Презентація, для використання на уроці української мови під час вивчення та закріплення вивченого про творення дієприслівників. Акцент зроблено на практичну роботу.
Тема: Вид і час дієприслівників. Дієприслівники недоконаного і доконаного виду, творення їх.
Номер слайду 2
Вправа 1. Дослідження-розпізнавання. Прочитайте мікротекст. Визначте його стильову належність. Випишіть дієприслівники, визначте чи до одного виду вони належать. Дощ густішав і раптом полив так дужо, так владно й сильно, шо вітер боязко затих, звільнивши йому дорогу. Земля, змучена спрагою, своїми потрісканими губами пила воду. Пила, захлинаючись, насолоджуючись, радіючи. (За З. Кучерявою). З’ясуйте, від яких дієслів утворено вжиті в тексті вжиті дієприслівники. Визначте час дієприслівників.
Номер слайду 3
Вправа 2. Дослідження-редагування. Дослідіть, чи правильно утворено від поданих дієслів дієприслівники. Виправте, де потрібно помилки. Прокоментуйте, виправлені помилки. Визначте вид та час дієприслівників. Запитатизапитавши. Запитуватизапитуючи. Дякуватидякуючи. Малюватинагадавши. Нагадуватинамалювавши. Принестипринісши