"Мова рідна,слово рідне.."

Про матеріал
Розвивати й поглиблювати знання з рідної мови, формувати особистість учня, здатних гідно передати духовні надбання свого народу, попередніх поколінь, виховувати любов до рідного слова, краю, пісень, формувати культуру мовлення, патріотизм. Підвести до розуміння значення мови для народу, що вона – унікальне явище життя людини, суспільства, є засобом формування й становлення особистості людини, її інтелекту, почуттів та формою буття. Матеріал може бути використаний при підготовці позакласних заходів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Сценарій засідання

літературно-мистецької вітальні

до Дня рідної мови

учителя  української   

мови   та  літератури,

вищої категорії, учителя-методиста

Петренко Лариси Іванівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УЧИТЕЛЬ.   Доброго дня всім присутнім. Сьогодні, у переддень Дня мови, ми зібралися з вами, щоб віддати належну шану найсвятішому для кожної людини на землі – її мові.  Мені приємно познайомити вас, діти, з шанованими гостями, які завітали  до нас у передсвяткову днину. Це Чумак Луїза Семенівна – почесний голова товариства «Просвіта», Бонетюк Ольга Дмитрівна – голова міської організації товариства «Просвіта», Руденко Галина Тимофіївна та Цимбал Тетяна Олександрівна – члени міської організації товариства«Просвіта», учениця  школи № 2 – Катерина Недбайло та учениця міської гімназії – Марина Гаркуша.

     Сьогодні, у переддень свята Дня мови, ми зібралися з вами, щоб віддати належну шану найсвятішому для кожної людини на землі – її мові.   Адже нема мови – нема й нації, нема народу. Наша святиня – українська мова. Її знають і цінують у всьому світі. Усім відомо, що вчені-мовознавці за красу й мелодійність возвели українську на друге місце на п’єдесталі пошани. Правда, у 1936 році в Парижі провели свій конкурс, як писав Юліан Семьонов. На тому конкурсі не було носіїв мови, представників з України, але й там наша мова посіла ІІІ місце. Французи перше віддали перській мові, теж одній із наймилозвучніших, друге – французькій. Проте й на сьогодні, за офіційним визначенням учених-лінгвістів, наша мова залишається на другому місці, після італійської. Ми горді тим, що наша мова знана й шанована. Хочу сказати про неї слово.

 

       Слово про мову

 

Скільки криється барв у слові,

Леготу, ласки, любові,

Окриленості, покаяння,

Впевненості, віри, вагання,

 

Очищення і осяяння,

Пам’яті, прощення, прозріння,

Ревнощів, радощів, розуміння,

Осуду, образ, розпуки,

 

Молитви, музики і муки,

Овацій, обману, отрути,

Воскреслості, воскресіння

У пагоні-слові мови-коріння.

 

ВЕДУЧИЙ 1.                   З глибин століть, із мови вед

Сяга корінням наша мова.

У вінку мов усіх планет

Вона іскриться барвінково,

 

Полум’яніє, мов зоря,

Неначе маків цвіт у полі,

Буяє пишнотрав’ям  слів

І не кориться чужій волі.

 

Ще манускрипти зберегли

Красу і звабу з України,

А циркуляри не змогли

Її поставить на коліна.

 

Тож хай сія, нехай буяє,

Нехай квітує з року в рік.

І кожен українець знає,

Що мова наша має довгий вік!

 

ВЕДУЧИЙ 2.                                 ВІЧНО ЖИВА

 

                                        А мова не корилася царю –

Ані царю, ані його сатрапам,

З орлом двоглавим стаючи на прю,

Що брав її у пазуристі лапи.

 

Плюндрованій не надавали прав,

Немов на звіра, об’явили лови.

Орел впивався в душу, тіло рвав –

Він був безмозкий, хоч і двоголовий.

 

О як хотіла, прагла воля зла,

Щоб ти була лиш суржик, мішанина:

Щоб вічно недорікою була

На втіху скалозуба-міщанина!

 

Хай давню жуйку міщанин жує, -

Воскресли, піднеслися люди,

Бо є на світі совість, правда є,

І рідна мова є і вічно буде!

 

 

УЧЕНЬ 1.                            РІДНЕ  СЛОВО

 

Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня, линеш, рідне слово.

Ти наше диво калинове,

Кохана материнська мово!

 

Несеш барвінь гарячу, яру

В небесну синь пташиним граєм

І, спивши там від сонця жару,

Зеленим дихаєш розмаєм.

 

Плекаймо в серці кожне гроно,

Прозоре диво калинове.

Хай квітне, пломенить червоно

В сім”ї  великій, вольній, новій!

 

УЧЕНЬ 2.                               ВЕСЕЛЕ  СЛОВО

 

 Добре слово настрій, дух підносить;

Забувати, друже мій, не варто,

Що для  настрою і жарту досить,

Просто теплого людського жарту.

 

Як народ веселе слово творить?

Ось по кризі йде дідок бровастий,

Зустрічає дядька і говорить:

  • Де б його оце упасти?

 

Дядько теж боїться посковзнутись,

Але йти йому уже певніше.

Не минув нагоди усміхнутись:

Та вже падайте, де вам зручніше.

 

І обидва розсміялись гучно:

Ковзанки пройшли благополучно.

 

Ти звертав увагу, друже милий,

Що таке в житті веселе слово?

Гумор надає людині слово,

Коли в серці сяє веселково.

 

УЧЕНЬ 3.        Гумореску Павла Глазового читає Владислав Шкриль.                  

 

ВЕДУЧИЙ 3.               А ми вчимо у школі прекрасну нашу мову.

В її бездонну  глибину пірнаєм знову й знову.

Незвідане спізнати, засвоїти відоме,

Щоб чути українську на вулиці і вдома.

Незвідане відкрити, леліяти знайоме,

Нащадкам передати слова усім відомі.

Нащадкам передати красу і силу мови,

Любов привити й гордість за рідне наше слово!

 

УЧИТЕЛЬ.     А зараз дозвольте мені надати слово нашим шановним гостям.

(Слово надається письменникам-землякам: поетам, прозаїкам, гумористам )

(По завершенні виступу діти дякують гостям, дарують квіти,

збірочки своїх поезій.)

 

 

doc
Додано
19 січня 2022
Переглядів
286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку