Хворостова Оксана Володимирівна,
учитель української мови та літератури
Комунального закладу «Лозівський ліцей №1»
Лозівської міської ради Харківської області
«Виклики сьогодення - освічена нація завтра»
(Використання застосунків Zoom, Meet та персонального сайту
як засоби підвищення якості освіти та інструменти
учителя української мови та літератури)
Метою статті є розповсюдження інноваційних прийомів, методів навчання та спонукання до розробок і впровадження нових технологій під час освітнього процесу, а також їх застосування на практиці у Комунальному закладі «Лозівський ліцей № 1»
Зараз ми переживаємо час болю, час невизначеності, тому дуже важливо надихати і підтримувати один одного. Усі мають бути вищими за тривогу, неспокій, біль, сльози, відчай, стомленість. Заради дітей потрібно знайти те, що дає нам силу.
Попри труднощі система освіти адаптується до воєнних реалій. Зараз ми всі проходимо через випробування. І у нас немає іншого виходу: треба допомогти учням та їхнім батькам.
Застосунки Zoom та Meet стали напарниками і допомагають активно працювати. Наші діти, які зараз в Польщі, Угорщині, Німеччині та інших європейських країнах, активно долучаються до занять, як у синхронному, так і в асинхронному режимах.
Успішність організації освітнього процесу забезпечується за рахунок введення новітніх технологій, тому треба постійно перебувати у пошуку нових методів та форм роботи. Кожен наш урок покликаний бути вдалим!!!
У Комунальному закладі «Лозівський ліцей №1» на уроках української мови та літератури я удосконалюю форму організації освітнього процесу з використанням комп’ютерних і телекомунiкацiйних технологiй, якi забезпечують iнтерактивну взаємодiю вчителя та учня на рiзних етапах навчання й самостiйну роботу з матерiалами iнформацiйної мережі.
ОБОВ'ЯЗКОВО!!! Звертаю увагу на технічні можливості учнів та учениць, створюю для них максимально комфортні умови і НЕ наполягаю, щоб вони виконували завдання до певного часу (стресу і так вистачає).
Для проведення синхронних уроків використовую застосунки для проведення відеоконференцій ZOOM та Meet (у закладі створено умови). Попереджаю напередодні дітей про час заняття, відправивши посилання у VIBER, а також розміщую інформацію на своєму вебсайті. Якщо клас інклюзивний (працюю також з дітьми з ООП), на онлайн - уроках присутні всі учні, включно з особливими дітьми, які дуже радіють, коли бачать знайомі обличчя.
Відеоурок з мови містить презентацію, у якій є слайди з різноманітними вправами, що для дитини створює загадкове середовище, а саме: кросворд, вікторина, тест, загадка, «Сходи», «Коректор», «Зайвина», «Спіймай помилку», «Вірю – не вірю», «Визбирувач», «Сортування», «Останнє слово – за тобою», «Магніт» тощо.
Відеоурок з літератури супроводжується презентацією з використанням інтерактивних технологій, а саме: «Діалог», «Діаманта», «Коло ідей», «Дебати», «Асоціативний кущ», «Сенкан», «Ґронування» тощо.
Систематичне їх використання підвищує ефективність навчання під час дистанційного формату, є однією з найважливіших ключових компетентностей, що дає можливість здобувачам освіти брати активну участь під час уроку.
Одночасно з цими методами на синхронному уроці використовую:
- показ-демонстрація дій з поясненням;
- бесіда з опорою на наочність;
- спостереження;
- віртуальні екскурсії;
-практичні роботи (обведення, штрихування, розфарбовування, підкреслення та інші);
- роботу в групах (об’єдную рондомно)
Наразі не всі учні мають можливість долучитися до онлайн-занять, тому матеріали уроку розміщую паралельно на ПЕРСОНАЛЬНОМУ сайті для асинхронного навчання http://surl.li/mjwf. Діти, особливо візуали, легко сприймають матеріал, де розміщено відео-, аудіоматеріали, буктрейлери, ФБ-сторінки, опори, картки, схеми, моделі тем, узагальнюючі таблиці, інтерактивні вправи, тести, зразки рефлексії, забезпечуючи при цьому перехід від «передачі знань» до «навчання вчитися», «навчання життя».
Під час змішаного навчання домашня робота є обов’язковою. (Наразі під час воєнного стану домашні завдання ЛИШЕ за бажанням, але результатом системної дистанційної роботи є активна і якісна діяльність учнів)
На персональному сайті на уроках української літератури широко впроваджую роботу з буклетами, що містять QR - коди. Розміщую посилання на тестові завдання (створюю особисто на Google-диску), які виконує учень у зручний час. Дітям подобається заповнювати ФБ- сторінки, адже кожен є власником сторінки у соцмережах, також вони часто створюють пантбуки за шаблоном. Я складаю такий матеріал самостійно, враховуючи потреби здобувачів освіти. Це допомагає їм бути демократичним, критично мислити, співпрацювати, робити висновки, спілкуватися з іншими.
Окрім того, використання арт-методів в освітньому процесі є невід’ємною частиною під час освітнього процесу, що постійно розвивається і спрямоване на підтримку особистісно-орієнтованого навчання, що, безперечно, дозволяє розглядати його як затребувану технологію змін і трансформацій, реалізовуючи місію Нової української школи — допомогти розкрити та розвинути таланти дитини, а вчитель повинен допомогти учневі усвідомити себе особистістю, пробудити потребу в пізнанні себе, життя, світу, виховати в ньому почуття людської гідності.
Розумна, сильна та успішна нація – майбутнє України, тому робімо все можливе для якісного освітнього процесу.