Мовно-літературна гра "Розумники й розумниці"

Про матеріал
перевiрити вмiння застосовувати набутi знання з української мови та літератури пiд час виконання завдань; удосконалювати мислення; поглиблювати iнтелект учнiв, їх свiтогляд; розвивати кмітливість, увагу, пам’ять; виховувати iнтерес до навчання, прагнення бути активним в колективних творчих вправах.
Перегляд файлу

Мовно-літературна гра

«РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ»

Мета: перевiрити вмiння застосовувати набутi знання з української мови та літератури пiд час виконання завдань; удосконалювати мислення; поглиблювати iнтелект учнiв, їх свiтогляд;

розвивати кмітливість, увагу, пам’ять; виховувати iнтерес до навчання, прагнення бути активним в колективних творчих вправах.


Хід заходу

 

Учитель.   Добрий день, шановні учасники гри, уболівальники, гості! Сьогодні ми зібралися в цій залі на інтелектуальній грі «Розумники й розумниці». Вона вимагає від учасників креативного мислення, знань, зосередженої уваги. У фіналі ми дізнаємося, хто саме з учасників отримає право називатися розумниками. Оцінюватиме ваші відповіді вельмишановне журі у складі...

 Бажаю всім успіхів!

 Зустрiчайте команди!

Команда «Розумники», капітан …

Команда «Розумниці», капітан …


 

 Знайомство з правилами гри.

I конкурс «Розминка»

• Дайте відповідь на запитання (1 бал за кожну  правильну відповідь).

 Команда 1

1.Слова, які пишуться з великої букви, — це... (власні назви).

2.Утворіть іменник від слова мовити. (Мова.)

3.Частина тексту, що є його закінченням, — це... (кінцівка).

4.Назвіть одним словом: блюдце, черпак, глечик, макітра. (Посуд.)

5.Як називають дитину корови? (Теля.)

6.Скільки букв в українському алфавіті? (33.)

7.Як називають людину, що пише вірші? (Поет.)

8.Скільки у слові складів? (Стільки, скільки голосних звуків.)

9.Хто написав ці рядки: «Як умру, то поховайте...»? (Т.Шевченко.)

10.Мова нашого народу — ... (українська).

11.Скільки звуків позначає буквосполучення дж

12. Які твори мають початок: «Жили-були...»? (Казки.)

 

 Команда 2

1.Як називають твори, написані римою? (Вірші.)

2. Яка частина мови вказує на назву предмета? (Іменник.)

3. Назвіть одним словом: скриня, лавка, табуретка, диван. (Меблі.)

4. Як називають дитину собаки? (Щеня, цуценя.)

5. Як називається склад, на який не падає наголос? (Ненаголошений.)

6. Частина тексту, що є його початком, зветься... (зачином).

7. Як на письмі позначають подовження приголосних? (Двома буквами.)

8. Що українські діти традиційно співають навесні? (Веснянки, гаївки.)

9. Скільки букв в українській мові позначають голосні звуки? (10.)

10. Яким знаком на письмі можна показати, що думка закінчена? (. ?!)

11. Процес говоріння людини, висловлювання нею своєї думки — це... (мовлення).

12. Який князь заснував першу на Русі бібліотеку? (Ярослав Мудрий.)

II конкурс «Творимо слова»

• Запишіть якомога більше слів, складених із букв слова Україна

(1 бал за кожне слово).

III конкурс  «Ребуси»

• Розшифруйте ребуси (1 бал за кожне слово).

40 А (Сорока.)

З БУНА (Трибуна.)

ПІ 2 Л (Підвал.)

10"'НА (Десна.)

9" НО 100 (Дев'яносто.)

100 ЛИЦЯ (Столиця.)

IV конкурс «Малюнковий парад»  (додаток 1)

Співвіднесіть ілюстрацію з рядками поетичного твору. Додатковий бал ви можете отримати, якщо назвете автора рядків і 5 додаткових балів, якщо продекламуєте напам’ять цей уривок.

1. Т.Шевченко «Тече вода з-під явора...» Тече вода з-під явора

Яром на долину,

Пишається над водою

Червона калина.

2. Леся Українка «Вишеньки» Поблискують черешеньки

В листі зелененькім,

Черешеньки ваблять очі

Діточкам маленьким:

Дівчаточко й хлоп'яточко

Під деревцем скачуть,

Простягають рученята

Та мало не плачуть.

3. Леся Українка «Мамо, іде вже зима» «Мамо, іде вже зима,

Снігом травицю вкриває,

В гаю пташок вже нема...

Мамо, чи кожна пташина

В вирій на зиму літає?» — В неньки спитала дитина.

4. Максим Рильський «Річка»

Хлюпоче синя річка, ой річка, ой ріка!

Юрба нас невеличка, зате ж бо гомінка!

І співи тут, і крики, і радість тут, і сміх.

Навколо, як музики, — гурти пташок дзвінких.

Микола Сингаївський «До школи»

Так сонячно-ясно довкола,

І тануть хмаринки вгорі.

До школи, до школи, до школи

Сьогодні ідуть школярі.

Врожаями ниви достигли,

Багрець променіє з дібров.

До книги, до книги, до книги

Душа поривається знов.

Іван Франко «Дрімають села»

Дрімають села.

Ясно ще осіннє сонце сяє,

Та холодом осіннім вже

В повітрі потягає.

Темно-зеленії садки

Дрімають вже без плоду,

І тихо гріються хатки,

І верби гнуться в воду.

 V конкурс  «Народна мудрість»

• Продовжіть прислів'я (1 бал за кожну правильну відповідь).

1. Бджола мала, (а й та працює).

2. Пташка красна своїм пір'ям, (а людина знанням).

3. На сонці тепло, (а біля матері добре).

4. Без верби і калини (нема України).

5. Книга вчить, (як на світі жить).

6. Наука в ліс не веде, (а з лісу виводить).

7. Добре того вчити, (хто слухає).

8. Хто людям добра бажає, (той і собі має).

9. Посієш вчинок — (пожнеш долю).

VІ конкурс  Мовознавчий (для капітанів команд) (додаток 2)

• Виконайте завдання (1 бал за кожну правильну відповідь).

1. Позначте рядок, в якому всі слова записані правильно:

а) буряк, солов'ї, Демян, польовий;

б) Мар 'яна, цвях, вольовий, свято;

в) бурян, свято, Мар'ян, бойовий.

2. Підкресліть слова, які не можна поділити на склади для переносу:

зошит, школярі, учень, вчитель, мрія, мова, Іван.

3. Позначте рядок, в якому правильно записана звукова модель слова дзюрчить:

а) [дз'урчит];

б) [дзйурчит'];

в) [дз 'урчит'].

4. Допишіть у 1 рядку 1букву, а в 2 дві букви, щоб утворилось нове слово:

 ( . ) лина ( .) лина ( .) лина

(..) лина, (..)лина, (..)лина

5. Які алфавіти складаються з шести літер? (Абетка, азбука.)

6. Що знаходиться в середині школи? (Буква О.)

7. Що стоїть між підлогою і стелею? (Літера І.)

8. Чим закінчуються зима і весна? (Літерою А.)

9. Як записати слово робота п'ятьма і чотирма буквами? (Праця, труд.)

10. Як змінити слово майка, щоб вона злетіла? (Чайка.)

VІІ конкурс «Літературний»

• Дайте відповідь на запитання (1 бал за кожну правильну відповідь).

1. У якому жанрі найбільше творив Л .Глібов? (Байка.)

2. Як звали хлопчика з деревинки, що ловив рибку? (Телесик.)

3. Запишіть імена трьох відомих діячів літератури, які працювали під псевдонімами.

4. Який талант, крім письменницького, мав Т.Шевченко? (Малював, співав.)

5. Чим закінчується байка? (Мораллю.)

6. Назвіть ім'я поетеси Забіли. (Наталя.)

7. Стислий віршований запис, за яким треба відгадувати, про кого або про що йдеться. (Загадка.)

8. Хто автор казки «Кирило Кожум'яка»? (Український народ.)

9. Хто написав вірш «Садок вишневий коло хати...»? (Т.Шевченко.)

10. Український письменник, автор збірки казок про звірів. (І.Франко.)

 

     Учитель.  Ось і завершилася наша гра. Команди довели, що вони кмітливі, спостережливі, багато знають і вміють. Недарма ж вони «Розумники» й «Розумниці».

  Гравцям вручають пам'ятні медалі. 

    

 

1

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
9 січня 2021
Переглядів
1018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку