Мовленнєва картка
1. Дата обстеження_____________________________________________________________________
2. Прізвище, імя дитини_________________________________________________________________
3. Вік (дата народження)_________________________________________________________________
4. Відомості про батьків:
Мати_______________________________________________________________________________
Батько______________________________________________________________________________
5. Домашня адреса______________________________________________________________________
6. Мовне середовище: дома розмовляють українською (російською) мовою, двома мовами
7. Стан моторики в цілому__________________________________________________________________
8. Стан артикуляційної моторики: Губи: нормальні, товсті, великі, тонкі, розсічені; парез, рухливі, малорухливі, вялі; вправи виконує, не виконує зовсім, виконує з труднощами; куточки рота симетричні, несиметричні
• Зуби: нормальні, великі, дрібні, рідкі, наявність зубної формули,
Прикус (нормальний, відкритий, передній, боковий, прогенія, прогнатія, ітрогенія)
• Язик: нормальний, великий, маленький, довгий, короткий, вузький, широкий, мясистий, рухливий, малорухливий, вялий, напружений.
Рухи виконує правильно, швидко, із затрудненням, повільно, з допомогою, не виконує. Утримує в заданому положенні, із затрудненням, важко, не утримує
• Піднебіння: нормальне, високе, низьке, вузьке, широке, готичне, наявність щілини, шов.
Мяке піднебіння – нормальне, укорочене, роздвоєне, відсутнє, рухливе, вяле, напружене, парез: повний чи однобічний
• Під’язикова звязка: нормальна, коротка, відсутня
• Загальне звучання мови: інтонація /нормальна, монотонна, скандована/, тембр /нормальний, глухий, хриплий, здавлений, назалізований, безбарвний, непостійний/, голос /нормальний, затухаючий, слабкий/,
мовлення /уповільнене, змазане, скандоване, зрозуміле, мало зрозуміле, затухаюче, не завжди зрозуміле для оточуючих/
9. Інтелект: Висновок психіатра_____________________________________________________________
Лічба в межах 5 правильна ( є, немає), хаотичне називання цифр
Конструктивна діяльність: добре, задовільно, не задовільно
Колір: добре, задовільно, не задовільно
Форма: добре, задовільно, не задовільно
Величина: добре, задовільно, не задовільно
“Склади картинку” картинку з 4 частин складає(не складає),
“Четвертий зайвий” виключив (ла) (не виключив (ла) виключив (ла) (самостійно, за допомогою питань дорослого), не виключив (ла)
“Поштова скринька” справляється , не справляється
10. Увага: Чим відрізняються картинки? орієнтується (не орієнтується), лише за допомогою навідних питань Що забув намалювати художник? орієнтується (не орієнтується), лише за допомогою навідних питань
“Знайди малюнок - двійник”: знайшов (ла)(не знайшов (ла)
11.Память: Запамятай картинки, слова:
5 картинок - 2, 3, 4, 5 картинки запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує) з 5 слів – 2, 3, 4, 5слова запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує)
1. Бесіда:
- Як твоє імя?________________________________________________________________________
- Як твоє прізвище?____________________________________________________________________
- Як звуть маму, тата?__________________________________________________________________
- Скільки тобі років?___________________________________________________________________
- Які іграшки є у тебе вдома?____________________________________________________________
2. Розповідання добре знайомої казки________________________________________________________
______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Звуки
|
+ / , не автоматизований |
Замінює |
Пропускає |
Спотворена вимова парасигматизми |
Спотворена вимова |
П, Б, М |
|
|
|
|
|
Т, Т |
|
|
|
|
|
Д, Д |
|
|
|
|
|
Н, Н |
|
|
|
|
|
К, Г, Г |
|
т, д |
|
|
Боковий Носовий |
Ф, В, Х |
|
|
|
|
|
Й |
|
|
|
|
|
С, С |
|
ш |
|
Губно-зубний сф Призубний ст Шиплячий сщ |
М/з Боковий Носовий |
З, З |
|
ж |
|
||
Ц, Ц |
|
ч |
|
||
Ш |
|
с |
|
Губно-зубний шф Призубний шт Шиплячий шщ Свистячий шс |
М/з Боковий Носовий |
Ж |
|
з |
|
||
Ч |
|
ц |
|
||
Щ |
|
|
|
||
Л |
|
у, и, в, г, р |
|
|
М/з Носовий |
Л |
|
й, р |
|
|
|
Р |
|
л, и, в |
|
|
Боковий Гаркавий |
Р |
|
л’, й, в |
|
|
1. Повтори_______ без помилок, з незначними помилками
2. Виділити голосного звука серед інших: ______________________
3. Розрізнення на слух слів паронімів:
Лак – так – мак – бак __________________________________________________________________ Мити – шити – лити – бити ____________________________________________________________ 4. Покажи де
Коза – коса __________ Мишка – миска ___________ Сапка – шапка – жабка __________________
|
Відображено |
|
|
Самостійно |
|
Одно-______ |
дво-______ |
три-______ |
Одно-______ |
дво-______ |
три-______ |
Зі збігом приголосних ___________ Переміна складів ____________ Аграматизми________________
1 Пасивний словник:
- Покажи де: показує, показує частково, не показує
- Розуміння питань: розуміє, розуміє частково, не розуміє
- Диференціація однини множини іменників: диференціює, не диференціює
Розуміння значення слів з різними суфіксами:
Покажи де:
А) Огірок – огірочок Б) Птахи прилетіли, а де відлітають
Відро – відеречко Хлопчик заходить, а де виходить
Будинок – будиночок Який автобус приїхав, а який – відїхав
Гриб – грибочок Навантажена машина, а потім – розвантажену - Розуміння роду дієслів минулого часу: розуміє, не розуміє 2 Активний словник.
- Назви тварин “На подвірї та у лісі”
знає і називає, плутає самі поняття, називає всі тварин підряд, не розуміє завдання - Назви дитинчат:
знає і називає дитинчат, називає з незначними помилками, придумує свої назви, не називає взагалі - Назви частини предметів:
Виділяє і називає частини цілого, називає з незначними помилками, придумує свої назви, не називає взагалі
Назви одним словом:
Взуття _____________ Посуд ______________ Іграшки ____________ Овочі _____________ Одяг _______________ Тварини ____________ Дерева _____________ Птахи ___________ 3 Словник ознак.
- Який за кольором?___________________ - Який предмет?__________________________
- Підбір слів з протилежним значенням:
Великий - __________________________ Холодно - ___________________________
Солодкий - _________________________ День - ____________________________
Говорити - _________________________ Вгору -_____________________________
4 Активний дієслівний словник. “Розкажи, хто що робить?”
Стоїть Пє Вмивається Намилює Читає Поливає Пасеться Біжить
5 Вживання прийменників /на, під, біля, за, вчу, з/:
Простих: На __ В(у)___ Під ___ Біля ___ За ____ З___ Над ____ Складних: З-за ___, З-під ____
Утворення множини від однини |
Утворення однини від множини |
Зменшувально-пестливе значення слів: “Назви лагідно” |
|
|
|
Граматична будова мови
Узгодження іменників з прикметниками: який? _________________ яке? _________________ яка? _________________ які? _________________ Узгодження іменників з числівниками: “Порахуй предмети?”
_________________________________________________________________________________________ Називний відмінок множини___________________________________________________________
Родовий відмінок
з прийменником “у” – “Що у кого?” |
з прийменником “без” |
з прийменником “від” |
множини (у поєднанні іменника з прислівником багато) Багато чого (кого)? |
|
|
|
|
Давальний відмінок однини “Кому що потрібно?”
_________________________________________________________________________________________ Знахідний відмінок
У зоопарку побачити можна кого?____________________________________________________________ з прийменниками “у, на, під”
На що посадили ляльку? _____________________ Під що заховали іграшку?__________________
Орудний відмінок
Чим ти малюєш?________________________ Під чим росте грибочок?________________________
Чим діти вмиваються?____________________ Де мяч?____________________________________
Місцевий відмінок з прийменниками “на, в(у)”
_________________________________________________________________________________________
1. Збагачення активного та пасивного словника. Працювати над розумінням мови дорослого.
2. Розвиток мовлення дитини. Робота над звуковимовою та складовою структурою слова.
3. Робота над розвитком зорової, слухової уваги і памяті.
4. Розвиток загальної, артикуляційної, дрібної моторики.
5. Формування фонематичного слуху.
6. Робота над звуковимовою._______________________________________________________________
7. Розвиток фрази з поступовим ускладненням моделі фрази. Розвиток звязного мовлення.
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________