Мовна тема «Іменник»
1. Іменник називає:
а) назву предметів;
б) дію предметів;
в) ознаку предметів.
2. Визнач, у якому рядку усі іменники вжиті у множині:
а) квіти, риба, стебла, радість;
б) соняшник, дерева, люди, комахи;
в) руки, очі, вікна, двері;
г) люди, діти, машина, кропива.
3. Визнач, у якому записані лише назви істот
а) учень, Олексій, вчитель, школа;
б) королева, дівчинка, Петро, директор;
в) урок, клас, парта, стілець;
г) зайчик, нога, річка, бабуся.
4. Визнач, у якому рядку усі іменники жіночого роду.
а) стіл, Степан, тварина, сонце;
б) Іринка, рука, учениця, Полтава;
в) Київ, Катруся, річка, нога;
г) Україна, столиця, Дніпро, море.
5. Визнач, у якому рядку усі іменники є власними назвами.
а) місто, Київ, село, Дністер;
б) річка, Десна, Польща, Тернопіль;
в) Львів, Дніпро, Іван Петрович, Шевченко;
г) ім’я, Руслана, Миколаїв, прізвище.
6. Утвори антонімічні пари
Радість-______________;
ніч-________________;
добро-_______________;
війна-_______________.
7. До поданих іменників допиши синоніми.
Дорога- ______________________________________;
Веселка-_______________________________________.
8. Від поданих слів утворіть спільнокореневі іменники.
Зеленіти, радісний, побудувати, дерев’яний, садовий.
9. Складіть словосполучення . змінюючи закінчення іменників. За потреби використовуйте прийменники.
Їхати, автобус; залізти, дерево; покласти,стіл ; взяти, шафа; сидить, кущ.
10.Спиши текст, виправляючи допущені помилки.
Наше місто харків дуже гарне. Це місто незламні, сильні люди. У ньому протікають великі річка – харків, уди, лопань. У його парки, сквери відпочивають багато люди.
Всі люди пишаються своїм рідним місто.