Мовленнєва карта (старша група)

Про матеріал
Картка була розроблена для обстеження рівня розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку. Автор вчитель-логопед Дем'янчук Ірина Юріївна. Джерело "Сайт для логопедів" https://irina-logo.at.ua Меню - Каталог файлів - розділ "Нормативна база"
Перегляд файлу

Мовленнєва картка

1.      Дата обстеження _______________________________________________________________________

2.      Прізвище, імя дитини ___________________________________________________________________

3.      Вік (дата народження) ___________________________________________________________________

4.      Домашня адреса ________________________________________________________________________

5.      Відомості про батьків:

Мати ________________________________________________________________________________

Батько ________________________________________________________________________________

6.      Мовне середовище: дома розмовляють українською (російською) мовою, двома мовами 

7.      Стан моторики в цілому _________________________________________________________________

8.      Стан артикуляційної моторики:

      Губи:  нормальні, товсті, великі, тонкі, розсічені; парез, рухливі, малорухливі, вялі;  вправи виконує, не виконує зовсім, виконує з труднощами;  куточки рота симетричні, несиметричні

      Зуби: нормальні, великі, дрібні, рідкі, наявність зубної формули, 

      прикус (нормальний, відкритий, передній, боковий, прогенія, прогнатія, ітрогенія)

      Язик: нормальний, великий, маленький, довгий, короткий, вузький, широкий, мясистий, рухливий, малорухливий, вялий, напружений. 

Рухи виконує правильно, швидко, із затрудненням, повільно, з допомогою, не виконує. 

Утримує в заданому положенні, із затрудненням, важко, не утримує 

      Піднебіння: нормальне, високе, низьке, вузьке, широке,  готичне, наявність щілини, шов. 

Мяке піднебіння – нормальне, укорочене, роздвоєне, відсутнє, рухливе, вяле, напружене,  парез: повний чи однобічний

      Під’язикова зв'язка: нормальна, коротка, відсутня 

      Загальне звучання мови: інтонація /нормальна, монотонна, скандована/, тембр /нормальний, глухий, хриплий, здавлений, назалізований, безбарвний, непостійний/, голос /нормальний, затухаючий, слабкий/, мовлення /уповільнене, змазане, скандоване, зрозуміле, мало зрозуміле, затухаюче, не завжди зрозуміле для оточуючих/ 

9.      Інтелект: Висновок психіатра __________________

Лічба: в межах 5 (10) правильна, пропускає 1-2 цифри, хаотичне називання цифр  (зворотня лічба є, немає; арифметичні дії /- 1 виконує, не виконує)

Конструктивна діяльність: добре, задовільно, не задовільно

Колір, форма, величина: добре, задовільно, не задовільно 

Орієнтування в часі:  в порах року та частинах доби орієнтується добре, задовільно (не орієнтується) “Склади картинку” картинку з 4 (6) частин складає(не складає),

“Четвертий зайвий” виключив (ла) (самостійно, за допомогою питань дорослого), не виключив (ла)

10.  Увага:

“Знайди малюнок - двійник”: знайшов (ла) (не знайшов (ла)

      “Домалюй що потрібно”: не орієнтується, орієнтується (добре, задовільно, за допомогою навідних питань)         “Де помилився художник”: не орієнтується, орієнтується (добре, задовільно, за допомогою навідних питань) 

11.  Память:

“Запамятай картинки, слова”: 

5 картинок - 2, 3, 4, 5 картинки запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує)  з 5 слів – 2, 3, 4, 5 слова запамятовує (не запамятовує), послідовність не порушує (порушує)

 

Загальна характеристика зв'язного  мовлення

1.      Бесіда:

-          Як твоє імя? ________________________________________________________________________

-          Скільки тобі років? __________________________________________________________________

-          На якій вулиці ти живеш? _____________________________________________________________

-          Як називається наше місто? ___________________________________________________________

-          З ким ти любиш гратися? _____________________________________________________________ -        Які іграшки є у тебе вдома? ___________________________________________________________       -     Переказ ____________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

2.      Складання розповіді за серією малюнків ___________________________________________________

______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

3.      Складання опису предмета _______________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

 

Звуковимова

 

Звуки

 

+ / ,  не автомат.

Замінює

Пропускає

Спотворена вимова парасигматизми

Спотворена вимова

П, Б, М

 

 

 

 

 

Т, Т’

 

 

 

 

 

Д, Д’

 

 

 

 

 

Н, Н’

 

 

 

 

 

К, Г, Г

 

т, д

 

 

Боковий Носовий

Ф, В, Х

 

 

 

 

 

Й

 

 

 

 

 

С, С’

 

ш

 

сф Губно-зубний ст Призубний сщ Шиплячий

М/з

Боковий

Носовий

З, З’

 

ж

 

Ц, Ц’

 

ч

 

Ш

 

с

 

шф Губно-зубний шт Призубний

шщ Шиплячий шс Свистячий

М/з

Боковий

Носовий

Ж

 

з

 

Ч

 

ц

 

Щ

 

 

 

 

 

Л

 

у, и, в, г, р

 

 

М/з Носовий

Л’

 

й, р

 

 

 

Р

 

л, й, и, в

 

 

Боковий Гаркавий

Р’

 

й, л’

 

 

Гаркавий

 

Фонематичний слух

1.  Повтори склади: _______ без помилок, з незначними помилками

2.  Виділити звук серед інших:         голосного ____          приголосного ____

3.  Розрізнення на слух слів паронімів:

            Лак – так – мак – бак ________________________________________________________________             Мити – шити – лити – бити __________________________________________________________

            Майка – гайка – чайка – байка ________________________________________________________ Оса – коза – коса ______      Мак – рак – лак  ___________         Кашка – каска – казка _____________

4.  Звуковий аналіз слів:

 Визначення першого звуку: _______________        Визначення останнього звуку: ________________

 Визначення місця звука в слові: ___________         Самостійне називання слів з заданим звуком _____

 

Вимова слів складної складової структури

 

 

Відображено 

 

 

Самостійно 

 

Одно -______

Дво -______

Три -______

Одно -______

Дво -______

Три -______

Зі збігом приголосних ___________    Переміна складів ____________ Аграматизми________________

Словник

1. Пасивний словник:

-                      Диференціація однини множини іменників: Покажи або назви де: __________________________ -      Розуміння роду дієслів минулого часу: ______________________    Активний словник.

-                      Яких свійських і диких тварин ти знаєш:              знає і називає, плутає самі поняття, називає всі тварин підряд, не розуміє завдання

2.       -    Назви малюків “Хто у кого?”          знає і називає дитинчат, називає з незначними помилками,  придумує свої назви, не називає взагалі          -          Назви частини предметів:

Виділяє і називає частини цілого, називає з незначними помилками, придумує свої назви, не називає взагалі

      -     Узагальнюючи слова:  

           Одяг _____       Меблі ____      Тварини ____     Птахи _____        Овочі  ______ Фрукти, ягоди ____

           Взуття ____       Посуд ____      Іграшки  ____    Дерева ____       Квіти  ______   Транспорт _______

3.       Словник ознак (Який? Яка? Яке?)

 Цукор _____________  Лисиця ____________  Сніг_______________  Лимон____________

4.       Активний дієслівний словник. “Розкажи, хто що робить?”

  Пише___   Шиє___    Читає___  Саджають___  Годує___  Поливає___ Слухають___  Грає___              

5.       Підбір слів з протилежним значенням:   

         Великий - _________________    Старий - __________________    Холодно - ____________________

         Добрий - __________________      Підіймати - ________________ Вгору  - ______________________

Солодкий -________________   Говорити - ________________        Тиша - _______________________ Сумний -__________________ Знімати - ________________           День - ________________________

6.       Вживання прийменників /на, під, біля, за, в, у, з/:

Простих: На __  В(у)___  Під ___  Біля ___  За ____  З___  Над ____  Складних: З-за ___, З-під ____

 

Словотворення

Утворення прикметників від іменників:

Зменшувально-пестливе значення слів: “Назви лагідно”

 

 

             

Граматична будова мови

Узгодження іменників з прикметниками: який? _________________  яке? _________________  яка?  _________________  які?  _________________     Іменник + прикметник /орудний відмінок/ Яким олівцем?______________________________________

   Іменник + прикметник /родовий відмінок/ Якого олівця не стало?________________________________

Узгодження іменників з числівниками: “Порахуй предмети?”

_________________________________________________________________________________________  Називний відмінок множини___________________________________________________________

            Родовий відмінок

однини (частина предмета), з прийменниками “від, до, у, для, без, з, після”

множини (у поєднанні іменника з прислівником багато) Багато чого (кого)?

 

 

          Давальний відмінок однини “Кому що потрібно?”

_________________________________________________________________________________________ Знахідний відмінок

У зоопарку побачити можна кого?____________________________________________________________            з прийменниками “у, на, під” __________________________________________________________        Орудний відмінок 

Хто ким працює?

З прийменниками “з, під , за”

 

Однина________________

Множина_______________

            Місцевий відмінок з прийменниками “на, в(у)” 

_________________________________________________________________________________________

 

Висновки

_________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

 

Індивідуальний план роботи

 

1.      Збагачення активного та пасивного словника.

2.      Працювати над розумінням мови дорослого.

3.      Розвиток мовлення дитини.

4.      Робота над розвитком зорової, слухової уваги і пам'яті.

5.      Розвиток загальної, артикуляційної, дрібної моторики.

4.      Розвиток фрази з поступовим ускладненням моделі фрази.

5.      Працювати над складовою структурою слова.

6.      Розвиток зв'язного мовлення.

7.      Робота над звуковимовою._______________________________________________________________

8.      Формування фонематичного слуху.

9.      Навчання грамоти. Підготовка дитини до навчання у загальноосвітній школі.

 

Підсумки

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________

 

Нотатки

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

 

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
18 квітня 2020
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку