Мовленнєва картка
1. Дата обстеження _______________________________________________________________________
2. Прізвище, імя дитини ___________________________________________________________________
3. Вік (дата народження) ___________________________________________________________________
4. Домашня адреса ________________________________________________________________________
5. Відомості про батьків:
Мати ________________________________________________________________________________
Батько ________________________________________________________________________________
6. Мовне середовище: дома розмовляють українською (російською) мовою, двома мовами
7. Стан моторики в цілому _________________________________________________________________
8. Стан артикуляційної моторики:
• Губи: нормальні, товсті, великі, тонкі, розсічені; парез, рухливі, малорухливі, вялі; вправи виконує, не виконує зовсім, виконує з труднощами; куточки рота симетричні, несиметричні
• Зуби: нормальні, великі, дрібні, рідкі, наявність зубної формули,
прикус (нормальний, відкритий, передній, боковий, прогенія, прогнатія, ітрогенія)
• Язик: нормальний, великий, маленький, довгий, короткий, вузький, широкий, мясистий, рухливий, малорухливий, вялий, напружений.
Рухи виконує правильно, швидко, із затрудненням, повільно, з допомогою, не виконує.
Утримує в заданому положенні, із затрудненням, важко, не утримує
• Піднебіння: нормальне, високе, низьке, вузьке, широке, готичне, наявність щілини, шов.
Мяке піднебіння – нормальне, укорочене, роздвоєне, відсутнє, рухливе, вяле, напружене, парез: повний чи однобічний
• Під’язикова зв'язка: нормальна, коротка, відсутня
• Загальне звучання мови: інтонація /нормальна, монотонна, скандована/, тембр /нормальний, глухий, хриплий, здавлений, назалізований, безбарвний, непостійний/, голос /нормальний, затухаючий, слабкий/, мовлення /уповільнене, змазане, скандоване, зрозуміле, мало зрозуміле, затухаюче, не завжди зрозуміле для оточуючих/
9. Інтелект: Висновок психіатра __________________
Лічба: в межах 5 (10) правильна, пропускає 1-2 цифри, хаотичне називання цифр (зворотня лічба є, немає; арифметичні дії /- 1 виконує, не виконує)
Конструктивна діяльність: добре, задовільно, не задовільно
Колір, форма, величина: добре, задовільно, не задовільно
Орієнтування в часі: в порах року та частинах доби орієнтується добре, задовільно (не орієнтується) “Склади картинку” картинку з 4 (6) частин складає(не складає),
“Четвертий зайвий” виключив (ла) (самостійно, за допомогою питань дорослого), не виключив (ла)
10. Увага:
“Знайди малюнок - двійник”: знайшов (ла) (не знайшов (ла)
“Домалюй що потрібно”: не орієнтується, орієнтується (добре, задовільно, за допомогою навідних питань) “Де помилився художник”: не орієнтується, орієнтується (добре, задовільно, за допомогою навідних питань)
11. Память:
“Запамятай картинки, слова”:
5 картинок - 2, 3, 4, 5 картинки запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує) з 5 слів – 2, 3, 4, 5 слова запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує)
1. Бесіда:
- Як твоє імя? ________________________________________________________________________
- Скільки тобі років? __________________________________________________________________
- На якій вулиці ти живеш? _____________________________________________________________
- Як називається наше місто? ___________________________________________________________
- З ким ти любиш гратися? _____________________________________________________________ - Які іграшки є у тебе вдома? ___________________________________________________________ - Переказ ____________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
2. Складання розповіді за серією малюнків ___________________________________________________
______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
3. Складання опису предмета _______________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________
Звуки
|
+ / , не автомат. |
Замінює |
Пропускає |
Спотворена вимова парасигматизми |
Спотворена вимова |
П, Б, М |
|
|
|
|
|
Т, Т’ |
|
|
|
|
|
Д, Д’ |
|
|
|
|
|
Н, Н’ |
|
|
|
|
|
К, Г, Г |
|
т, д |
|
|
Боковий Носовий |
Ф, В, Х |
|
|
|
|
|
Й |
|
|
|
|
|
С, С’ |
|
ш |
|
сф Губно-зубний ст Призубний сщ Шиплячий |
М/з Боковий Носовий |
З, З’ |
|
ж |
|
||
Ц, Ц’ |
|
ч |
|
||
Ш |
|
с |
|
шф Губно-зубний шт Призубний шщ Шиплячий шс Свистячий |
М/з Боковий Носовий |
Ж |
|
з |
|
||
Ч |
|
ц |
|
||
Щ |
|
|
|
|
|
Л |
|
у, и, в, г, р |
|
|
М/з Носовий |
Л’ |
|
й, р |
|
|
|
Р |
|
л, й, и, в |
|
|
Боковий Гаркавий |
Р’ |
|
й, л’ |
|
|
Гаркавий |
1. Повтори склади: _______ без помилок, з незначними помилками
2. Виділити звук серед інших: голосного ____ приголосного ____
3. Розрізнення на слух слів паронімів:
Лак – так – мак – бак ________________________________________________________________ Мити – шити – лити – бити __________________________________________________________
Майка – гайка – чайка – байка ________________________________________________________ Оса – коза – коса ______ Мак – рак – лак ___________ Кашка – каска – казка _____________
4. Звуковий аналіз слів:
Визначення першого звуку: _______________ Визначення останнього звуку: ________________
Визначення місця звука в слові: ___________ Самостійне називання слів з заданим звуком _____
|
Відображено |
|
|
Самостійно |
|
Одно -______ |
Дво -______ |
Три -______ |
Одно -______ |
Дво -______ |
Три -______ |
Зі збігом приголосних ___________ Переміна складів ____________ Аграматизми________________
1. Пасивний словник:
- Диференціація однини множини іменників: Покажи або назви де: __________________________ - Розуміння роду дієслів минулого часу: ______________________ Активний словник.
- Яких свійських і диких тварин ти знаєш: знає і називає, плутає самі поняття, називає всі тварин підряд, не розуміє завдання
2. - Назви малюків “Хто у кого?” знає і називає дитинчат, називає з незначними помилками, придумує свої назви, не називає взагалі - Назви частини предметів:
Виділяє і називає частини цілого, називає з незначними помилками, придумує свої назви, не називає взагалі
- Узагальнюючи слова:
Одяг _____ Меблі ____ Тварини ____ Птахи _____ Овочі ______ Фрукти, ягоди ____
Взуття ____ Посуд ____ Іграшки ____ Дерева ____ Квіти ______ Транспорт _______
3. Словник ознак (Який? Яка? Яке?)
Цукор _____________ Лисиця ____________ Сніг_______________ Лимон____________
4. Активний дієслівний словник. “Розкажи, хто що робить?”
Пише___ Шиє___ Читає___ Саджають___ Годує___ Поливає___ Слухають___ Грає___
5. Підбір слів з протилежним значенням:
Великий - _________________ Старий - __________________ Холодно - ____________________
Добрий - __________________ Підіймати - ________________ Вгору - ______________________
Солодкий -________________ Говорити - ________________ Тиша - _______________________ Сумний -__________________ Знімати - ________________ День - ________________________
6. Вживання прийменників /на, під, біля, за, в, у, з/:
Простих: На __ В(у)___ Під ___ Біля ___ За ____ З___ Над ____ Складних: З-за ___, З-під ____
Утворення прикметників від іменників: |
Зменшувально-пестливе значення слів: “Назви лагідно” |
|
|
Узгодження іменників з прикметниками: який? _________________ яке? _________________ яка? _________________ які? _________________ Іменник + прикметник /орудний відмінок/ Яким олівцем?______________________________________
Іменник + прикметник /родовий відмінок/ Якого олівця не стало?________________________________
Узгодження іменників з числівниками: “Порахуй предмети?”
_________________________________________________________________________________________ Називний відмінок множини___________________________________________________________
Родовий відмінок
однини (частина предмета), з прийменниками “від, до, у, для, без, з, після” |
множини (у поєднанні іменника з прислівником багато) Багато чого (кого)? |
|
|
Давальний відмінок однини “Кому що потрібно?”
_________________________________________________________________________________________ Знахідний відмінок
У зоопарку побачити можна кого?____________________________________________________________ з прийменниками “у, на, під” __________________________________________________________ Орудний відмінок
Хто ким працює? |
З прийменниками “з, під , за” |
|
|
Однина________________ |
Множина_______________ |
Місцевий відмінок з прийменниками “на, в(у)”
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
1. Збагачення активного та пасивного словника.
2. Працювати над розумінням мови дорослого.
3. Розвиток мовлення дитини.
4. Робота над розвитком зорової, слухової уваги і пам'яті.
5. Розвиток загальної, артикуляційної, дрібної моторики.
4. Розвиток фрази з поступовим ускладненням моделі фрази.
5. Працювати над складовою структурою слова.
6. Розвиток зв'язного мовлення.
7. Робота над звуковимовою._______________________________________________________________
8. Формування фонематичного слуху.
9. Навчання грамоти. Підготовка дитини до навчання у загальноосвітній школі.
______________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________