспільства

 

                      Священник без віри                            хворе дитя

                                                                            хворого суспільства

                     Самовпевненість обмеженість

 

Суспільство

 

                                хворе                                        бездуховне

 

        Відновлені крила ангела                                       Політ ангела

 

          Символ духовного                                    ствердження незгасності

            злету людини                                    справжніх духовних цінностей

 

 

Картка №1

Диференційовані завдання

Середній рівень (1 б.)

 

  1. Проаналізуйте, які кольори, зображення побуту та дійсності присутні в оповіданні «Стариган з крилами», чому?

 

Сюжет:

                 брудна сіра гама

                                                образ дощу

Колумбійське селище

                                                напівзатоплене подвір’я

                 небо й море попелястого кольору

зустріч господарів із «старезним сеньйором з великими крилами»

 

галерея портретних замальовок мешканців селища

 

фінал               мотив злету               знак того, що людству треба

                                                           піднестися до духовних вершин

………………………………………………………………………………………

 

Достатній рівень (2 б)

Як відображено художній світ Гарсіа Маркеса

в оповіданні «Стариган з крилами»?

Наведіть приклади з тексту

1. Поєднання соціального і побутового аспектів.

2.Створення «фантастичної дійсності», в якій зруйновані межі  між реальним та надреальним, об’єктивним та суб’єктивним

 

………………………………………………………………………………………

 

Високий рівень (3 б.)

1. Розкрийте філософський підтекст твору.

2. Чи актуальні проблеми, які піднімає автор, сьогодні?

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
2000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку