Мовно-літературна гра "Сторінками українського слова"

Про матеріал
Завдяки мовно-літературній грі здобувачі освіти розширюють та поглиблюють знання про українську мову та літературу, традиції, звичаї народу.Розвивають образне й логічне мислення, навички виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане, прагнення бути свідомим громадянином України
Перегляд файлу

Тема: Сторінками українського слова

Мета:

  • розширювати та поглиблювати знання про українську мову та літературу, традиції, звичаї народу;
  • розвивати образне й логічне мислення, навички  виразного читання, переказу, спостереження над художнім текстом, висловлення своєї думки про прочитане, прагнення бути свідомим громадянином України;
  •  виховувати допитливість,любов до рідного краю, кращі моральні якості.

Форма проведення: мовно-літературна гра

 Обладнання:  карта України, комп’ютерна презентація, картки із завданням, стрічки синього та жовтого кольорів.

План

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

ІІ.  Конкурс «Візитка»                      

1.Слово вчителя

Основна частина заходу

ІІІ. Конкурс « Розминка»

1.Слово вчителя

ІV. Інтерактивна вправа « Твір за автором»

1.Слово вчителя

V. Інтерактивна вправа « Хвилинка»

1.Слово вчителя

VI. Гра « Словникова скринька»

1.Слово вчителя

VIІ. Інтерактивна вправа « Гонка за лідером»

1.Слово вчителя

VIІІ.  Інтерактивна вправа «Найкмітливіший»

 

1.Слова вчителя

Заключна частина заходу

ІХ. Підсумки мовно-літературної гри

1.Слово вчителя

ІХ. Нагородження

Хід мовно-літературної гри

Початок заходу

І.Організаційний момент

1.Слово вчителя

Добрий день, діти. Сідайте, будь ласка. Україна – це земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки. Це наша мати - Батьківщина.

Звучить музика « Україна – це ми»

1-й учень

 Мово моя українська,
Батьківська, материнська,
Я знаю тебе не вивчену —
Просту, домашню, звичну,
Не з-за морів покликану,
Не з словників насмикану.
Ти у мені із кореня,
Полем мені наговорена,
Дзвоном коси прокована.

2-й учень

В чистій воді смакована,
Болем очей продивлена,
Смутком багать продимлена,
З хлібом у душу всмоктана,
В поті людськім намокнута,
З кров'ю моєю змішана
І аж до скону залишена
В серці моїм. Ти звеш сюди
Добрих людей до бесіди.

ІІ.  Конкурс «Візитка»

1.Слово вчителя

Учитель.  Увага! Сьогодні ми проведемо мовно-літературну гру, яка допоможе нам переконатися у наших блискучих знаннях з української мови та літератури.

У нас  сформовано дві команди: команда дівчаток «Берегині слова» та команда хлопців «Захисники слова» .  Вони займають жовтий та синій сектори.

Представлення команд.

Команди зачитують свій девіз.

1 команда «Берегині слова»

Хто  любить, знає  рідну  мову,  тому  вона  всміхнеться.

 

2  команда «Захисники слова»

Хто  мову  шанує свою, хай той переможе  в бою.

Основна частина заходу

 ІІІ.  Конкурс «Розминка»

1.Слово вчителя

Перевіримо швидкість вашого мислення. Я буду називати тлумачення понять, а ви - називати їх одним словом. Це своєрідний словник. За кожну правильну відповідь 1 бал.

І команда

1.Мати батька або матері (бабуся)

2.Народнообрядова пісня, в якій оспівується пробудження природи,

кохання, надії на врожай (веснянка)

3.Прикраси з перлів, коралів, які носять жінки на шиї (намисто)

4.Старовинна обрядова новорічна пісня, що виконується 31 грудня

січня за старим стилем (щедрівка)

5.Спосіб числення днів у році, а також таблиця з переліком усіх днів року (календар)

6.Наука про минуле (історія)

II команда

1.Вигадка, розповідь про те, чого насправді не було й не може бути

(байка)

2.Чоловік стосовно своїх дітей (батько)

           3.Гра-задача, коли необхідно вписати літери в перехресні рядки клітинок накресленої фігури (кросворд)

4.Одна дванадцята частина року (місяць)

5.Свійський птах з червоним гребенем на голові і пишним хвостом,

самець курки (півень)

Журі підводить підсумки

ІV. Інтерактивна вправа « Твір за автором»

1.Слово вчителя

Кожна команда переглядає відео в якому ви побачите письменників, вам необхідно написати твори цих людей.

Т.Г. Шевченко « Садок вишневий коло хати»

Леся Українка « Мрії»

В. Сосюра « Любіть Україну»

О.Пчілка « Іди дощику»

О. Довженко « Хата»

В.Голобородько « З дитинства дощ»

В. Герасимюк « Перший сніг»

V Інтерактивна вправа «Хвилинка»

1.Слово вчителя

 (запитання і відповіді даються протягом 1 хвилини. За правильну відповідь 1 бал).

         І команда

1.Державна мова України (українська).

2.Найбільша одиниця мови (текст).

2.Частина мови, яка називає ознаку (прикметник).

3.Знак у кінці питального речення (?).

3.Чим починається репліка діалогу на письмі (-).

4.Слова з протилежним значенням (антоніми).

5.Перша буква у власній назві (велика).

6.Наука про звуки мови (фонетика).

7.Розписне яйце (писанка).

8.Головні члени речення (підмет, присудок).

9.Словниковий склад мови (лексика).

ІІ команда

10.Частина мови «Ой!» (вигук).

11.Речення з другорядними членами (поширені).

12.Зміна букв у корені (чергування).

13.Префікс у слові прекрасний (пре-).

14Список літер встановленого порядку ( алфавіт).

15.Речення з однією граматичною основою ( просте).

16.Займенник з однієї букви ( Я).

17.Частина тексту з нового рядка (абзац).

18.Остання буква у слові шістдесят (т).

Журі оцінює і оголошує результати

VІ. Гра « Словникова скринька»

1.Слово вчителя

Використовуючи літери із запропонованих слів (не повторюючи), скласти їх у нові слова:

СТОРІНКА - ранок, стіна, сто, рік, нірка, кіно, рот, кіт, нора, сік, ніс, кора, Ніка, Кіра, Тіна,...

МИЛОЗВУЧНІСТЬ - мило, ніс, сіль, злість, вино, осінь, звучить, сіть,

лози, лом, оси, міль, ніч, мови, воли ...

Журі підводить підсумки

VIІ.  Гра «Гонка за лідером»

 1.Слова вчителя

Із записаних на дошці слів утворити речення:

І команда

  • Буду, мови , я, золотої, навчатись.

ІІ команда

  • Від, й, слова, лід, теплого, розмерзає.

Журі підводить підсумки

VIІІ.  Інтерактивна вправа «Найкмітливіший»

 

1.Слово вчителя

Першу частину прислів’я показує учитель, другу називають учні.

 

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Книга вчить, як на світі жить.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

Зробив діло – гуляй сміло.

Хто рано посіє, той рано пожне.

Одна голова – добре, а дві – краще.

Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.

Згода будує, а незгода руйнує.

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти.

Під лежачий камінь  і вода не тече.

Заключна частина заходу

ІХ. Підсумки мовно-літературної гри

1.Слово вчителя

Сьогодні у нас була  дуже насичена мовно-літературна гра, сподіваюся, що винесли із неї багато чого цікаво та корисного для себе, зрозуміли,що українська мова та література відіграють  важливе місце у нашому житті. Запрошуємо наше журі, яке вже визначилося з переможцем.

Х. Нагородження

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку