ПРАВОПИС ДІЄПРИКМЕТНИКІВ
МОВНИЙ ТРЕНАЖЕР
УЧНІВ 7 КЛАСУ
1. Розподіли « діряві» слова.
Вставляючи пропущені літери, записати у дві колонки: у першу - з -н-, у другу – з -нн-.
-Н- |
-НН- |
|
|
Заверше..ий, безви..ий, змете..ий, нежда..ий, притама..ий, неподола..ий, неподола..ий, несказа..ий, несказа..ий, скоше..ий, відда..ий, проведе..ий, благослове..ий.
2. Установи відповідність. Дібрати до дієприкметників синоніми з НЕ.
|
1. незібраний 2. нерозпакований 3. незакінчений 4. нерозклеєний 5. недозволений 6. неодягнений 7. незамкнений 8. невпорядкований 9. ненагрітий 10. незакритий 11. незадоволений
|
3. Переписати речення, розкриваючи дужки. Пояснити написання НЕ з дієприкметником.
Літо й зиму живе на привіллі безліч дикої птиці, ніким (не)стріляної, (не)полоханої.
Де хата (не)метена, там дівка (не)плетена.
Лише мох вкриває собою оте віковічне, ніким (не)займане каміння.
Глянув у синій, (не)торканий став.
Поле (не) міряне, вівці (не) лічені, пастух рогатий.
Сльозами акварель розмита на (не)докінченій картині.
Спасибі вам, літа, за хліб і сіль, за радість і (не)виплаканий біль
Шален..ая муха вкусила за вухо. То гріх непрощен..ий – їсти хліб немащен..ий. Зароблен..ий хліб глевким не буває. Купован..ий хліб завжди маленький. Важке не є нездолан..е. Ужале..ий змією й мотузки боїться.
5.« Я – редактор!». Відредагуй подані речення.
Виводить лісова стижинка до верб заснулих край сила.
У горщик, посаджине, дерево не дуже й розростаєцця.
Скарби, здобуті не правдою недають користі.
Гори сплять, повиті млою.
Лисття, сповнине привіту, буде з вітром шипотіти.
Стоять квітки окроплені росою.
Світ здаєтся чарівною каскою, не розгаданим плетивом мрій.
Свій несолиний борщ ліпший за чужу смаженину.