Мовний тренажер для учнів 5-11 класів.

Про матеріал
Пропонований збірник містить вправи, завдання, тести, роботу з флеш картками для підготовки складання ЗНО. Збірник укладено відповідно до чинної програми МОН та ЗНО, рекомендацій та положень стосовно підготовки до ЗНО. Зміст, структура та формат збірника має певні складники, за допомогою яких викладач зможе підготувати учнів до складання ЗНО.
Перегляд файлу

C:\Users\administrator\Desktop\58a6bda29fce715a4b54c35f.png 

 

 

 

Мовний тренажер для учнів 5-11 класів

 

C:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-21T155831.854.jfif 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

C:\Users\administrator\Desktop\58a6bda29fce715a4b54c35f.png                                         Анотація

 

 

 

 

У даному збірнику зібране все те, що так необхідно для тренування  та учнів для найкращих результатів з української мови. Тому можна відразу одночасно тренуватися та готуватися. 

Дуже сподобаються  вчителям та учням  зібрані практично  вправи та завдання.   Тести української мови, які необхідно виконати, щоб грамотно писати та знаходити правильні відповіді в запропонованих завданнях.

     Так само порадує що в якості прикладів запропоновані багато завдань на перевірку. Усі завдання, вправи та тести можна виконувати протягом навчального періоду, щоб у результаті мати усю потрібну базу знань для отримання  доброго  результату. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

  1. Анотація……………….......................................................................................1
  2. Вступ……………………....................................................................................3
  3. Вправи та завдання для підготовки ….............................................................4
  4. Тестові технології та Модерні тести……………………………..……..……8
  5. Флеш – картки ...................................................................…………………..25
  6. Висновки…………………………...................................................................32
  7. Словник термінів………………….................................................................33
  8. Список використаних джерел……................................................................34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Пропонований збірник містить вправи, завдання, тести, роботу з флеш картками для підготовки складання ЗНО. Збірник укладено відповідно до чинної програми МОН та ЗНО, рекомендацій та положень стосовно підготовки до ЗНО. Зміст, структура та формат збірника має певні складники, за допомогою яких викладач зможе підготувати учнів до складання  ЗНО.

Сьогодення змушує вчителя шукати реально практичні та дієві методи для підготовки учнів отримати добрий результат.

Подані у збірнику  мають різний рівень складності і передбачають здійснення необхідних аналітичних операцій, зокрема розпізнавання мовних явищ, їх кваліфікацію, групування та класифікацію, з’ясування диференційних ознак, визначення правильності тверджень, виявлення порушень мовних норм тощо.

Матеріали збірника  можуть бути використані для свідомої тренувальної роботи з метою ефективної підготовки учнів на уроках української мови та літератури.

У збірнику матеріал, що я подаю змістовно, лаконічно та зрозуміло. Найефективніше запропонувати учням для виконання різнотипні завдання, саме вони б змушували застосовувати знання в різних ситуаціях та сприяли повторенню і закріпленню вивченого матеріалу.

Вважаю, що доречно поєднувати різноманітні форми та методи роботи. На мою думку найбільше запам’ятовується візуалізований матеріал, тому і створила флеш – карти.

 

 

 

 

 

 

 

3. Вправи та завдання для учнів 5-11 класів

Елена Кравец из «Квартала 95» похвасталась прозрачной вышиванкой

C:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-21T172408.289.jfif

Визначте в реченнях звертання, укажіть, поширені чи непоширені вони, поясніть уживання розділових знаків

Мово рідна, слово рідне, хто вас забуває, той у грудях не серденько, тілько камінь має. (С. Воробкевич) 2. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину. (В. Симоненко) 3. Україно! Ти для мене диво! (В. Симоненко). 4. Мій краю рідний, Україно! Шумлять гаї, цвітуть сади. Живи, воскресла Батьківщино, у чарах дивної краси! (Р. Свистун). Колискова Материнська ніжна мово! Мово сили й простоти, – Гей, яка ж прекрасна Ти! (Іван Багряний) Я без тебе, мово, – без зерна полова, соняшник без сонця, без птахів діброва. Як вогонь, у серці я несу в майбутнє Незгасиму мову, слово незабутнє! (Ю. Рибчинський)

C:\Users\Master\Downloads\images - 2021-01-24T223955.628.jfifC:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-21T172408.289.jfif

ДИКТАНТ-ВІДНОВЛЕННЯ

Відновіть деформований зміст виловлювання, уставивши в нього найбільш вдалі вставні конструкції з дужок. Поясніть свій вибір.

1. Учених дуже цікавить, чому немає гранітної оболонки на дні океанів.

2. (Може, можливо, мабуть) вона була розірвана у ті часи, коли величезний праматерик, з якого утворилися всі сучасні материки, розповзався по поверхні Землі.

3. А (може, можливо, мабуть), (як уважають деякі дослідники, на думку деяких дослідників, як думають деякі дослідники, як здається деяким дослідникам), якимсь небесним тілом, силами тяжіння від Землі було відірвано чималий шмат її поверхні й з нього утворився супутник Землі Місяць?

4. (Може, можливо, мабуть), були й інші якісь причини. (Так чи інакше, інакше кажучи, іншими словами), гранітної оболонки на дні океанів немає.

5. Тут лежать, (може, можливо, мабуть), базальти.

 

C:\Users\Master\Downloads\images - 2021-01-24T224840.868.jfifC:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-21T172408.289.jfif

САМОДИКТАНТ

Запишіть подані речення, вставте розділові знаки.

Побачив я одного разу сусіду гості запросив портрет в обіймах рушників пророка нації Тараса. (В. Родіонов). 2. Козаки заховали списи бо з великого розгону списи пробивали татарські тіла і взялись до шаблюк. (А. Чайковський) 3. Семен Непорадний він так звався був кремезний козак літ тридцяти. (А. Чайковський) 4. Вишневий сад він тільки-но зацвів данину першу виплативши бджолам дрімав і спав. (М. Рильський) 5. В щирім серці, в чесних грудях вірю знаю квіти є! (В. Симоненко) 6. Це веде його у місто Великий Варадин нині Арад у Румунії. (В. Шевчук) 7. Климко став навколішки, припав до води холодна та добра! Тоді і втерся галстуком од матроски (Гр. Тютюнник).

 

 

 

C:\Users\Master\Downloads\images (60).jfifC:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-21T172408.289.jfif

 

 

Спишіть, розставляючи розділові знаки.

 

Квіти нашої землі досить строкате товариство. Є серед їх назв українські, цілком прозорі, і витлумачити їх неважко. Щоправда, інколи пояснення назви може виявитися помилковим, хоч воно і буде схожим на істину.

C:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-21T222149.580.jfifОсь візьмемо наш пролісок. Ви пам’ятаєте, коли він проростає? Його листочок згорнутий у трубку пролазить не лише через товщу торішнього листя але й через снігову кірку, тому квітка спочатку називалася пролізок. Вже пізніше назва змінилася на пролісок, бо ж люди почали її пов’язувати зі словом ліс.

Починати готувати учнів до  ЗНО рекомендують  викладачам на усіх  етапах навчальної діяльності:

– вивчаючи новий матеріал;

– перевіряючи знання, обов’язкові види робіт (тестові завдання різної форми для поетапного контролю, тематичні та підсумкові тестові завдання);

– закріплюючи новий матеріал (індивідуальні й групові тестові вправи);

– готуючи домашнє завдання  (тестові завдання для самоконтролю).

 

  1.              Тестові технології та Модерні тести

 

Учителеві треба пам’ятати, що на виконання завдань з вибором однієї правильної відповіді необхідно відводити приблизно  одну хвилину, а кількох правильних відповідей або встановлення відповіді – півтори хвилини. Обов’язково  привчати учнів виконувати завдання не лише правильно, але й швидко,   для того щоб максимально наблизити їх до  тих умов, у яких випускники працюватимуть під час зовнішнього оцінювання. На цьому етапі учителеві слід навчати учнів алгоритмів виконання тестових завдань різних форм, аналізувати результати тестування, виявляти типові помилки й визначати шляхи їх усунення. Доречно  давати учневі конкретні інструкції, як виправити виявлені помилки.

Проектуючи тест, треба враховувати, що запропоновані завдання мають бути різноманітними за змістом і формою, що дасть змогу уникнути монотонності та забезпечити постійну й стійку мотивацію учнів до роботи. Не потрібно обмежуватися тільки завданнями закритої форми, варто запропонувати учням і відкриті завдання, у них вони мають  самостійно записати повну відповідь на запитання.

Викладачу  необхідно  пам’ятати, що концепцію  завдання треба формулювати переважно у формі стверджувального речення, воно має бути коротким, точним і однозначним, а варіанти відповідей доступними для розуміння учнями.

C:\Users\Master\Downloads\Без названия - 2021-02-23T174036.024.jfif
1.Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

А Краплі дощу, який щойно випав, мерехтіли на пелюстках.

Б Серед квітів, що стояли у вазі на вікні, були й волошки.

В Вона дивилася на білу орхідею, яку подарували друзі.

Г Я милуюся барвистими квітами, що ростуть біля будинку.

   

 

2.Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.

В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.

Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.

3.Прочитайте речення.

Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво.

Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

4.Складнопідрядним з підрядним причини є речення

А Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.

Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

В Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.

Г День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.

Д Здалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.

5. Слово «здавалося» є вставним (окремі розділові знаки пропущено) у реченні

А Усе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

Б Багатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь — звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.

В Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.

Г Широкі промені вдарялися об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

Д Уже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.

6.Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

А Сергій був дуже задоволений, що поборов своє хвилювання.

Б Коли згадую улюблені пісні, ноги самі пускаються в танок.

В Щойно дівчина вийшла на сцену, її зустріли бурхливими оплесками.

Г Треба бути обережним, якщо не хочеш потрапити в халепу.

Д Лиш ми вирушили в дорогу, став накрапати дрібненький дощик.

 

7. НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

А  «Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».

Б  «Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».

В  «Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою – і наша нація зникне», – стверджував Микола Костомаров.

Г  Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».

Д  «Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».

 

8. Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

А Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.

Б  Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.

В  Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.

Г  Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.

Д  Якщо виходите з кімнати, світло автоматично вимикається.

9.  Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини «Я буду згадувати свої шкільні роки...» додати

А  бо були вони щасливими.

Б  щоб ненадовго повернутися назад.

В  хоч і швидко вони промайнули.

Г  доки буду топтати ряст.

Д   дарма що вони були дуже давно.

10. Простим є речення

А  Не доля вирішує – людина творить свою долю.

Б   Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг.

В   Світло хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах.

Г    Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється.Начало формы

11.Спонукальним є речення

А  Жінки втомились бути непрекрасними.

Б  За правду, браття, єднаймось щиро.

В  Весна прийшла, та якось несподівано!

Г  Шматок змелі, ти звешся Україною.

12. Простим є речення

А  Далеко чути звуки, гучно линуть голоси.

Б  Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння.

В  Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер.

Г   Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.

13.Обставина причини є в реченні

А  Брат навчився керувати автомобілем.

Б  Читаючи підручник, робіть нотатки.

В  Шляхи засипаючи, завиває лютнева хуртовина.

Г  Поранений солдат побілів від болю.

Д  Мандрівники були вже дуже далеко від домівки.

Конец формы14.Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)

А  Балка вкрита садками вилась попід горою.

Б  Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

В  Усіяна колосками земля пахне літом.

Г  Невідомий нікому я сідаю на лавку слухаю і дивлюся.

Д  Блискучий та легкий сніг здається падає прямо на серце.

15. Складним є речення

А  Досвітній вогонь запали, поки ще зоря не заграла.

Б  Сідають на озера уночі натомлені в дорозі дикі гуси.

В   Вітер загуляв, заблудив у полі та й пита дороги у сестри-тополі.

C:\Users\Master\Downloads\images - 2021-02-23T174253.723.jfifГ І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.

 

 

Визначити вид обставини.

1.  Сто тисяч коней жально заіржали.

2. Бурлаки звернули в яр на відпочинок.

3. В небі хмарка проплива в далекі краї.

4. Бігла стежка в далеч і губилась.

5. Повітря тремтить од спеки.

6. Притихлі явори стояли безшелесно.

7.  За три тижні Андрій повернувся.

8.  Хутко прокинеться вечір.

9.  Пісні пташок лунають дзвінко.

10. У гаю гаю вітру немає.

11. Журавлі вже давно одлетіли у далекі і теплі краї.

12.  І знов майдан зчорнів од народу.

13.  Кипариси од ночі й до ранку все шумлять і шумлять навкруги.

14. Від холоду не чую ніг.

15.  Послала мати по гриби хлопчину.

16.  Я упав і став ридати, і дерти руками землю з розпуки.

17.  Ідуть дуби купатися у море.

18. Заводить в село степова дорога.

19. Опівночі айстри в саду розцвіли.

20.  Туман каламутно клубочеться в синіх ярах.

21. Може, вийшла русалонька матері шукати.

22. Ідуть дівчата в поле жати.

23.  І сонце лине пташкою до рук.

24. Огні засвітились червоно в далекім небеснім краю.

25.  Навшпиньках підійшов вечір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    ФОНЕТИКА ТА ОРФОЕПІЯ

C:\Users\User\Desktop\ТИПОГРАФІЯ 2021\БОНДАРЧУК ОКСАНА_2021\ЗНО\images (1).jpg1. Підкреслена літера позначає той самий звук у всіх словах рядка:

  •   зіскочити, просьба, зябра, зірка;
  •   краяти, закріплений, кран, анекдот;
  •   фокус, завлабораторії, фронт, графа;
  •   сорок, сіяч, старанно, майстер;
  •   тьмяний, тім’я, несеться, тюль.

2. Правильно підкреслені наголошені склади в усіх словах рядка:

  •   центнер, нікотрий, глибоко, весняний;
  •   подруга, разом, чарівний, були;
  •   олень, всього, випадок, речовина;
  •   корисний, квартал, ходжу, колесо;
  •   своя, нести, шофер, сімдесят.

3. Приголосний звук, що не має м’якого відповідника:

  •   [с];
  •   [з];
  •   [л];
  •   [ч];
  •   [дз].

4. Звук [а] є в усіх словах рядка:

  •   золото, гиря, порядок;
  •   щока, ранок, сонце;
  •   охорона, очерет, свято;
  •   рясно, рідня, поєдинок;
  •   рілля, країна, буква.

5. Усі приголосні звуки глухі в словах рядка:

  •   осика, птах, степ, пахощі, шепіт;
  •   щастя, таксі, папуга, шахіст;
  •   береза, ягода, граб, бджола;
  •   поступ, шапка, спека, фортеця;
  •   повість, ґудзик, квітка, пам’ять.

6. Звук [у] є в усіх словах рядка:

  •   майбуття, узлісся, радість;
  •   рута, сузір’я, миттєвість;
  •   людськість, струм, крихта;
  •   юстра, явище, улюблений;
  •   люлька, студент, музика.

7. Приголосні тільки дзвінкі в кожному слові рядка:

  •   добро, недорогий, рельєф;
  •   немовля, мармур, медаль;
  •   порядок, дзвін, ранковий;
  •   мова, неділя, сонце;
  •   регіон, гриб, коллега.

8. Помилки в транскрипції фразеологізмів допущено в рядку:

  •   3
  •   2
  •   5
  •   4
  •   1

9. Фонетичний запис усіх слів зроблено правильно в рядку:

  •   11
  •   15
  •   12
  •   13
  •   14

10. Приголосні тільки глухі в усіх словах рядка:

  •   пощастити, цяточка, сестриця;
  •   часопис, запис, тактика;
  •   чашка, хитрий, хитати;
  •   фікус, кістка, ціпочок;
  •   капусняк, пакет, тьохкати.

11. Звук [ш] є в кожному слові рядка:

  •   щока, книжка, сушити, шедевр;
  •   щедрівка, довший, хрущ, арешт;
  •   кришталь, молодший, шанс, стежка;
  •   мурашка, муштра, душ, нижче;
  •   щебет, цілющий, проща, помічник.

12. Лише один голосний звук має кожне слово в рядку:

  •   йорж, фойє;
  •   дзвін, мито;
  •   яр, зрання;
  •   з’їзд, ллються;
  •   честь, дзьоб.


 

 

C:\Users\User\Desktop\ТИПОГРАФІЯ 2021\БОНДАРЧУК ОКСАНА_2021\ЗНО\images (1).jpgФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ

1. Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка:

  •   аген..ський, безвиїз..но, захис..ний, лейтенан..ський;
  •   блис..нути, корис..ний, перс..невий, проїз..ний;
  •   поїз..ці, невіс..ці, кіс..лявий, полоніс..ці;
  •   кіс..лявенький, благовіс..ний, курсан..ський, зліс..ний;
  •   безвіс..ний, бриз..нути, ілюзіоніс..ський, гімнас..ці.

2. Слова розташовано за алфавітом у рядку:

  •   кіноактор, коваль, космонавт, кухар, кравець;
  •   новатор, новизна, новина, новинка, новаторство;
  •   батько, брат, дядько, дідусь, небіж;
  •   баскетбол, гандбол, теніс, футбол, хоккей;
  •   верба, вільха, виноград, вишня, в’яз.

3. Підкреслена буква позначає той самий звук у словах рядка:

  •   голуб, голубонька;
  •   промінь, промінчик;
  •   лескати, оплески;
  •   праця, працюю;
  •   осінь, осінній.

4. Загальна кількість звуків більша за кількість букв у рядку:

  •   суджено, промінь, спіє, мавпа;
  •   юність, щільно, змовк, ґедзь;
  •   дзвінкий, щось, полум’я, надія;
  •   сад, Іван, багряний, любов;
  •   сімка, ущерть, Київ, адміральський.

5. Звук [д] є в кожному слові рядка:

  •   джбан, відкрито, дикун, дивина;
  •   сідло, набридло, попередження, виїжджати;
  •   привід, посаджено, бриджі, Куїнджі;
  •   дріт, молотьба, захід, дзвякнути;
  •   відзвучить, боротьба, здивовано, хід.

6. Наголошений перший склад мають усі слова в рядку:

  •   читання, русло, питання, доцент;
  •   решето, зійдеш, рідкий, череда;
  •   натканий, паприка, панщина, паркет;
  •   ознаки, зачіска, процент, рукопис;
  •   висіти, визволення, причіп, показ.

7. Звук [ш] є в кожному слові рядка:

  •   їж, дощик, догодиш, дріж;
  •   штовхати, швидко, шина, також;
  •   принісши, щабель, шибка, щур;
  •   ріж, широко, шар, поклавши;
  •   розберешся, шубовснути, дишло, на дошці.

8. Спрощення в групах приголосних відбувається в усіх словах рядка:

  •   чес..ний, ташкен..ський, совіс..ний, хвас..нути;
  •   тиж..ні, турис..ський, шелес..нути, чес..ність;
  •   с..лати, шіс..надцятий, студен..ський, таксис..ський;
  •   швидкіс..ний, ціліс..ний, тиж..невий, скатер..ка;
  •   балас..ний, зас..ланий, віс..ник, доблес..ний.

9. Орфоепія як розділ мовознавства вивчає правила:

  •   написання слів;
  •   сполучення слів;
  •   вимови звуків і звукосполучень;
  •   уживання розділових знаків;
  •   укладання словників.

10. На місці крапок пишемо й вимовляємо хв у всіх словах рядка:

  •   ..алебний, ..ацько, ..ормений, ..орум;
  •   .аткий, ..орост, ..ормат, ..воробливий;
  •   ..вала, ..вастала, ..вилина, ..оя;
  •   ал..авіт, ас..альт, зу..валий, ..антазія;
  •   ..іртка, ..алений, тор.., ..едір.

11. Правильно передано звучання слова в рядку:

  •   екзотика – [екзо́тика];
  •   наказ – [нака́с];
  •   хвастливий – [хвастли́вий];
  •   Україна – [украйіна].

12. Наголошений другий склад мають усі слова в рядку:

  •   чернігівський, верба, виразний, але;
  •   підуть, спина, неміцний, нелюдський;
  •   міліметр, діалог, одинадцять, запитання;
  •   парадокс, доцент, чотирнадцять, соловіти;
  •   український, неначебто, пізнання, задаваний.


 

 

 

ОРФОГРАФІЯ

 

1. Помилки в написанні слів з великої літери є в рядку:

  •   Київський мюзик-хол, Кільська бухта, Робінзон Крузо, Рубікон;
  •   Белград, Книга Буття, богиня, дамоклів меч;
  •   C:\Users\User\Desktop\ТИПОГРАФІЯ 2021\БОНДАРЧУК ОКСАНА_2021\ЗНО\images (1).jpgГригорій Чудотворець, Дажбог, григоріанський календар, Кирило-Мефодіївське товариство;
  •   Запоріжжя, Інвестиційний Банк, британська імперія, Інструкція;
  •   Подяка Президента України, плато, міністерство, Міжнарожний день музеїв.

2. В усіх словах іншомовного походження пишеться і в рядку:

  •   д..електрик, зеф..р, колов..ум, ж..рандоль;
  •   агрес..я, абітур..єнт, рад..ограма, ш..фр;
  •   в..негрет, ген..альний, ц..трусові, сп..рт;
  •   акс..ома, дез..нформація, евфем..зм, мерс..;
  •   д..апазон, ім..дж, пеналт.., к..ргиз.

3. Через дефіс пишуться всі слова в рядку:

  •   напів/ява, видимо/невидимо, ново/будова, густо/синій;
  •   гідро/масаж, жар/птиця, залізо/бетон, електро/двигун;
  •   авто/мотогурток, важко/хворий, гидко/бридко, корабле/будівник;
  •   контрольно/вимірювальний, купівля/продаж, екс/прем’єр, стоп/кран;
  •   міні/твір, Зайчик/Побігайчик, червоно/гарячий, історико/культурний.

4. Подовження приголосних в орудному відмінку слів:

1) паморозь; 2) тюль; 3) шампунь; 4) верф; 5) путь

  •   відбувається в усіх словах
  •   не відбувається тільки в четвертому;
  •   відбувається тільки в першому;
  •   відбувається в першому і п’ятому;
  •   відбувається в другому і третьому.

5. Буква і на місці пропуску ставиться в обох словах:

  •   д..наміт, чил..єць;
  •   ульт..матум, цил..ндр;
  •   бук..ніст, дез..нфекція;
  •   тр..котаж, кл..матичний;
  •   д..сидент, граф..н.

6. Усі прислівники пишуться через дефіс у рядку:

  •   будь/куди, зроду/віку, по/бідацьки, хтозна/звідки;
  •   казна/як, від/давна, горі/лиць, по/сусідськи, з/надвору;
  •   коли/небудь, в/четверо, до/побачення, з/на/двору;
  •   по/богатирському, по/студентськи, часто/густо, не/втямки;
  •   десь/інде, ані/коли, від/нині, по/інакшому.

7. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:

  •   розкіш..ю, цін..ий, свячен..ий, самовід..аний;
  •   лін..ю, любов..ю, роздоріж..я, Одіс..ей;
  •   зав..ишки, дон..а, знаме..ик, хвилин..ий;
  •   вугіл..я, віст..ю, військ..омат, мерзен..ий;
  •   від..ячити, без..емельний, зав..ишки, лукавіст..ю.

8. Помилки в написанні слів з великої літери є в рядку:

  •   Яблучний Спас, виробниче об’єднання, Велика Вітчизняна війна, Новий Заповіт;
  •   Щецинська затока, археозойська ера, Велика Британія, чемпіон України;
  •   Академія медичних наук України, Чудо-Юдо, концерн, Збройні сили України;
  •   Північний льодовитий океан, будинок науки і техніки, Шевченківські твори, Син Божий;
  •   Запорозька Січ, симфонія, Псалтир, Матір Божа.

9. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка:

  •   Ал..а, імен..ям, підніс..я, сторіч..;
  •   бездон..ий, постат..ю, терт..я, л..яний;
  •   ускладнен..я, ір..аціональний, страшен..ий, безділ..я;
  •   без..убий, іскристіст..ю, проніс..я, прус..ький;
  •   завершен..я, узліс..я, безгріш..я, якіст..ю.

10. Прочитайте текст, замість чисел поставте, там де треба, необхідні літери та виконайте завдання. Усі числа, на місці яких за правилами милозвучності пишеться в, правильно вказані в рядку:

С(1)омого листопада невеликий студен(2)ський загін вирушив (3) похід. Студенти рис(4)нули здійснити нове сходження досить крутим схилом на вершину однієї з гір. Дехто навіть хвас(5)нув, що це (6)же одинадцятий під(7)ом (8) його житті. У ра(9)онному центрі було залишено зайвий вантаж, щоб він не став піз(10)ніше балас(11)ним.

Хлопці вирізнялися на тлі дощових пат(12)оків сірої скелі своїми кол(13)оровими майками, а кожна дівчина, заховавши в хус(14)ці пишне волосся, здавалася подібною до юної селянки, готової до збирання (15)рожаю.

Серед хворос(16)няка біля озерця вибрано відповідні супровідні палиці – і (17)перед! А коли під ногами щось хрус(18)нуло і дівчата крикнули від несподіванки, хлопці навіть прикрикнули на них, щоб не витрачали сил на смішки та витрішки.

(19)сього за сорок хвилин вершину було подолано. Це ж справді рекордний випадок! Радіс(20)не почуття перемоги охопило невгамовне студен(21)ство (за Аллою Булачек).

  •   15, 17, 19;
  •   6, 15, 17;
  •   8, 15, 17;
  •   3, 15, 17;
  •   3, 6, 15.

11. Літера з пишеться в усіх словах рядка:

  •   ..дрібнілий, ..економити, ..качати, бе..тактність;
  •   ..багачувальний, ..чесаний, ..шиток, ..жувати;
  •   ..групований, ..чавити, бе..культурний, ..кисати;
  •   ..тяжка, ..шкребти, ..жалитися, бе..слідно;
  •   ..бадьорювати, ..сунутися, ..шивальник, ..палах.

12. Обидва іншомовні слова пишуться з подвоєними літерами в рядках:

  •   марок..анець, брут..о;
  •   гол..андський, барок..о;
  •   лібрет..о, ім..іграція;
  •   шас..і, ір..аціональний;
  •   у ван..і, бюл..етень.
  1. Флеш – картки для підготовки до ДПА та  ЗНО

Вченими доведено, що візуалізація домінує над вербальністю. Учні та вчителі вміло використовують «кліпове мислення»  для правильної мотивації.  Розуміючи, що учні найкраще запам’ятовують образні, яскраві та асоціативні картинки я створила флеш – карти.

Саме флеш – картки стали адаптованим для запам’ятовування та повторення вже пройденого матеріалу.  Це дієвий інструмент, яким варто скористатися.

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ПЕРЕНОСНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА

 

images (64) 

images (66) 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

СИНОНІМИ

 

images (63)

 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

АНТОНІМИ

скачанные файлы

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ОМОНІМИ

 

images (67)

 

 

1

2

3

4

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ПАРОНІМИ

 

images (69)images (70)

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

УПОДІБНЕННЯ ПРИГОЛОСНИХ

 

Блог учителя української мови та літератури Цікавої Наталії: Для учнів 5-А  класу. Тест "Уподібнення приголосних"

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

СПРОЩЕННЯ ПРИГОЛОСНИХ

 

unnamed (2)

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ЧЕРГУВАННЯ ГОЛОСНИХ
ТА ПРИГОЛОСНИХ ЗВУКІВ

 

images (74)

 

5

6

7

8

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ЛЕКСИЧНЕ ЗНАЧЕННЯ СЛОВА

 

Лексичне значення слова — урок. Українська мова, 2 клас.

 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ФРАЗЕОЛОГІЗМИ

 

Зарубай собі на носі

images (77)

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ЗНАЧУЩІ ЧАСТИНИ СЛОВА

 

images (3)

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

ФОРМИ СЛОВА

 

images (16)

 

9

10

11

12

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

СПІЛЬНОКРЕНЕВІ СЛОВА

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ЧАСТИНИ МОВИ

 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ІМЕННИК

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ПРИКМЕТНИК

 

13

14

15

16


 

 

 

 

Омоніми – слова, які пишуться однаково, але значення мають різне

 

Презентація інтегрованого уроку " Група слів. Омоніми. Омографи"

 

 

 

Слова, протилежні
за значенням

Тренажер. Слова,протилежні за значенням ( антоніми) - YouTube

 

 

Синоніми – це слова, різні за звучанням і написанням, але однакові за лексичним значення.

 

Дружити – приятелювати, товаришувати, брататися, ладити

 

Пряме та переносне значення слова

Слово, вжите у прямому значенні – це його звичайна назва (лексичне значення)

Переносне значення – це образна назва, перенесена з одних предметів, явищ, дій на інші за подібністю.

 

Презентація "Однозначні та багатозначні слова. Пряме й переносне значення  слова"

Презентація "Однозначні та багатозначні слова. Пряме й переносне значення  слова"

4

3

2

1

 

Чергування звуків

 

images (73)

 

скачанные файлы (91)

 

 

Спрощення в групах приголосних позначається

на письмі

 

[ждн]→[жн]

тиждень – тижневий

[здн]→[зн]

проїзд – проїзний

[стл]→[сл]

щастя – щасливий

[стн]→[сн]

перстень – персня

[слн]→[сн]

масло – масний

[рдц]→[рц]

сердець – серце

 

 

 

Уподібнення

приголосних звуків

 

Презентація на тему «Вимова приголосних звуків» - шкільні презентації на  UA-BOOKS.com.ua

 

Пароніми – це слова, дуже подібні за звучанням, нерідко – й за значенням, але не тотожні

Пароніми | Мова – ДНК нації

пароніми приклади речень

8

7

6

5

 

 

 

Зміни слова за родами, відмінками, числами та іншими граматичними категоріями.

 ( д

 

 

Значущі частини слова

 

ОСНОВА СЛОВА (корінь, суфікс, префікс) І ЗАКІНЧЕННЯ - ЗНАЧУЩІ ЧАСТИНИ СЛОВА"

 

 

 

Лексичне значення слова — урок. Українська мова, 2 клас.

 

 

Значення слова

 

C:\Users\User\Desktop\ТИПОГРАФИЯ 2020\БОНДАРЧУК\ФЛЕШКАРТИ\ZNACHENNJA-SLOVA.jpg

12

11

10

9

 

 

 

Прикметник – частина мови, вказує на ознаку предмета.

Відповідає на питання який? чий?

У реченні – другорядний член.

Без названия (14)

 

 

Іменники

мають рід:

ЧОЛОВІЧИЙ

він, мій

ЖІНОЧИЙ

вона, моя

СЕРЕДНІЙ

воно, моє

місяць

весна

сонце

-а, -я, -о, -

-а, -я, -

-о, -е, -я

Початкова форма – називний відмінок однини

 

Змінюються:

За відмінками

За числами

7 відмінків

однина

множина

яблуко

яблука

 

Частини мови

Самостійні

Без названия (12)

Службові

Прийменник

Сполучник

Частка

У, ДО, НАД, ПРО, ЧЕРЕЗ, ЗА

А, АЛЕ, ТА, Й, АБО

НЕ, НІ, БИ, ЖЕ, ХАЙ

 

 

 

Спільнокореневі слова – це слова зі спільним коренем, але з різними лексичними значеннями. Можуть належати як до однієї, так і до різних частин мови

16

15

14

13

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ЧИСЛІВНИК

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ЗАЙМЕННИК

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ДІЄСЛОВО

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

НЕОДНОЗНАЧНА ФОРМА ДІЄСЛОВА

 

17

18

19

20

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ДІЄСПРІСЛІВНИК

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ДІЄПРИКМЕТНИК

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ОСОБОВІ ДІЄСЛОВА

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

БЕЗОСОБОВЕ

ДІЄСЛОВО

 

21

22

23

24

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ПРИСЛІВНИК

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

СПОЛУЧЕННЯ ПРИСЛІВНИКОВОГО ТИПУ

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ПРИЙМЕННИК

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

СПОЛУЧНИК

 

25

26

27

28

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ЧАСТКА ЯК СЛУЖБОВА ЧАСТИНА МОВИ

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ВИГУК

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

РЕЧЕННЯ

29

30

31

32

 

 

 

 

 

Неозначена форма

або інфінітів

Що робити?

Що зробити?

Не можна визначити особу, число, час, спосіб.

 

 

 

 

 

 

 

Classmill - 7 клас Українська мова

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\ТИПОГРАФИЯ 2020\БОНДАРЧУК\ФЛЕШКАРТИ\unnamed.jpg

 

 

 

Поняття про числівник як частину мови - презентація з української мови

20

19

18

17

 

 

Безособові форми на -но, -то. Такі дієслова називають дію або стан, що проходить незалежно від особи (без особи). Тому вони не поєднуються з підметом, мають тільки одну форму; не змінюються.

Безособові дієслова можуть означати:

явища природи (світає, роздивляється, смеркає, підмерзає);

фізичний або психічний стан людини (нудить, морозилось, гнітить, бачиться);

випадковість (щастить, повезло, таланить);

буттєвість (минулося, немає, було).

 

 

 

 

Особове дієслово

Що роблю?

(читаю – 1 особа, однина –я)

Що зробиш?

(злетиш – 2 особи, однина – ти)

Що зробили?

(запам’ятали – 3 особини, множина – вони)

 

 

 

 

Особлива форма дієслова, яка виражає ознаку предмета за дією або станом і відповідає на питання який? яка? яке? які?

Дієприкметники мають дієслівні ознаки виду, часу; бувають активні і пасивні; як прикметники, змінюються за родами, відмінками, числами.

Початкова форма – називний відмінок однини чоловічого роду.

У реченні: узгоджене означення; безособові форми на -но, -то – присудок у безособових реченнях.

 

 

 

Без названия (27)

24

23

22

21

 

 

 

---------------------------

 

 

 

 

Прийменник

Виражає відношення між словами у словосполученні і реченні

в, до, за, на, без, під, для,

по, поза, понад, через,

крім, поміж, з-за, з-під, згідно з,
за винятком

 

 

 

 

Пишуться разом

Прислівники, утворені за допомогою префіксів примен. Походження від різних частин мови

Прислівники, утворені сполученням кількох прийменників із будь-якою частиною мови

Прислівники, утворенні злиттям кілької основ

Прислівники, утворені за допомогою часток

аби-, ані-, де, чи-, що-, як-, -сь

Віднині

Довіку

Згарячу

Удвоє

Внічию

Вдосвіта

Завдовжки

Навздогін

Попідтинню

Наосліп

Ліворуч

Мимоволі

Тимчасово

Чимдуж

Стрімголов

Абияк

Анітрохи

Чимало

Щодня

Якнайдовше

 

 

 

 

Прислівник

Означає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки.

Питання: як? колі? для чого? чому? де? куди? скільки?

Виступає переважно обставиною але може бути означенням, присудком.

 

28

27

26

25

 

 

 

РЕЧЕННЯ

 

 

Словосполученням

називаються два або декілька самостійних слів, об’єднаних за змістом або граматично. Словосполучення складається з головного і залежної слів.

Словосполучення, як і слово, називає предмети, дії, ознаки, але тільки більш точно, так як залежне слово уточнює сенс головного.

Нариклад:

Друг – вірний друг

Свіжий – по весняному свіжий

Побудувати – побудувати школу

 

 

 

 

 

 

 

 

Вігук

Особлива частина мови яка передає наші почуття, переживання й бажання найстисліше

а, о. у, ей, ух, еге, ой,

ух, фу, тю, гоп, хм, бр-р, а-а-а, ну-ну, р-р-раз, матінко! господі! жах!

марш! алло! тпру! ціп-ціп!

ку-ку! гу-гу-у!

 

 

 

 

 

ЧАСТКА

Виражає додаткові відтінки значення в реченні або використовується для творення деяких граматичних форм слів

не, ж, аж, ну, давай, би, а, було, просто, то, собі, та, і, ми, що, за, та й, куди там.

 

32

31

30

29

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ВИДИ РЕЧЕНЬ

 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

СУРЯДНИЙ ЗВ’ЯЗОК

 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ПІДРЯДНИЙ ЗВ’ЯЗОК

 

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

 

 

33

34

35

36

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ПІДМЕТ

 

 

Флешкарта

до підготовки ЗНО

з української мови

 

 

ПРИСУДОК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

Метою створення даного посібника  як інструменту стало надання нового інформаційного та мотиваційного стимулу для роботи на уроках української мови, з урахуванням особливостей мислення сучасних дітей, причому увага дитини скеровується не на готовій логічній послідовності фактів, а на пошуку та встановленні цієї послідовності в процесі взаємодії всіх суб’єктів навчальної діяльності. Збірник містить теоретичний матеріал, а також завдання в тестовій формі різного рівня складності, вправи, роботу з флеш - картками з української мови .

Матеріали збірника  також можуть використовуватись вчителями під час проведення уроків для навчального тестування й тематичних контрольних робіт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Словник термінів

 

Тест (проба) — (Від слова англ. Test — «випробування», «перевірка») або випробування — спосіб вивчення глибинних процесів діяльності системи, за допомогою переміщення системи в різні ситуації і відстеження доступних спостереженню змін в ній.

Флеш-картки – це змістовні двосторонні зображення з певною інформацією у лаконічній формі. Їх використовують для запам'ятовування будь-яких відомостей шляхом систематичного повторення під час перегляду асоціативних малюнків з відповідним коротким текстом. Також картки можуть містити запитання і відповіді на них.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Брюховецька О.В. Візуальний поворот у культурі і культурології [Електронний ресурс] / Культурологія: Могилянська школа / – 2018. – С. 130 – 165. – Режим доступу до журналу: http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/15232

 

  1. Гайдаенко М. А. Формування навчальних компетентностей учнів.[Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.bc-eydetica.narod2.ru/moi_statyi_12.html.
  2. Енциклопедія освіти / [голов. ред. В.Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

 

  1. Почепцов Г. Мерлін, Супермен і Гаррі Поттер. Конструювання нематеріального в масовій культурі. – Київ: Спадщина-Інтеграл, 2013. – 288 с.
  2. Савченко Р. Кліпове мислення і школа: суміщаючи несумісне [Електронний ресурс] / Портал «Освіта.ua» : [сайт]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/57359/#soc2
  3. Тренування  пам’яті [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://4brain.ru/memory/trenirovka-pamjati.php.

 

  1. Флеш-картки у навчальному процесі: коли знання можна побачити. / Журнал «На урок» : [сайт]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/post/flesh-kartki-u-navchalnomu-procesi-koli-znannya-mozhna-pobachiti

 

 

  1. Фукшин В. Ігрові технології на уроках [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/school/technol/759/ 4.
  2. Формування творчої особистості як наукова проблема – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ua-referat.com
  3. Хтом О. Ю. Навчальні ігри в початковій і середній школі / О. Ю. Стом, С. В. Рудь. — Х. : Вид. група „Основа”, 2010. — 127 [1] c. — (Б-ка журн. „Українська мова та література”; Вип. 7 (91)).

 

1

 

docx
Додано
25 листопада
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку