План-конспект уроку 7 класу за темою "Одиничні дієприслівники. Доконаний і недоконаний вид дієприслівників"

Про матеріал
План-конспект уроку для 7 класу з використанням інтерактивних методів (літературний крокодил, робота в парах, робота на дошці).
Перегляд файлу

7 клас. Творення дієприслівників доконаного і недоконаного виду, одиничні дієприслівники (за підручником О. П. Глазова)

  1. Оголошення теми і мети уроку
  2. Вивчення нового матеріалу (с.157)

 

+

 

 

 

 

Якщо стоїть перед або після дієслова-присудка і означає додаткову дію: нюхаючи не наситишся. Не розвертайся, доїхавши.

-

Як?

Яким способом?

 

 

Якщо стоїть після дієслова-присудка, має значення обставини способу дії та відповідає на питання як ? яким способом ? пішов козак сумуючи. Остав стояв вагаючись.

 

  1. Виконання вправ.

Вправа 329 – усно

Прочитайте. Поясніть уживання розділових знаків.

  1. Ліси стоять замислившись. 2. Ліс на хвилину примовк, ані шелесне завмерши. 3. Зима, скрадаючись, повіяла крилом. 4. А я дивлюсь зітхаючи і мчуся, сніг збиваючи. 5. Земля, світаючи, всміхалась. 6. Я йшов не поспішаючи. 7. Грім. Бухикаючи, зависав між небом і землею. 8. Із вирію летять курличучи ключі.

Вправа 331 – письмово

Перепишіть. Розставте пропущені розділові знаки. Дієприслівники підкресліть як члени рчення.

  1. Краще вмерти біжачи аніж жити гниючи. 2. Раділи люди встаючи. 3. Співає українець воюючи. 4. Люд похнюпивсь зажуривсь. 5. І никла щулячись біда. 6. Навчаючись не дай думкам заснути.

 

 

 

 

  1. Вивчення нової теми – творення дієприслівників недоконаного і доконаного виду (с.158)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Письмове виконання вправи на дошці. Розділити зошит на дві колонки доконаного і недоконаного виду.

                         Доконаний вид

                        Недоконаний вид

Сказавши

Виконавши

Зробивши

Розговоривши

Забувши

Думаючи

Мріючи

Долаючи

Сидячи

Стоячи

Підставляючи

Йдучи

 Сказавши, виконавши, думаючи, зробивши, виконавши, мріючи, долаючи, розговоривши, сидячи, стоячи, розговоривши, підставляючи, йдучи, забувши.

  1. Усно вправи з сигнальними картками. Вчитель називає слово, якщо не дієприслівник доконаного виду, то підіймаємо червону картку, якщо дієприслівник недоконаного виду, то підіймаємо зелену картку.

Тремтячи, сидівши, освітивши, освітлюючи, виглядаючи, працювавши, добираючи, заспівавши, танцюючи, заснувши. (Додаток 1)

  1. Варіант гри «Крокодил». Учні повинні жестами показати іменник, діти відгадують його і утворюють форми недоконаного або доконаного виду.

Написати – написавши (доконаний вид)

Долетіти – долетівши (доконаний вид)

Лежати – лежачи (недоконаний вид)

Шукати – шукаючи (недоконаний вид)

Умитися – умивши (доконаний вид)

Думати – думаючи (недоконаний вид)

Співати – співаючи (недоконаний вид)

Танцювати – танцюючи (недоконаний вид)

Бити - б'ючи (недоконаний вид)

  1. Вправа 339 – письмово

З поданих пар слів утворіть словосполучення за формулою дієприслівник доконаного виду + іменник. Поясніть , якого відмінка іменників вимагає дієприслівник. Утворені словосполучення запишіть.

Опанувати, мова; подякувати, вчитель; виконати, завдання; поставити, запитання; завершити, навчання; досягти, успіхи.

  1. Домашнє завдання – 337

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Іваненко Ірина
Додано
30 січня 2020
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку