Мовленнєва карта (середня група)

Про матеріал
Картка була розроблена для обстеження рівня розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку. Автор вчитель-логопед Дем'янчук Ірина Юріївна. Джерело "Сайт для логопедів" https://irina-logo.at.ua Меню - Каталог файлів - розділ "Нормативна база"
Перегляд файлу

Мовленнєва картка

 

1.           Дата обстеження_____________________________________________________________________

2.           Прізвище, імя дитини_________________________________________________________________

3.           Вік (дата народження)_________________________________________________________________

4.           Відомості про батьків:

Мати_______________________________________________________________________________

Батько______________________________________________________________________________

5.           Домашня адреса______________________________________________________________________

6.           Мовне середовище: дома розмовляють українською (російською) мовою, двома мовами 

7.           Стан моторики в цілому__________________________________________________________________

8.           Стан артикуляційної моторики:  Губи:  нормальні, товсті, великі, тонкі, розсічені; парез, рухливі, малорухливі, вялі;             вправи виконує, не виконує зовсім, виконує з труднощами;             куточки рота симетричні,   несиметричні

     Зуби: нормальні, великі, дрібні, рідкі, наявність зубної формули, 

           Прикус (нормальний, відкритий, передній, боковий, прогенія, прогнатія, ітрогенія)

     Язик: нормальний, великий, маленький, довгий, короткий, вузький, широкий, мясистий, рухливий, малорухливий, вялий, напружений. 

     Рухи виконує правильно, швидко, із затрудненням, повільно, з допомогою, не виконує.  Утримує в заданому положенні, із затрудненням, важко, не утримує 

     Піднебіння: нормальне, високе, низьке, вузьке, широке,  готичне, наявність щілини, шов. 

     Мяке піднебіння – нормальне, укорочене, роздвоєне, відсутнє, рухливе, вяле, напружене,      парез: повний чи однобічний

     Під’язикова звязка: нормальна, коротка, відсутня 

     Загальне звучання мови: інтонація /нормальна, монотонна, скандована/,             тембр /нормальний, глухий, хриплий, здавлений, назалізований, безбарвний, непостійний/,             голос /нормальний, затухаючий, слабкий/, 

           мовлення /уповільнене, змазане, скандоване, зрозуміле, мало зрозуміле, затухаюче, не завжди  зрозуміле для оточуючих/ 

9.      Інтелект: Висновок психіатра_____________________________________________________________

Лічба в межах 5 правильна ( є, немає), хаотичне називання цифр

Конструктивна діяльність: добре, задовільно, не задовільно

Колір: добре, задовільно, не задовільно      

Форма: добре, задовільно, не задовільно

Величина: добре, задовільно, не задовільно 

“Склади картинку” картинку з 4 частин складає(не складає),

“Четвертий зайвий” виключив (ла) (не виключив (ла) виключив (ла) (самостійно, за допомогою питань дорослого), не виключив (ла)

“Поштова скринька” справляється , не справляється

10.  Увага: Чим відрізняються картинки? орієнтується (не орієнтується), лише за допомогою навідних питань Що забув намалювати художник? орієнтується (не орієнтується), лише за допомогою навідних питань

“Знайди малюнок - двійник”: знайшов (ла)(не знайшов (ла)

11.Память:   Запамятай картинки, слова: 

5 картинок - 2, 3, 4, 5 картинки запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує) з 5 слів – 2, 3, 4, 5слова запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує)

 

Загальна характеристика звязного мовлення

1.      Бесіда:

-          Як твоє імя?________________________________________________________________________

-          Як твоє прізвище?____________________________________________________________________

-          Як звуть маму, тата?__________________________________________________________________

-          Скільки тобі років?___________________________________________________________________

-          Які іграшки є у тебе вдома?____________________________________________________________

2.      Розповідання добре знайомої казки________________________________________________________

______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

 

Звуковимова

 

Звуки

 

+ / , не

автоматизований

Замінює

Пропускає

Спотворена вимова парасигматизми

Спотворена вимова

П, Б, М

 

 

 

 

 

Т, Т

 

 

 

 

 

Д, Д

 

 

 

 

 

Н, Н

 

 

 

 

 

К, Г, Г

 

т, д

 

 

Боковий Носовий

Ф, В, Х

 

 

 

 

 

Й

 

 

 

 

 

С, С

 

ш

 

Губно-зубний сф

Призубний ст

Шиплячий сщ

М/з

Боковий

Носовий

З, З

 

ж

 

Ц, Ц

 

ч

 

Ш

 

с

 

Губно-зубний шф

Призубний шт

Шиплячий шщ

Свистячий шс

М/з

Боковий

Носовий

Ж

 

з

 

Ч

 

ц

 

Щ

 

 

 

Л

 

у, и, в, г, р

 

 

М/з Носовий

Л

 

й, р

 

 

 

Р

 

л, и, в

 

 

Боковий Гаркавий

Р

 

л’, й, в

 

 

 

Фонематичний слух

1.  Повтори_______ без помилок, з незначними помилками

2.  Виділити голосного звука серед інших: ______________________

3.  Розрізнення на слух слів паронімів:

      Лак – так – мак – бак __________________________________________________________________       Мити – шити – лити – бити ____________________________________________________________ 4. Покажи де

Коза – коса __________ Мишка – миска ___________        Сапка – шапка – жабка __________________

 

Вимова слів складної складової структури

 

 

Відображено 

 

 

Самостійно 

 

Одно-______

дво-______

три-______

Одно-______

дво-______

три-______

Зі збігом приголосних ___________    Переміна складів ____________ Аграматизми________________

Словник

1    Пасивний словник:

-          Покажи де: показує, показує частково, не показує

-          Розуміння питань: розуміє, розуміє частково, не розуміє

-          Диференціація однини множини іменників: диференціює, не диференціює

           Розуміння значення слів з різними суфіксами:

Покажи де:

             А) Огірок – огірочок                     Б) Птахи прилетіли, а де відлітають

                  Відро – відеречко                           Хлопчик заходить, а де виходить  

                  Будинок – будиночок                    Який автобус приїхав, а який – відїхав

                  Гриб – грибочок                             Навантажена машина, а потім – розвантажену                    -    Розуміння роду дієслів минулого часу: розуміє, не розуміє 2             Активний словник.

-          Назви тварин “На подвірї та у лісі” 

знає і називає, плутає самі поняття, називає всі тварин підряд, не розуміє завдання -      Назви дитинчат:

знає і називає дитинчат, називає з незначними помилками,  придумує свої назви, не називає взагалі -          Назви частини предметів:

Виділяє і називає частини цілого, називає з незначними помилками, придумує свої назви, не називає взагалі

   Назви одним словом:

Взуття _____________ Посуд ______________ Іграшки ____________     Овочі _____________  Одяг _______________ Тварини ____________ Дерева _____________            Птахи  ___________ 3             Словник ознак.

-          Який за кольором?___________________  -  Який предмет?__________________________

-          Підбір слів з протилежним значенням:

 Великий - __________________________  Холодно - ___________________________

 Солодкий - _________________________  День   - ____________________________

 Говорити - _________________________   Вгору -_____________________________

4        Активний дієслівний словник. “Розкажи, хто що робить?”

 Стоїть          Пє         Вмивається       Намилює       Читає        Поливає      Пасеться           Біжить            

5        Вживання прийменників /на, під, біля, за, вчу, з/:

Простих: На __  В(у)___  Під ___  Біля ___  За ____  З___  Над ____  Складних: З-за ___, З-під ____

Словотворення

 

Утворення множини від однини

Утворення однини від множини

Зменшувально-пестливе значення слів:

“Назви лагідно”

 

 

 

 

Граматична будова мови

   Узгодження іменників з прикметниками: який? _________________  яке? _________________  яка?  _________________  які?  _________________     Узгодження іменників з числівниками: “Порахуй предмети?”

_________________________________________________________________________________________              Називний відмінок множини___________________________________________________________

            Родовий відмінок

з прийменником

“у” – “Що у кого?”

з прийменником “без”

з прийменником “від”

множини (у поєднанні іменника з прислівником багато) Багато чого (кого)?

 

 

 

 

            Давальний відмінок однини “Кому що потрібно?”

_________________________________________________________________________________________ Знахідний відмінок

У зоопарку побачити можна кого?____________________________________________________________             з прийменниками “у, на, під”

На що посадили ляльку? _____________________  Під що заховали іграшку?__________________

                        Орудний відмінок 

Чим ти малюєш?________________________         Під чим росте грибочок?________________________

Чим діти вмиваються?____________________         Де мяч?____________________________________

            Місцевий відмінок з прийменниками “на, в(у)” 

_________________________________________________________________________________________

 

             

Перспективний план роботи

 

1.        Збагачення активного та пасивного словника. Працювати над розумінням мови дорослого.

2.        Розвиток мовлення дитини. Робота над звуковимовою та складовою структурою слова.

3.        Робота над розвитком зорової, слухової уваги і памяті.

4.        Розвиток загальної, артикуляційної, дрібної моторики.

5.        Формування фонематичного слуху.

6.        Робота над звуковимовою._______________________________________________________________

7.        Розвиток фрази з поступовим ускладненням моделі фрази. Розвиток звязного мовлення.

 

 

 

Висновки

_________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

 

 

Підсумки

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

 

Нотатки

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
19 квітня 2020
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку