Мовний тренажер для учнів 5-11 класів
Анотація
У даному збірнику зібране все те, що так необхідно для тренування та учнів для найкращих результатів з української мови. Тому можна відразу одночасно тренуватися та готуватися.
Дуже сподобаються вчителям та учням зібрані практично вправи та завдання. Тести української мови, які необхідно виконати, щоб грамотно писати та знаходити правильні відповіді в запропонованих завданнях.
Так само порадує що в якості прикладів запропоновані багато завдань на перевірку. Усі завдання, вправи та тести можна виконувати протягом навчального періоду, щоб у результаті мати усю потрібну базу знань для отримання доброго результату.
Зміст
Вступ
Пропонований збірник містить вправи, завдання, тести, роботу з флеш картками для підготовки складання ЗНО. Збірник укладено відповідно до чинної програми МОН та ЗНО, рекомендацій та положень стосовно підготовки до ЗНО. Зміст, структура та формат збірника має певні складники, за допомогою яких викладач зможе підготувати учнів до складання ЗНО.
Сьогодення змушує вчителя шукати реально практичні та дієві методи для підготовки учнів отримати добрий результат.
Подані у збірнику мають різний рівень складності і передбачають здійснення необхідних аналітичних операцій, зокрема розпізнавання мовних явищ, їх кваліфікацію, групування та класифікацію, з’ясування диференційних ознак, визначення правильності тверджень, виявлення порушень мовних норм тощо.
Матеріали збірника можуть бути використані для свідомої тренувальної роботи з метою ефективної підготовки учнів на уроках української мови та літератури.
У збірнику матеріал, що я подаю змістовно, лаконічно та зрозуміло. Найефективніше запропонувати учням для виконання різнотипні завдання, саме вони б змушували застосовувати знання в різних ситуаціях та сприяли повторенню і закріпленню вивченого матеріалу.
Вважаю, що доречно поєднувати різноманітні форми та методи роботи. На мою думку найбільше запам’ятовується візуалізований матеріал, тому і створила флеш – карти.
3. Вправи та завдання для учнів 5-11 класів
Визначте в реченнях звертання, укажіть, поширені чи непоширені вони, поясніть уживання розділових знаків
Мово рідна, слово рідне, хто вас забуває, той у грудях не серденько, тілько камінь має. (С. Воробкевич) 2. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину. (В. Симоненко) 3. Україно! Ти для мене диво! (В. Симоненко). 4. Мій краю рідний, Україно! Шумлять гаї, цвітуть сади. Живи, воскресла Батьківщино, у чарах дивної краси! (Р. Свистун). Колискова Материнська ніжна мово! Мово сили й простоти, – Гей, яка ж прекрасна Ти! (Іван Багряний) Я без тебе, мово, – без зерна полова, соняшник без сонця, без птахів діброва. Як вогонь, у серці я несу в майбутнє Незгасиму мову, слово незабутнє! (Ю. Рибчинський)
ДИКТАНТ-ВІДНОВЛЕННЯ
Відновіть деформований зміст виловлювання, уставивши в нього найбільш вдалі вставні конструкції з дужок. Поясніть свій вибір.
1. Учених дуже цікавить, чому немає гранітної оболонки на дні океанів.
2. (Може, можливо, мабуть) вона була розірвана у ті часи, коли величезний праматерик, з якого утворилися всі сучасні материки, розповзався по поверхні Землі.
3. А (може, можливо, мабуть), (як уважають деякі дослідники, на думку деяких дослідників, як думають деякі дослідники, як здається деяким дослідникам), якимсь небесним тілом, силами тяжіння від Землі було відірвано чималий шмат її поверхні й з нього утворився супутник Землі Місяць?
4. (Може, можливо, мабуть), були й інші якісь причини. (Так чи інакше, інакше кажучи, іншими словами), гранітної оболонки на дні океанів немає.
5. Тут лежать, (може, можливо, мабуть), базальти.
САМОДИКТАНТ
Запишіть подані речення, вставте розділові знаки.
Побачив я одного разу сусіду гості запросив портрет в обіймах рушників пророка нації Тараса. (В. Родіонов). 2. Козаки заховали списи бо з великого розгону списи пробивали татарські тіла і взялись до шаблюк. (А. Чайковський) 3. Семен Непорадний він так звався був кремезний козак літ тридцяти. (А. Чайковський) 4. Вишневий сад він тільки-но зацвів данину першу виплативши бджолам дрімав і спав. (М. Рильський) 5. В щирім серці, в чесних грудях вірю знаю квіти є! (В. Симоненко) 6. Це веде його у місто Великий Варадин нині Арад у Румунії. (В. Шевчук) 7. Климко став навколішки, припав до води холодна та добра! Тоді і втерся галстуком од матроски (Гр. Тютюнник).
Спишіть, розставляючи розділові знаки.
Квіти нашої землі досить строкате товариство. Є серед їх назв українські, цілком прозорі, і витлумачити їх неважко. Щоправда, інколи пояснення назви може виявитися помилковим, хоч воно і буде схожим на істину.
Ось візьмемо наш пролісок. Ви пам’ятаєте, коли він проростає? Його листочок згорнутий у трубку пролазить не лише через товщу торішнього листя але й через снігову кірку, тому квітка спочатку називалася пролізок. Вже пізніше назва змінилася на пролісок, бо ж люди почали її пов’язувати зі словом ліс.
Починати готувати учнів до ЗНО рекомендують викладачам на усіх етапах навчальної діяльності:
– вивчаючи новий матеріал;
– перевіряючи знання, обов’язкові види робіт (тестові завдання різної форми для поетапного контролю, тематичні та підсумкові тестові завдання);
– закріплюючи новий матеріал (індивідуальні й групові тестові вправи);
– готуючи домашнє завдання (тестові завдання для самоконтролю).
Учителеві треба пам’ятати, що на виконання завдань з вибором однієї правильної відповіді необхідно відводити приблизно одну хвилину, а кількох правильних відповідей або встановлення відповіді – півтори хвилини. Обов’язково привчати учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко, для того щоб максимально наблизити їх до тих умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання. На цьому етапі учителеві слід навчати учнів алгоритмів виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення. Доречно давати учневі конкретні інструкції, як виправити виявлені помилки.
Проектуючи тест, треба враховувати, що запропоновані завдання мають бути різноманітними за змістом і формою, що дасть змогу уникнути монотонності та забезпечити постійну й стійку мотивацію учнів до роботи. Не потрібно обмежуватися тільки завданнями закритої форми, варто запропонувати учням і відкриті завдання, у них вони мають самостійно записати повну відповідь на запитання.
Викладачу необхідно пам’ятати, що концепцію завдання треба формулювати переважно у формі стверджувального речення, воно має бути коротким, точним і однозначним, а варіанти відповідей доступними для розуміння учнями.
1.Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні
А Краплі дощу, який щойно випав, мерехтіли на пелюстках.
Б Серед квітів, що стояли у вазі на вікні, були й волошки.
В Вона дивилася на білу орхідею, яку подарували друзі.
Г Я милуюся барвистими квітами, що ростуть біля будинку.
2.Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.
Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.
В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.
Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
4.Складнопідрядним з підрядним причини є речення
А Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.
Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.
В Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.
Г День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.
Д Здалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.
5. Слово «здавалося» є вставним (окремі розділові знаки пропущено) у реченні
6.Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
А Сергій був дуже задоволений, що поборов своє хвилювання.
Б Коли згадую улюблені пісні, ноги самі пускаються в танок.
В Щойно дівчина вийшла на сцену, її зустріли бурхливими оплесками.
Г Треба бути обережним, якщо не хочеш потрапити в халепу.
Д Лиш ми вирушили в дорогу, став накрапати дрібненький дощик.
7. НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
А «Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».
8. Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
А Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.
Б Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.
В Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.
Г Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.
Д Якщо виходите з кімнати, світло автоматично вимикається.
Б щоб ненадовго повернутися назад.
В хоч і швидко вони промайнули.
Д дарма що вони були дуже давно.
А Не доля вирішує – людина творить свою долю.
Б Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг.
В Світло хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах.
Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється.
А Жінки втомились бути непрекрасними.
Б За правду, браття, єднаймось щиро.
В Весна прийшла, та якось несподівано!
Г Шматок змелі, ти звешся Україною.
А Далеко чути звуки, гучно линуть голоси.
Б Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння.
В Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер.
Г Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.
13.Обставина причини є в реченні
А Брат навчився керувати автомобілем.
Б Читаючи підручник, робіть нотатки.
В Шляхи засипаючи, завиває лютнева хуртовина.
Г Поранений солдат побілів від болю.
Д Мандрівники були вже дуже далеко від домівки.
14.Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)
А Балка вкрита садками вилась попід горою.
Б Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.
В Усіяна колосками земля пахне літом.
Г Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.
Д Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.
А Досвітній вогонь запали, поки ще зоря не заграла.
Б Сідають на озера уночі натомлені в дорозі дикі гуси.
В Вітер загуляв, заблудив у полі та й пита дороги у сестри-тополі.
Г І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.
Визначити вид обставини.
1. Сто тисяч коней жально заіржали.
2. Бурлаки звернули в яр на відпочинок.
3. В небі хмарка проплива в далекі краї.
4. Бігла стежка в далеч і губилась.
5. Повітря тремтить од спеки.
6. Притихлі явори стояли безшелесно.
7. За три тижні Андрій повернувся.
8. Хутко прокинеться вечір.
9. Пісні пташок лунають дзвінко.
10. У гаю гаю вітру немає.
11. Журавлі вже давно одлетіли у далекі і теплі краї.
12. І знов майдан зчорнів од народу.
13. Кипариси од ночі й до ранку все шумлять і шумлять навкруги.
14. Від холоду не чую ніг.
15. Послала мати по гриби хлопчину.
16. Я упав і став ридати, і дерти руками землю з розпуки.
17. Ідуть дуби купатися у море.
18. Заводить в село степова дорога.
19. Опівночі айстри в саду розцвіли.
20. Туман каламутно клубочеться в синіх ярах.
21. Може, вийшла русалонька матері шукати.
22. Ідуть дівчата в поле жати.
23. І сонце лине пташкою до рук.
24. Огні засвітились червоно в далекім небеснім краю.
25. Навшпиньках підійшов вечір.
ФОНЕТИКА ТА ОРФОЕПІЯ
1. Підкреслена літера позначає той самий звук у всіх словах рядка:
2. Правильно підкреслені наголошені склади в усіх словах рядка:
3. Приголосний звук, що не має м’якого відповідника:
4. Звук [а] є в усіх словах рядка:
5. Усі приголосні звуки глухі в словах рядка:
6. Звук [у] є в усіх словах рядка:
7. Приголосні тільки дзвінкі в кожному слові рядка:
8. Помилки в транскрипції фразеологізмів допущено в рядку:
9. Фонетичний запис усіх слів зроблено правильно в рядку:
10. Приголосні тільки глухі в усіх словах рядка:
11. Звук [ш] є в кожному слові рядка:
12. Лише один голосний звук має кожне слово в рядку:
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ
1. Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка:
2. Слова розташовано за алфавітом у рядку:
3. Підкреслена буква позначає той самий звук у словах рядка:
4. Загальна кількість звуків більша за кількість букв у рядку:
5. Звук [д] є в кожному слові рядка:
6. Наголошений перший склад мають усі слова в рядку:
7. Звук [ш] є в кожному слові рядка:
8. Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка:
9. Орфоепія як розділ мовознавства вивчає правила:
10. На місці крапок пишемо й вимовляємо хв у всіх словах рядка:
11. Правильно передано звучання слова в рядку:
12. Наголошений другий склад мають усі слова в рядку:
ОРФОГРАФІЯ
1. Помилки в написанні слів з великої літери є в рядку:
2. В усіх словах іншомовного походження пишеться і в рядку:
3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:
4. Подовження приголосних в орудному відмінку слів:
1) паморозь; 2) тюль; 3) шампунь; 4) верф; 5) путь
5. Буква і на місці пропуску ставиться в обох словах:
6. Усі прислівники пишуться через дефіс у рядку:
7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:
8. Помилки в написанні слів з великої літери є в рядку:
9. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:
10. Прочитайте текст, замість чисел поставте, там де треба, необхідні літери та виконайте завдання. Усі числа, на місці яких за правилами милозвучності пишеться в, правильно вказані в рядку:
С(1)омого листопада невеликий студен(2)ський загін вирушив (3) похід. Студенти рис(4)нули здійснити нове сходження досить крутим схилом на вершину однієї з гір. Дехто навіть хвас(5)нув, що це (6)же одинадцятий під(7)ом (8) його житті. У ра(9)онному центрі було залишено зайвий вантаж, щоб він не став піз(10)ніше балас(11)ним.
Хлопці вирізнялися на тлі дощових пат(12)оків сірої скелі своїми кол(13)оровими майками, а кожна дівчина, заховавши в хус(14)ці пишне волосся, здавалася подібною до юної селянки, готової до збирання (15)рожаю.
Серед хворос(16)няка біля озерця вибрано відповідні супровідні палиці – і (17)перед! А коли під ногами щось хрус(18)нуло і дівчата крикнули від несподіванки, хлопці навіть прикрикнули на них, щоб не витрачали сил на смішки та витрішки.
(19)сього за сорок хвилин вершину було подолано. Це ж справді рекордний випадок! Радіс(20)не почуття перемоги охопило невгамовне студен(21)ство (за Аллою Булачек).
11. Літера з пишеться в усіх словах рядка:
12. Обидва іншомовні слова пишуться з подвоєними літерами в рядках:
Вченими доведено, що візуалізація домінує над вербальністю. Учні та вчителі вміло використовують «кліпове мислення» для правильної мотивації. Розуміючи, що учні найкраще запам’ятовують образні, яскраві та асоціативні картинки я створила флеш – карти.
Саме флеш – картки стали адаптованим для запам’ятовування та повторення вже пройденого матеріалу. Це дієвий інструмент, яким варто скористатися.
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПЕРЕНОСНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СИНОНІМИ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
АНТОНІМИ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ОМОНІМИ
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПАРОНІМИ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
УПОДІБНЕННЯ ПРИГОЛОСНИХ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СПРОЩЕННЯ ПРИГОЛОСНИХ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЧЕРГУВАННЯ ГОЛОСНИХ
|
5 |
6 |
7 |
8 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ФРАЗЕОЛОГІЗМИ
Зарубай собі на носі
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЗНАЧУЩІ ЧАСТИНИ СЛОВА
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ФОРМИ СЛОВА
|
9 |
10 |
11 |
12 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СПІЛЬНОКРЕНЕВІ СЛОВА
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЧАСТИНИ МОВИ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ІМЕННИК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПРИКМЕТНИК
|
13 |
14 |
15 |
16 |
Омоніми – слова, які пишуться однаково, але значення мають різне
|
Слова, протилежні
|
Синоніми – це слова, різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значення.
Дружити – приятелювати, товаришувати, брататися, ладити |
Пряме та переносне значення слова
|
|||||||||||||||||||||||
4 |
3 |
2 |
1 |
|||||||||||||||||||||||
Чергування звуків
|
Спрощення в групах приголосних позначається на письмі
|
Уподібнення приголосних звуків
|
Пароніми – це слова, дуже подібні за звучанням, нерідко – й за значенням, але не тотожні
|
|||||||||||||||||||||||
8 |
7 |
6 |
5 |
|||||||||||||||||||||||
Зміни слова за родами, відмінками, числами та іншими граматичними категоріями. |
( д
Значущі частини слова
|
|
Значення слова
|
|||||||||||||||||||||||
12 |
11 |
10 |
9 |
|||||||||||||||||||||||
Прикметник – частина мови, вказує на ознаку предмета. Відповідає на питання який? чий? У реченні – другорядний член.
|
Іменники мають рід:
Початкова форма – називний відмінок однини
Змінюються:
|
Частини мови Самостійні
Службові
|
Спільнокореневі слова – це слова зі спільним коренем, але з різними лексичними значеннями. Можуть належати як до однієї, так і до різних частин мови |
|||||||||||||||||||||||
16 |
15 |
14 |
13 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЧИСЛІВНИК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЗАЙМЕННИК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ДІЄСЛОВО
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
НЕОДНОЗНАЧНА ФОРМА ДІЄСЛОВА
|
17 |
18 |
19 |
20 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ДІЄСПРІСЛІВНИК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ДІЄПРИКМЕТНИК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ОСОБОВІ ДІЄСЛОВА
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
БЕЗОСОБОВЕ ДІЄСЛОВО
|
21 |
22 |
23 |
24 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПРИСЛІВНИК |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СПОЛУЧЕННЯ ПРИСЛІВНИКОВОГО ТИПУ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПРИЙМЕННИК |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СПОЛУЧНИК
|
25 |
26 |
27 |
28 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЧАСТКА ЯК СЛУЖБОВА ЧАСТИНА МОВИ |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ВИГУК |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
РЕЧЕННЯ |
29 |
30 |
31 |
32 |
Неозначена форма або інфінітів Що робити? Що зробити? Не можна визначити особу, число, час, спосіб.
|
|
|
|
||||||||
20 |
19 |
18 |
17 |
||||||||
Безособові форми на -но, -то. Такі дієслова називають дію або стан, що проходить незалежно від особи (без особи). Тому вони не поєднуються з підметом, мають тільки одну форму; не змінюються. Безособові дієслова можуть означати: явища природи (світає, роздивляється, смеркає, підмерзає); фізичний або психічний стан людини (нудить, морозилось, гнітить, бачиться); випадковість (щастить, повезло, таланить); буттєвість (минулося, немає, було).
|
Особове дієслово Що роблю? (читаю – 1 особа, однина –я) Що зробиш? (злетиш – 2 особи, однина – ти) Що зробили? (запам’ятали – 3 особини, множина – вони)
|
Особлива форма дієслова, яка виражає ознаку предмета за дією або станом і відповідає на питання який? яка? яке? які? Дієприкметники мають дієслівні ознаки виду, часу; бувають активні і пасивні; як прикметники, змінюються за родами, відмінками, числами. Початкова форма – називний відмінок однини чоловічого роду. У реченні: узгоджене означення; безособові форми на -но, -то – присудок у безособових реченнях. |
|
||||||||
24 |
23 |
22 |
21 |
||||||||
|
Прийменник Виражає відношення між словами у словосполученні і реченні в, до, за, на, без, під, для, по, поза, понад, через,
крім, поміж, з-за, з-під, згідно з,
|
Пишуться разом
|
Прислівник Означає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки. Питання: як? колі? для чого? чому? де? куди? скільки? Виступає переважно обставиною але може бути означенням, присудком.
|
||||||||
28 |
27 |
26 |
25 |
||||||||
|
Словосполученням називаються два або декілька самостійних слів, об’єднаних за змістом або граматично. Словосполучення складається з головного і залежної слів. Словосполучення, як і слово, називає предмети, дії, ознаки, але тільки більш точно, так як залежне слово уточнює сенс головного. Нариклад: Друг – вірний друг Свіжий – по весняному свіжий Побудувати – побудувати школу
|
Вігук Особлива частина мови яка передає наші почуття, переживання й бажання найстисліше а, о. у, ей, ух, еге, ой, ух, фу, тю, гоп, хм, бр-р, а-а-а, ну-ну, р-р-раз, матінко! господі! жах! марш! алло! тпру! ціп-ціп! ку-ку! гу-гу-у!
|
ЧАСТКА Виражає додаткові відтінки значення в реченні або використовується для творення деяких граматичних форм слів не, ж, аж, ну, давай, би, а, було, просто, то, собі, та, і, ми, що, за, та й, куди там.
|
||||||||
32 |
31 |
30 |
29 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ВИДИ РЕЧЕНЬ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
СУРЯДНИЙ ЗВ’ЯЗОК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПІДРЯДНИЙ ЗВ’ЯЗОК
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
|
33 |
34 |
35 |
36 |
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПІДМЕТ
|
Флешкарта до підготовки ЗНО з української мови
ПРИСУДОК |
|
|
Висновки
Метою створення даного посібника як інструменту стало надання нового інформаційного та мотиваційного стимулу для роботи на уроках української мови, з урахуванням особливостей мислення сучасних дітей, причому увага дитини скеровується не на готовій логічній послідовності фактів, а на пошуку та встановленні цієї послідовності в процесі взаємодії всіх суб’єктів навчальної діяльності. Збірник містить теоретичний матеріал, а також завдання в тестовій формі різного рівня складності, вправи, роботу з флеш - картками з української мови .
Матеріали збірника також можуть використовуватись вчителями під час проведення уроків для навчального тестування й тематичних контрольних робіт.
Словник термінів
Тест (проба) — (Від слова англ. Test — «випробування», «перевірка») або випробування — спосіб вивчення глибинних процесів діяльності системи, за допомогою переміщення системи в різні ситуації і відстеження доступних спостереженню змін в ній.
Флеш-картки – це змістовні двосторонні зображення з певною інформацією у лаконічній формі. Їх використовують для запам'ятовування будь-яких відомостей шляхом систематичного повторення під час перегляду асоціативних малюнків з відповідним коротким текстом. Також картки можуть містити запитання і відповіді на них.
Список використаних джерел
1