Мовний квест «Я – українець, я - українка!

Про матеріал
Пропонована робота містить елементи інтеграції з таких предметів як: математика, українська мова, читання, основи здоров’я, природознавство тощо. Інтеграція пожвавлює навчальний процес, економить навчальний час, позбавляє учнів від перевтоми, привчає до творчої праці, працювати у колективі. Спонукає формуванню духовно багатої особистості. Сприяє патріотичному вихованню учнівської молоді; спонукає особистість до осмислення себе як частинки великого українського народу; пробуджує національну самосвідомість; розвиває бажання вивчати українську мову, творчі здібності дітей; розвивати і берегти свою національну культуру; виховувати патріотичні почуття до рідної землі, любов і повагу до рідного слова, дружби та взаємоповагу один до одного, взаєморозуміння.
Перегляд файлу

Зміст

  1. Опис…………….……………………………………………………………………2
  2. Мовний квест «Я – українець, я - українка!............................................……...4-16
  3. Література ………………….………………………..…………………………….17
  4. Додаток 1……………………………………………………………………….18-19
  5. Додаток 2…………………………………………………………………………...20
  6. Додаток 3……………………………………………………………………….21-22                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропонована робота містить елементи  інтеграції з таких предметів як: математика, українська мова, читання, основи здоров’я, природознавство тощо. Інтеграція пожвавлює навчальний процес, економить навчальний час, позбавляє учнів від перевтоми, привчає до творчої праці, працювати у колективі. Спонукає формуванню духовно багатої особистості. Сприяє патріотичному вихованню учнівської молоді; спонукає особистість до осмислення себе як частинки великого українського народу; пробуджує національну самосвідомість; розвиває бажання вивчати українську мову, творчі здібності дітей; розвивати і берегти свою національну культуру; виховувати патріотичні почуття до рідної землі, любов і повагу до рідного слова, дружби та взаємоповагу один до одного, взаєморозуміння.

 

 

               Автор : Федько Тетяна Вікторівна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Криничуватський заклад загальної середньої освіти І – ІІІ рівнів

Першотравневської  сільської ради

 

Мовний квест для молодшого шкільного віку

 

Я – українець! Я - українка!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: сприяти патріотичному вихованню учнівської молоді; спонукати особистість до осмислення себе як частинки великого українського народу; пробуджувати національну самосвідомість; розвивати бажання вивчати українську мову; виховувати; сприяти розвиткові творчих здібностей дітей; розвивати і берегти свою національну культуру; виховувати патріотичні почуття до рідної землі, любов і повагу до рідного слова, дружби та взаємоповагу один до одного, взаєморозуміння.

Очікувані результати:

Вміють працювати у команді;

 розробляють шляхи вирішення задачі

 роблять логічні висновки

 демонструють лідерські вміння, знання рідної мови.

Обладнання: мультимедійний проектор, дидактична гра «Антоніми»,  картки, букви УКРАЇНЕЦЬ – 2 екземпляри, правила гри, ілюстрації казок, відеозапис гуморески "Кухлик" Павла Глазового, відеозапис українського гопачка, розтяжка букв День рідної мови (роздруковуємо плакат 2х4), м’яч , медальки.

Хід гри

Слово вчителя. Прислухайтеся: з ранку й до вечора навколо вас звучить мова . Ми всі так звикли до цього, що майже не помічаємо звучання мови . А тепер припустімо на хвилинку, що мови нашої — та й інших мов на землі — нема.

- Яким буде наше життя? (Відповіді дітей).

- Що для вас означає слово мова? ( Асоціативний кущ)

- А чи знаєте ви, яке свято пов’язано з мовою?

За рішенням ЮНЕСКО 21 лютого всі народи Землі відзначають Міжнародний день рідної мови. В Україні цей день започаткували з 2002 року. Рідна мова для кожного є оберегом, таїть у собі пам’ять народу, оберігає й передає із покоління в покоління духовні скарби. Мова – це наше минуле. Тому наше завдання і наш обов’язок захищати, берегти нашу рідну мову!

Увага! Увага! Увага! Розпочинаємо конкурс «Я – Українець!»! Хай щастя перемоги випаде тому, хто краще зуміє показати знання з української мови!

І Поділ учнів на команди.   - Дати назву команді. Обрати командира, малюємо емблему команди.

ІІ вправа «Знайомство»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2) Пердаючи м’яч по колу, побажаємо один одному гарних і теплих слів які допоможуть здобути перемогу.

3) Настрій команди 

 

 

 

 

 

 

За кожен конкурс переможець  отримує ……бали (букви М о л о д е ц ь)

Треба назбирати 8 букв щоб вийшло слово. Видаємо почергово

 

І конкурс. « Всезнайка» .

Передаючи мікрофон, назвіть іменники тематичної групи не забуваючи про правильність і культуру вимови: (командам видаються по черзі картки). Перемагає та команда, яка правильно, найбільше і найшвидше це зробить .

І команда

ІІ команда

Птахи

 

                      

Звірі

                                          

Шкільне приладдя  

Посуд

Квіти

 

Дерева

Фрукти

Овочі

сім’я

 

родина

 

За конкурс отримує команда ……              букву

ІІ конкурс «Відгадайка»

Вчитель.  «Спробуй Казку відгадати…» відповіді показуємо пантомімою.

  Не тримали сина й доні

  У своїх вони долонях.

  Тож пішов дідусь у ліс,

  Деревиночку приніс.

  У колисочку поклали,

  Бабця нічку колихала,

  А на ранок в ній синочок

  Та й відкрив розумні очка.

  Як же зветься цей хлоп’ятко,                   

  Любі хлопчики й дівчатка?     («Івасик-Телесик»)

 *********************

  Це маленька горошина

  Принесла в родину сина.

  Мав таку цей хлопець силу,

  Що зміюку підкорила.

  Визволив сестру, братів,                

  Простить зради не схотів,

  То ж пішов у світ блукати,

  Долі кращої шукати.                                           

  Відгадайте без підказки,

  Із якої герой казки?      («Котигорошко »)      

              ***********************

   Дівчина, хоч і кривенька,

  Роботяща, моторненька,

  Як гніздо її спалили,

  То з качками полетіла.

  Всі визнаєте цю казку,

  То ж назвіть її, будь ласка!     («Кривенька качечка»)  

          

*******************

  У лисички розкошує

  Спить у ліжку і жирує.

  Цей котюра ну й доскоцький!

  А назвав себе…  («Пан Коцький»)

       *********************                    

  Ця брехуха – і рогата,

  І баньката й бородата.

  Обдурила свого діда,

  Принесла в родину біди,

  Хату в зайчика украла,

  Жити в домі цьому стала.

  Добрий рак її прогнав

  І зайчика врятував.

  Як же звати цю рогату                               

  Вередуху бородату?                     («Коза-Дереза»)                     

 ********************************

  Він любив пісні співати.

  Від звірят усіх тікати.

  Скік! Тут був, і вже – нема!

  І шукать його – дарма!

  Та лисичка його з’їла,

  Ба! Таки перехитрила! («Колобок»)

 ***********************

  Хто журавлика вітав,

  Ще й кашкою пригощав?

  Пригадайте-но, будь ласка,

  Із якої герой казки?                 

                       («Лисичка та Журавель»)

 *******************

  Це який такий бичок,

  Не простий – а третячок,

  Дуже, дуже він був ловкий,

  Упіймав ведмедя, вовка,

  Зайчика, а ще – лисичку,

  Хоч і сам він невеличкий.

  Допоміг і бабі, й діду

  Пережити їхні біди.     («Солом’яний бичок»)

 ***********************

 

Підсумок. Команда ….. отримує   букву

 

ІІІ конкурс  гра «Лото антонімів»

Знайти протилежний пазл-антонім до  карток.

 Перемагає той, у кого найбільше правильних

 відповідей.

Білий – чорний, товстий – худий,

великий – малий, чистий – брудний,

 твердий – м’який…….

 

 Підсумок. Команда ….. отримує   букву

 

ІV конкурс « Мовне асорті»

Дати як можна більше відповідей на запитання за 1 хвилину. Правильні відповіді пишемо на дошці. Хто правильно відповів, відповідає на наступне запитання, хто ні – відповідає інша команда.  Вмикаємо секундомір.

- Державна моваУкраїни / українська/

- Назвіть головні члени речення / підмет та присудок/

- Як називаються літери, що записані у певному порядку / алфавіт/

- Скільки букв в українському алфавіті? (33)

- Скільки голосних в українськіймові? (6)

- Який знак в українській мові не є розділовим? (Дефіс, апостроф)

- Назвіть останній відмінок української мови. (Клична форма)

- Скільки звуків у слові «кущ»?(4)

- Як називається збірник віршів Шевченка?(Кобзар)

- Всі види невіршованої мови художніхтворів. (Проза)

- Український народний танець. (Гопак).

- Яка річка тече в роті?(Десна)

- Які 2 займенники псують шляхи? (я ми)

- Назва якої країни вміщує 2 займенники по краях, а в середині назва маленької конячки? (Я поні я).

- Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)

--Як називається вірш, що не має рими? (Білий)

- Вигадане ім'я, під яким автор друкує свій твір. (Псевдонім)

- Змалювання в літературі картин природи або будь-якого незамкненого простору. (Пейзаж)

- Віршований твір, який призначений для співу. (Пісня)

- Поставте у кличний відмінок слово «юнак» (Юначе!)

- Скільки звуків у слові «ходжу»? (4)

- Частина слова без закінчення. (Основа слова)

- Слова, що мають багато значень( багатозначні)

- Слова, що мають спільний корінь( спільнокореневі)

- Яка буква не має звука ( м’який знак )

- Словник, з якого дізнаємося значення слова (тлумачний)

- Який знак ставиться в кінці розповідного речення( крапка)

- Частина слова перед коренем (префікс)

- Розмова двох осіб (діалог)

Закінчити: «Слово до слова — зложиться...». (Мова)

  Підсумок. Команда ….. отримує   букву

Фізхвилинка

- А станцюймо українського Гопака. ( всі встають і повторюють рухи)

Відео https://www.youtube.com/watch?v=M-SJEqXUjeA

V конкурс « Всезнайко».

 Закінчити прислів’я :

- Письменний бачить поночі більше, як неписьменний / вдень/.

- Хто пише й малює, той діток своїх / годує/.

- Писать – не язиком /чесать/.

- Слово чемне кожному /приємне./

- Ласкаве слово – що весняний /день/.

- Хто хоче більше знати, треба менше / спати/.

- Вчиться ніколи /не пізно/.

- Учись змолоду – пригодиться на / старість/.

- Гостре словечко коле /сердечко/.

- Добрим словом мур проб’єш, а лихим – у двері /не ввійдеш/.

- Слово – не горобець, вилетить – /не впіймаєш/.

- Праця Людину годує, / а лінь марнує/.

- За рідний край / життя віддай/.

- Мудрим ніхто не вродився, / а навчився/.

- Маленька праця краща / за велике безділля/.

- Умій сказати, / умій і промовчати/.

- Не кажи не знаю, / а кажи навчуся/.

 Підсумок. Команда ….. отримує   букву

VІ конкурс « Відгадай-ка що у скриньці».

А допоможе нам чарівна скриня. Дістаєте зі скрині загадку по черзі.

Хто більше відгадав той і отримує букву…

1. У лісі родився, на воді ріс, у вогні згорів. (Човен)

2. В синім небі путь моя, швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене… (Літак)

3. Кінь сталевий, вівса не просить, але оре і косить. (Трактор)

4. Я йду – він залишається. (Слід)

5. Хто завжди правду каже? (Дзеркало)

6. Народився із землі, зарум’янивсь на вогні. І з’явився на столі до борщу тобі й мені. (Хліб)

7. Білий, як сніг, в пошані у всіх, до рота попав, там і пропав. (Цукор)

8. Всім обід готує мама, ось бере вона петрушку, інші додає приправи — будем їсти смачну… (Юшку)

9. Я росла в темній темниці,
Як зросла— взяли в світлиці,
З мене шкуру всі деруть,
Мене варять, мене труть,
Пироги з мене печуть.
Відгадайте, хто ж я є,
І назвіть ім’я моє. (Картопля)

10. Фарбоване коромисло через річку зависло. (Веселка)

11. Летить коник, басує. Полем-долем пустує. Ніхто його не впіймає, і ніхто не загнуздає. (Вітер)

12. Вогнева стріла пролітає, ніхто у світі її не піймає. (Блискавка)

13. Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? (Мороз)

14. Мене просять і чекають, я як покажуть – утікають. (Дощ)

15. Зоря-зірниця, красна дівиця, по небу гуляла, плакала – ридала,
Місяць бачив – не підняв, сонце встало – і забрало. (Роса)

16. Махнула птиця крилом – закрила півсвіту чорним рядном. (Ніч)

17. В нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом. (Іній)

18. На сім братів, літами всі рівні, а іменами різні. Відгадай, – хто ми? (Дні тижня)

19. Ніг не маю, а ходжу. Рота не маю, а скажу. Коли обідати, коли спати, коли роботу починати. (Годинник)

20. Росте вона вниз головою, не в літню пору, а зимою. І тільки сонечко зігріє – вона заплаче й швидко гине. (Бурулька)

  Підсумок. Команда ….. отримує   букву

 

VІІ конкурс « Скоро мовить скоромовка» .

Яка команда назве найбільше скоромовок.

 Підсумок. Команда ….. отримує   букву

VІІІ конкурс  « Метаграми».

 Віну бурю, в хуртовину

Виростає біля тину.

Коли ж букву замінити, -

Можна буде в ньому жити. (Замет - намет).

Коли я з д – росту на гілці,

Коли ж із т – пливу по річці. (Плід - пліт).

З и я плаваю у морі,

З і – ловлю мишей в коморі. (Кит – кіт).

Здимаря він вилітає,

Як в печі вогонь палає.

Варт нам д на р змінить –

Стане містом він умить. (Дим – Рим).

Тече собі, хвилюється,

Навколишнім милується,

А р на п змінити –

Почне пекти й варити. (Річка – пічка).

Не цвірінькає – співає,

Жовто-чорне пір’я має.

Злісових густих кущів

До родини горобців

Пташка в гості прилітає,

Як харчів не вистачає.

Після с як замість и

Букву у напишем ми –

Будем мати запашну

Гарну ягоду смачну. (Синиця - суниця).

Підсумок. Команда ….. отримує   букву

 

Додаткове завдання  «Лінгвістичний баскетбол» (кидаю м’яча)

Карпати – власний іменник? – так

Власні іменники пишуться з великої літери ? – так

Київ  - це держава? Ні

Стяг – це прапор ? Так

Столиця України – Дніпро? Ні

Апельсин – фрукт?- Ні

Горобець стрекоче?- Ні

Ніжна, лагідна, добра, терпляча – мама? Так

Підсумок. Команда ….. отримує   букву

 

Поки підводяться підсумки подивіться і послухайте 

 

 Павло Глазовий. Гумореска "Кухлик" https://www.youtube.com/watch?v=Pae2kzJbu-s

  «Кухлик»

Дід приїхав із села,

ходить по столиці.

Має гроші – не мина

Жодної крамниці,

Попросив він:

«Покажіть кухлик, той, що скраю.»

Продавщиця: «Што? Чєго?

– Я нєпонімаю?!»

Кухлик, люба, покажіть

Той, щозбоку смужка.

– Да какой же кухлік здєсь, єслі ето кружка!

Дід у руки кухлик взяв, і насупив брови:

В Україні живете й не знаєте мови…

Продавщиця теж булла гостра і бідова.

У мєня єсть свой язик,

Ні к чєму мнє мова!

І сказав їй мудрий дід:

«Цим пишатися не слід, бо якраз така біда

В моєї корови: має бідна язика і не знає мови!»

**************************************

Слово командам (заздалегідь учні вивчили вірші)

Мово рідна, слово рідне,

Як тебе забути?

Треба в нашій Україні

Українцем бути!

Ненька вчила говорити,

Співанку співати,

То чи можем слово рідне

Нині забувати?

*********************

Ми – українці, – велика родина,

Мова і пісня у нас – солов’їна.

Зріє в садочках червона калина,

Рідна земля для нас всіх – Україна!

 ****************************

До гарного слова нам треба звикати,

Щоб мовабула як дзвінке джерело.

Подумай сім раз, перед тим, як сказати,

Щоб слово твоє людям радість несло.

 *****************************

Щоб чарами ніжними слово дзвеніло,

Напоєне ласкою завжди було.

З добром і любов’ю відсерця летіло

Й до іншого серця зі щирістю йшло.

************************

Тож вивчайте рідну мову

Вже тепер, з маленьких літ.

Українське наше слово

Хай звучить на цілий світ!

Підведення  підсумків.  

Нагородження переможців   (медальки )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

Українські загадки кращі в світі (електронний ресурс) http://vsviti.com.ua/interesting/society/57805

Українські народні прислів’я та приказки . Матеріал з Вікіцитат https://uk.wikiquote.org/wiki/

Павло Глазовий. Гумореска "Кухлик" https://www.youtube.com/watch?v=Pae2kzJbu-s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

РОЗДРУКОВУЄМО 2 ЕКЗЕМПЛЯРА

 

 

 

птахи

звірі

квіти

дерева

Шкільне приладдя

посуд

фрукти

овочі

Сім’я

родина

Додаток 3

ЗАГАДКИ ДЛЯ СКРИНЬКИ

РОЗРІЗАЄМО

1. У лісі родився, на воді ріс, у вогні згорів. 

2. В синім небі путь моя, швидше всіх літаю я. Маю крила, хоч не птах. Люди звуть мене… 

3. Кінь сталевий, вівса не просить, але оре і косить. 

4. Я йду – він залишається. 

5. Хто завжди правду каже?

6. Народився із землі, зарум’янивсь на вогні. І з’явився на столі до борщу тобі й мені. 

7. Білий, як сніг, в пошані у всіх, до рота попав, там і пропав. 

8. Всім обід готує мама, ось бере вона петрушку, інші додає приправи — будем їсти смачну…

9. Я росла в темній темниці,
Як зросла— взяли в світлиці,
З мене шкуру всі деруть,
Мене варять, мене труть,
Пироги з мене печуть.
Відгадайте, хто ж я є,
І назвіть ім’я моє. 

10. Фарбоване коромисло через річку зависло.

11. Летить коник, басує. Полем-долем пустує. Ніхто його не впіймає, і ніхто не загнуздає. 

12. Вогнева стріла пролітає, ніхто у світі її не піймає. 

13. Хто малюнок на вікні уночі зробив мені?

14. Мене просять і чекають, я як покажуть – утікають. 

15. Зоря-зірниця, красна дівиця, по небу гуляла, плакала – ридала,
Місяць бачив – не підняв, сонце встало – і забрало. 

16. Махнула птиця крилом – закрила півсвіту чорним рядном. 

18. На сім братів, літами всі рівні, а іменами різні. Відгадай, – хто ми?

17. В нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом. 

19. Ніг не маю, а ходжу. Рота не маю, а скажу. Коли обідати, коли спати, коли роботу починати.

 

20. Росте вона вниз головою, не в літню пору, а зимою. І тільки сонечко зігріє – вона заплаче й швидко гине.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2021
Переглядів
2783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку