Мовні ігри для дітей дошкільного віку

Про матеріал
Мовні ігри мають велике значення для розвитку мовлення і мислення дітей; вони активізують, збагачують їхній словниковий запас, покращують фонематичний слух у дітей, прищеплюють цікавість і любов до мови.
Перегляд файлу

Мовні ігри

 

Що з чого складається? Стілець складається зі спинки, сидіння, ніжок. Сорочка складається з рукавів, коміра, кишень, ґудзиків.

 

Хто ким був раніше? Курочка була раніше курчам, а ще раніше яйцем. Риба була раніше мальком, а ще раніше ікринкою. Яблуко було раніше квіточкою.

 

Що спільного? Що спільного може бути у яблука і кубика? Вони обидва можуть бути червоними. Що спільного у ялинки і кактуса? У них є голки. Що спільного у пташки і літака? У них є крила.

 

Що станеться, якщо … Що станеться, якщо не закрити холодильник? Що станеться, якщо залишити ввімкненою воду? Вислухайте відповіді дитини. Деяким ви здивуєтеся самі. Така гра вчить малюка мислити.

 

Один – багато. Стілець – стільці, лікар – лікарі, тварина – тварини.

 

Назви ласкаво. Кот – котик, будинок – будиночок, машина – машинка.

 

Я знаю п’ять імен. Дитина плескає в долоні – Таня, Софія, Богдан, Даня, Тіма. Називати можна не тільки імена – назви тварин, квітів, види посуду, меблів тощо.

 

Узагальнюємо. Ви називаєте: береза, дуб, клен. Дитина повинна узагальнити – це дерева. Чашка, ложка, виделка – це посуд. Літак, вертоліт, дирижабль – це транспорт (уточнюємо: повітряний).

 

Антоніми. Найвищий – найнижчий, важкий – легкий, вгору – вниз, чорний – білий.

 

Асоціації. Називайте дитині предмет, а вона нехай придумує асоціації, які у неї виникли з цим предметом. Наприклад: склянка – скло, білка – горішки, зайчик – морквина, пілот – літак.

 

Консервуємо. Скажіть дитині, що у вас є трилітрова банка, в яку ви будете консервувати всі слова на букву М, наприклад: машина, міль, морква, магазин, мама, морозиво.

 

Що зайве? Мама каже: «В саду ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина». Дитина називає зайве або плескає в долоні, коли почує зайве слово.

 

Я бачу щось … Я бачу щось червоне – відшукуємо очима всі червоні предмети і називаємо їх. Можна змагатися – хто побачить більше червоних (зелених, круглих) предметів.

 

Загадуємо слово. Малюк загадує будь-яке слово. Мама за допомогою запитань намагається дізнатися – що це. Наприклад: воно їстівне? У нього є крила? Його любить їсти зайчик? Потім міняємося місцями.”

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Виховна робота
Інкл
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку