Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

Про матеріал
Урок української мови для учнів 10 класу. Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.
Перегляд файлу

Урок української мови

Тема: мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія.

  1.                Актуалізація опорних знань

Профессия способна изменить мозг человека«Мозкова атака»

Завдання. Записати у зошити форми ввічливості.

І  – вітання

ІІ  – прощання

ІІІ  – перепросини

  1. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Особистість людини формується у вчинках і виявляється через них.

Вчинок - свідома дія, під час якої людина визначає себе морально, ціннісно і стверджує себе ставленням до іншої людини, до себе, до групи людей. Вчинок - це одиниця соціальної поведінки. Виявляється він у свідомій дії, бездіяльності, жесті, висловленні.

Якщо вчинок виражається у висловлених словах - це мовленнєвий вчинок. Вчинки бувають красиві й погані, добрі й злі, жорстокі, продумані й непродумані. Мовленнєва подія - це конкретний факт мовленнєвої активності.

Компьютер в жизни человека - Новости - Новости, объявления -  Здравоохранение - Социальная сфера - Городской округ Верхотурский 

Молодці!

Можна трішки відпочити, перейдіть за посиланням

 

https://youtu.be/k0RVQNGBz2k

Практична робота

 Опрацювати теоретичний матеріал, розміщений на інформаційних картках. Під час читання зробити такі позначки і пояснити їх:

V — інформація відома;

+ — нова інформація;

! — найбільш важливі думки;

? — інформація, яка виявилася несподіваною.

Інформаційна картка № 1

Комунікативна стратегія — це правила й послідовності комунікативних дій, яких дотримується адресант для досягнення комунікативної мети. Мовленнєва стратегія — це загальний план досягнення мети мовленнєвої діяльності в певній комунікативній ситуації.

Мовленнєва тактика становить сукупність послідовних конкретних дій мовця, спрямованих на досягнення мети мовленнєвої діяльності в певній ситуації. Наприклад, мовець радиться, дає змогу слухачеві виявити свою самостійність, рішення приймаються спільно. Основу цієї тактики становлять відповідні прийоми: пригадування визначених принципів поведінки («Як ми вже домовилися...»); наголошення на спільності поглядів; порада щодо рішення; передбачення результату співпраці; звернення за порадою.

Інформаційна картка № 2

Перья | Перо искусство, Перо, Перо живописьПринцип «мовленнєвого вчинку». Мова людини є точним показником її людських якостей і культури. У процесі риторичної освіти набувається досвід успішної мовленнєвої поведінки, яка складається з мовленнєвих вчинків. Мовленнєвий вчинок — це навмисно створене висловлювання, яке віддзеркалює моральну позицію мовця, мета якого — впливати на адресата в ситуації спілкування.

Метод «Проба пера»

  • Скласти план виступу перед аудиторією на тему:
  • «Якою має бути дівчина»;
  • «Які риси ви поважаєте у наших юнаків»

Метод «Сторітелінг»

  • - Добрати приклади-ілюстрації з життєвого досвіду до таких приказок:
  • 1. У решеті води не вдержиш.
  • 2. Часом з квасом, а порою з водою.
  • 3. Дома й солома їдома, а в гостях і сіно не їсться.
  • 4. Щастя не кінь — хомута на нього не накинеш.
  • 5. Не все, що сіре, те вовк.
  • 6. На те й щука в річці, щоб карась не дрімав.
  • 7. Не святі горшки ліплять.

Метод «Рольова гра»

Прочитайте речення і порівняйте їх. Проаналізуйте вчинки. Визначте ціннісне поле мовців, яким керуються мовці у вчинках.

«Не треба мені подарунків!» - каже дитина, невдоволена подарунком батьків на день народження.

«Не треба мені подарунків!» - каже дитина батькам напередодні дня народження, розуміючи тяжку фінансову ситуацію в родині.

«Обійдемося без святкової вечері й сукні (костюма)!» - мовлять ображені діти у відповідь на пояснення батьків, чому вони не в змозі оплатити це.

«Обійдемося без святкового одягу!» - заявили учні однієї з приватних шкіл Харкова, вирішивши витратити гроші, призначені на випускну вечірку, на допомогу хворим дітям.

V. Підсумок уроку

  • На уроці я дізнався (дізналася) ...
  • На уроці я відчув (відчула) труднощі ...
  • На уроці мене найбільше вразило ...

VІ. Домашнє завдання

Скласти розповідь на тему:

«Які риси ви поважаєте у наших юнаків»

 

 

 

 

docx
Додано
28 листопада 2020
Переглядів
6004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку