Українська мова, 4 клас
Мовна тема №1
«Речення.»
Прізвище________________________________
Дата_____________________________________
І варіант
1.Правильно закінчи подане речення.
Речення – це …
А слово або група слів, які виражають закінчену думку;
Б група слів або словосполучень;
В набір слів, які не зв'язані між собою за змістом;
2.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За інтонацією речення бувають …
А прості і складені;
Б окличні і неокличні;
В розповідні , питальні і спонукальні.
3. У якому рядку головні члени речення визначено правильно?
А Зернятко впало на землю і проросло.
Б Зернятко впало на землю і проросло.
В Зернятко впало на землю і проросло.
4. Обери рядок, у якому розділові знаки при однорідних членах речення розставлено правильно.
А Наша земля багата кам’яним вугіллям золотом нафтою.
Б Наша земля багата кам’яним вугіллям, золотом, нафтою.
В Наша земля багата кам’яним ,вугіллям, золотом, нафтою.
А |
Б |
В |
|
|
|
5. Прочитай деформований текст. Встанови відповідність між його частинами.
А До нього приходили люди, приносили, хто зерна, а хто крихти хліба.
Б На березі ставка сидів великий білий лебідь, розпластавши на холодній землі зламане крило. Він сумно дивився в небо.
В Коли вода почала замерзати, на березі ставка з’явилася
невеличка дерев’яна хатка. Ледь швидко зрозумів, кому вона має належати. Обійшов її довкола, заглянув до середини, а потім сміло зайшов і всівся на сухій соломі.
6. Прочитай речення. Постав потрібні розділові знаки в кінці кожного речення. Визнач тип речення.
Що за звір пройшов __________________________________________________
Як хороше в лісі _____________________________________________________
Вересень позолотив дерева ____________________________________________
7. Прочитай розповідне речення: Похмуре небо віщувало початок бурі. За змістом розповідного речення утвори і запиши питальне та спонукальне речення.
_____________________________________________________________________________
8. Встанови логіко граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Ранньою весною з-під землі з’являється зелене пагіння.
____________________________(що робить?)______________________________;
____________________________(яке?) ______________________________________;
____________________________(коли?)_____________________________________;
____________________________(звідки?) ___________________________________;
_____________________________(якою?)_____________________________________.
Українська мова, 4 клас
Мовна тема №1
«Речення.»
Прізвище________________________________
Дата_____________________________________
ІІ варіант
1.Правильно закінчи подане речення.
Речення – це …
А слово або група слів, які виражають закінчену думку;
Б група слів або словосполучень;
В набір слів, які не зв'язані між собою за змістом;
2.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За інтонацією речення бувають …
А прості і складені;
Б окличні і неокличні;
В розповідні , питальні і спонукальні.
3. Прочитай речення:Настилає дуб високий серед пишної долини. Віти дужі і високі до червоної калини.
У якому рядку головні члени речення визначено правильно?
А настилає дуб
Б настилає віти
В дуб високий
4. Обери рядок, у якому записано речення з однорідними членами.
А Прийшла чарівниця осінь,пожовкло на деревах листя.
Б Відлетіли у вирій лелеки, журавлі, дикі качки.
В Справжній друг завжди готовий прийти мені на допомогу.
5. Прочитай деформований текст. Встанови відповідність між його частинами.
А Діти забрали пташеня. Дома вони перев’язали крильце, по-
садили його в клітку. У клітці вимостили м’якеньке кубельце. А по вечорах виносили клітку на ґанок для того, щоб мама сова з ним перегукувалась.
Б Незабаром крильце зажило. Діти винесли його до гнізда і випустили на волю.
В Неподалік від будинку лісника у дуплі берези було гніздо сови. Під березою діти знайшли совеня з пошкодженим крилом. Воно жалібно пищало.
А |
Б |
В |
|
|
|
6. Прочитай речення. Постав потрібні розділові знаки в кінці кожного речення. Визнач тип речення.
Що захищає пташку від холоду __________________________________
Бережіть ліс – джерело людського життя___________________________
Був тихий осінній день __________________________________________
7. Прочитай розповідне речення: Розкинула золота осінь над землею блакитні небеса.
За змістом розповідного речення утвори і запиши питальне та спонукальне речення.
_____________________________________________________________________________8. Встанови логіко граматичні зв’язки між членами речення за допомогою питань.
Застрибали сонячні промінчики по сонній землі.
____________________________(що зробили?)______________________________;
____________________________(які?) ______________________________________;
____________________________(по чом ому?)______________________________;
_____________________________(якій?)_____________________________________.